Odtrhnutie stiftu
Moderátoři: frawd, Moderátoři
- petulko666
- *
- Příspěvky: 81
- Registrován: 27 úno 2011, 11:11
- Bydliště: SVK
Odtrhnutie stiftu
zdravím podarilo sa niekomu odtrhnuť stift pri výmene kolies,, no mne dnes a to zaťahujem kolesá len rukami...pri odťahovaní matice mi stift zalomilo....nasratý som jak pes...dajú sa na tom aute meniť len stifty...či to bude viac vecí na výmenu..?
HYUNDAI IX20 -1.6 DOHC CVVT 16V - 91.5 KW /124 HP - STYLE
- Reklama
Re: Odtrhnutie stiftu
Tos za to musel pořádně zabrat, teda pokud myslíš šroub.
Jinak to zalomený by mělo jít vyndat vytahovákem a sehnat nový šroub by neměl být problém. Pokud to nevyndáš, tak bych řekl: výměna brzdového kotouče, nebo do čeho je to zašroubované. Pokud se ti do toho nechce - dej to do servisu.
Já kola dotahuju momentovým klíčem. Někde jsem vyhrabal dotahovací moment 110 - 120 Nm, a to není tak moc zarvané aby praskl šroub.
PS: teď jsem si to uvědomil: já tam nemám štefty ale šrouby. (Když sundám kolo tak tam nic netrčí, je to hladký.) Třeba na Felicii jsou štefty a ty tam bývají zalisovaný, takže oprava je na dílnu.
Jinak to zalomený by mělo jít vyndat vytahovákem a sehnat nový šroub by neměl být problém. Pokud to nevyndáš, tak bych řekl: výměna brzdového kotouče, nebo do čeho je to zašroubované. Pokud se ti do toho nechce - dej to do servisu.
Já kola dotahuju momentovým klíčem. Někde jsem vyhrabal dotahovací moment 110 - 120 Nm, a to není tak moc zarvané aby praskl šroub.
PS: teď jsem si to uvědomil: já tam nemám štefty ale šrouby. (Když sundám kolo tak tam nic netrčí, je to hladký.) Třeba na Felicii jsou štefty a ty tam bývají zalisovaný, takže oprava je na dílnu.
HYUNDAI ix20 TRIKOLOR 1,4 CVVT
ŠKODA Felicia 1,3 LXI 50 kW
Trabant 601
ŠKODA Felicia 1,3 LXI 50 kW
Trabant 601
- petulko666
- *
- Příspěvky: 81
- Registrován: 27 úno 2011, 11:11
- Bydliště: SVK
Re: Odtrhnutie stiftu
no to si ma moc nepotešil...našiel som fotku stiftu
HYUNDAI IX20 -1.6 DOHC CVVT 16V - 91.5 KW /124 HP - STYLE
Re: Odtrhnutie stiftu
Dle návodu od auta je utahovací moment 88-107 Nm. Já osobně nastavuju momenťák na 105 Nm.
Měl jsem také problém povolit kola utažené pneumaticky. Oni se totiž mají snahu se časem a teplotními změnami ještě utáhnout. Nyní nemám problém s povolením matic. A teď si představte defekt mimo domov. Jste absolutně bez šance s vercajkem, který máte v kufru s tím něco udělat.
Měl jsem také problém povolit kola utažené pneumaticky. Oni se totiž mají snahu se časem a teplotními změnami ještě utáhnout. Nyní nemám problém s povolením matic. A teď si představte defekt mimo domov. Jste absolutně bez šance s vercajkem, který máte v kufru s tím něco udělat.
Re: Odtrhnutie stiftu
tak to ses špatně koukal a hnedle 2x, na felicii, jsi měl šroubyJoDo píše: PS: teď jsem si to uvědomil: já tam nemám štefty ale šrouby. (Když sundám kolo tak tam nic netrčí, je to hladký.) Třeba na Felicii jsou štefty a ty tam bývají zalisovaný, takže oprava je na dílnu.
na máš matici
zlomený šteft lze obyčejně z unašeče vyklepat docela dobře a měl by to umět kterýkoliv garážový specialista, alespoň pro příště víš, že je to potřeba namazat
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Odtrhnutie stiftu
Da sa vymenit aj jeden len neviem, ci ho kupis, chodia spolu s nabojmi lozisk. Servis ma aj 1 kus. Budes musiet dat dole brzdovy strmen, drziak brzdoveho strmena, brzdovy kotuc a mozno aj naboj loziska ( je v nom zalisovany, inak by si ho dotykom vytlacil ), vylisovat zvysok stareho a nalisovat novy. Potom poskladat a nic nepretiahnut, takze sa budes pytat, akym momentom sa dotahuje naboj , drziak strmena strmen...Najvacsia zabava bude povolit tie 2 hrdzave skrutky, ktorymi je kotuc uchyteny k lozisku. Aspon na Santovi to bolo tak.
Pozeram, ze predne loziska su samostatne vymenitelne a zadne spolu s nabojom.
http://www.autokelly.sk/Catalog/hyundai ... 3;32691465
Pozeram, ze predne loziska su samostatne vymenitelne a zadne spolu s nabojom.
http://www.autokelly.sk/Catalog/hyundai ... 3;32691465
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Re: Odtrhnutie stiftu
Tý brďo . MMV máš pravdu, já to celý domotal . Felda má šrouby a IX štefty.mmv píše: tak to ses špatně koukal a hnedle 2x, na felicii, jsi měl šrouby
HYUNDAI ix20 TRIKOLOR 1,4 CVVT
ŠKODA Felicia 1,3 LXI 50 kW
Trabant 601
ŠKODA Felicia 1,3 LXI 50 kW
Trabant 601
Re: Odtrhnutie stiftu
Při tomhle nastavení by to ten klíček z výbavy měl hravě zvládnout.milda h píše:Dle návodu od auta je utahovací moment 88-107 Nm. Já osobně nastavuju momenťák na 105 Nm.
Měl jsem také problém povolit kola utažené pneumaticky. Oni se totiž mají snahu se časem a teplotními změnami ještě utáhnout. Nyní nemám problém s povolením matic. A teď si představte defekt mimo domov. Jste absolutně bez šance s vercajkem, který máte v kufru s tím něco udělat.
Já jsem si koupil takovej ten teleskopickej klíč a ořech 21 ještě před koupí momenťáku. Tím to jde perfektně. Původně jsem měl křížovej klíč se 4 ořechama. Jednou jsem ho málem překroutil, tak šel do sběru (to je hrozný z jakýho bláta to dělají).
HYUNDAI ix20 TRIKOLOR 1,4 CVVT
ŠKODA Felicia 1,3 LXI 50 kW
Trabant 601
ŠKODA Felicia 1,3 LXI 50 kW
Trabant 601
Re: Odtrhnutie stiftu
Ten šteft stojí kolem 40 Kč v Hyundai a přes 70 v Kii. Starý vyklepneš, nový nasadíš na tisícihran a pomalu přes matici částečně vytáhneš. Pak kolo a dotáhnout na fest. Pozor na dobré ustavení, ten tisícihran ve kritický, musí to fakt sednout, ať to nerveš mimo rádlování. Možná trochu VDčka.
Rade
Rade
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
- petulko666
- *
- Příspěvky: 81
- Registrován: 27 úno 2011, 11:11
- Bydliště: SVK
Re: Odtrhnutie stiftu
dám to radšej do servisu...jediné čo má upokojuje je že sa dá len ten štift vymeniť...inak by to bola pekná pálka
HYUNDAI IX20 -1.6 DOHC CVVT 16V - 91.5 KW /124 HP - STYLE