Stop/start

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Samo01
**
Příspěvky: 174
Registrován: 29 kvě 2017, 14:16

Re: Stop/start

Příspěvek od Samo01 »

Ja som s tým už viac-menej vyrovnaný, ale malá nádej tu ešte je... :mrgreen:
Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 130 kW DCT White Sand, 09/2017
ex.
Renault Megane 1.9 dCi 96 kW Grandtour, bi-xenony, 07/2011
Renault Laguna 1.9 dCi 88 kW Grandtour, xenony, 02/2002
Hyundai Accent 1.5 65 kW, 06/1996
Opel Kadett 1.3 44 kW
Škoda Rapid 136, 105L
Reklama
 

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Stop/start

Příspěvek od idam.i »

Warmiak píše:
Nevieš náhodou ako to bude u auta objednaného 10.7.2017, dodanie by malo byť koncom septembra. Bol by som nesmierne rád keby nemalo stop-štart... :lol
Tusim to uz maju vsetky nove auta mozna su aj volake vynimky ale te som nestretol.
Zatial sa mozes pripravit na maly doplnok vo forme doplkoveho casovaca :)
Myslím,že keď to tam už raz dali,tak s tým neprestanú. #-o
Jedine auta dovezené z Kórei to nemajú. :D/
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
ob3l1x
***
Příspěvky: 663
Registrován: 16 črc 2014, 19:29

Stop/start

Příspěvek od ob3l1x »

Ja som si uz zvykol ked nastartujem priputam sa a ked uvolnujem rucnu tak rovno vypnem start&stop a radim :)
Hyundai Tucson 2016 - 1,6 GDI 97kW 130k - Moon rock STYLE
Samo01
**
Příspěvky: 174
Registrován: 29 kvě 2017, 14:16

Re: Stop/start

Příspěvek od Samo01 »

ob3l1x píše:Ja som si uz zvykol ked nastartujem priputam sa a ked uvolnujem rucnu tak rovno vypnem start&stop a radim :)
Auto so Stop&Go
1. naštartujem
2. pripútam sa
3. uvolním ručnú
4. vypnem Stop&Go

Škoda 105L a iné
1. pár krát stlačím plyn
2. vytiahnem sýtič
3. naštartujem
4. pripútam sa

Zase tak veľa sa toho nezmenilo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 130 kW DCT White Sand, 09/2017
ex.
Renault Megane 1.9 dCi 96 kW Grandtour, bi-xenony, 07/2011
Renault Laguna 1.9 dCi 88 kW Grandtour, xenony, 02/2002
Hyundai Accent 1.5 65 kW, 06/1996
Opel Kadett 1.3 44 kW
Škoda Rapid 136, 105L
CEVETE
**
Příspěvky: 144
Registrován: 01 lis 2016, 22:24
Bydliště: Zdice

Re: Stop/start

Příspěvek od CEVETE »

Máš pravdu, dělám to úplně stejně. No a když zapomenu, je to jak jsem již psal - první křižovatka nebo semafor to jistí.
Hyundai Tucson 1,7 CRDi 104kW DCT, STYLE 11.2016
Hyundai IX20 1.4
Škoda Octavia II Combi 2.0 TDi
Škoda Octavia Combi 1.9 TDi
+ různé EX
Uživatelský avatar
ob3l1x
***
Příspěvky: 663
Registrován: 16 črc 2014, 19:29

Stop/start

Příspěvek od ob3l1x »

Presne tak Cevete :) ked zabudnem pri prvej krizovatke si to vsimnem :)
Hyundai Tucson 2016 - 1,6 GDI 97kW 130k - Moon rock STYLE
Roku
*
Příspěvky: 10
Registrován: 24 říj 2017, 12:34

Re: Stop/start

Příspěvek od Roku »

jipo: chci se ještě vrátit k příspěvku z 22. března 2016 - píšeš, že jsi zkoušel použít jen jedno relé a že to nejde. U mojí, sice ix 20, jsem zkoušel nastartovat se stlačeným tlačítkem ISG OFF a po nastartování toto tlačítko pustit po cca 5s - ISG se deaktivovalo. Tak mě napadlo použít jen jedno relé viz příloha. Poradí mi někdo? :-k

Naše vlákno na ix20 - Deaktivace Stop/start

https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 52#p514652
Přílohy
schema.png
schema.png (11.6 KiB) Zobrazeno 4725 x
ix20 - 1,4 White sand, 2016
Warmiak
*
Příspěvky: 34
Registrován: 21 čer 2017, 22:09
Bydliště: Bratislava

Re: Stop/start

Příspěvek od Warmiak »

Tvoja schema presne odzrkadluje kombinaciu elektrickeho zapojenia casoveho spinaca PCS-516 UNI.
Detaily su popisane skor v tom istom vlakne.
TUCSON 1,6 GDI Style WhiteSand 06/2017
Roku
*
Příspěvky: 10
Registrován: 24 říj 2017, 12:34

Re: Stop/start

Příspěvek od Roku »

