Hyundai Ioniq
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Hyundai Ioniq
Ještě před cca 5ti lety jsem v těch EVčkách taky neviděl vůbec smysl, ale čím víc jsem se o ně zajímal, tím víc mi to smysl začalo dávat. Loni jsem si jedno na týden půjčil a pak měl hodně bezesných nocí A letos v zimě jsem si ho nakonec pořídil. A čím víc mám s ním najeto, tím víc postrádám smysl spalováků, už se to dostalo dokonce tak daleko, že pálit drahé a hlavně neobnovitelné fosilní palivo v motoru s 20% účinností, vypouštět přitom jedy a poslouchat kravál a dunění, mi přijde jako barbarství.
Možná to tak nevypadá, ale nejsem ortodoxní zastánce EVček, pokud pojedu trasu 600km, vezmu si dnes spalovák (druhé auto v rodině). Ale ten důvod je hlavně ten, že nemám kartu ani čip žádného z provozovatelů DC rychlonabíječek, protože nabíjím jen doma a nevyplatí se mi platit měsíční paušál. Ale ČEZ má teď aktuálně spustit platbu za odebrané kWh, pak už to bude mít pro mě smysl využít na delší trasy jejich stanice. Jízda EV na dlouhou trasu je dnes stále ještě malé dobrodružství, nicméně DC stanice stále přibývají a jsou i dobrodruzi, kteří s tím jezdi i do Chorvatska (nejen s Teslama). A jsem si vědom, že dnešní EV nejsou ještě tak daleko, aby mohli 100% nahradit spalováky, hlavně třeba na dálnicích, tažení přívěsu a pod. Vzhledem k tomu, že jsme dá se říct stále ještě na počátku boomu vývoje pohonu a akumulace energie pro EV (vývojová centra rostou jak houby po dešti po celém světě), tak tomu dávám maximálně dekádu, kdy budou EV bez ztráty komfortu nabízet delší dojezd než standardně dnešní spalováky.
Odpůrci BEV ale zároveň příznivci vodíku v jedné osobě je pro mě celkem zvláštní fenomén. Když pominu fakt, že vodíková auta jsou v podstatě také elektromobily (dokonce některé mají malé baterie), tak hlavně:
- u srovnatelného auta 2x vyšší cena než EV (předpokládaná cena Nexea 65000,-Euro)
- v současnosti ani jedna veřejná plnící stanice v ČR (pro BEV je to každá zásuvka)
- náklady na 1km za komerční cenu vodíku cca 5Kč (osobně jezdím za 0,30Kč)
- životnost palivových článků odhadovaná na 150tis km
- komplikované nádrže natlakované až na 700bar + problematické skladování vodíku
- také třeba reakční čas palivových článku a jejich chování při extrémních teplotách
No, čas asi ukáže...
Smart neumí DC nabíjení, ale má tuším 22kW 3f palubní nabíječku a s tím se dá žít (pokud je k dispozici 32A/380V)
Možná to tak nevypadá, ale nejsem ortodoxní zastánce EVček, pokud pojedu trasu 600km, vezmu si dnes spalovák (druhé auto v rodině). Ale ten důvod je hlavně ten, že nemám kartu ani čip žádného z provozovatelů DC rychlonabíječek, protože nabíjím jen doma a nevyplatí se mi platit měsíční paušál. Ale ČEZ má teď aktuálně spustit platbu za odebrané kWh, pak už to bude mít pro mě smysl využít na delší trasy jejich stanice. Jízda EV na dlouhou trasu je dnes stále ještě malé dobrodružství, nicméně DC stanice stále přibývají a jsou i dobrodruzi, kteří s tím jezdi i do Chorvatska (nejen s Teslama). A jsem si vědom, že dnešní EV nejsou ještě tak daleko, aby mohli 100% nahradit spalováky, hlavně třeba na dálnicích, tažení přívěsu a pod. Vzhledem k tomu, že jsme dá se říct stále ještě na počátku boomu vývoje pohonu a akumulace energie pro EV (vývojová centra rostou jak houby po dešti po celém světě), tak tomu dávám maximálně dekádu, kdy budou EV bez ztráty komfortu nabízet delší dojezd než standardně dnešní spalováky.
