Dostupnost trvalých 12V přímo v kokpitu
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Dostupnost trvalých 12V přímo v kokpitu
Mám v plánu do auta nainstalovat GPS tracker. Problém je v tom, že při trvalém datovém přenosu vydrží jeho accu řádově asi desítky hodin. To znamená, že pokud by byl napájený ze zapalovačových zásuvek tak by se po několika denním odstavení auta totálně vybil, protože zásuvky se při vypnutí zapalování vypnou.
Má někdo nějakou povědomost o tom, kde by se v kokpitu dal najít vodič, kde je 12V trvale i při vypnutí zapalování? GPS tracker nemůže být u accu, protože je tam odstíněný plechovou kapotou a je tam moc horko od motoru. A protahovat nějaký nový kabel od accu do kabiny se mi fakt nechce. To znamená dělat někde nějakou díru a tu pak těsnit.
Jak na to? Budu moc vděčen za jakoukoliv radu.
Díky
Má někdo nějakou povědomost o tom, kde by se v kokpitu dal najít vodič, kde je 12V trvale i při vypnutí zapalování? GPS tracker nemůže být u accu, protože je tam odstíněný plechovou kapotou a je tam moc horko od motoru. A protahovat nějaký nový kabel od accu do kabiny se mi fakt nechce. To znamená dělat někde nějakou díru a tu pak těsnit.
Jak na to? Budu moc vděčen za jakoukoliv radu.
Díky
- Reklama
Re: Dostupnost trvalých 12V přímo v kokpitu
Na spínací skříňce(klíček) máš určitě stálých 12 V, jinak bys to nenastartoval.
HYUNDAI ix20 TRIKOLOR 1,4 CVVT
ŠKODA Felicia 1,3 LXI 50 kW
Trabant 601
ŠKODA Felicia 1,3 LXI 50 kW
Trabant 601
Re: Dostupnost trvalých 12V přímo v kokpitu
na zadní lampičce , respektive v okruhu zámku (koncáku) zadních dveří je také trvalé napětí, spousta pojistek má trvalé napětí, a s těma desítkama hodin bych byl opatrný , dej odkaz který sis vybral ??? také jsem s tím laboroval (s myšlenkou)
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Dostupnost trvalých 12V přímo v kokpitu
Je to TK102B. Ale to nic moc neřekne, protože je jich mnoho klonů s různým chováním.
Pokud jde o tu výdrž, tak bez datového spojení s pouhým odesláním polohy na SMS dotaz vydrží plus mínus tři dny.
S trvalým datovým spojením a periodickým posíláním dat necelý den. Tedy řádově desítky hodin.
A pokud jde o to připojování: Není někde k mání servisní manuál ix20? K i30cw ho mám, k ix20 jsem nenašel. Ono se pak hnedka lépe někam leze, když se ví co, kde a kdy povolit.
Pokud jde o tu výdrž, tak bez datového spojení s pouhým odesláním polohy na SMS dotaz vydrží plus mínus tři dny.
S trvalým datovým spojením a periodickým posíláním dat necelý den. Tedy řádově desítky hodin.
A pokud jde o to připojování: Není někde k mání servisní manuál ix20? K i30cw ho mám, k ix20 jsem nenašel. Ono se pak hnedka lépe někam leze, když se ví co, kde a kdy povolit.
Re: Dostupnost trvalých 12V přímo v kokpitu
Mne by tak trochu zajimalo, k cemu byste to chteli vyuzit se stalym napajenim?
Na zaznamenani prejdene trasy plne staci napajeni za jizdy. Kdyz chces zjisti, kde to auto je, tak stejne budes zjistovat, az zjistis, ze TI ho nekdo odcizil a to potom docela staci ty obcasne SMS-ky. Zeby nekdo odcizoval ix20 natazenim na prives kamionu a potom prevozem na druhou polokouli Zeme, se mi moc nezda.
