výměna oleje 1.4MPI
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: výměna oleje 1.4MPI
1)Blbost. Mám to ověřeno od Hardcama. Jedna o muj zminovany olej.
2) Tve domněnky, že oleje low-saps jsou pro mou motorizaci dobré oleje jsou liché. Nejsou. C2-c3 ti asi nic neříka?
3)O navodu k obsluze jsem tu psal. Proto se jí řídím. Vůbec nectes co tu pišu.
To co jsi tu ted napsal je totalni neznalost. Specifikace týkající se použití v naftových motorech se tě netýkají-těch si nevšímej.
Naopak, tyto udaje jsou velice dulezite
Pokud pak uvěří těm tvým pohádkám
Je videt, že o olejích nevis prakticky nic. To cos tu narychlo napsal, jen abys ses do me mohl strefovat vyslo v nivec. Nikoho tu nepresvedcuju a je mi ukradené co si kdo a jak meni. Jak jsem jen popsal mou zkušenost s aut. servisem Tečka
2) Tve domněnky, že oleje low-saps jsou pro mou motorizaci dobré oleje jsou liché. Nejsou. C2-c3 ti asi nic neříka?
3)O navodu k obsluze jsem tu psal. Proto se jí řídím. Vůbec nectes co tu pišu.
To co jsi tu ted napsal je totalni neznalost. Specifikace týkající se použití v naftových motorech se tě netýkají-těch si nevšímej.
Naopak, tyto udaje jsou velice dulezite
Pokud pak uvěří těm tvým pohádkám
Je videt, že o olejích nevis prakticky nic. To cos tu narychlo napsal, jen abys ses do me mohl strefovat vyslo v nivec. Nikoho tu nepresvedcuju a je mi ukradené co si kdo a jak meni. Jak jsem jen popsal mou zkušenost s aut. servisem Tečka
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
- Reklama
Re: výměna oleje 1.4MPI
Jakmile má jednou olej uvedeno, že plní ACEA : A3/B4/C2/C3, tak znamená že to plní. A jestli je lepší olej ACEA : A3/B4, nebo olej ACEA : A3/B4/C2/C3 jsou už domněnky, které se něčím těžko podloží.
-
- **
- Příspěvky: 144
- Registrován: 09 říj 2015, 11:05
Re: výměna oleje 1.4MPI
Alfe,vidím že jakákoliv snaha o střízlivou osvětu z mé strany je v tvém případě marná.
ale pro ostatní přece jen, dám to sem znova:
http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... ni-vyrobce
http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... -syntetika
http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... vych-oleju
http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... veho-oleje
http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... orovy-olej
http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... esty-oleju
http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... rove-oleje
třeba to někomu pomůže při snaze se v problematice zorientovat
ale pro ostatní přece jen, dám to sem znova:
http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... ni-vyrobce
http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... -syntetika
http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... vych-oleju
http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... veho-oleje
http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... orovy-olej
http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... esty-oleju
http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... rove-oleje
třeba to někomu pomůže při snaze se v problematice zorientovat
i20 1.1CRDi (2015)
Re: výměna oleje 1.4MPI
Proc do benzinaku davat olej s C- low-saps se snizenym TBN - oboji kvuli filtru DPF, když tam muzu davat "normální" olej ACEA : A3/B4 (bez C), který je "high saps" a ma vyšší TBN? Do naftaku OK, tam ma sve opodstatnení.
ACEA : A3/B4/C2/C3 a ACEA : A3/B4 jsou rozdilne oleje to C je tam z nejakeho duvodu. Staci si pak porovnat i technicke listy k temto olejum.
edit. Kim- ja chápu tvou potrebu se do me strefovat, tak doufam, ze si odkazy také prectes. Googlit umis tak si ještě vygoogli co to znamena TBN, low saps a high saps a jake oleje jsou vhodne pro naftu a které pro benzin. Urcite to dokazes
Zatím jsi nenapsal nic, čím bys mě mohl oponovat a tve znalosti jsou liche, stejne jako tak jak znalosti oleju lidi v aut. servisech. Low saps jim nic nerika, tridy základových oleju jim nic nerikaji, TBN jim nic nerika, neumi se orientovat v technických listech a udajich v nem. Jen proste mají potrebu nekoho schazovat a trefovat se do nej.
