Foto a návod na výměnu drážkovaných řemenů agregátů
Moderátoři: Martun, Moderátoři
Foto a návod na výměnu drážkovaných řemenů agregátů
Čau kluci , tak jsem se pustil do výměny řemenů. Ještě jsem je neměnil a tak jsem to provedl hezky pomalu a důkladně. Nejdříve důvod výměny , popraskaný řemen co pohání kompresor klimatizace. Tak jsem se rozhodl vyměnit oba dva. Řemen co pohání - klika , vodní pumpa , alternátor je vcelku jednoduchý. Povolí se šponovací napínák ( já ho poté i vyndal , vyčistil a promazal ) , pak se za pomoci větší síly nadzvedne alternátor a sundá řemen. Druhý co pohání - klika , kompresor přes napínací kladku byl pro mě oříšek , jelikož jsem nevěděl jak povolit napínací kladku. Pak jsem usoudil , že to půjde nejlépe zaspodu vozidla. Tak jsem najel na provizorní nájezdy a nejdříve sundal spodní plastový kryt motoru co drží na 5 šroubech na klíč č. 12 , poté jsem sundal ještě plastový kryt z pravého boku co kryje řemenici klikovky , ta drží na 2 šroubech na klíč č. 10. Pokud budete mít řemeny nové které jsou na dodaném foto tak je nejlepší řemen kompresoru přeříznout odlamovacím nožem. Poté mi pořád nešel povolit šponovací šroub na klíč č. 12 který je na napínací kladce. Šel povolit tak dvě otáčky a byl konec. Jenže já chtěl celou napínací kladku vyndat a vyčistit a bez povolení napínacího šroubu ji dolů nedostanete neboť se nedá povolit druhý šroub kterým drží kladka na bloku motoru , klíč na povolení kladky je č. 10. Po dlouhém přemýšlení mi napadlo povolit matici na klíč č. 14 který je na čele kladky a pak už ten šponovací šroub šel povolit rukou , poté jsem povolil dva šrouby co drží kladku a vyndal jí ven. Vyčistil , promazal a připravil na nandání zpátky , jinak v případě , že kladka hází , což může být jediná možná závada , je velice jednoduché vyměnit ložisko které je běžně možné zakoupit v prodejně s ložisky. Nová napínací kladka vyjde myslím na cca 600 až 800 Kč a při výměně vadného ložiska , což může být jediná možná závada na kladce , vás to vyjde na cca max. 100 Kč pokud si to uděláte sami. Jinak montáž obou řemenů zpátky už je procházka růžovým sadem ....... Přidávám pár fotek z výměny.
- Přílohy
-
- řemenice vodní pumpy a alternátoru po sundání starého řemenu a napínáku
- 2013-07-13-142.jpg (41.96 KiB) Zobrazeno 7560 x
-
- nové řemeny s označením typu
- 2013-07-13-150.jpg (64.23 KiB) Zobrazeno 7560 x
-
- popraskaný řemen co pohání kompresor klimatizace
- 2013-07-13-146.jpg (33.4 KiB) Zobrazeno 7560 x
New Accent - 1,4i , elegance , gold biege , 10/2008
- Reklama
Re: Foto a návod na výměnu drážkovaných řemenů agregátů
popis + fotky výměny řemenu na kompresor klimatizace
- Přílohy
-
- pohled na napínací kladku zčela kde je dobře vidět matice kterou nutno lehce povolit a pak jde teprve povolit napínací šroub na zadní straně kladky
- 2013-07-13-149.jpg (25.94 KiB) Zobrazeno 7557 x
-
- sundaná napínací kladka kde je dobře vidět šponovací šroub na klíč č. 12
- 2013-07-13-148.jpg (27.19 KiB) Zobrazeno 7557 x
-
- starý řemen na kompresor klimatizace kde je vidět dobře napínací kladka
- 2013-07-13-144.jpg (45.44 KiB) Zobrazeno 7557 x
New Accent - 1,4i , elegance , gold biege , 10/2008
Re: Foto a návod na výměnu drážkovaných řemenů agregátů
další postup a fotky výměny drážkovaných řemenů agregátů
- Přílohy
-
- napínací šroub na řemenici vodní pumpy a alternátoru po vyčištění a promazání
- 2013-07-13-143.jpg (51.94 KiB) Zobrazeno 7553 x
-
- nový řemen co pohání vodní pumpu a alternátor a je vidět i napínací šroub
- 2013-07-13-152.jpg (41.75 KiB) Zobrazeno 7553 x
-
- Nandaný nový řemen a vyčištěná a důkladně prohlédnutá napínací kladka
- 2013-07-13-151.jpg (51.46 KiB) Zobrazeno 7553 x
New Accent - 1,4i , elegance , gold biege , 10/2008
Re: Foto a návod na výměnu drážkovaných řemenů agregátů
Velká pochvala! Krásně popsané a zdokumentované!
