Baterie TUCSON
Moderátor: Moderátoři
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Startování
buď vybitá baterie, nebo baterie která je už na cestě do "baterčího nebe" Zkus startovací kabely, ale na diesla potřebuješ pořádný kabely, ne ty za 99,- z Tesca
Jestli je v autě ještě origo baterka, tak výměna bude asi nutná a svoje si odpracovala poctivě - před ní smekám
Jestli je v autě ještě origo baterka, tak výměna bude asi nutná a svoje si odpracovala poctivě - před ní smekám
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- Reklama
Re: Startování
Buď batéria, štartér alebo niekde vadná kostra. Začal by som batériou.
Pekný deň
Pekný deň
Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD Executive + JBL pack (10/2024)
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT 16V 4WD Premium (01/2009)
Hyundai i30 1.5 DPi Kombi Family + Smart Pack + NAV 10,25"(01/2024)
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT 16V 4WD Premium (01/2009)
Hyundai i30 1.5 DPi Kombi Family + Smart Pack + NAV 10,25"(01/2024)
Re: Baterie TUCSON
Já bych chtěl pohřbít baterku před nastartovanou Pragou V3S, ale stále se mi to jaksi nedaří. Mám původní dvanáctý rok.
Re: Baterie TUCSON
Zdravím pánové,
také mám baterku 12 let, ale už jde do kopru.
Poprosil bych o malou radu.
Zrovna hledám na netu novou, ale podle všech konfigurátorů mi to vybere 60Ah baterie bez spodního uchycení.
Tu ale ve voze neuchytím. Nebo se pletu?
Trochu mě to zarazilo, protože origo má právě spodní podélné přichycení. Mám 2,0i.
Mám se vykašlat na konfigurátor a řídit se rozměry? Baterii do auta jsem ještě nikdy nekupoval.
Děkuji
Karel
http://www.autobaterie-varta.net/konfig ... 004-18582/
také mám baterku 12 let, ale už jde do kopru.
Poprosil bych o malou radu.
Zrovna hledám na netu novou, ale podle všech konfigurátorů mi to vybere 60Ah baterie bez spodního uchycení.
Tu ale ve voze neuchytím. Nebo se pletu?
Trochu mě to zarazilo, protože origo má právě spodní podélné přichycení. Mám 2,0i.
Mám se vykašlat na konfigurátor a řídit se rozměry? Baterii do auta jsem ještě nikdy nekupoval.
Děkuji
Karel
http://www.autobaterie-varta.net/konfig ... 004-18582/
Hyundai Tucson 2005 2.0 CVVT 104 kw
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Baterie TUCSON
Nejdřív zkontroluj umístění + kontaktu (korejci a japonci mívají + na druhé straně než evropský auta), ohlídej to spodní uchycení, abys to nemusel předělávat a pak se sousřeď na ty rozměry důležitá je výška vč. kontaktu (abys zavřel kapotu ) a pak délka a šířka (ta kvůli tomu spodnímu uchycení) , hlavně u té délky bývá nějaká rezerva, mrkni jestli je tam nějaká vůle a zvol na základě těch rozměrů baterii. Samozřejmě že čím vyšší kapacita a startovací proud tím líp.
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Baterie TUCSON
Díky za radu.
Nakonec jsem se doklikal k https://www.battery.cz/autobaterie-bann ... p6062.html, tak vezmu nejspíše tu.
Shoduje se jak rozměry, tak kapacitou.
Snad bude ok.
V práci mi nikdo nevěří, že mám baterii 12 let
Doufám, že to tu nikdo nebude brát jako reklamu na eshop.
Nakonec jsem se doklikal k https://www.battery.cz/autobaterie-bann ... p6062.html, tak vezmu nejspíše tu.
Shoduje se jak rozměry, tak kapacitou.
Snad bude ok.
V práci mi nikdo nevěří, že mám baterii 12 let
Doufám, že to tu nikdo nebude brát jako reklamu na eshop.
Hyundai Tucson 2005 2.0 CVVT 104 kw
Re: Baterie TUCSON
Zdravím, mohu poprosit o radu/názor?