Na zaznamenani prejdene trasy plne staci napajeni za jizdy. Kdyz chces zjisti, kde to auto je, tak stejne budes zjistovat, az zjistis, ze TI ho nekdo odcizil a to potom docela staci ty obcasne SMS-ky. Zeby nekdo odcizoval ix20 natazenim na prives kamionu a potom prevozem na druhou polokouli Zeme, se mi moc nezda.
Re: Dostupnost trvalých 12V přímo v kokpitu
Protože ta věc se nezapne připojením napájení, ale jen vypínačem.
A pokud bude auto dva dny stát, tak se interní accu vybije do mrtě a zařízení se vypne. Zapnutím zapalování se už ale samo nezapne.
A on-line sledování přes data žere tak malý datový objem, že denní náklady na trvalé připojení nejsou ani korunu.
A pokud bude auto dva dny stát, tak se interní accu vybije do mrtě a zařízení se vypne. Zapnutím zapalování se už ale samo nezapne.
A on-line sledování přes data žere tak malý datový objem, že denní náklady na trvalé připojení nejsou ani korunu.
Re: Dostupnost trvalých 12V přímo v kokpitu
Mimochodem, ten nápad s vyvedením z osvětlení kufru vypadá zajímavě. To je kandidát č. 1. Pod ten plast by šel umístit i tracker.
Pak mne ještě napadlo vyvést 12V z OBD konektoru pod palubkou. Tam by měla být jak zem, tak svorka 30, tedy přímo z accu.
Pak mne ještě napadlo vyvést 12V z OBD konektoru pod palubkou. Tam by měla být jak zem, tak svorka 30, tedy přímo z accu.
Re: Dostupnost trvalých 12V přímo v kokpitu
Vyřešeno bez zásahu do elektroinstalace implementací USB zásuvky do pojistkové skříňky.
http://www.hifi24.cz/obd-2-konektor-16-pin%C5%AF
http://www.hifi24.cz/z%C3%A1suvka-s-pan ... doln%C3%A1
http://www.hifi24.cz/obd-2-konektor-16-pin%C5%AF
http://www.hifi24.cz/z%C3%A1suvka-s-pan ... doln%C3%A1
Re: Dostupnost trvalých 12V přímo v kokpitu
Tak to je hodně zajímavé řešení.
Re: Dostupnost trvalých 12V přímo v kokpitu
V i30 je to bezpečně použitelné taky, protože v i30cw tam mám natrvalo nasunutý ecoRoute HD. A ten je mnohem delší než to červené těleso.
Nevylučuji ale, že v jiné verzi i30 to může být jinak. V každém případě rychlospojka na přívodu 4 a 16 k OBD2 to bude řešit vždy a na každém autě, které tento konektor má.
Nevylučuji ale, že v jiné verzi i30 to může být jinak. V každém případě rychlospojka na přívodu 4 a 16 k OBD2 to bude řešit vždy a na každém autě, které tento konektor má.
Re: Dostupnost trvalých 12V přímo v kokpitu
OBDII mají povinně všechna auta prodávaná v Evropě snad od r 2004, takže to je dost univerzální řešení
Re: Dostupnost trvalých 12V přímo v kokpitu
a nepřipojujou zloději náhodou něco do OBD ??? tzn, že když nejdřív musí něco odpojit, tak už budou mít jasno (myšleno k myšlence GPS trackeru)
... a nebylo to zbytečně předražené ??
http://www.ebay.com/itm/16-Pin-Universa ... SwFNZWxYK1
http://www.ebay.com/itm/321586379231?_t ... EBIDX%3AIT
http://www.ebay.com/itm/321573019229?_t ... EBIDX%3AIT
... a nebylo to zbytečně předražené ??
http://www.ebay.com/itm/16-Pin-Universa ... SwFNZWxYK1
http://www.ebay.com/itm/321586379231?_t ... EBIDX%3AIT
http://www.ebay.com/itm/321573019229?_t ... EBIDX%3AIT
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Dostupnost trvalých 12V přímo v kokpitu
a není lepší nakoupit u soudruhů z Číny ?:
http://www.aliexpress.com/item/2016-New ... .41.2i0zRh
http://www.aliexpress.com/item/2016-New ... .41.2i0zRh