Pískání u motoru T-GDI 120
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Pískání u motoru T-GDI 120
Ahoj všem, mám od 11/2017 novou i30 combi s motorem T-GDI 120. Nyní mě velmi trápí to, že když je venku teplo, a já skutečně jezdím, tak asi vlivem horka se z motoru po zastavení (ať už jen na semaforu, nebo jakkoli jinak) prostě na volnoběh ozývá takový "cvrček".. Je to dost nepříjemný zvuk, asi jako klasický klínový řemen, kdyby byl uvolněný. Nemáte někdo nápad, co s tím?
Tady je video, ZVUK NUTNÝ! https://youtu.be/Q-2I-gP4-kE
V servisu to bylo, slyšeli to a postavili se k tomu tak, že to je normální, a to mě fakt vytočilo do běla!
Tady je video, ZVUK NUTNÝ! https://youtu.be/Q-2I-gP4-kE
V servisu to bylo, slyšeli to a postavili se k tomu tak, že to je normální, a to mě fakt vytočilo do běla!
Hyundai i30 III kombi 1,0 T-GDi 120, Trikolor + Komfort (11/2017)
- Reklama
Re: Pískání u motoru T-GDI 120
Tohle podle mě dělá napínací kladka
Hyundai i30 kombi 1.0 T-GDI Best Of Czech Club, rok 10/2017, 88kw (120PS)
Ford Focus 1.8 TDDi Turnier, rok 2000, 66kW (90 PS)
Peugeot 106 New Look 1.0, rok 1995, 33kW (45 PS)
Škoda Favorit 135L, rok 1990, 43kW (58 PS)
Trabant P601, rok 1985, 19kW (26 PS)
Ford Focus 1.8 TDDi Turnier, rok 2000, 66kW (90 PS)
Peugeot 106 New Look 1.0, rok 1995, 33kW (45 PS)
Škoda Favorit 135L, rok 1990, 43kW (58 PS)
Trabant P601, rok 1985, 19kW (26 PS)
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Pískání u motoru T-GDI 120
Kompresor klimatizace je zapnutý nebo vypnutý?
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
-
- ***
- Příspěvky: 911
- Registrován: 30 kvě 2015, 16:45
Re: Pískání u motoru T-GDI 120
normální to není ale takhle na dalku něco zištivat jde dost blbě !
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Re: Pískání u motoru T-GDI 120
Ve videu, co jsem prilozil, klima nebyla zapnuta. Nicmene to same to dela i kdyz je zapnuta.. Studene auto je chvili v klidu. Jakmile se zahreje, zacne delat tenhle pazvuk. Prestalo to, kdyz se sepnul velky ventilator na sahare
Vsude v servisech se k tomu staví pr... napred. Vytaci me to do bela.
Mam najeto 14 tisic km....
Mam tedy nechat vymenit napinaci kladku?
Vsude v servisech se k tomu staví pr... napred. Vytaci me to do bela.
Mam najeto 14 tisic km....
Mam tedy nechat vymenit napinaci kladku?
Hyundai i30 III kombi 1,0 T-GDi 120, Trikolor + Komfort (11/2017)
Re: Pískání u motoru T-GDI 120
Kriticke to podla mna nie je , v servise si vypytat papier, kde podpisu, ze reklamovany pazvuk je normalny prejav a vozit sa dalej. Menit veci v zaruke za svoje.... no neviem. Tam moze byt problem v kladke, kompresore pripadne v lozisku alternatora. Aj samotny remen moze robit blbosti.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Pískání u motoru T-GDI 120
mě to přijde jak nějaké ložisko,asi by mě to taky štvalo.Nenech se odbýt,zkus to třeba jinde.Držím palce.
Hyundai i30 Combi 1.4T-GDi 103kW Czech,Opel Astra K 2017 1.4 77kW
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
Re: Pískání u motoru T-GDI 120
Podle zvuku bych tipnul na napínací kladku-ložisko,nebo ložisko alternátoru...
A v servisu se nenech odbýt.Normální zvuk to není A pokud ti to někdo bude tvrdit,nechej je nastartovat stejný motor.Těch bude na skladě dostatek
A v servisu se nenech odbýt.Normální zvuk to není A pokud ti to někdo bude tvrdit,nechej je nastartovat stejný motor.Těch bude na skladě dostatek
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Pískání u motoru T-GDI 120
Tenhle samej zvuk jsem měl na Fordu a bylo to ložisko napínací kladky
Hyundai i30 kombi 1.0 T-GDI Best Of Czech Club, rok 10/2017, 88kw (120PS)
Ford Focus 1.8 TDDi Turnier, rok 2000, 66kW (90 PS)
Peugeot 106 New Look 1.0, rok 1995, 33kW (45 PS)
Škoda Favorit 135L, rok 1990, 43kW (58 PS)
Trabant P601, rok 1985, 19kW (26 PS)
Ford Focus 1.8 TDDi Turnier, rok 2000, 66kW (90 PS)
Peugeot 106 New Look 1.0, rok 1995, 33kW (45 PS)
Škoda Favorit 135L, rok 1990, 43kW (58 PS)
Trabant P601, rok 1985, 19kW (26 PS)
Re: Pískání u motoru T-GDI 120
Díky kluci za všechny nápady. Odbýt se nenechám, ale dost jsem se už nas*al napsal jsem dost ostrej email (prozatím) na oficiální zastoupení Hyundai ČR. Nicméně, Hyundai Valoušek v Praze vše doporučuji, pro ně je toto originální zvuk!!! De*ilové! Nicméně, jsem domluven s kolegou, co má servis, že mi sundá řemen, zkusí se to bez řemenu a zatočit se všemi kladkami včetně altíku samozřejmě. Říkal, jelikož ten zvuk slyšel, co to mám s novým autem.. Tak jsem řekl, že nic, že to je normální zvuk (dle značkového servisu).. Poslal mě do pr****, že jsem asi blbec, ale že se na to koukne.
Nemusím se prý bát o záruku, protože podle zákona, pokud použije originální náhradní díly a má licenci na to, že je servis, nic se neděje.. Sundá se řemen, zkusí se to a pak se uvidí. On povídal, že se mu nelíbí, že ten originální řemen je lesklej, jako "psí kulky" a to je prý blbě.. A vysoká teplota může dělat taky svoje. Nicméně, nevyloučil ani žádnou kladku, nebo volnoběžku alternátoru.. Takže defacto máte tady možná pravdu všichni.. Se*e mě to do běla!
Nový auto jsem si nekupoval, aby mě při 14k km začalo pískat a servisy mi říkaly, že to je v pořádku!!!
Nicméně, podpis na papír s hlavičkou je naprosto v pořádku, ten si asi nechám napsat.
A pak se vytočím ještě víc a dojedu asi rovnou do Nošovic!!! A ano - 14.6. mám termín servisu v jiném Hyundai servisu - v Hyundai Centru Praha.. Jsem zvědav tam..
Nemusím se prý bát o záruku, protože podle zákona, pokud použije originální náhradní díly a má licenci na to, že je servis, nic se neděje.. Sundá se řemen, zkusí se to a pak se uvidí. On povídal, že se mu nelíbí, že ten originální řemen je lesklej, jako "psí kulky" a to je prý blbě.. A vysoká teplota může dělat taky svoje. Nicméně, nevyloučil ani žádnou kladku, nebo volnoběžku alternátoru.. Takže defacto máte tady možná pravdu všichni.. Se*e mě to do běla!
Nový auto jsem si nekupoval, aby mě při 14k km začalo pískat a servisy mi říkaly, že to je v pořádku!!!
Nicméně, podpis na papír s hlavičkou je naprosto v pořádku, ten si asi nechám napsat.
A pak se vytočím ještě víc a dojedu asi rovnou do Nošovic!!! A ano - 14.6. mám termín servisu v jiném Hyundai servisu - v Hyundai Centru Praha.. Jsem zvědav tam..
Naposledy upravil(a) funscreen dne 29 kvě 2018, 17:47, celkem upraveno 1 x.
Hyundai i30 III kombi 1,0 T-GDi 120, Trikolor + Komfort (11/2017)
Re: Pískání u motoru T-GDI 120
Díky za typ. Pokud nepomůže řemen, samozřejmě půjdou na test všechny kladky... Včetně volnoběžky altíku..zlobizlob píše:Tenhle samej zvuk jsem měl na Fordu a bylo to ložisko napínací kladky
To bych se podělal u novýho auta.. Beru, že můžou být porodní bolesti, ale k čemu je záruka? Aby mi tvrdili, že je všechno v pořádku a zvuk je správnej?!
Hyundai i30 III kombi 1,0 T-GDi 120, Trikolor + Komfort (11/2017)
-
- ***
- Příspěvky: 911
- Registrován: 30 kvě 2015, 16:45
Re: Pískání u motoru T-GDI 120
mno ještě mně napadlo skus vzít normální svičku kterou se svít a řemen navoskovat pokud to přestane pištět je to jasné
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Pískání u motoru T-GDI 120
Zkus si vzít takový to ruční rozprašovadlo třeba na kytky nebo od rozmrazovače a nalej do něj mejdlovou vodu
(trochu tekutého mýdla s vodou) a nastříkej to na řemen a kladky pokud to cvrdlikání zmizí klouže ti řemen, on ten tříválec nejde na volnoběh nejpravidelněji a ty rázy by měl vyrovnat napínák ev. volnoběžka alternátoru.
Takže pokud po nastříkání mejdlové vody na řemen cvrdlikání ustane mrkni na tu volnoběžku altíku - tedy pokud tam je a samozřejmě na všechny ložiska kladek. Ta volnoběžka by se měla projevit kmitáním řemenu na napínáku v normálním stavu by řemen měl plynule projíždět přes kladky bez vibrací.... cokoli jiného je nějaký problém
(trochu tekutého mýdla s vodou) a nastříkej to na řemen a kladky pokud to cvrdlikání zmizí klouže ti řemen, on ten tříválec nejde na volnoběh nejpravidelněji a ty rázy by měl vyrovnat napínák ev. volnoběžka alternátoru.
Takže pokud po nastříkání mejdlové vody na řemen cvrdlikání ustane mrkni na tu volnoběžku altíku - tedy pokud tam je a samozřejmě na všechny ložiska kladek. Ta volnoběžka by se měla projevit kmitáním řemenu na napínáku v normálním stavu by řemen měl plynule projíždět přes kladky bez vibrací.... cokoli jiného je nějaký problém
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Pískání u motoru T-GDI 120
Ahoj, díky moc! Zatím jsem koupil nový řemen a vyměnil ho, a už jen samotný zvuk na volnoběh se mi zdá být lepší. A zatím NIC nepíská. Nutno podotknout, že řemen z výroby je nějakej dost dvnej, protože je z nedrážkované strany úplně hladký, jako psí kulky A když jsem zjistil, že na jedné z řemenic, nevím přesně na které, vede nedrážkovanou stranou, dost možná při vysoké teplotě v motoru to mohlo pištět.. Nicméně, zatím je vyměněno, originální řemen mám schovaný a uvidíme. Pokud to zase začně, udělám test s mýdlovou vodou, jak jsi psal - moc díky, a uvidíme, coé dál.. Nicméně, je to dost zajímevé u nového auta...Richard555 píše:Zkus si vzít takový to ruční rozprašovadlo třeba na kytky nebo od rozmrazovače a nalej do něj mejdlovou vodu
(trochu tekutého mýdla s vodou) a nastříkej to na řemen a kladky pokud to cvrdlikání zmizí klouže ti řemen, on ten tříválec nejde na volnoběh nejpravidelněji a ty rázy by měl vyrovnat napínák ev. volnoběžka alternátoru.
Takže pokud po nastříkání mejdlové vody na řemen cvrdlikání ustane mrkni na tu volnoběžku altíku - tedy pokud tam je a samozřejmě na všechny ložiska kladek. Ta volnoběžka by se měla projevit kmitáním řemenu na napínáku v normálním stavu by řemen měl plynule projíždět přes kladky bez vibrací.... cokoli jiného je nějaký problém
Hyundai i30 III kombi 1,0 T-GDi 120, Trikolor + Komfort (11/2017)
Re: Pískání u motoru T-GDI 120
Tak predcasna radost.. Vymena remenu nepomohla, je to furt stejne. Namocit remen a kladky vodou s jarem taky nepomohlo.. Vidim to asi na vetsi zavadu.. Nejakou remenici? Ale jakou? Bez remenu vuli ani pazvuk nedela zadna..
Napadlo me, jestli to nemuze nahodou delat jen nejake uchyceni motoru, nebo neco takoveho. Je to jako kov o kov.. Ten trivalec nema pravidelny chod. Jestli se neco nekde netre... Remen jede presne rovne. Nic nekmita.. Ach jo.. Chvili to piska, chvili ne.. Divne to je..
Napadlo me, jestli to nemuze nahodou delat jen nejake uchyceni motoru, nebo neco takoveho. Je to jako kov o kov.. Ten trivalec nema pravidelny chod. Jestli se neco nekde netre... Remen jede presne rovne. Nic nekmita.. Ach jo.. Chvili to piska, chvili ne.. Divne to je..
Hyundai i30 III kombi 1,0 T-GDi 120, Trikolor + Komfort (11/2017)