Stop/start
Moderátor: Moderátoři
Re: Stop/start
Dá sa to urobiť za pár €, pre tých čo vedie niečo zletovať. Súčiastky cca 7€, 6x5cm univerzálnej dosky, nejaká krabička a konektory. Do krabičky vstupujú 3 káble: napájanie 12V (najlepšie od poistky zapalovanie, lebo tu pri štarte nestiahne) , vstup od poistky ŠTART, a zem.
Výstup sú dva vodiče, ktoré sa pripoja paralelne k tlačítku ŠTART/STOP.
Odskúšané, používam to na Vitare od oktobra minulého roka.
Výstup sú dva vodiče, ktoré sa pripoja paralelne k tlačítku ŠTART/STOP.
Odskúšané, používam to na Vitare od oktobra minulého roka.
- Přílohy
-
- H forum.jpg (196.66 KiB) Zobrazeno 4963 x
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
- Reklama
Re: Stop/start
Ne každý je zdadný v konstrukci el. obvodů. Dále je problém s napojením na spínač stop/start. Demontovat středový tunel není jednoduché. Proto si myslím, že moje řešení je výhodnější.
Řešení od Alex.Foley /pokud funguje/ má nevýhodu, že si v případě potřeby systému nemůžu tento jednoduše zapnout. Třeba při popojíždění v koloně což je na D1 dennodení jev. Svou úpravu používám denně a dosud bez jediného problému k naprosté spokojenosti.
Řešení od Alex.Foley /pokud funguje/ má nevýhodu, že si v případě potřeby systému nemůžu tento jednoduše zapnout. Třeba při popojíždění v koloně což je na D1 dennodení jev. Svou úpravu používám denně a dosud bez jediného problému k naprosté spokojenosti.
nafta 1,7 šedá met.
od11/2015
_________________
nafta 2.0 100 kW,
4x4 automat od 8/18
od11/2015
_________________
nafta 2.0 100 kW,
4x4 automat od 8/18
Re: Stop/start
Čo sa týka zručnosti, súhlasím, čo si napísal.
Ale rozobrať tunel a dostať sa k tlačítku musíš v oboch prípadoch..., naťahať káble musíš v oboch prípadoch. Výhoda je, že toto je hotové za 1 deň, bez čakania ...
Ale rozobrať tunel a dostať sa k tlačítku musíš v oboch prípadoch..., naťahať káble musíš v oboch prípadoch. Výhoda je, že toto je hotové za 1 deň, bez čakania ...
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Stop/start
Musím odporovat. Nejprve jsem se snažil dostat k tlačítku stop/start, ale když jsem zjistil problémy s demontáží středového tunelu, našel jsem příslušnou svorku v pojistkové skříni a tam jsem se připojil - viz moje dřívější foto. Vlastní úprava mě trvala asi 15 min. Problém byl pouze s čekáním asi tři týdny na relátka z Aliexpresu. Na našem trhu jsem vhodné časové relé nesehnal.
Samozřejmě je na každém jakou si zvolí cestu.
Samozřejmě je na každém jakou si zvolí cestu.
nafta 1,7 šedá met.
od11/2015
_________________
nafta 2.0 100 kW,
4x4 automat od 8/18
od11/2015
_________________
nafta 2.0 100 kW,
4x4 automat od 8/18
Re: Stop/start
Bez odporu.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Stop/start
našel by sis trošku času na to foto ???Axel.Foley píše:zdendaa1: Vytáhneš konektor na spínači neutrálu, zaizoluješ, před STK nasadíš zpět.
