Elektrický předehřev motoru na 220V
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Elektrický předehřev motoru na 220V
Nemáte někdo zkušenost s elektrickým předehřevem motoru? Docela mě zaujal tento: http://www.predehrevmotoru220v.cz/Montazni-postup.html
Má vlastní čerpadlo které prožene vodu celým motorem. Napište pokud máte zkušenost, nebo i s jiným typem. Můžete dát i foto jak je to namontované.
Má vlastní čerpadlo které prožene vodu celým motorem. Napište pokud máte zkušenost, nebo i s jiným typem. Můžete dát i foto jak je to namontované.
Hyundai i30 1.6 CRDi 85 kW 6st.
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
- Reklama
Re: Elektrický předehřev motoru na 220V
40-60min nez se to zahreje? to mi prijde fakt hodne dlouho. Vyrobce nedoporucuje celonocni provoz? Jedina rozumna aplikace, ktera me napada je, ze kazde rano treba v 6 jezdis nekam pryc, tak si to zapojis na spinaci hodiny aby ti to v 5 rano seplo a zahralo motor...Předehřátí běžného spalovacího motoru trvá cca. 40-60 min. dle venkovní teploty a množství chladicí kapaliny. Celonoční provoz není nutný a výrobce ho nedoporučuje.
Jakym zpusobem/k cemu bys tento predehrev chtel pouzivat?
i30 WG 1.6 GDI, New weekend, Cool red, MY 2015
- Zbyněk Hanáček
- **
- Příspěvky: 283
- Registrován: 11 úno 2011, 17:41
- Bydliště: Džungľa
Re: Elektrický předehřev motoru na 220V
A nebo dát výkonnější předehřev: http://www.predehrevmotoru220v.cz/Technicke-info-.html
Kolega má CRdíčko, tak ho docela chápu s tím předehřevem, jen si nedokážu představit kde tam takové monstrum dát abych k němu měl dobrý přístup na připojení proudu.. Ale zkušenost s tím nemám, snad někdo jiný.
Kolega má CRdíčko, tak ho docela chápu s tím předehřevem, jen si nedokážu představit kde tam takové monstrum dát abych k němu měl dobrý přístup na připojení proudu.. Ale zkušenost s tím nemám, snad někdo jiný.
三菱・コルト 1.3 Po čertech povedený ďáblík pro moji Micku
현대 라비타 čadikolo s 1.6 a LPG od BRC ( teď )
Ibiza 1.4. Motor BXW. Nejhorší auto
Lantra Kombi 1.6 84kW (2005-2015)
Opel kadet Kombi 1.6 (1999-2009)
Škoda 100 (1994-1999)
현대 라비타 čadikolo s 1.6 a LPG od BRC ( teď )
Ibiza 1.4. Motor BXW. Nejhorší auto
Lantra Kombi 1.6 84kW (2005-2015)
Opel kadet Kombi 1.6 (1999-2009)
Škoda 100 (1994-1999)
Re: Elektrický předehřev motoru na 220V
Sice to neni elektrika, ale protoze ma tazatel naftovy motor: http://www.webasto.com/cz/produkty-trhy ... dni-trida/ nejake webasto jsme meli namontovane ve fiatu ducato a fungovalo to dobre.
i30 WG 1.6 GDI, New weekend, Cool red, MY 2015
Re: Elektrický předehřev motoru na 220V
Můj problém je, že bydlím na kopci a špatně se mi auto zahřívá cestou dolů. Tak bych to používal v mrazivých dnech. Vím, že pojedu ráno do práce tak bych to přes hodiny načasoval. Byla by to investice i s montáží do 5tis. V garáži sice mrzne, ale né tak jako venku. Myslím, že by třeba stačilo 1/2 až 3/4 hodiny. Silnější než 1000W bych nekupoval. Myslím, že to není třeba. Nefouká tam vítr tak se to nebude tak ochlazovat.
Webasto je super ale nemohu ho zapnou v garáži a investice je cca 26tis.
Webasto je super ale nemohu ho zapnou v garáži a investice je cca 26tis.
Hyundai i30 1.6 CRDi 85 kW 6st.
