Spotřeba
Moderátoři: frawd, Moderátoři
- Reklama
Re: Spotřeba
my taky, ale nepoužívám. Trpí baterie i mechanismus startovánífabia2 píše:my máme stop-start
Mám za sebou: ŠKODA 100, ŠKODA 120, WARTBURG COMBI, ŠKODA FAVORIT 2X, ŠKODA FELICIA, ŠKODA 1203, ŠKODA FABIA
-A NYNÍ: HYUNDAI i20 1,2/75k
-A NYNÍ: HYUNDAI i20 1,2/75k
Re: Spotřeba
Stop-start systém v kombinaci s manuálem či "robotizovaným manuálem", tj. pseudoautomaty typu DSG apod., likviduje axiální uložení klikového hřídele. Tedy je nutné ho důsledně vypínat. V kombinaci s klasickým (HDM) automatem likviduje pouze startér a akumulátor. Prima zařízení, co?
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
-
- **
- Příspěvky: 144
- Registrován: 09 říj 2015, 11:05
Re: Spotřeba
Tak viděno touto optikou každý najetý kilometr likviduje rotační součásti motoru, brzdy, ložiska v kolech,
ložiska a ozubená kola v převodovce,....
co kilometr?..každá otáčka motoru likviduje.....
Ale asi to netřeba tak hrotit
(start-stop mimochodem taky taky vypínám-jsem stará škola a je mi to chcípání na pár vteřin proti srsti)
ložiska a ozubená kola v převodovce,....
co kilometr?..každá otáčka motoru likviduje.....
Ale asi to netřeba tak hrotit
(start-stop mimochodem taky taky vypínám-jsem stará škola a je mi to chcípání na pár vteřin proti srsti)
i20 1.1CRDi (2015)
Re: Spotřeba
Systém StartStop je jen další ekokurvítko, jehož účinky se s velkou pravděpodobností projeví. V autě jsou kvůli tomu další součástky, a ty, které obsahuje i běžný motor musejí být zesíleny a stejně vydrží míň (startér, setrvák, akumulátor, alternátor....)
Bohužel v dnešní době se neřeší výdrž nebo kvalita, ale spíš emise a kvantita.Pravý důvod, proč je v autě stop/start jsou právě normy EURO.
Bohužel v dnešní době se neřeší výdrž nebo kvalita, ale spíš emise a kvantita.Pravý důvod, proč je v autě stop/start jsou právě normy EURO.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
-
- **
- Příspěvky: 144
- Registrován: 09 říj 2015, 11:05
Re: Spotřeba
Kvalita a výdrž jsou z pohledu globální ekonomiky u spotřebního zboží víceméně nežádoucí vlastnosti a dávno zapomenutý parametr.
Auto je spotřební zboží.
Současná auta jsou řízeně stavěna na nájezd cca 250 tis. km. Na tuto výdrž se klíčové komponenty navrhují, a pokud se zjistí že je něco naddimenzováno a tudíž zbytečně odolné a výrobně nákladné dojde k zeslabení a zlevnění. To je realita - ber nebo nech ležet. Samozřejmě lze auto udržovat a opravovat i nad touto konstrukčně danou hranicí nájezdu, ale zpravidla je to nerentabilní.
Auto je spotřební zboží.
Současná auta jsou řízeně stavěna na nájezd cca 250 tis. km. Na tuto výdrž se klíčové komponenty navrhují, a pokud se zjistí že je něco naddimenzováno a tudíž zbytečně odolné a výrobně nákladné dojde k zeslabení a zlevnění. To je realita - ber nebo nech ležet. Samozřejmě lze auto udržovat a opravovat i nad touto konstrukčně danou hranicí nájezdu, ale zpravidla je to nerentabilní.
i20 1.1CRDi (2015)
Re: Spotřeba
Zdravim dnes po tankovani do plna vypocitana spotreba 6,35 l/100km... trasy jazdim aktualne HC - NR 35 km okresky a mesto podla predpisov. Palubny pocitac ukazuje 6,1l/100km. Najazdene cca 7100km a stale zimne gumy Hankook i*cept RS 2 W452 195/65 R15 91H.
Re: Spotřeba
Nevím jestli se to už tady neřešilo, ale v příspěvcích, které se točí kolem spotřeby, je častá otázka "to je spotřeba podle PP nebo počítaná podle natakování ...to je přesnější a většinou vyšší ...". Předpokládám, že ta druhá možnost je,že vím kolik jsem natankoval a vezmu počet ujetých km na ODOmetru. Tak to jako PP kecá, uvádí nižší spotřebu a ODO ukazuje 100% skutečně najeté km? To je to přesnější měření? Podle mých zkušeností, jsem stejnou trasu s různými auty najel s jiným stavem na odometru (na cca 700km +/- 80km). Spotřebu bych bral pouze orientačně, pokud by se třeba zvýšila při stejném stylu jízdy, na stejné trase o 2 litry, asi je nějaký problém. Jinak je to, jak se automobilky chlubí, že snížily spotřebu o 0,1l a tak podobně.
Hyundai i30 kombi Tricolor Komfort 1,6 MPI 88kW 2016
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Re: Spotřeba
Jen technicka. Pocitani km taky ovlivnuje par veci, napr. samotna pneumatika, opotrebeni jejiho vzorku, husteni. Tj. zadne auto nemuze mit 100% presne pocitani se vsema pneumatikama.