Odpůrci BEV ale zároveň příznivci vodíku v jedné osobě je pro mě celkem zvláštní fenomén. Když pominu fakt, že vodíková auta jsou v podstatě také elektromobily (dokonce některé mají malé baterie), tak hlavně:
- u srovnatelného auta 2x vyšší cena než EV (předpokládaná cena Nexea 65000,-Euro)
- v současnosti ani jedna veřejná plnící stanice v ČR (pro BEV je to každá zásuvka)
- náklady na 1km za komerční cenu vodíku cca 5Kč (osobně jezdím za 0,30Kč)
- životnost palivových článků odhadovaná na 150tis km
- komplikované nádrže natlakované až na 700bar + problematické skladování vodíku
- také třeba reakční čas palivových článku a jejich chování při extrémních teplotách
No, čas asi ukáže...
Smart neumí DC nabíjení, ale má tuším 22kW 3f palubní nabíječku a s tím se dá žít (pokud je k dispozici 32A/380V)
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Hyundai Ioniq
Turbo: Nevím, jak tebe, ale mně nebavilo tankování benzínu po cca 700 km - z toho vyplývá, že trojnásobně méně by mně bavilo nabíjení každých 200 km (v ideálním případě), navíc delší dobu než klasické tankování. Musíš brát do úvahy i to, že ne každý má možnost nabíjet doma A chtěl bych vidět ty kilometry prodlužek natahané křížem krážem přes sídliště z obýváků k autám
U Nexa je uváděný dojezd 800 km, což je trochu rozdíl. O nedostupnosti vodíku vím, proto jsem psal, že je to zatím sci-fi. Bohužel, vodíkovému pohonu se věnuje minimum výrobců a podle toho to taky vypadá - není poptávka vodíku, jelikož není do čeho tankovat a protože není poptávka, není infrastruktura čerpacích stanic.
Elektřina sama o sobě nás taky nespasí. I tu musíš někde vyrobit a když se oháníš vyčerpáním zásob ropy pro spalovací motory, měl by jsi pamatovat i na zásoby uhlí, příp. jiných paliv.
U Nexa je uváděný dojezd 800 km, což je trochu rozdíl. O nedostupnosti vodíku vím, proto jsem psal, že je to zatím sci-fi. Bohužel, vodíkovému pohonu se věnuje minimum výrobců a podle toho to taky vypadá - není poptávka vodíku, jelikož není do čeho tankovat a protože není poptávka, není infrastruktura čerpacích stanic.
Elektřina sama o sobě nás taky nespasí. I tu musíš někde vyrobit a když se oháníš vyčerpáním zásob ropy pro spalovací motory, měl by jsi pamatovat i na zásoby uhlí, příp. jiných paliv.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Hyundai Ioniq
Ale těch 700km nejedeš v kuse, stejně co max. 200-300km stavíš na kafe, oběd, WC...
Elektřina přece není zdaleka jen uhlí, třeba slunce ještě pár miliard let svítit bude, i tak uhlí má při současné spotřebě 10x delší vyčerpatelnost než ropa, ale hlavně za něj nemusíme platit nevyzpytatelným Íráncům, Rusákům, nebo Arabášům, můžeme jej posbírat v povrchových dolech u nás v ČR.
Elektřina přece není zdaleka jen uhlí, třeba slunce ještě pár miliard let svítit bude, i tak uhlí má při současné spotřebě 10x delší vyčerpatelnost než ropa, ale hlavně za něj nemusíme platit nevyzpytatelným Íráncům, Rusákům, nebo Arabášům, můžeme jej posbírat v povrchových dolech u nás v ČR.
