Ahoj majitelé tučňáků,
budu chtít v následujích dnech kupovat také Tucsona.
Původně jsem měl jasno, že jdeme do varianty 1,6TGDI se všemi peripetiemi, co jsem si po letech s naftou užil.
Čím více se termín blíží, přemýšlím nad variantou, že nad dieselem nezlomím hůl a půjdu do 100KW varianty.
Teď k otázce regenerace a filtru pevných částic. Denní nájezd do práce cca 25 km a odpoledne zpět = 50km/den + běžné rodinné užívání.
Nejsem si jist, jestli budu schopen na 25km dokončovat regeneraci, pokud se spustí a nezadělám si jen do budoucích let na drahý problém.
Budu rád za všechny názory, pokud někdo písnete na toto vlákno, mám ještě spoustu dalších dotazů
Osobně si myslím, že je jedno jestli nafta nebo benzín. Ten denní najezd není nejdelší ale co si budeme namlouvat, nezůstane jen u něj, protože Tusík je návykové auto a budeš jezdit mnohem víc než si myslíš . No a co se spotřeby týče, tak rozdíl tam je taky cca 3L. Servisem se to taky zrovna moc neliší a jestli budeš měnit olej co 15tis, tak taky žádný problém nebude. To je můj názor, nemusí se každýmu líbit, ale já si za ním stojím.
Edit: Omlouvám se, přehlédl jsem, že chceš 2,0 , takže rozdíl ve spotřebě 0L možná 1L a servis bude dražší.
Naposledy upravil(a) Školník dne 14 úno 2018, 15:05, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Pro dostatečné prohřátí a pravidelné plnohodnotné regenerace je to málo. A s ohledem na fakt, jak benzín ředí při krátkých trasách olej u motoru 1,6 T-GDi bude výběr motoru do Tucsona při tomto způsobu užívání docela ořišek...
Ve dvoulitru je 8 litrů motorového oleje, na to je dobré se taky připravit .
Zdravím, výběr motorizace bude samozřejmě jen za tebou, a každý je příznivcem toho svého. Tak před 8-mi lety bych řekl, že nafta je do kombajnu, ale už jsem změnil názor. Bohudík mě zatím nepřesvědčili turbované maloobjemovky, a držím stále heslo že výkon není ze vzduchu. Pro porovnání mám momentálně firemní KIA ceed SW 1.6 CRDI 100kW a když přesednu do Tucsona který je o 300kg těžší tak výkon s objemem je cítit. Rozdíl ve spotřebě u Tucsona 7,8 l/100km u Kie 6,5 l/100km a to nejezdím s lehkou nohou na plynu.
V manuál je napsáno, že k vyčištění filtru je potřeba jet rychlostí vyšší než 60 km/h (ale nepíší jak dlouho) a nebo po určitou dobu asi 25 minut na vyšší než 2. převodový stupeň při aspoň 1500-2000 ot./min.
A jak píše kolega Tučňák je návykový a nezůstane jen u ježdění do práce a z práce, výlety v každou volnou chvíli se stanou samozřejmostí, takže filtru DPF bych se moc nebál.
U nás přes týden jezdí jen manželka a najede tak 100 km/týden, jelikož já jezdím firemním autem, ale o víkendech vládnu většinou volantu já a kilometry jen skáčou.
V květnu oslavím s autem dva roky, naprostá spokojenost a jsem rád, že má volba padla na něj a taky že volba byla diesel a ne na T-GDI v kombinaci DCT, která se dost přehřívá ve stíženějších podmínkách. (Ne že by jich bylo moc, ale párkrát jsem auto už potrápil v zimě na sněhu i na ledu, v dešti na mokré trávě po pás, občas tahám vozík). Na obranu DCT, ve standardních podmínkách na silnici je určitě lepší volbou a můj automat občas trošku zazmatkuje s podřazením a pod.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi A/T PREMIUM 136kW "Tučňák"
Škoda Octavia combi 2.0 TDI 103kW DSG
Kia Ceed SW 1.6 CVVT 92kW
Saab 9000 2.0 136kW Škoda Fabia, Škoda Felicia, Škoda Favorit a jiné již historické vozy
Obávam,že 25km je málo aby prebehla regenerácia.Ako píše mr.H máš to ťažké.Verzia 1,6 T-GDI má trable aj s prevodovkou.