Jsem koukal, co jsem to napsal v case, kdyz jsem na foru nebyl - az potom jsem si vsim rozlisujiciho "ka" ve jmene .
Jsem koukal, co jsem to napsal v case, kdyz jsem na foru nebyl - az potom jsem si vsim rozlisujiciho "ka" ve jmene .
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba
Tak nějak jsem vysledoval, že pokud se vezme spotřeba uvedená jako kombinace, dá se za podobnou jezdit mimo město, ale musíš si dávat pozor abys moc nešlapal na plyn a když se budeš chtít svést normálně, počítej mimo město se spotřebou jako uvádí u městského provozu
Tutam jsou spotřeby uváděné v TP koncem minulého století : např. já mám v TP u Nubiry město 13,3 mimo město 6,9 kombinace 9,1 a ono to kupodivu vychází v kombinaci jezdím kolem 10 ale LPG ..... pokud bych se pohyboval krátkými přískoky jen ve městě jsem v tom za 12 l LPG tak mám i dobrý pocit, že šetřím mohlo by to žrát i víc
Prostě doba pokročila a my si musíme veřejně a bez uzardění lhát do očí a nejen v oblasti automobilismu
Tutam jsou spotřeby uváděné v TP koncem minulého století : např. já mám v TP u Nubiry město 13,3 mimo město 6,9 kombinace 9,1 a ono to kupodivu vychází v kombinaci jezdím kolem 10 ale LPG ..... pokud bych se pohyboval krátkými přískoky jen ve městě jsem v tom za 12 l LPG tak mám i dobrý pocit, že šetřím mohlo by to žrát i víc
Prostě doba pokročila a my si musíme veřejně a bez uzardění lhát do očí a nejen v oblasti automobilismu
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Spotřeba
Tady Jir"ka"N těší mě. Jen jsem chtěl poukázat na to, že řešit spotřebu na dcl resp. na 0,1l je hezký téma na dlouhé diskuze, ale jinak k ničemu. Prostě mi to žere tolik podle PP a hotovo. Za dřívějších let byl u nás testovací silniční úsek. Byl osazený sklopnýma dopr. značkama, které na to upozorňovali, na svodidlech cedulky s označenim po 50m. Testovali tady všechny možný os. i nákl. auta. Vždy na zadním nárazníku připevněný cyklokolo s měřákem-odometrem,vyvedený hadičky z motoru do kabiny a spolujezdec měl před sebou skleněný válec s palivem. Tady věřil, že vypočítaná spotřeba byla přesná.
Hyundai i30 kombi Tricolor Komfort 1,6 MPI 88kW 2016
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Re: Spotřeba
Chorvátsko, 2200 km 80 % diaľnice, 4 dospelí, naložené auto + rakvička = 8,2 l / 100 km (tankovanie/prejdené km)
Jazda po diaľnici bez rakvičky (300 km výlet) s tempomatom nastaveným na 115 km/hod = 7,5 l/100 km (palubný počítač).
Zaujímavé zistenie - pri natankovaní 98 okt. benzínu (omylom) sa spotreba zvýšila o cca liter. A to isté sa mi podarilo predvlani s rovnakým výsledkom. Nemáte niekto podobnú skúsenosť? A nájde sa odborník, ktorý by vedel zvýšenie spotreby vysvetliť? Že by časovanie ventilov, vstrekovanie, ...
Jazda po diaľnici bez rakvičky (300 km výlet) s tempomatom nastaveným na 115 km/hod = 7,5 l/100 km (palubný počítač).
Zaujímavé zistenie - pri natankovaní 98 okt. benzínu (omylom) sa spotreba zvýšila o cca liter. A to isté sa mi podarilo predvlani s rovnakým výsledkom. Nemáte niekto podobnú skúsenosť? A nájde sa odborník, ktorý by vedel zvýšenie spotreby vysvetliť? Že by časovanie ventilov, vstrekovanie, ...
ix20Style * 1,4 l CVVT 90 HP * biely ako čerstvo napadaný sneh
-
- **
- Příspěvky: 426
- Registrován: 13 dub 2011, 14:08
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: Spotřeba
Výkon sa nezvýšil?Ked som natankoval 100oktánový benzín do žigulíka,tak tahal ako drak
Hyundai IX 20 1.6. 1.4 crystal white-Šemík/+Š Felicia,Š Rapid,Š1203,VAZ2105,VAZ2102,Š100
Re: Spotřeba
Dovolená SK ve třech lidech Praha-Nové Zámky, Štúrovo, Budapešť-Praha 800 km, podle pp 5,5l/100 podle tankování 5,6.
1,4/66KW.
1,4/66KW.
ix20, 1,4 CVVT, 3/2011
Re: Spotřeba
U mňa to iste najazdene mám 10000 km,merané na 302 km podľa dotankovania do plna, spotreba 5,6 z toho diaľnica okolo 120 km maximalne 110,zbytok mesto a okresky jazda väčšinou predpisovo.Keď človek nemá ťazkú nohu,tak je to v pohode...
PS:Po diaľnici traja,zbytok vo dvojke
PS:Po diaľnici traja,zbytok vo dvojke
ix20 2015 od 16.7.2018 LPG 1.4 66kw style,predtým fábia combi 1.4 50kw LPG,felícia 1.3 40kw LPG,škoda 120...