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Elektrický předehřev motoru na 220V
za mě dobrý, ale jak se znám sednul bych do auta a odjel z garáže i s vytrženou zásuvkou ze zdi
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Elektrický předehřev motoru na 220V
Odkaz jsem nezkoumal, důvody:
a. za 5000 je to nesmysl
b. stříhání hadic v motorovém prostoru budeš litovat, lidí s úniky chladící kapaliny je tu dost, sám jsem jeden z nich - mizerné Hyu hadice na 100% nepočítají s tím, že na ně budeš něco přidělávat, něco, co je zatíží mrtvou vahou + vibracemi
c. když budeš hledat na shopech s ND na Zetory, najdeš za 300 topné těleso do olejové vany, otázkou je, zda se do Hyu minivany vejde
d. když se tu píše o časovači + riziku urvání zásuvky při rozjezdu, tak co třeba použít teplovzdušný ventilátor? vyhreje vše pod haubnou, vanu, nepřímo blok motoru, chladící kapalinu i samotný plastový blok topení/klimatizace
a. za 5000 je to nesmysl
b. stříhání hadic v motorovém prostoru budeš litovat, lidí s úniky chladící kapaliny je tu dost, sám jsem jeden z nich - mizerné Hyu hadice na 100% nepočítají s tím, že na ně budeš něco přidělávat, něco, co je zatíží mrtvou vahou + vibracemi
c. když budeš hledat na shopech s ND na Zetory, najdeš za 300 topné těleso do olejové vany, otázkou je, zda se do Hyu minivany vejde
d. když se tu píše o časovači + riziku urvání zásuvky při rozjezdu, tak co třeba použít teplovzdušný ventilátor? vyhreje vše pod haubnou, vanu, nepřímo blok motoru, chladící kapalinu i samotný plastový blok topení/klimatizace
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: Elektrický předehřev motoru na 220V
Cením si každé připomínky, ale jen tak pro zajímavost abych Ti to upřesnil:
a. stojí to 3600 kč + zřejmě montáž. Pokud si to nebudu chtít namontovat sám tak jsem si řek, že 5000 kč by mělo stačit
b. samozřejmě to musíš přidělat a né to tam jenom nechat houpat. Zřejmě bych koupil průmyslovou hadici v metráži a celou jí vyměnil.
c. o topném tělesu do olejové vany na Zetor nic nevím. Znám pouze topné těleso do Zetoru které ohřívá vodu a dává se místo mrazové zátky v bloku motoru. Nechá se to koupit i s krabičkou, ale nemá čerpadlo ani čidlo který bude hlídat teplotu. http://auto.bazos.cz/inzerat/55232662/P ... a-220V.php
d. riziko utržení zásuvky samozřejmě je, ale nechá se eliminovat na minimum. Ať už je to umístěním zásuvky nebo nějak jinak. Teplovzdušný ventilátor? Kam bys ho chtěl dát? Otvírat kapotu a dávat ho na motor aby teplo unikalo nebo dát před chladič a ohřívat chladič? Topení je pod palubní deskou, nevím jak by jsi ho chtěl ohřívat vzduchem od motoru? Pokud by to šlo tak by v létě klimatizace asi moc nefungovala. Nemluvím o obrovských tepelných ztrátách, protože to bude ohřívat celou garáž.
a. stojí to 3600 kč + zřejmě montáž. Pokud si to nebudu chtít namontovat sám tak jsem si řek, že 5000 kč by mělo stačit
b. samozřejmě to musíš přidělat a né to tam jenom nechat houpat. Zřejmě bych koupil průmyslovou hadici v metráži a celou jí vyměnil.
c. o topném tělesu do olejové vany na Zetor nic nevím. Znám pouze topné těleso do Zetoru které ohřívá vodu a dává se místo mrazové zátky v bloku motoru. Nechá se to koupit i s krabičkou, ale nemá čerpadlo ani čidlo který bude hlídat teplotu. http://auto.bazos.cz/inzerat/55232662/P ... a-220V.php
d. riziko utržení zásuvky samozřejmě je, ale nechá se eliminovat na minimum. Ať už je to umístěním zásuvky nebo nějak jinak. Teplovzdušný ventilátor? Kam bys ho chtěl dát? Otvírat kapotu a dávat ho na motor aby teplo unikalo nebo dát před chladič a ohřívat chladič? Topení je pod palubní deskou, nevím jak by jsi ho chtěl ohřívat vzduchem od motoru? Pokud by to šlo tak by v létě klimatizace asi moc nefungovala. Nemluvím o obrovských tepelných ztrátách, protože to bude ohřívat celou garáž.
Hyundai i30 1.6 CRDi 85 kW 6st.