Zajo_jz: Ne všechny motory dostaly start-stop do vínku.
díkes
Hyundai Tucson 1,7 CRDI Czech Edition+Paket Winter1 Moon rock 8/2017(Chrochtík)
Hyundai ix35 1,6 GDI Trikolor, Creamy White 10/2014
Hyundai ix35 1,6 GDI Trikolor (do 10/2014)
Škoda Octavia FC
Seat Cordoba
Fiat Brava
Fiat Uno
Fiat Ritmo
Škoda 120L
Hyundai ix35 1,6 GDI Trikolor, Creamy White 10/2014
Hyundai ix35 1,6 GDI Trikolor (do 10/2014)
Škoda Octavia FC
Seat Cordoba
Fiat Brava
Fiat Uno
Fiat Ritmo
Škoda 120L
-
- **
- Příspěvky: 115
- Registrován: 30 dub 2016, 12:52
- Bydliště: Český Těšín
Re: Stop/start
a používáš tempomat?
HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDi 85kW 8/2016 Czech Edition
HYUNDAI ACCENT 1.4i 71KW LPG 8/2008
Ford Focus 1.6 TDCi 80kW 11/2005 (prodáno)
Škoda Fabia 1.4i 50kW 8/2001 (prodáno)
HYUNDAI ACCENT 1.4i 71KW LPG 8/2008
Ford Focus 1.6 TDCi 80kW 11/2005 (prodáno)
Škoda Fabia 1.4i 50kW 8/2001 (prodáno)
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20309
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Stop/start
lanzendorfer: Nevím, koho se ptáš Osobně jezdím dálnice jen na tempomat a když to situace dovolí, využívám ho i na okreskách.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
-
- **
- Příspěvky: 115
- Registrován: 30 dub 2016, 12:52
- Bydliště: Český Těšín
Re: Stop/start
no bylo to spíš myšleno jako odpověď na předchozí příspěvek a tak jsem nechtěl citovat, ale každopádně..
pokud odpojíš čislo neutrálu neměl by tempomat fungovat.. právě mě to zajímalo, protože to čidlo je bez složitého rozebírání k dostání, stačí jen otevřít kapotu
pokud odpojíš čislo neutrálu neměl by tempomat fungovat.. právě mě to zajímalo, protože to čidlo je bez složitého rozebírání k dostání, stačí jen otevřít kapotu
HYUNDAI TUCSON 1.7 CRDi 85kW 8/2016 Czech Edition
HYUNDAI ACCENT 1.4i 71KW LPG 8/2008
Ford Focus 1.6 TDCi 80kW 11/2005 (prodáno)
Škoda Fabia 1.4i 50kW 8/2001 (prodáno)
HYUNDAI ACCENT 1.4i 71KW LPG 8/2008
Ford Focus 1.6 TDCi 80kW 11/2005 (prodáno)
Škoda Fabia 1.4i 50kW 8/2001 (prodáno)
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20309
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Stop/start
O tom nevím Vím, že tempomat nefunguje při vadném brzdovém spínači ( nechtěně ověřeno na jiném autě).
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11635
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Stop/start
Tempomat čidlo neutrálu nepotřebuje, potřebuje čidlo na spojce a brzdě. SS potřebuje čidlo neutrálu a na spojce. Proto odpojením čidla neutrálu "zabiješ" SS a tempomat bude dál fungovat.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Stop/start
prosím to foto umístění
Hyundai Tucson 1,7 CRDI Czech Edition+Paket Winter1 Moon rock 8/2017(Chrochtík)
Hyundai ix35 1,6 GDI Trikolor, Creamy White 10/2014
Hyundai ix35 1,6 GDI Trikolor (do 10/2014)
Škoda Octavia FC
Seat Cordoba
Fiat Brava
Fiat Uno
Fiat Ritmo
Škoda 120L
Hyundai ix35 1,6 GDI Trikolor, Creamy White 10/2014
Hyundai ix35 1,6 GDI Trikolor (do 10/2014)
Škoda Octavia FC
Seat Cordoba
Fiat Brava
Fiat Uno
Fiat Ritmo
Škoda 120L
Re: Stop/start
Este sa vratim k prvemu rieseniu.
Napadlo mna pouzite drahsiej alternativy vo forme casoveho spinaca dostupneho v nasich obchodoch.