Moje schema je právě opak toho tvého relé PCS-516 v režimu E, kdy vytvoří pulz a spojí kontakty 11 a 12 na 0,5 s. Moje schema - to vpravo, má v klidovém stavu a bez napájení, spojen ukostřený kontakt relé, který se po přivedení napájení a čase cca 10 s jen rozepne a zůstane rozepnutý stále. Je to jako když startuji se stisknutým tlačítkem ISG off a po 10 s ho pustím.
S PCS-516 to jde vytvořit v režimu A- zpožďovací relé, kdy se po 10 s rozpojí ukostřený kontakt 11 a 10. :-k
ix20 - 1,4 White sand, 2016
Warmiak
*
Příspěvky: 34
Registrován: 21 čer 2017, 22:09
Bydliště: Bratislava

Re: Stop/start

Příspěvek od Warmiak »

Aliexpres ponuka velice krasne i lacne resienie v podobe universalneho casovaca, za 5€ to riesi na tom linku

https://www.aliexpress.com/item/12V-Tim ... 4c4dKhI6O7

Sposob napojenia v aute je opisany je skor tak ze nebudem sa opakovat.
Casovac najlepsie pouzivat v mode P1-2 (nastavenie jednotlivego neopakujuceho sa impulsu)
T1 cas po jakom sa zapne rele po zapnuti napajania, T2 cas zopnutia rele (simulacia stacenia tlacitka Stop/Go).
Ja pouzivam 7s/1s.
TUCSON 1,6 GDI Style WhiteSand 06/2017
=zoom=
*
Příspěvky: 16
Registrován: 04 kvě 2018, 08:13

Re: Stop/start

Příspěvek od =zoom= »

pridam svoji trosku vody do mlyna, rozhodl jsem se taky start/stop automatizovane vypnout po nastartovani. Inspiraci byly vase konstrukce s 2rele nicmene mam v planu pouzit ATTINY85 od atmelu 6 vstupo/vystupu na 8 nozickovem integraci, ktery se da programovat pres prostredi arduina. musim akorat dodelat tistak schema bude jednoduche 5V stabilizator pro napajeni Atmelu a k tomu jazyckove rele ktere se da primo ovladat, velikost cele zalezitosti bude tak 1cmx2cm . Atmel uz mam naprogramovany a pripraveny. Program zabira celych 12 radku kodu :) a funguje presne jak zde bylo popsano po privedeni napajeni 9s ceka pak 2s pritahne a potom na veky usne kdy cely obvod spotrebovava cca 5uA. Vyrobni cena cca 100kc a 2h prace. Az to bude cele pohromade hodim sem fotku.

S
synerb
*
Příspěvky: 46
Registrován: 16 bře 2018, 21:18
Bydliště: Hradec Králové

Re: Stop/start

Příspěvek od synerb »

Že je slavný systém S/S na dvě věci víme všichni. Já osobně patřím k těm, kteří nastartují, po vyjetí z garáže zavřou vrata a po zapnutí pásů vypínají S/S. Souhlasím s tím, že si někdo (kdo tomu rozumí a baví ho to) pohraje s dráty, relátky, pojistkami a jínými bazmeky, čímž však přidá další elektroniku do už tak přeelektrizovaného auta. Výsledek je ale ve finále úplně stejný! Snad jen že si ten řidič neopotřebuje poslední článek prstu, kterým to tlačítko nás většina po rozjezdu vypíná :lol: Ale jinak jsi to =zoom= napsal dost hezky. Pro většinu asi španělská vesnice (asi i pro mnoho borců v servisech :roll: ), ale když takové věci umíš, proč ne. Fandím ti. I všem ostatním kutilům. =D>
Hyundai Tucson MY23 Smart; 1.6 T-GDI; 4x2; Silky Bronze;

Hyundai Tucson 1.7 CRDi; Trikolor + pakety; Polar White; 02/2018
Opel Mokka 1.6; Essentia; Velvet Red; 02/2015
Opel Corsa 1.2; Enjoy; Silver; 04/2010
Nissan Almera
Pavelec
Příspěvky: 5
Registrován: 01 čer 2018, 13:52

Re: Stop/start

Příspěvek od Pavelec »

Ahoj, mám problém s řazením u svého Tuscona.
Během jízdy je řazení bez problému, ale jakmile někde náhle zastavím, např. na křižovatce, nebo dávám přednost protijedoucímu vozidlu a stojím na spojce, mám vyřazeno na Neutral a chci se rozjet na 1čku, nejde najednout hýbnout s řadící pákou, prostě nejde ani přimačknout doleva abych ji nasměroval do dráhy pro jedničku. Po chvilce se najednou uvolní. Nevíte co by to mohlo být?
Předem děkuji za radu, či nápad.
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1723
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: Stop/start

Příspěvek od XMira »

Pavelec: Špatné vlákno! Tobě "stop" funguje dobře, jen se "start" máš problém :D
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Stop/start

Příspěvek od Axel.Foley »

XMira: :mrgreen: :mrgreen:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odpovědět

Zpět na „Tucson 2015- Motor a převodovka“