Mám Hyundai Tucson 2.0CRDi (r.v.10/2015) a letos mne už po druhé "vypekla" autobaterie. Nevím, zda už takto po 3 letech je vadná či jen nestíhá dobíjet.
Naposledy asi před 10dny. Nabil jsem ji, každý den měřím voltmetrem a z 12,7V klesá o 0,04V denně...nyní 12,3V a tak jsem ji dal nabít znovu.
Pravdou je, že jezdím 2x-3x týdně 9km do práce a po 8-10hod zpět 9km a opět stojí auto v garáži. 2x týdně jezdím cca 12km tam a zpět. Občas poté 20-40km nebo auto stojí 2dny.
Můj dotaz zní, zda-li je to "normální" stav a baterie se nestíhá dobíjet, anebo i přes takovéto vzdálenosti by měla vydržet déle nabitá a držet napětí.
Díky za zpětné info.
Mám Hyundai Tucson 2.0CRDi (r.v.10/2015) a letos mne už po druhé "vypekla" autobaterie. Nevím, zda už takto po 3 letech je vadná či jen nestíhá dobíjet.
Naposledy asi před 10dny. Nabil jsem ji, každý den měřím voltmetrem a z 12,7V klesá o 0,04V denně...nyní 12,3V a tak jsem ji dal nabít znovu.
Pravdou je, že jezdím 2x-3x týdně 9km do práce a po 8-10hod zpět 9km a opět stojí auto v garáži. 2x týdně jezdím cca 12km tam a zpět. Občas poté 20-40km nebo auto stojí 2dny.
Můj dotaz zní, zda-li je to "normální" stav a baterie se nestíhá dobíjet, anebo i přes takovéto vzdálenosti by měla vydržet déle nabitá a držet napětí.
Díky za zpětné info.
Re: Baterie TUCSON
Názor : Volty niesu presnou indikáciu úplného nabitia akumulátora . Odporúčam inteligentnú nabíjačku (občas ju majú v Lidli (Sk 17.99 euro CZ cca. 480 czk) Alebo iný model .Ak je akumulátor nabití na maximum tak odoberá už iba myli Ampére .Vtedy zasvieti zelena kontrolka že je nabité a ďalej už iba udržuje prúd na akumulátore (môže biť pripojená aj mesiac bez toho aby sa poškodil akumulátor )
3roky nieje dlhá doba,to by mal akumulátor zvládnuť ak je minimálne 2x ročné nabitý na plnú kapacitu .
9km je hodne málo aby doplnilo úbytok (žhavenie a štart plus ďalšie odbery el. prúdu,hoci alternátor dobíja ale nikdy nie do plného nabitia akumulátora .
Ak je možnosť tak raz za mesiac,dva dať pod intel. nabíjačku a nabiť na plnú kapacitu .V mrazoch sa najviac prejaví jeho kondícia . Pri veľmi nízkych teplotách podstatné ubúda kapacita akumulátora .
Úbytok 0.04V je normálny z klesajúcou teplotou môže zväčšovať . Nič iné iba občas nabiť na full kapacitu. Ak by to nepomohlo tak nový akumulátor . Skúsil by som najprv prvú možnosť
3roky nieje dlhá doba,to by mal akumulátor zvládnuť ak je minimálne 2x ročné nabitý na plnú kapacitu .
9km je hodne málo aby doplnilo úbytok (žhavenie a štart plus ďalšie odbery el. prúdu,hoci alternátor dobíja ale nikdy nie do plného nabitia akumulátora .
Ak je možnosť tak raz za mesiac,dva dať pod intel. nabíjačku a nabiť na plnú kapacitu .V mrazoch sa najviac prejaví jeho kondícia . Pri veľmi nízkych teplotách podstatné ubúda kapacita akumulátora .