ACEA : A3/B4/C2/C3 a ACEA : A3/B4 jsou rozdilne oleje to C je tam z nejakeho duvodu. Staci si pak porovnat i technicke listy k temto olejum.
edit. Kim- ja chápu tvou potrebu se do me strefovat, tak doufam, ze si odkazy také prectes. Googlit umis tak si ještě vygoogli co to znamena TBN, low saps a high saps a jake oleje jsou vhodne pro naftu a které pro benzin. Urcite to dokazes
Zatím jsi nenapsal nic, čím bys mě mohl oponovat a tve znalosti jsou liche, stejne jako tak jak znalosti oleju lidi v aut. servisech. Low saps jim nic nerika, tridy základových oleju jim nic nerikaji, TBN jim nic nerika, neumi se orientovat v technických listech a udajich v nem. Jen proste mají potrebu nekoho schazovat a trefovat se do nej.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
-
- **
- Příspěvky: 144
- Registrován: 09 říj 2015, 11:05
Re: výměna oleje 1.4MPI
Vůbec nejde o to, zda tam tebou uvedený "normální" olej můžeš dávat. Samozřejmě že ano - splňuje specifikaci. Jde o to že je naprosto nesmyslné ho tam dávat po šesté za ujetých 26 tis.kmAlf6 píše:Proc do benzinaku davat olej s C- low-saps se snizenym TBN - oboji kvuli filtru DPF, když tam muzu davat "normální" olej ACEA : A3/B4 (bez C), který je "high saps" a ma vyšší TBN? Do naftaku OK, tam ma sve opodstatnení.
ACEA : A3/B4/C2/C3 a ACEA : A3/B4 jsou rozdilne oleje to C je tam z nejakeho duvodu. Staci si pak porovnat i technicke listy k temto olejum.
Oháníš se tu tím jak dodržuješ "Návod k obsuze", ale předpokládám že ke kapitole popisující servisní intervaly tvého vozu ses v tom případě asi ještě nedočetl.
i20 1.1CRDi (2015)
-
- **
- Příspěvky: 144
- Registrován: 09 říj 2015, 11:05
Re: výměna oleje 1.4MPI
Poněkud ses zacyklil. Moje potřeba se do tebe strefovat je nulová. Ať si každý o správnosti tvého přístupu a pravdivosti tvých teorií udělá obrázek sám.
i20 1.1CRDi (2015)
Re: výměna oleje 1.4MPI
O tom se tu prece celou dobu bavime!!! Leju tam to, co mam napsane v navodu k obsluze. Ty me uz nestvi a cti co ti celou dobu pisuVůbec nejde o to, zda tam tebou uvedený "normální" olej můžeš dávat. Samozřejmě že ano - splňuje specifikaci
O vymenych intervalech je to zase jina kapitola. 6 za 26 000 je uz extrem, to nepopirám a proc jsem se k tomu rozhodl jsem uz nekde psal.
PS: mam na praci i jiné věci nez tu s tebou diskutovat, ale snad mne to velkoryse promines
Naposledy upravil(a) Alf6 dne 09 dub 2016, 11:15, celkem upraveno 1 x.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
-
- **
- Příspěvky: 144
- Registrován: 09 říj 2015, 11:05
Re: výměna oleje 1.4MPI
Jen jaksi odmítáš celkem nepochopitelně připustit že to, co ti tam nalili v servisu tu specifikaci splňovalo taky, a veškeré tvé další manipulace s olejem naprosto mimo předepsané servisní intervaly neměly a nemají žádné smysluplné opodstatnění.Alf6 píše:O tom se tu prece celou dobu bavime!!! Leju tam to, co mam napsane v navodu k obsluze. Ty me uz nestvi a cti co ti celou dobu pisuVůbec nejde o to, zda tam tebou uvedený "normální" olej můžeš dávat. Samozřejmě že ano - splňuje specifikaci
O vymenych intervalech je to zase jina kapitola. 6 za 26 000 je uz extrem, to nepopirám a proc jsem se k tomu rozhodl jsem uz nekde psal.