Re: Hyundai Ioniq
Jojo a ty sluneční elektrárny jsou vlastně taky nesmírně ekologické a ta energie z nich díky poplatkům z našich kapes "nesmírně" levná.
Tady řešíme zasírání planety "vypouštěním jedů a posloucháním kraválu a dunění" osobních aut a co s tebou jako super ekologem dělá fosilní palivo oceánských lodí,letadel apod.
Co s tebou dělají miliony tun plastových odpadů v evropských přístavech,které odmítá Čína odebrat a spalovat-zcela jistě ekologicky atd.atd. Tohle přece není téma na debatu do fóra o autech.
Tvoje názory ti neberu,ale nevnucuj mi je těmito argumenty,protože si myslím,že jsou naprosto bláhové a nesmyslné z větší části-pokud teda nejsi majitelem pozemků v Krušných horách v blízkosti lithia. Rozhodně si myslím,že elektrifikace automobilů je doba velmi velmi vzdálená.A z mého pohledu je to jen dobře.
Tady řešíme zasírání planety "vypouštěním jedů a posloucháním kraválu a dunění" osobních aut a co s tebou jako super ekologem dělá fosilní palivo oceánských lodí,letadel apod.
Co s tebou dělají miliony tun plastových odpadů v evropských přístavech,které odmítá Čína odebrat a spalovat-zcela jistě ekologicky atd.atd. Tohle přece není téma na debatu do fóra o autech.
Tvoje názory ti neberu,ale nevnucuj mi je těmito argumenty,protože si myslím,že jsou naprosto bláhové a nesmyslné z větší části-pokud teda nejsi majitelem pozemků v Krušných horách v blízkosti lithia. Rozhodně si myslím,že elektrifikace automobilů je doba velmi velmi vzdálená.A z mého pohledu je to jen dobře.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Hyundai Ioniq
Turbo: petzl má pravdu
K přestávkám v jízdě jen poznámka: i když zastavím na toaletu nebo kafe po 200 - 300 km, opravdu nemám chuť tankovat nebo dobíjet
K přestávkám v jízdě jen poznámka: i když zastavím na toaletu nebo kafe po 200 - 300 km, opravdu nemám chuť tankovat nebo dobíjet
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Hyundai Ioniq
Já těžko můžu ovlivnit to, jestli číňan bude házet plasty do moře nebo ne. Ale můžu se rozhodnout, jestli si chci vozit zadek v autě a přitom rozmetat po ulicích rakovinu a ještě k tomu strkat peníze do kapes pošahancům, kteří z toho budou financovat svoji jadernou výzbroj a nebo jezdit tak, aniž bych někoho otravoval kraválem a vypouštěl mu jedy pod nos. A jsem tomu velmi rád, že dnes už tu volbu konečně máme.
Bláhové a nesmyslné je domnívat se, že FVE nesou vinu za to, že si v našem ČEZku udělalo pár kámošů s dlouhými prsty holport a přihrálo si "malou" domů
Elektrifikace vozidel není žádná velmi vzdálená budoucnost, to už je přítomnost. Doporučuji půjčit si a vyzkoušet, pak tady můžeme diskutovat dál.
PS: Víte čím odjížděli Meghan a Harry ze svatby?
Bláhové a nesmyslné je domnívat se, že FVE nesou vinu za to, že si v našem ČEZku udělalo pár kámošů s dlouhými prsty holport a přihrálo si "malou" domů
Elektrifikace vozidel není žádná velmi vzdálená budoucnost, to už je přítomnost. Doporučuji půjčit si a vyzkoušet, pak tady můžeme diskutovat dál.
PS: Víte čím odjížděli Meghan a Harry ze svatby?
Re: Hyundai Ioniq
Ja som ich videl v Jaguár E type. http://www.jaguarforum.com/showthread.php?t=108241
Povedal by som 6-válec.