Úbytok 0.04V je normálny z klesajúcou teplotou môže zväčšovať . Nič iné iba občas nabiť na full kapacitu. Ak by to nepomohlo tak nový akumulátor . Skúsil by som najprv prvú možnosť
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Re: Baterie TUCSON
Dik za typ...presne tuto nabijecku jsem si dnes od známého pujcil a zkusil baterii nabit a za cca hodinu uz bylo nabito. Pak jsem parkrate zlusil odpojit a zapojit a opet se po chvíli rozsvítí zelena kontrolka, tedy plne nabito. Coz mne prave prekvapilo, kdyz vim, ze mel 12.3V a to se vsude pise, ze by se mela baterie dobit....inu tak uvidim no...
Re: Baterie TUCSON
Akumulátor je potrebné otestovať na záťažovom testeri. Každý slušný servis by ho mal mať. Potom by som robil závery. Vzhľadom na spôsob používania za obdobie 3 rokov však predpokladám, že akumulátor spieva už labutiu pieseň a bude vhodný na výmenu. Takéto poskakovanie okolo komína baterku dokonale zasulfátovalo a zvýšilo samo-vybíjanie. Pri tvojom režime používania je potrebné aj novú baterku minimálne raz mesačne nabiť z vonkajšieho zdroja.syky323 píše:Zdravím, mohu poprosit o radu/názor?
Mám Hyundai Tucson 2.0CRDi (r.v.10/2015) a letos mne už po druhé "vypekla" autobaterie. Nevím, zda už takto po 3 letech je vadná či jen nestíhá dobíjet.
Naposledy asi před 10dny. Nabil jsem ji, každý den měřím voltmetrem a z 12,7V klesá o 0,04V denně...nyní 12,3V a tak jsem ji dal nabít znovu.
Pravdou je, že jezdím 2x-3x týdně 9km do práce a po 8-10hod zpět 9km a opět stojí auto v garáži. 2x týdně jezdím cca 12km tam a zpět. Občas poté 20-40km nebo auto stojí 2dny.
Můj dotaz zní, zda-li je to "normální" stav a baterie se nestíhá dobíjet, anebo i přes takovéto vzdálenosti by měla vydržet déle nabitá a držet napětí.
Díky za zpětné info.
K tým inteligentným nabíjačkám, inteligentné sú tým, že sú blbuvzdorné a akumulátor nepoškodia - tým zároveň je aj povedané, že akumulátor nikdy nenabijú na 100%. Napr. nabíjačka z lidlu je za tu cenu fajn riešenie ktoré dokáže čiastočne oživiť aj relatívne mŕtvy akumulátor len treba počítať s napísaným vyššie.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Baterie TUCSON
3 roky stará baterka na jazdenie po meste už ťahá z posledného (vlastná skúsenosť).
To napätie si meral predpokladám keď auto stálo. Hodnota 12,7 zodpovedá cca 90% nabitia a 12,3V cca 50%. Dôležité je ako ti dobíja baterku. Skús to napätie zmerať po nejakej dlhšej jazde. Nesmie prekročiť 14,4V čo je hodnota splynovacieho napätia kedy sa baterke dosť dramaticky skracuje životnosť. Tento problém sa skorej prejavuje na častejšej výmene žiaroviek na aute. Ale skorej sa prikláňam k tomu že baterka je po 3 rokoch KO. Ak ti aj po dobití v krátkej dobe začne točiť ležérnejšie a máš istotu že je nabitá tak má vysoký vnútorný odpor a teda zrelá na výmenu. Tester by bola rýchla a jasná diagnostika.
To napätie si meral predpokladám keď auto stálo. Hodnota 12,7 zodpovedá cca 90% nabitia a 12,3V cca 50%. Dôležité je ako ti dobíja baterku. Skús to napätie zmerať po nejakej dlhšej jazde. Nesmie prekročiť 14,4V čo je hodnota splynovacieho napätia kedy sa baterke dosť dramaticky skracuje životnosť. Tento problém sa skorej prejavuje na častejšej výmene žiaroviek na aute. Ale skorej sa prikláňam k tomu že baterka je po 3 rokoch KO. Ak ti aj po dobití v krátkej dobe začne točiť ležérnejšie a máš istotu že je nabitá tak má vysoký vnútorný odpor a teda zrelá na výmenu. Tester by bola rýchla a jasná diagnostika.