i20 1.1CRDi (2015)
Re: výměna oleje 1.4MPI
Naprosto nesmyslne diskutovat s nekym, kdo si ani poradne neprecte muj první prizpevek, nemá ani tuseni, co znamena ve specifikaci oleje C, co znamena TBN, co znamena low -mid- high saps, jake jsou tridy základových oleju, atd....
Celou dobu se tu bavime o specikaci oleje s C, na který jsi se nezmohl napsat vůbec nic. Jednoduse proto, ze o tom nic nevíš. Protože o tom nic nevis a numis vest diskuzi na toto téma, tak si vzpomenes na me vymene intervaly - o nich jsme se tu ale na zacatku vůbec nebavili.
Timto bych to uzavrel. Pokud chces dal diskutovat, tak si o olejích něco nastuduj. Pak muzeme pokracovat. zatím se mej
Celou dobu se tu bavime o specikaci oleje s C, na který jsi se nezmohl napsat vůbec nic. Jednoduse proto, ze o tom nic nevíš. Protože o tom nic nevis a numis vest diskuzi na toto téma, tak si vzpomenes na me vymene intervaly - o nich jsme se tu ale na zacatku vůbec nebavili.
Timto bych to uzavrel. Pokud chces dal diskutovat, tak si o olejích něco nastuduj. Pak muzeme pokracovat. zatím se mej
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
-
- **
- Příspěvky: 144
- Registrován: 09 říj 2015, 11:05
Re: výměna oleje 1.4MPI
Já bych to shrnul. ROzhodující je vždy co je napsáno za požadavky od výrobce, to je jediná správná berlička kterou by měl každý při samostatném nákupu podrobně kontrolovat a vedět co jaká třída znamení a co se dá a co se nedá zaměnit, doby výměny jsou dané provozem vozidla, což musí každý vyhodnotit sám a případně zkrátit výměnu podle nejlepšího vědomí a svědomí a rozhodně tyhle parametry a intervaly nepřekračovat. Zkrátit výměny pod 15 tisíc u nafty a 10tisíc u benzínu je však už opravdu zbytečné a naprosto nic nepřináší, kromě přiživení prodejců maziv. A možná placebo efekt pocitu jistoty sucha a bezpečí majitele )
Ale ty nesmyslné povídačky o tom, že autorizovaný servis neví, neumí nebo tam snad leje špatný olej jsou hodně sci fi... on velmi dobře ví a nechá si za to zaplatit , což je totiž to, co uživatele sejří nejvíc ze všeho a proto řeší samostatné výměny a laboraci s olejema u zcela nových aut.
Chyba se stát může, ale to se pak taky může stát to, že od prodejce koupíte fejkovej oleje a bude vymalováno raz dva..
Alf je tedy extra pacient, auto to určitě neuškodí, ale rozhodně to je naprosto zbytečná servisní péče, v dnešní době nepřinese nic navíc.
Ale ty nesmyslné povídačky o tom, že autorizovaný servis neví, neumí nebo tam snad leje špatný olej jsou hodně sci fi... on velmi dobře ví a nechá si za to zaplatit , což je totiž to, co uživatele sejří nejvíc ze všeho a proto řeší samostatné výměny a laboraci s olejema u zcela nových aut.
Chyba se stát může, ale to se pak taky může stát to, že od prodejce koupíte fejkovej oleje a bude vymalováno raz dva..
Alf je tedy extra pacient, auto to určitě neuškodí, ale rozhodně to je naprosto zbytečná servisní péče, v dnešní době nepřinese nic navíc.