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Re: Elektrický předehřev motoru na 220V
Od února používám 2 kusy D-12-8002 (varianta s vypínáním při 80st.). Objednal jsem to přímo u elektrowarm.com
Cena byla něco mezi 2300 nebo 2400/kus + doprava za 250. Platba kurýrovi. Komunikace OK. Psal jsem česky a pod to anglicky. Jednou odpověděli anglicky, pak i polsky.
http://elektrowarm.cz
http://schwalm-kg.de
http://www.owlheizer.de
Auta jsou ve venkovní nevyt. garáži. Při venkovní teplotě kolem 0 to benzin 1.6 ohřeje za půl hodiny asi na 45-50 stupňů, za 45min na 60 stupňů. Delší dobu to už nenechávám. Možná se to někomu i tak zdá dlouho, ale při ceně 1kWh to nemá cenu řešit. Výhoda navíc je prakticky nulové opotřebení motoru, žádné pnutí, nižší zátěž pro olej, katalyzátor, spotřeba benzinu, emise...
Na přestřiženou hadici u vstupu a výstupu čerpadla jsem dal pěnovou izolaci (co se dává třeba na rozvod teplé vody) a silnější alobal a odlehčil ji.
Nechtěl jsem měnit mrazové zátky (DEFA řešení) - špatný přístup. Tady byla snažší montáž, ale i tak - kdo má k hadicím horší přístup, doporučuju kleště na řezání gum. hadic - za pár korun a pak je řez přesný.
Cena byla něco mezi 2300 nebo 2400/kus + doprava za 250. Platba kurýrovi. Komunikace OK. Psal jsem česky a pod to anglicky. Jednou odpověděli anglicky, pak i polsky.
http://elektrowarm.cz
http://schwalm-kg.de
http://www.owlheizer.de
Auta jsou ve venkovní nevyt. garáži. Při venkovní teplotě kolem 0 to benzin 1.6 ohřeje za půl hodiny asi na 45-50 stupňů, za 45min na 60 stupňů. Delší dobu to už nenechávám. Možná se to někomu i tak zdá dlouho, ale při ceně 1kWh to nemá cenu řešit. Výhoda navíc je prakticky nulové opotřebení motoru, žádné pnutí, nižší zátěž pro olej, katalyzátor, spotřeba benzinu, emise...
Na přestřiženou hadici u vstupu a výstupu čerpadla jsem dal pěnovou izolaci (co se dává třeba na rozvod teplé vody) a silnější alobal a odlehčil ji.
Nechtěl jsem měnit mrazové zátky (DEFA řešení) - špatný přístup. Tady byla snažší montáž, ale i tak - kdo má k hadicím horší přístup, doporučuju kleště na řezání gum. hadic - za pár korun a pak je řez přesný.
Getz 1.4, 06/2006
i30N (standard 250k), 06/2019
i30N (standard 250k), 06/2019
Re: Elektrický předehřev motoru na 220V
Cena nám pěkně klesá, díky za typ.
Nemáš nějaký foto jak to máš namontovaný? Tak to máš na hadici mezi motorem a topením?
Nemáš nějaký foto jak to máš namontovaný? Tak to máš na hadici mezi motorem a topením?
Hyundai i30 1.6 CRDi 85 kW 6st.
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Re: Elektrický předehřev motoru na 220V
Montuje se to standardně na okruh s topením. Nesmí tam být nic, co by omezovalo volný průtok (třeba el.mag. ventil, apod.). Na foto stejně není moc vidět. Kvůli pohybu motoru vůči karoserii, nevedou hadice nikdy rovně, přímo do přepážky, ale mají pár ohybů, takže je potřeba najít vhodné místo kde nebude předehřev o nic škrtat a kde bude v rovině. Na foto je vyndaný airbox a plotna na aku.
- Přílohy
-
- Preheater_2.JPG (225.67 KiB) Zobrazeno 7349 x
-
- Preheater_1.JPG (193.11 KiB) Zobrazeno 7349 x
Getz 1.4, 06/2006
i30N (standard 250k), 06/2019
i30N (standard 250k), 06/2019
Re: Elektrický předehřev motoru na 220V
Díky za foto. Jak jsi poznal která hadice jde do topení a která z topení? Mám je nad sebou tak předpokládám, že vrchní jde do topení a spodní z topení. Kam jsi vyvedl koncovku na zapojení do elektriky?
Hyundai i30 1.6 CRDi 85 kW 6st.
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Re: Elektrický předehřev motoru na 220V
Podle servis. manuálu. Jinak to zjistíš tak, ža nějakou dobu po startu a zap. topení, bude výstupní hadice z topení chladnější. Pro ten ohřívač je to skoro jedno, hlavně aby výstup z něj směřoval k motoru a zbytečně se to neochlazovalo přes topení v interiéru.
Konektor jsem použil, co jsem měl zrovna doma - akorát pasoval do díry v plast. krytu a je krytý "lízátkem" pod nárazníkem. Měl jsem to jako provizorní řešení, ale kabel připojím poslepu, tak to tak zatím nechám.