HYUNDAI IX55 3.0crdi V6 176KW
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
Re: Foto a návod na výměnu drážkovaných řemenů agregátů
Souhlas s Martunem ...... pěkně zpracovaný fotonávod je dobrý, mít se kam mrknout, když se něco podělá
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8134
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Foto a návod na výměnu drážkovaných řemenů agregátů
navod pekny.. ja som pozeral tie svoje remene a vyzeraju po 6 rokoch a 170 kkm ako nove
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Foto a návod na výměnu drážkovaných řemenů agregátů
Menil niekto remen na 1.5CRDi a pameta si aky tam ide rozmer??? Totiz su viacej druhy v ponuke. Ja mám už kupeny rozmer 5PK1850 , ale na druhom rovnakom Accente v rodine teraz menili a dali tam remen 5PK1800 . V katalogoch je viacej rozmerov na ten isty motor a nechce sa mi púštat do vymeny a potom zistit ze remen nepasuje a je napr. dlhší.. Teraz neviem ci 1800 alebo 1850, alebo je to jedno a da sa tolko našpanovat v pohode kazdy s tychto druhov..
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Re: Foto a návod na výměnu drážkovaných řemenů agregátů
na CRDi s klimatizaci patri 5PK 1801 kod Hyu S2521 22A121
aspon to mi vyhledali v Hyu podle meho vin kodu,jeste muze byt rozdil v rocniku auta,muj je 2008
odkaz na stranky pro crdi http://www.piese-hyundai.ro/product.php?id_product=609 nebot na nasich e-shopech takove cislo kodu nemaji
EDIT: jinak podle prevodniku vyrobce by to mel byt 5PK1801 = 5PK1800,zrejme nejaka uprava okraju remene ci tvaru drazek,kdo vi, ale melo byto to cislo 5PK1800
aspon to mi vyhledali v Hyu podle meho vin kodu,jeste muze byt rozdil v rocniku auta,muj je 2008
odkaz na stranky pro crdi http://www.piese-hyundai.ro/product.php?id_product=609 nebot na nasich e-shopech takove cislo kodu nemaji
EDIT: jinak podle prevodniku vyrobce by to mel byt 5PK1801 = 5PK1800,zrejme nejaka uprava okraju remene ci tvaru drazek,kdo vi, ale melo byto to cislo 5PK1800
Naposledy upravil(a) 69pavel dne 20 úno 2016, 16:22, celkem upraveno 3 x.
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Foto a návod na výměnu drážkovaných řemenů agregátů
Ja mám 2007, a podla VIN mi poslali 1850 . Na nete som pozeral , tak k mojmu rocniku je viacej rozmerov v ponuke a ktorý je ten správny sa dozviem asi pri vymene
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Re: Foto a návod na výměnu drážkovaných řemenů agregátů
maximalne bude dlouhy a napinak ho nenapnne nebo napne ale jak se trochu vytahne tak potom uz nemusi napinak ho dopnout
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Foto a návod na výměnu drážkovaných řemenů agregátů
Skem pred objednavacim cislem se urcuje zbozi rady Unifit pro starsi vozy, kod pouzivany pro Tecdoc je 25212-2A121 a kazdy eshop s dily vam najde remen 5PK1800+tolerance, coz ale rozhodne nemuze byt 50mm.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT