Intenzita regeneracia DPF filtra
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Tak jsem byl v servisu a vše je OK. Zbytečně jsem plašil. Prostě jak to všechno steče tak je to drobet nad rysku.
Dál ukáže čas.
Všem děkuji za názory a rady.
Jinak za mě servis ve Strakonicích super. Přijímací technik pan Brejcha je příjemný, ochotný a měl přehled o technických věcech.
Dohoda na způsobech provedení servisu možná Kluci na dílně jsou taky v pohodě.
Dál ukáže čas.
Všem děkuji za názory a rady.
Jinak za mě servis ve Strakonicích super. Přijímací technik pan Brejcha je příjemný, ochotný a měl přehled o technických věcech.
Dohoda na způsobech provedení servisu možná Kluci na dílně jsou taky v pohodě.
- Reklama
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Ok jak bude čas, pokusím se to nějak dát do kupyVendelín píše:To Zlicka: Jestli máš tu výměnu oleje natočenou(jak uvádíš ),hoď sem to video.Strašně rád bych se na to podíval,co ta tvoje kamera natočila.
Hyundai i30 combi weekend 1,6 MPI, D-CVVT
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Riesil uz niekdo deaktivaciu egr ventilu na predlzenie intervalu regeneracie dpf filtra, ktory ma na to velky vplyv? Lebo je pravda, ze v zime je menej casta ako v lete, kde sa motor rychlejsie zohreje.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
To by jsi musel překopat SW, jinak by to vyhazovalo chybu. Záslepkou to už nejde ojebat.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Jedna věta chiptuningové firmy: "Nedoporučuje se u vozidel vybavených filtrem pevných částic, protože systém EGR výrazně snižuje množství a velikost sazí, čimž snižuje zanášení DPF. Jeho přítomnost ve vozidle zajišťuje správnou funkci DPF filtru."
Doporučuji vygooglit následující výrazy:
- deaktivace egr poškození dpf
- vliv egr na dpf
Doporučuji vygooglit následující výrazy:
- deaktivace egr poškození dpf
- vliv egr na dpf
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Čisto teoreticky by nemusel. Rieši sa to dieravými záslepkami. Príklad: trubka z EGR ma priemer 28mm a ty dáš do záslepky 6mm dierku. Elektronika pracuje, senzory senzoruju, spaliny sa 12x znížia.
Treba použiť odolný materiál, napr. DIN 1.4541, keďže teplota dosahuje často aj 400st.
Chasnik: Poškodenia DPF by som sa v prípade čiastočného zaslepenia nebál. Nieje na to dôvod.
Treba použiť odolný materiál, napr. DIN 1.4541, keďže teplota dosahuje často aj 400st.
Chasnik: Poškodenia DPF by som sa v prípade čiastočného zaslepenia nebál. Nieje na to dôvod.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
U O1, když se dala záslepka, tak diagnostika nic nepoznala, ale u O2 už to vyhazovalo chybu. Nevím, jak by fungovala ta záslepka s dírou. EDC má tzv. plausability check, kdy vyhodnocuje, jak se hodnota pohybuje. Jakmile se očekávaná hodnota odchyluje od reálu, tak to vyhodí chybu.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
mnkk: nemám nic proti tomu, když to někdo vyzkouší a zjistí po několika desítkách tisíc km, že to funguje, jak má. Pokud to tak vyjde, jenom dobře. Pouze upozorňuji na problémy, které s tímto experimentem měli jiní.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Pravdu máš, to čo funguje na jednom nemusí fungovať na druhom.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Chasnik: neviem odkial to mas, ale hlavne a vyslovene na cz. strankach a nie len na vasich ale aj na nasich je napísané:
Část výfukových plynů je nasávána zpět do motoru, kde je opětovně spalována. Tím dojde k omezení vzniku NO2. V nasávaném vzduchu je menší podíl kyslíku, výsledkem je nižší teplota při spalování. Tím se sníží produkce oxidů dusíku, které vznikají hlavně při vysokých teplotách.
Tento proces vede k redukci obsahu NO2, ale způsobuje naopak nárust jiných škodlivin, a to pevných částic, které jsou zachycovány ve filtru pevných částic.
Suma sumarum. EGR sa aktivuje pri teplote motora viac ako 50 stupnov. to znaci, že v zime sa motor neskor zohreje, neskor sa otvara egr a preto v zime prejdes vacsiu vzdialenost po regeneracii filtra. Vyssie v tomto fore niekto pisal, ze vlete je rege castejsia. tuto skusenost mam aj ja.
