výměna oleje 1.4MPI

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: výměna oleje 1.4MPI

Příspěvek od Alf6 »

1)Blbost. Mám to ověřeno od Hardcama. Jedna o muj zminovany olej.
2) Tve domněnky, že oleje low-saps jsou pro mou motorizaci dobré oleje jsou liché. Nejsou. C2-c3 ti asi nic neříka?
3)O navodu k obsluze jsem tu psal. Proto se jí řídím. Vůbec nectes co tu pišu.

To co jsi tu ted napsal je totalni neznalost. Specifikace týkající se použití v naftových motorech se tě netýkají-těch si nevšímej.

Naopak, tyto udaje jsou velice dulezite 8)

Pokud pak uvěří těm tvým pohádkám

Je videt, že o olejích nevis prakticky nic. To cos tu narychlo napsal, jen abys ses do me mohl strefovat vyslo v nivec. Nikoho tu nepresvedcuju a je mi ukradené co si kdo a jak meni. Jak jsem jen popsal mou zkušenost s aut. servisem :) Tečka :D
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Reklama
 

tempest
**
Příspěvky: 466
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: výměna oleje 1.4MPI

Příspěvek od tempest »

Jakmile má jednou olej uvedeno, že plní ACEA : A3/B4/C2/C3, tak znamená že to plní. A jestli je lepší olej ACEA : A3/B4, nebo olej ACEA : A3/B4/C2/C3 jsou už domněnky, které se něčím těžko podloží.
Kim-Hyun-Sen
**
Příspěvky: 144
Registrován: 09 říj 2015, 11:05

Re: výměna oleje 1.4MPI

Příspěvek od Kim-Hyun-Sen »

i20 1.1CRDi (2015)
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: výměna oleje 1.4MPI

Příspěvek od Alf6 »

Proc do benzinaku davat olej s C- low-saps se snizenym TBN - oboji kvuli filtru DPF, když tam muzu davat "normální" olej ACEA : A3/B4 (bez C), který je "high saps" a ma vyšší TBN? Do naftaku OK, tam ma sve opodstatnení.

ACEA : A3/B4/C2/C3 a ACEA : A3/B4 jsou rozdilne oleje to C je tam z nejakeho duvodu. Staci si pak porovnat i technicke listy k temto olejum.

edit. Kim- ja chápu tvou potrebu se do me strefovat, tak doufam, ze si odkazy také prectes. Googlit umis tak si ještě vygoogli co to znamena TBN, low saps a high saps a jake oleje jsou vhodne pro naftu a které pro benzin. Urcite to dokazes :D

Zatím jsi nenapsal nic, čím bys mě mohl oponovat a tve znalosti jsou liche, stejne jako tak jak znalosti oleju lidi v aut. servisech. Low saps jim nic nerika, tridy základových oleju jim nic nerikaji, TBN jim nic nerika, neumi se orientovat v technických listech a udajich v nem. Jen proste mají potrebu nekoho schazovat a trefovat se do nej.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Kim-Hyun-Sen
**
Příspěvky: 144
Registrován: 09 říj 2015, 11:05

Re: výměna oleje 1.4MPI

Příspěvek od Kim-Hyun-Sen »

Alf6 píše:Proc do benzinaku davat olej s C- low-saps se snizenym TBN - oboji kvuli filtru DPF, když tam muzu davat "normální" olej ACEA : A3/B4 (bez C), který je "high saps" a ma vyšší TBN? Do naftaku OK, tam ma sve opodstatnení.

ACEA : A3/B4/C2/C3 a ACEA : A3/B4 jsou rozdilne oleje to C je tam z nejakeho duvodu. Staci si pak porovnat i technicke listy k temto olejum.
Vůbec nejde o to, zda tam tebou uvedený "normální" olej můžeš dávat. Samozřejmě že ano - splňuje specifikaci. Jde o to že je naprosto nesmyslné ho tam dávat po šesté za ujetých 26 tis.km :roll:
Oháníš se tu tím jak dodržuješ "Návod k obsuze", ale předpokládám že ke kapitole popisující servisní intervaly tvého vozu ses v tom případě asi ještě nedočetl.
i20 1.1CRDi (2015)
Kim-Hyun-Sen
**
Příspěvky: 144
Registrován: 09 říj 2015, 11:05

Re: výměna oleje 1.4MPI

Příspěvek od Kim-Hyun-Sen »

Poněkud ses zacyklil. Moje potřeba se do tebe strefovat je nulová. Ať si každý o správnosti tvého přístupu a pravdivosti tvých teorií udělá obrázek sám.
i20 1.1CRDi (2015)
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: výměna oleje 1.4MPI

Příspěvek od Alf6 »

Vůbec nejde o to, zda tam tebou uvedený "normální" olej můžeš dávat. Samozřejmě že ano - splňuje specifikaci
O tom se tu prece celou dobu bavime!!! Leju tam to, co mam napsane v navodu k obsluze. Ty me uz nestvi a cti co ti celou dobu pisu :roll: :D

O vymenych intervalech je to zase jina kapitola. 6 za 26 000 je uz extrem, to nepopirám a proc jsem se k tomu rozhodl jsem uz nekde psal.