Pokiaľ nepotrebuješ "silný" motor,možná by stálo za zváženie počkať na facelift s motorom 1,4 T-GDI ?
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Ještě jsem nezažil, aby se alespoň 2 měsíce neprodávaly původní a faceliftované verze "vedle sebe". Takže počkat zhruba 4 měsíce než se facelift ukáže a třeba i dostane do showroomů a pak se rozhodnout podle zvolených řešení pro Euro6c u faceliftu by taky bylo řešení .
A máš s tím nějakou zkušenost? Příkladem po faceliftu se drží standardní ceník na starých a nové jsou namaštěná, nebo opačně nová převezmou starý ceník a starší verze padá cenou? Nové emisní normy bereš jako plus?
Pokud potřebuje někdo k výběru motorizace ekologické porovnání, přikládám Ecotest od ADACu
Přílohy
tucson ekotest.jpg (128.84 KiB) Zobrazeno 3425 x
Hyundai Tucson 2.0 CRDi A/T PREMIUM 136kW "Tučňák"
Škoda Octavia combi 2.0 TDI 103kW DSG
Kia Ceed SW 1.6 CVVT 92kW
Saab 9000 2.0 136kW Škoda Fabia, Škoda Felicia, Škoda Favorit a jiné již historické vozy
To kulich: Tam záleží jak se VV zrovna vyspí. Ale v poslední době to řešil spíš zachováním cen na stávající provedení a nahulením cen faceliftu. Ale predikovat jeho chování moc nejde .
raddy78: díky za příspěvek, ale neměřím ekologickou stránku vozu. Myslel jsem to z provozní pohledu, musíš něco dolévat, kolik to bude stát, jak často to člověk musí dělat a jak se na to bude tvářit auto? Ředíš v palivu aditiva a s prominutím doleváš opravdové chcanky.
Nemám s tím žádnou zkušenost a nejsem si jistý, že to bude k dobru věci, kromě plnění nařízených EU norem.
Mr Hyundai: jj člověk si může hodit korunou. Bojím se trochu, aby se nezačala bořit začátkem léta dealerská síť, kdy v té době se pustí facelift na svět. Nasadí se na tvrdo ostré ceníky a pak si můžeš o nějaké usmlouvané slevě u dealera jen nechat zdát.
Chlapi hoďte sem někdo tu spotřebu na 100KW a názor, jestli záchranný krok pro občasnou regeneraci na dálnici co jsem psal je reálné, nebo jsem s představou mimo.
kulich1981 píše:To znamená, že do nafty nepřidáváte, jak blbci aditiva,
Proč bych měl být blbec, když přidávám do nafty aditivum? Máš snad pocit, že v ČR je tak kvalitní palivo, že nepotřebuje dodatečnou aditivaci?
Kup si Atecu na CNG.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Jo s tím on-line prodejem a zrušením dealerů jsem taky zvědavý kdy to přijde a jestli budou on-line prodejci taky smlouvat cenu nebo ne, v salónech to zatím funguje
Hyundai Tucson 2.0 CRDi A/T PREMIUM 136kW "Tučňák"
Škoda Octavia combi 2.0 TDI 103kW DSG
Kia Ceed SW 1.6 CVVT 92kW
Saab 9000 2.0 136kW Škoda Fabia, Škoda Felicia, Škoda Favorit a jiné již historické vozy
raddy: pokud by ušetřenou marži prodejců promítli do zvýhodněných koncových cen, tak by to mohlo být zajímavé. Ale něco mi říká, že se na věc dívám moc optimisticky A hlavně - jedná se o pilotní projekt kdesi v USA, tady se to jen tak nezavede.