Povedal by som 6-válec.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Hyundai Ioniq
S autem trefa, ale fakt 6ti válec? Nebo 12ti? Nebo? Pěkné koncovky výfuku že?
https://www.youtube.com/watch?v=g7PdM0Yej-M
https://www.youtube.com/watch?v=g7PdM0Yej-M
Re: Hyundai Ioniq
Tiež som očakával aspoň 8-válec.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_E-Type
http://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_E-Type
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Hyundai Ioniq
Slzy netřeba, on i ten invertor umí taky hezky zabzučet
Re: Hyundai Ioniq
No ještě že nejeli dál,jinak by za sebou museli tahat kabel. A jestlipak víš,čím přijelo 99,9% svatebních hostů a královna matka?
Jinak k tomu co píšeš nemám co dodat. Koupím si předražené EV v bláhové naději,že zabráním pošahancům v tom o čem píšeš,dumat kolik toho ujedu a kam a zdali vůbec dojedu,zatím co si XY procent těch nahoře mne ruce,jak vymyli další mozek těmito kydy a omezováním těch nejjednodušších-tzn. řadových řidičů,protože kdo by si troufnul omezovat a vydírat obrovské nadnárodní koncernové molochy ,které tu planetu zamořují právě tím o čem se zmiňuješ.
Takže promiň,mám volbu a já teda budu dál ta nezodpovědná,rachotící a rakovinotvorná černá ovce.
A když mě náhodou popadne eko záchvat,tak sednu do trolejbusu(ano jezdí u nás) a budu mít dobrý pocit.A nebo osedlám kolo,jako často a nebo si s příbývajícími lety pořídím ebike,ale to bude zatím v mém životě mobilní emaximum.Ale malá ryba taky ryba,ne?
Jinak k tomu co píšeš nemám co dodat. Koupím si předražené EV v bláhové naději,že zabráním pošahancům v tom o čem píšeš,dumat kolik toho ujedu a kam a zdali vůbec dojedu,zatím co si XY procent těch nahoře mne ruce,jak vymyli další mozek těmito kydy a omezováním těch nejjednodušších-tzn. řadových řidičů,protože kdo by si troufnul omezovat a vydírat obrovské nadnárodní koncernové molochy ,které tu planetu zamořují právě tím o čem se zmiňuješ.
Takže promiň,mám volbu a já teda budu dál ta nezodpovědná,rachotící a rakovinotvorná černá ovce.
A když mě náhodou popadne eko záchvat,tak sednu do trolejbusu(ano jezdí u nás) a budu mít dobrý pocit.A nebo osedlám kolo,jako často a nebo si s příbývajícími lety pořídím ebike,ale to bude zatím v mém životě mobilní emaximum.Ale malá ryba taky ryba,ne?
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hyundai Ioniq
Turbo Turbo, jako malé dítě. FVE mají asi tak o polovinu menší energetickou účinnost než parní stroj. Elektromotor je skutečností starou kolik? Nějakých 140-160 let? Co je na tom nového nebo revolučního?. Místo Boha jsi si zvolil nové náboženství zvané ekologie. Jenže ta ekologie je v první řadě a vždycky prvotřídní kšeft pro někoho, komu jde o to přebrat jiný kšeft, třeba ropný někomu jinému. Tu pro Babiše a jeho metylester z řepky, onde pro někoho dalšího. Neboť kdo má peníze, má i moc. A tu a tam po moci baží i někdo nový. Problém ekologů je, že se ve své "svaté" zaslepenosti umanou na jednotlivosti, třeba na roznášení rakoviny z výfuku, ale nevidí problém v celém komplexu, neboť jsou cvičeni, či spíše je jim vymýván mozek, aby právě se zabývali jen těmi jednotlivostmi. Že třeba zajistit nabíjení těch akumulátorů znamená potřebu významně a násobně zvýšit zdroje výroby elektřiny a ta se bude dělat formou jaderného štěpení a je tudíž nepřijatelná pro jinou skupinu umanutých ekologů anebo z uhlí, nepřijatelná pro zase odlišnou skupinu jinak umanutých ekologů anebo z plynu opět nepřijatelná pro další skupinu zase jinak umanutých ekologů. Takže rakovina nepoleze z výfuku ale tu z jaderných reaktorů, onde z vysokých komínů atd. A jak si to představuješ s neexistující infrastrukturou, jestliže by u nás bylo nahrazeno něco kolem 6 mil. vozidel elektrickými, takže by odhadem bylo potřeba mít neustále na nabíječce (velmi hrubým odhadem) nějakých 2 mil aut a je jedno, jestli na drátě u zásuvky nebo formou výměnných modulů, neboť i ty by se musely nabíjet. Kam ty auta zastrkáš při nabíjení? Obávám se, že věci jsou o hodně složitější, než si představuješ ve své rozhořčené hlavičce.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Re: Hyundai Ioniq
1) to si vážně někdo myslí, že když přesedlá na elektro, tak tím nebude podporovat ropnou a zbrojní lobby? Ježiškunakřižku, proto se to teď dostává do kurzu, protože už je ten byznys ve "správných rukou"...