PCS-516 UNI pri pouziti funkcii "E" ( mozna nastavit 0,5s zopnutie o lubovolny cas oneskorenia -skokovo) ale egzistuju podobne relatka a nekedy aj lacniejsie.
Popis je na stranke:
https://www.firn.sk/p/403/pcs-516-uni
Spinac som volakedy kupil do innych testov ale momentalne mam malo casu aby to odskusat na ostro v aute.
Ako alternativny napad mozno to niekomu pomoze.
Inak stale volaco hladam ale v mensiom vyhotoveni.
Napadlo mna pouzite drahsiej alternativy vo forme casoveho spinaca dostupneho v nasich obchodoch.
PCS-516 UNI pri pouziti funkcii "E" ( mozna nastavit 0,5s zopnutie o lubovolny cas oneskorenia -skokovo) ale egzistuju podobne relatka a nekedy aj lacniejsie.
Popis je na stranke:
https://www.firn.sk/p/403/pcs-516-uni
Spinac som volakedy kupil do innych testov ale momentalne mam malo casu aby to odskusat na ostro v aute.
Ako alternativny napad mozno to niekomu pomoze.
Inak stale volaco hladam ale v mensiom vyhotoveni.
Naposledy upravil(a) Warmiak dne 28 črc 2017, 14:41, celkem upraveno 2 x.
TUCSON 1,6 GDI Style WhiteSand 06/2017
Re: Stop/start
To "E" by fungovalo, len treba vhodne zvoliť poistku na napájanie, aby nekleslo napätie pri štarte. Idealna je poistka "zapalovanie", ak tam taká je, zariadenie má maličký odber a na zapalovaní napätie neklesne.
Taktická nevýhoda tohoto napájania je, že ak je na poistke napätie a vodič nenaštartuje do doby, ktorú ma nastavenú ako dobu "T", tak sa to minie účinku. Druhá nevýhoda je, že ak napr. vodič prichádza ku križovatke, kde naskočila červená, nič mu navonok nebráni, aby nezatlačil čudlík ŠTART/STOP, auto vypne. Pri stlačení spojke naštartuje, ale už systém nevypne, lebo poistka "zapalovanie" je pod napätím stále. Preto som môj systém urobil tak, že má trvalo pripnuté napätie, a časovač sa spúšťa štartom. Tým pádom, ak použijem čudlík, a vypnem motor pri státí na križovatke, pri každom Štarte ho deaktivuje.
Čo sa týka demontáže stredoveho tunela... netreba ho demontovať, káble určite niekam vedú, akurát treba zistiť, ktoré sú to.
Taktická nevýhoda tohoto napájania je, že ak je na poistke napätie a vodič nenaštartuje do doby, ktorú ma nastavenú ako dobu "T", tak sa to minie účinku. Druhá nevýhoda je, že ak napr. vodič prichádza ku križovatke, kde naskočila červená, nič mu navonok nebráni, aby nezatlačil čudlík ŠTART/STOP, auto vypne. Pri stlačení spojke naštartuje, ale už systém nevypne, lebo poistka "zapalovanie" je pod napätím stále. Preto som môj systém urobil tak, že má trvalo pripnuté napätie, a časovač sa spúšťa štartom. Tým pádom, ak použijem čudlík, a vypnem motor pri státí na križovatke, pri každom Štarte ho deaktivuje.
Čo sa týka demontáže stredoveho tunela... netreba ho demontovať, káble určite niekam vedú, akurát treba zistiť, ktoré sú to.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Stop/start
"alarm" Trochu nerozumiem Tvojemu popisu ale to mozno preto ze som cudzinec
Pri starte nastanie pokles napatia bez ohladu na ktoru poistku sa pripois. Chyba ze v aute mas dva akumulatory. Zatial druhy v svoim aute som nenasiel.