Škoda Octavia SCOUT TDi 110kW strieborná r.v.2015
Hyundai Tucson 2,0 CVVT 104kw tmavozelená r.v.2006 výbava: polokoža
WV Golf III 1,4i 44kW tmavozelená :P r.v. 1996 výbava: CL (RIP 2017 smer šrotovisko - slúžil 21 rokov a 417tkm)
Hyundai Tucson 2,0 CVVT 104kw tmavozelená r.v.2006 výbava: polokoža
WV Golf III 1,4i 44kW tmavozelená :P r.v. 1996 výbava: CL (RIP 2017 smer šrotovisko - slúžil 21 rokov a 417tkm)
Re: Baterie TUCSON
ANO, měřil jsem když auto stálo, několik hodin po jízdě a předtím několik hodin po dobití akumulátoru. Při nastartování dobíjí cca 14,2-14,4V, bez problému. Ještě jsem zapomněl zmínit, že když jsem dříve nenastartoval, tak ale světla bez problému svítila, včetně kontrolek, rádio také hrálo, bez problému (jen startovat nešlo)...v té době jsem však neměl voltmetr abych zjistil kolik napětí baterka měla. proto jsem si jej pořídil a od dobití baterie každý den měřil....nyní, když jsou lehké mrazíky (-1 až -8 st. přes den či noc), tak mi přes den (po 8hod stání venku) dokonce kleslo napětí baterie o 0,11V..což nevím zda je "normální" anebo by to měla baterie udržet a takto neklesnout..... musím zkusit servis na ten tester baterky...ale obávám se, aby byl relevantní výsledek a ne jen jejich "obchodní" tak stylem - kupte si novou baterku..... chtěl jsem aspoň tady probrat možnosti a diagnostikovat, abych jen tupe hned nekoupil novou baterku a nakonec zjistil, že to bylo (zatím) třeba zbytečnédatam píše:3 roky stará baterka na jazdenie po meste už ťahá z posledného (vlastná skúsenosť).
To napätie si meral predpokladám keď auto stálo. Hodnota 12,7 zodpovedá cca 90% nabitia a 12,3V cca 50%. Dôležité je ako ti dobíja baterku. Skús to napätie zmerať po nejakej dlhšej jazde. Nesmie prekročiť 14,4V čo je hodnota splynovacieho napätia kedy sa baterke dosť dramaticky skracuje životnosť. Tento problém sa skorej prejavuje na častejšej výmene žiaroviek na aute. Ale skorej sa prikláňam k tomu že baterka je po 3 rokoch KO. Ak ti aj po dobití v krátkej dobe začne točiť ležérnejšie a máš istotu že je nabitá tak má vysoký vnútorný odpor a teda zrelá na výmenu. Tester by bola rýchla a jasná diagnostika.
Re: Baterie TUCSON
Nejakeho podfuku pri testeri by som sa neobaval. Tvoja baterka očividne na tvoje používanie melie z posledneho. Pri dlhsich trasach by este mozno pozila. Takze sa treba pripravit na vymenu. Treba si skor zistit aku baterku tam mas, ak ma auto isg, tak bude treba AGM aku.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Baterie TUCSON
ISG no fuj.
Škoda Octavia SCOUT TDi 110kW strieborná r.v.2015
Hyundai Tucson 2,0 CVVT 104kw tmavozelená r.v.2006 výbava: polokoža
WV Golf III 1,4i 44kW tmavozelená :P r.v. 1996 výbava: CL (RIP 2017 smer šrotovisko - slúžil 21 rokov a 417tkm)
Hyundai Tucson 2,0 CVVT 104kw tmavozelená r.v.2006 výbava: polokoža
WV Golf III 1,4i 44kW tmavozelená :P r.v. 1996 výbava: CL (RIP 2017 smer šrotovisko - slúžil 21 rokov a 417tkm)
Re: Baterie TUCSON
start-stop nastesti nemam....