2) i kdyby tady teď jezdilo 10% aut na elektro, tak jsme s výrobou a přenosem elektřiny v řiti - a to jsem to řekl slušně. A jestli si někdo myslí, že to zachrání větrníkama a solárama (jedno ekologičtější než druhé, jsem zvědavý, kdo se postará o ekologickou likvidaci sol. panelů, které už za chvíli budou na výměnu z důvodu snížené efektivnosti), tak je krutě na omylu
3) kolega mojí kamarádky si kupuje nějakého toho plug-in hybrida (aby přece jenom dojel dál než na to elektro), dodací lhůta 8 měsíců: za měsíc bude auto hotové, potom popluje lodí (asi ekologickou plachetnicí) do Indie, kde zabudují ten zázračný ekologický pohonný bazmek a po pár měsících to zase na té lodi připluje slavně do Evropy. Již před předáním vozu a najetím prvních km uhlíková stopa jako prase
4) petzl má pravdu s těmi loděmi, letadly apod. Řešit ekologii provozu osobních vozidel v Evropě je to poslední, kde se dá co napravit. To jako kdyby někdo pracně opravoval kapkový průsak v potrubí a přitom přehlížek o metr dál půlmetrovou lochnu, kterou chčijou hektolitry za minutu
Principielně nemám s elektro vozy a s hybridy problém, taky by se mi to hodilo, když vozím malou kilometr do školky. Ale kupovat si za půl mega auto jenom na ježdění okolo komína, no to byste si vážení ode mně ty dveře museli kupovat pěkně všichni a beze slev Osobní auto je dost drahá věc na to, aby bylo jednoúčelové...
Je to dobrý doplněk nabídky vozidel pro určité specifické trasy. V žádném případě všeúčelová totální náhrada vozidel na konvenční pohon. Pouze koření do nabídky, nic víc!
2) i kdyby tady teď jezdilo 10% aut na elektro, tak jsme s výrobou a přenosem elektřiny v řiti - a to jsem to řekl slušně. A jestli si někdo myslí, že to zachrání větrníkama a solárama (jedno ekologičtější než druhé, jsem zvědavý, kdo se postará o ekologickou likvidaci sol. panelů, které už za chvíli budou na výměnu z důvodu snížené efektivnosti), tak je krutě na omylu
3) kolega mojí kamarádky si kupuje nějakého toho plug-in hybrida (aby přece jenom dojel dál než na to elektro), dodací lhůta 8 měsíců: za měsíc bude auto hotové, potom popluje lodí (asi ekologickou plachetnicí) do Indie, kde zabudují ten zázračný ekologický pohonný bazmek a po pár měsících to zase na té lodi připluje slavně do Evropy. Již před předáním vozu a najetím prvních km uhlíková stopa jako prase
4) petzl má pravdu s těmi loděmi, letadly apod. Řešit ekologii provozu osobních vozidel v Evropě je to poslední, kde se dá co napravit. To jako kdyby někdo pracně opravoval kapkový průsak v potrubí a přitom přehlížek o metr dál půlmetrovou lochnu, kterou chčijou hektolitry za minutu
Principielně nemám s elektro vozy a s hybridy problém, taky by se mi to hodilo, když vozím malou kilometr do školky. Ale kupovat si za půl mega auto jenom na ježdění okolo komína, no to byste si vážení ode mně ty dveře museli kupovat pěkně všichni a beze slev Osobní auto je dost drahá věc na to, aby bylo jednoúčelové...