Otazne je o com nie som ale presveceny, Euro 6 zbera vyfukove plyny za filtrom pevnych castic. Neviem o tom, ze by moje auto malo za filtrom potrubie na privod spalin. ( tucson 2015)
A teraz mi je jasne, preco sa mi po roku a asi 15 tis. najazdenych km pokazila skrtiaca klapka. Urcite bola zanesena splodinami aj kondenzom. Preto po 2tyzdnovej prestavke co som na aute nejazdil v behlo do nudzoveho rezimu. Samozrejme, ze servis v zaruke ma radsej nechcel informovat.
Část výfukových plynů je nasávána zpět do motoru, kde je opětovně spalována. Tím dojde k omezení vzniku NO2. V nasávaném vzduchu je menší podíl kyslíku, výsledkem je nižší teplota při spalování. Tím se sníží produkce oxidů dusíku, které vznikají hlavně při vysokých teplotách.
Tento proces vede k redukci obsahu NO2, ale způsobuje naopak nárust jiných škodlivin, a to pevných částic, které jsou zachycovány ve filtru pevných částic.
Suma sumarum. EGR sa aktivuje pri teplote motora viac ako 50 stupnov. to znaci, že v zime sa motor neskor zohreje, neskor sa otvara egr a preto v zime prejdes vacsiu vzdialenost po regeneracii filtra. Vyssie v tomto fore niekto pisal, ze vlete je rege castejsia. tuto skusenost mam aj ja.
Otazne je o com nie som ale presveceny, Euro 6 zbera vyfukove plyny za filtrom pevnych castic. Neviem o tom, ze by moje auto malo za filtrom potrubie na privod spalin. ( tucson 2015)
A teraz mi je jasne, preco sa mi po roku a asi 15 tis. najazdenych km pokazila skrtiaca klapka. Urcite bola zanesena splodinami aj kondenzom. Preto po 2tyzdnovej prestavke co som na aute nejazdil v behlo do nudzoveho rezimu. Samozrejme, ze servis v zaruke ma radsej nechcel informovat.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Ahojte.Mam 1.6 crdi 81kw.23 000km.Ako viem kedy mi regeneruje filter?robim dlhsie kratsie trasy 50:50.
Dakujem
Dakujem
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Asi som ti prave odpovedal v druhom vlakne ale:
1/ nenulova spotreba pri uvolnenom plyne a zaradenej rychlosti
2/ okamzita spotreba vyssia asi o liter ako normalne
3/ ak mas start-stop deaktivuje sa a namiesto vypnutia motoru (zelenej kontrolky) svieti oranzova kontrolka
1/ nenulova spotreba pri uvolnenom plyne a zaradenej rychlosti
2/ okamzita spotreba vyssia asi o liter ako normalne
3/ ak mas start-stop deaktivuje sa a namiesto vypnutia motoru (zelenej kontrolky) svieti oranzova kontrolka
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Pampa, dakujem.
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
jen pro informaci, motory jsou společné a taky to tu řešíte - Kia Ceed MY 16 1,6Crdi 100kw. V 60 ti servis, v 63 tis letmá kontrola olej 1cm nad měrkou a filtr regenerace co 100-150km. Filtr nešel zregenerovat úplně, vadné čidlo diference tlaku. Já si celkově na extrémně krátké intervaly 200-300km stěžoval v podstatě od začátku, bez nějaké odezvy ze servisu, kde počítač řekne OK, zregenerováno takže auto funguje.. ale teď už to byl extrém. Nicméně se zjistilo, že tam bylo čidlo, co tam vubec být od výroby němelo. čísla uplně jiné.... Takže asi špatná krabice u linky a kdo ví.. a nebo výrobce to po čase změnil, akorát těm co ta čidla můžou mít, tak nějak nic tiše neřekl. Bohužel co mě štve nejvíc je, že kdybych sám neprudil servis a netrval na řešení, tak to auto jezdilo, nevykazovalo žádný defekt, žádná kotrolka, jen vyšší spotřeba a v podstatě pořád regenerace filtru, což mnoho lidí vubec neví že se děje... A pokud výrobce nahradil díl co evidentně nefungoval, měl minimálně v servisních intervalech tohle vyřešit u problematických autech. No ale to se ví už od spojek, že výrobce Hyu čeká až to praskne a pak to teprve řeší. Ano, servis funguje, opravil, pomohl, zde co se týče servisu to je OK. Ale ten princip výrobce v tomhle mě teda setsakramentsky štve i proto, že jsem dříve napsal velmi slušný dopis na centrálu, kde jsem vylíčil a poměrně i dost technicky co se děje s autem a ptal jsem se, jestli je regenerace po 200-250km běžná, zdali to tak je opravdu správně a jakožto uživatel můžu být v klidu a jakýsi šohaj ze slovenska mě slušně poslal do pr... Takže normální uživatel, neznající problematiku, netušící stav věci a neznalý možných prvotních projevů má opravdu asi dost smůlu...
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Hmm, tak vidím, že nejsem sám, ty symptomy mi něco dost silně připomínají
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)