Tech 30 000 na jeden olej je blbost a největší hloupost, kterou bys udělal, kdyby ses pro to rozhodl.
Nejhorší zabiják oleje je jízda na studený motor, takže místo 15000Km raději těch 10000 km. Pokud chces pro své auto jen to dobré. A stačí i uplně obycejný olej, který splnuje specifikaci, ale chce to menit casteji a třeba po tech 10000km.
Pokud už mám tak drahé auto, tak bych se zde nepokoušel ušetřit pár korun na oleji a menil určitě dříve a častěji. Sám to také dělám ač mě muj první aut. servis říkal to samé co tobě

Rok je časový interval výměny většiny olejů - jeden ze dvou intervalů, ten druhý je kilometrový, (většinou 15tkm), a platí ten, co nastane DŘÍV. Pokud najedu měsíčně 1000km (ročně 12tkm), měním olej po max. roce, když "jen poskakuji po městě", a najedu třeba jen těch 5tkm za rok, tak ten rok na výměnu je taky tak akorát (i když tady plusminus měsíc asi nevadí), když najedu ročně 20tkm, měl bych olej vyměnit po těch max. patnácti tisících. A když bych najel ročně třeba 40000km - což asi dlouhými jízdami po dálnici - dá se použít olej (a interval) longlife. A když bych jezdil dlouhé jízdy po dálnici - ale jen ty, a jen občas - a těch třeba 40tkm bych najel až za 2roky, dají se ty 2roky akceptovat, ale pouze za předpokladu, že je to longlife olej, a výrobce motoru jeho použití umožňuje. (Ale to, že od olejů a intervalů "longlife"výrobci motorů "pomalu, potichu" ale jistě, upouštějí, taky o něčem vypovídá.....