Je to dobrý doplněk nabídky vozidel pro určité specifické trasy. V žádném případě všeúčelová totální náhrada vozidel na konvenční pohon. Pouze koření do nabídky, nic víc!
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Hyundai Ioniq
Zapojím sa aj ja do tejto EKO debaty... Čisto elektroautá do mesta beriem už aj dnes, ale na dlhšie cesty určite nie. Samozrejme, že ma Tesla nadchla, pozrel som si niekoľko videí na youtube, aj cestu do Chorvátska (aj ako šetril, aby došiel po ďalší SuperChanger, alebo koľko kW mu to zožralo do kopca ). Tesla je v tomto špica. Do Chorvátska chodíme každý rok, vždy v noci, keď manželka spí a nemusí na wc, a ak sa mi nedrieme, máme prvú pauzu až niekde v HR po 400-500 km. Pre spalovací motor je to bez problémov, pre elektro už asi je, pokiaľ človek nevysolí peknú kopu € za Teslu s výkonejšími batériami. V HR idem po diaľnici 140-150, chcel by som vidieť ten dojazd na elektro. A teraz tá otázka... Mať elektro auto ako druhé auto v rodine??? Veď druhé auto sa kupuje za o dosť menšie peniaze ako to hlavné. Verím, že je to cesta budúcnosti, ale dnes musí byť človek naozaj veľký ekonadšenec, o ekonomike radšej ani nehovorím.
Turbo neber to v zlom, si pre to zapálený a to je fajn, ale ešte to chce svoj čas...
Turbo neber to v zlom, si pre to zapálený a to je fajn, ale ešte to chce svoj čas...
Naposledy upravil(a) Samo01 dne 21 kvě 2018, 22:55, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 130 kW DCT White Sand, 09/2017
ex.
Renault Megane 1.9 dCi 96 kW Grandtour, bi-xenony, 07/2011
Renault Laguna 1.9 dCi 88 kW Grandtour, xenony, 02/2002
Hyundai Accent 1.5 65 kW, 06/1996
Opel Kadett 1.3 44 kW
Škoda Rapid 136, 105L
ex.
Renault Megane 1.9 dCi 96 kW Grandtour, bi-xenony, 07/2011
Renault Laguna 1.9 dCi 88 kW Grandtour, xenony, 02/2002
Hyundai Accent 1.5 65 kW, 06/1996
Opel Kadett 1.3 44 kW
Škoda Rapid 136, 105L
Re: Hyundai Ioniq
Váš problém pánové je, že si neumíte zresetovat to zaběhnuté myšlení a podívat se na to z větší perspektivy. Právě ty zaběhnuté koncernové molochy mají z EV hrůzu, pro naprostou většinu je to jen nutné zlo a jejich uvedení na trh oddalují jak jen to půjde. Pro ně je mnohem větší byznys vám prodávat překomplikované poruchové spalováky, aby jste jim pak do servisů pěkně jako ovečky vozili další peníze za oleje, rozvody, spojky, turba, vstřikovače, EGRka, DPFka a další spotřební materiál. Tak proč by vám prodávali bezúdržbová EVčka? A vůbec se při tom neštítí ani falšovat emisní zkoušky. Tak hlavně, že máte "jasno".