mam to presne na tom istom mieste na pravej strane ale len dubku.. bohuzial som zanedbal zimne umyvanie a asi sa ta sol z ciest usadzovanim prejavila. budes to nejak riesit? mne u to tmavomodrej moc nevidno, le chcem to podchytit v zaciatkoch
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Určitě to budu řešit na jaře, hned jak bude trochu teplo. Jsem domluvený se známým. Každopádně jsem připravený na to, že oprava nebude mít delší životnost než 1-2 roky, pak to "vykvete" znovu. Celkem mě děsí, jak se to za poslední půl rok zvětšilo, tak 2-3 násobně. Tahle zima tomu dala opravdu zabrat . Co se týče údržby, tak tu jsem podle mě nijak nezanedbal. Auto myju průměrně jednou měsíčně a v zimním období vždy i podvozek. V terénu nebo někde na bahně apod. nejezdím v podstatě vůbec. Na jiných místech jsem si koroze nevšiml, i podvozek je v hodně dobrém stavu.
Hmm, tohle je už prožrané skrz - budou tam malé dírky, které po vykytování za krátký čas zase vylezou - udělají se puchýřky naplněné vodou. Každopádně si s tím klempíř poradí. Známý říkal, že mu něco podobného na veteránu opravovali cínováním - mám to jen z doslechu, na vlastní oči jsem to neviděl. Určitě budou i jiné technologie. Podle fotek to vypadá, že se to objevilo v místě, kde je přišroubován zadní nárazník. Pravděpodobně se mezi plechy blatníku a podběhu sbodované k sobě dostala vlhkost a sůl. Navíc je tam tak nějak hloupě vystřižený ten plastový kryt, takže se tam drží nasolené bláto.
Po zkušenosti z minulého auta jsem tyto spoje zaplácal "tmelem medvědí ho*no" a vyšroubované šrouby jsem namočil do vazelíny, kterou jsem vtlačil i dovnitř. Tohle je prostě dříve či později problémové místo snad všech aut.
Tento problém mě utvrdil v jednom, ať je auto zinkované nebo není stříkat spodek a dutiny význam prostě MÁ (co tři roky to nechávám u kamaráda udělat a zatím žádná koroze a to jezdím po Vysočině, kde se silnice nejen solí, ale i sypou hrubými šutry).
Po opravě doporučuji udělat důkladný nástřik spodku a dutin (pro dutiny zadních lemů je nutno demontovat kobercové obložení boků kufru). A hlavně, dutiny nestříkat voskem, ale vzít je směsí něčeho stále živého a mastného - protože jak je známo, co je mastné, to nerezne a mastnota teplem zavzlíná všude do škvír (proto je pro tuhle akci ideální provést v létě). Nevýhodou je, že auto pak nějaký čas smrdí a že se musí místa, odkud vytéká přebytečný nástřik otírat, aby si někdo při nastupování nezašpinil oblečení. Pak by to nějaký čas mohlo vydržet.
Hyundai Accent 1,6i CVVT Elegance, Velvet Red (TZ), BORBET CA, audio MAGNAT, MAD Classic Collection, 10/2008
Toto dělá už první acoš (X3), hnedle po jeho kopení jsem sundal koberce v kufru a všade do těch ditin nastříkal olej, lemy jsem zevnitř zahladil čertovým tmelem a vše přestříknul kaučukovým tmelem na spodky a zatím se to drží. To samé i s prahy a každou možnou dutinu.
No, myslím, že tento rozsah koroze není na to, abys vyřezal lemy a vyvařil nové. Spíš si zjisti v Tvém okolí kde je nějaký poctivý karosář a dojeď s tím za ním. Určitě bude vědět, jak to důkladně opravit. Jinak pokud budeš nechávat stříkat spodek a dutiny, tak až po opravě lemů (a z mojí zkušenosti do dutin rozhodně ne vosk (nevzlíná, časem rozpraská a v prasklinách se drží vlhkost), ale spíše nějakou mastnou směs, protože co je mastné to nerezne... )...
Hyundai Accent 1,6i CVVT Elegance, Velvet Red (TZ), BORBET CA, audio MAGNAT, MAD Classic Collection, 10/2008
Hyundai 1.4 cvvt 2011 lpg
Felicie 1.4
Fiat stilo 1.9- zvrakovano
Fiat weekend 1.6 -prodáno
Fiat marea 1.8 -prodáno
Škoda favorit pick-up -prodáno
wv polo r.v.1988 -prodano
Ford Escort 1.8zetec -zvrakovano
Škoda 125 -prodano
To je blbost, pokud je šikovnej karosář tak vyřízne jen kus co je špatnej a z plechu udělá ten kus novej, pak samosebou dobře ošetřit a vystříkat dutiny, jinak je to zcela zbytečné to dělat. A opravdu něčím mastným
Tak nakonec je auto opravené postupem, jak psal Michal77. Žádný přechod nejde nikde vidět, je to uděláno perfektně. Cena 6 000 Kč (při té příležitosti se ještě opravila jedna menší prohlubeň, vzniklá pravděpodobně pěstí ).