Je to tenhle konektor:
http://www.gme.cz/napajeci-prumyslovy-k ... 1-p806-216
Horní část jsem zaizoloval proti vodě, vlhkosti.
Dodávaný kabel (ohřívač - přípojka) jem nepoužil, ale koupil asi 3m a zkrátil na potřebnou délku.
Konektor jsem použil, co jsem měl zrovna doma - akorát pasoval do díry v plast. krytu a je krytý "lízátkem" pod nárazníkem. Měl jsem to jako provizorní řešení, ale kabel připojím poslepu, tak to tak zatím nechám.
Je to tenhle konektor:
http://www.gme.cz/napajeci-prumyslovy-k ... 1-p806-216
Horní část jsem zaizoloval proti vodě, vlhkosti.
Dodávaný kabel (ohřívač - přípojka) jem nepoužil, ale koupil asi 3m a zkrátil na potřebnou délku.
- Přílohy
-
- con_2.jpg (251.06 KiB) Zobrazeno 7241 x
-
- con_1.jpg (242.13 KiB) Zobrazeno 7241 x
Getz 1.4, 06/2006
i30N (standard 250k), 06/2019
i30N (standard 250k), 06/2019
Re: Elektrický předehřev motoru na 220V
Voči: ano, těleso ze Zetoru bys na Hyu musel nějak zabudovat do olejové vany, protože na Hyu bloku mrazová zátka nebude
Ohledně teplovzdušného ventilátoru - dáš ho pod přední nárazník a namíříš nahoru. Rozmrazovaly se tak tanky na Sibiři a dodnes se tak předehřívají motory letadel. Teplý vzduch jak známo stoupá vzhůru, haubna směrem ke kabině mírně stoupá, tj. pod haubnou se vzduch dostane až k plastovému topení. Půjde kolem chladiče (ale ne skrz - ven), motoru a všech hadic s kapalinou.
Ohledně teplovzdušného ventilátoru - dáš ho pod přední nárazník a namíříš nahoru. Rozmrazovaly se tak tanky na Sibiři a dodnes se tak předehřívají motory letadel. Teplý vzduch jak známo stoupá vzhůru, haubna směrem ke kabině mírně stoupá, tj. pod haubnou se vzduch dostane až k plastovému topení. Půjde kolem chladiče (ale ne skrz - ven), motoru a všech hadic s kapalinou.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: Elektrický předehřev motoru na 220V
Mrazová zátka na motoru samozřejmě je. Je to ochrana proti roztržení bloku, když Ti v motoru zmrzne voda. Bude jí mít každý motor. Její velikost je samozřejmě jiná než u traktoru a není tam jistě v motoru místo kam by šla spirála z traktoru zastrčit tak se nedá použít. Kapsa za zátkou bude na takovu spirálu prostě malá.
Zabudovávat do olejové vany a ohřívat olej není zrovna to co chci. Když pominu náročnost tak se mi prostě nechce ohřívat 6 litrů oleje který nikam neteče. Až do startu se tam jen tak válí.
Ventilátor pod přední nárazník s nasměrováním nahoru už je lepší. Toto umístění mě vůbec nenapadlo a to z jednoduchého důvodu, moje CRDi-čko je zespodu zakrytované. Musel bych sundat plast který kryje celý motor zespodu. To se mi taky moc nechce, přece jenom je chráněný před dalším ledovým vzduchem a před nečistotami.
Už jsem celkem rozhodnutý, koupím si po novém roce ten předehřev s čerpadlem na hadici z radiátoru. Je to hotové a instalace jednoduchá. A dělá to přesně to co chci.
Zabudovávat do olejové vany a ohřívat olej není zrovna to co chci. Když pominu náročnost tak se mi prostě nechce ohřívat 6 litrů oleje který nikam neteče. Až do startu se tam jen tak válí.
Ventilátor pod přední nárazník s nasměrováním nahoru už je lepší. Toto umístění mě vůbec nenapadlo a to z jednoduchého důvodu, moje CRDi-čko je zespodu zakrytované. Musel bych sundat plast který kryje celý motor zespodu. To se mi taky moc nechce, přece jenom je chráněný před dalším ledovým vzduchem a před nečistotami.
Už jsem celkem rozhodnutý, koupím si po novém roce ten předehřev s čerpadlem na hadici z radiátoru. Je to hotové a instalace jednoduchá. A dělá to přesně to co chci.
Hyundai i30 1.6 CRDi 85 kW 6st.
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993