Na starej Octe som volakedy nameral pri starte pokles napatia priblizne o 3 az 4 volty. Meraniem poklesu napatia pri starte som diagnostikoval kondiciu akumulatora.
V Tucsonie to moze byt trochu lepsie preto ze akumulator ma vetsiu kapacitu a nema tradicny starter z velkim startovacim prudom ale pokial sa nemylim (opravte mna) tak ako starter je tusim pouzity alternator ktory ma hladsi nabeh.
Dneska som testoval na regulovanom zdroji napatia funkcnost inteligentneho relatka PCS 516 i som v celku spokojny.
Momentalne cakam na poistkovy rozbocovac.
https://www.aliexpress.com/item/Micro2- ... 0.0.mEYqXc
Az potom budem riesit zapojenie v aute.
Zatial zastavam nazor ze staci sa pripoit cez dodatocnu poistku na bod zapojenia 12V zasuvki ktora v momentie startu je na chvilu bez napatia, urobi restart rela i zacne odpocitavat nastaveny cas (3 az niekolko stoviek sekund) do 0,5 sekundoveho zopnutia kontaktov v mode "E".
Vzhladom na to ze rele ma prepinacie kontakty to planujem na 0,5 sekundy paralnie skratovat tlacitko albo priamo do riadiacej jednotki podat impuls (este neviem aky i na ktory pin). Inak rele celkom dobre funguje do poklesu napatia okolo 6V co v pripade spravneho auta neocakavam ze dojde k takej situacii.
Aj v pripade poklesu napatia na nizsiu uroven rele odznova odpocitava nastaveny cas bez prepinania kontaktov.
V kludovom stave rele ma odber priblizne 7mA.
To je zatial na dnes moja teoria, na ostro to budem skusat po navratie s dovolenky v polovicy augusta. Do vtedy budem hriesit na automaticky prednastaveny start -stop.
Pri starte nastanie pokles napatia bez ohladu na ktoru poistku sa pripois. Chyba ze v aute mas dva akumulatory. Zatial druhy v svoim aute som nenasiel.
Na starej Octe som volakedy nameral pri starte pokles napatia priblizne o 3 az 4 volty. Meraniem poklesu napatia pri starte som diagnostikoval kondiciu akumulatora.
V Tucsonie to moze byt trochu lepsie preto ze akumulator ma vetsiu kapacitu a nema tradicny starter z velkim startovacim prudom ale pokial sa nemylim (opravte mna) tak ako starter je tusim pouzity alternator ktory ma hladsi nabeh.
Dneska som testoval na regulovanom zdroji napatia funkcnost inteligentneho relatka PCS 516 i som v celku spokojny.
Momentalne cakam na poistkovy rozbocovac.
https://www.aliexpress.com/item/Micro2- ... 0.0.mEYqXc
Az potom budem riesit zapojenie v aute.
Zatial zastavam nazor ze staci sa pripoit cez dodatocnu poistku na bod zapojenia 12V zasuvki ktora v momentie startu je na chvilu bez napatia, urobi restart rela i zacne odpocitavat nastaveny cas (3 az niekolko stoviek sekund) do 0,5 sekundoveho zopnutia kontaktov v mode "E".
Vzhladom na to ze rele ma prepinacie kontakty to planujem na 0,5 sekundy paralnie skratovat tlacitko albo priamo do riadiacej jednotki podat impuls (este neviem aky i na ktory pin). Inak rele celkom dobre funguje do poklesu napatia okolo 6V co v pripade spravneho auta neocakavam ze dojde k takej situacii.
Aj v pripade poklesu napatia na nizsiu uroven rele odznova odpocitava nastaveny cas bez prepinania kontaktov.
V kludovom stave rele ma odber priblizne 7mA.
To je zatial na dnes moja teoria, na ostro to budem skusat po navratie s dovolenky v polovicy augusta. Do vtedy budem hriesit na automaticky prednastaveny start -stop.
TUCSON 1,6 GDI Style WhiteSand 06/2017