PS: mam na praci i jiné věci nez tu s tebou diskutovat, ale snad mne to velkoryse promines :D
Naposledy upravil(a) Alf6 dne 09 dub 2016, 11:15, celkem upraveno 1 x.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Kim-Hyun-Sen
**
Příspěvky: 144
Registrován: 09 říj 2015, 11:05

Re: výměna oleje 1.4MPI

Příspěvek od Kim-Hyun-Sen »

Alf6 píše:
Vůbec nejde o to, zda tam tebou uvedený "normální" olej můžeš dávat. Samozřejmě že ano - splňuje specifikaci
O tom se tu prece celou dobu bavime!!! Leju tam to, co mam napsane v navodu k obsluze. Ty me uz nestvi a cti co ti celou dobu pisu :roll: :D

O vymenych intervalech je to zase jina kapitola. 6 za 26 000 je uz extrem, to nepopirám a proc jsem se k tomu rozhodl jsem uz nekde psal.
Jen jaksi odmítáš celkem nepochopitelně připustit že to, co ti tam nalili v servisu tu specifikaci splňovalo taky, a veškeré tvé další manipulace s olejem naprosto mimo předepsané servisní intervaly neměly a nemají žádné smysluplné opodstatnění.
i20 1.1CRDi (2015)
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: výměna oleje 1.4MPI

Příspěvek od Alf6 »

Naprosto nesmyslne diskutovat s nekym, kdo si ani poradne neprecte muj první prizpevek, nemá ani tuseni, co znamena ve specifikaci oleje C, co znamena TBN, co znamena low -mid- high saps, jake jsou tridy základových oleju, atd....

Celou dobu se tu bavime o specikaci oleje s C, na který jsi se nezmohl napsat vůbec nic. Jednoduse proto, ze o tom nic nevíš. Protože o tom nic nevis a numis vest diskuzi na toto téma, tak si vzpomenes na me vymene intervaly - o nich jsme se tu ale na zacatku vůbec nebavili.

Timto bych to uzavrel. Pokud chces dal diskutovat, tak si o olejích něco nastuduj. Pak muzeme pokracovat. zatím se mej :D
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Kim-Hyun-Sen
**
Příspěvky: 144
Registrován: 09 říj 2015, 11:05

Re: výměna oleje 1.4MPI

Příspěvek od Kim-Hyun-Sen »

je to marný, je to marný, je to marný... :-k :lol: :mrgreen:
i20 1.1CRDi (2015)
only_one
**
Příspěvky: 465
Registrován: 19 úno 2014, 10:57

Re: výměna oleje 1.4MPI

Příspěvek od only_one »

Já bych to shrnul. ROzhodující je vždy co je napsáno za požadavky od výrobce, to je jediná správná berlička kterou by měl každý při samostatném nákupu podrobně kontrolovat a vedět co jaká třída znamení a co se dá a co se nedá zaměnit, doby výměny jsou dané provozem vozidla, což musí každý vyhodnotit sám a případně zkrátit výměnu podle nejlepšího vědomí a svědomí a rozhodně tyhle parametry a intervaly nepřekračovat. Zkrátit výměny pod 15 tisíc u nafty a 10tisíc u benzínu je však už opravdu zbytečné a naprosto nic nepřináší, kromě přiživení prodejců maziv. A možná placebo efekt pocitu jistoty sucha a bezpečí majitele :-))

Ale ty nesmyslné povídačky o tom, že autorizovaný servis neví, neumí nebo tam snad leje špatný olej jsou hodně sci fi... on velmi dobře ví a nechá si za to zaplatit , což je totiž to, co uživatele sejří nejvíc ze všeho a proto řeší samostatné výměny a laboraci s olejema u zcela nových aut.

Chyba se stát může, ale to se pak taky může stát to, že od prodejce koupíte fejkovej oleje a bude vymalováno raz dva..

Alf je tedy extra pacient, auto to určitě neuškodí, ale rozhodně to je naprosto zbytečná servisní péče, v dnešní době nepřinese nic navíc.
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“