![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jestli je v autě ještě origo baterka, tak výměna bude asi nutná a svoje si odpracovala poctivě - před ní smekám
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Moderátor: Moderátoři
Akumulátor je potrebné otestovať na záťažovom testeri. Každý slušný servis by ho mal mať. Potom by som robil závery. Vzhľadom na spôsob používania za obdobie 3 rokov však predpokladám, že akumulátor spieva už labutiu pieseň a bude vhodný na výmenu. Takéto poskakovanie okolo komína baterku dokonale zasulfátovalo a zvýšilo samo-vybíjanie. Pri tvojom režime používania je potrebné aj novú baterku minimálne raz mesačne nabiť z vonkajšieho zdroja.syky323 píše:Zdravím, mohu poprosit o radu/názor?
Mám Hyundai Tucson 2.0CRDi (r.v.10/2015) a letos mne už po druhé "vypekla" autobaterie. Nevím, zda už takto po 3 letech je vadná či jen nestíhá dobíjet.
Naposledy asi před 10dny. Nabil jsem ji, každý den měřím voltmetrem a z 12,7V klesá o 0,04V denně...nyní 12,3V a tak jsem ji dal nabít znovu.
Pravdou je, že jezdím 2x-3x týdně 9km do práce a po 8-10hod zpět 9km a opět stojí auto v garáži. 2x týdně jezdím cca 12km tam a zpět. Občas poté 20-40km nebo auto stojí 2dny.
Můj dotaz zní, zda-li je to "normální" stav a baterie se nestíhá dobíjet, anebo i přes takovéto vzdálenosti by měla vydržet déle nabitá a držet napětí.
Díky za zpětné info.
ANO, měřil jsem když auto stálo, několik hodin po jízdě a předtím několik hodin po dobití akumulátoru. Při nastartování dobíjí cca 14,2-14,4V, bez problému. Ještě jsem zapomněl zmínit, že když jsem dříve nenastartoval, tak ale světla bez problému svítila, včetně kontrolek, rádio také hrálo, bez problému (jen startovat nešlo)...v té době jsem však neměl voltmetr abych zjistil kolik napětí baterka měla. proto jsem si jej pořídil a od dobití baterie každý den měřil....nyní, když jsou lehké mrazíky (-1 až -8 st. přes den či noc), tak mi přes den (po 8hod stání venku) dokonce kleslo napětí baterie o 0,11V..což nevím zda je "normální" anebo by to měla baterie udržet a takto neklesnout..... musím zkusit servis na ten tester baterky...ale obávám se, aby byl relevantní výsledek a ne jen jejich "obchodní" tak stylem - kupte si novou baterku..... chtěl jsem aspoň tady probrat možnosti a diagnostikovat, abych jen tupe hned nekoupil novou baterku a nakonec zjistil, že to bylo (zatím) třeba zbytečnédatam píše:3 roky stará baterka na jazdenie po meste už ťahá z posledného (vlastná skúsenosť).
To napätie si meral predpokladám keď auto stálo. Hodnota 12,7 zodpovedá cca 90% nabitia a 12,3V cca 50%. Dôležité je ako ti dobíja baterku. Skús to napätie zmerať po nejakej dlhšej jazde. Nesmie prekročiť 14,4V čo je hodnota splynovacieho napätia kedy sa baterke dosť dramaticky skracuje životnosť. Tento problém sa skorej prejavuje na častejšej výmene žiaroviek na aute. Ale skorej sa prikláňam k tomu že baterka je po 3 rokoch KO. Ak ti aj po dobití v krátkej dobe začne točiť ležérnejšie a máš istotu že je nabitá tak má vysoký vnútorný odpor a teda zrelá na výmenu. Tester by bola rýchla a jasná diagnostika.
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz |
Partner: | Hyundaiklub.pl |