Ja som presedlal do i30 kombi zo MPV (C4 Picasso) a až teraz som si uvedomil, čo to znamená, keď fúkne do auta bočný vietor. C4Picasso doslova plávalo, i30 kombi je oveľa stabilnejšie (veď je aj o cca 15 cm nižší...), navyše na C4P som mal 215/50 R17, teraz 225/45 R17, takže i30 sedí na ceste krásne. A keď mám zapnutý režim LKAS a len jemne podpieram volant, tak cítiť, ako systém vstupuje do korekcie riadenia (ak vidí vodiace čiary na ceste).
Pred X rokmi som bol s Leonom (minulej generácie) na dovolenke vo Švajčiarsku a áno, seat je naladený športovejšie, ale keď si v i30 zapnem režim Sport, tak aj hyundai vie byť športovejší (samozrejme, pretekár to nie je).
Pre i30 kombi (v najvyššej výbave v SR Style) z môjho pohľadu rozhodol pomer cena vs. výbava (v segmente C podľa mňa v našom regióne nekúpiš lepšie vybavené auto, bez toho, aby si si musel ešte niečo dokupovať k najvyššej výbave), potom 5 ročná záruka (okrem Kii je tuším všade základ 2 roky + si priplácaš) a naozaj oceňujem nezávislé zavesenie zadnej nápravy - je to rozdiel oproti pevným zadným nápravám, čo montuje v segmente C (nižšia stredná trieda) asi 90% výrobcov.
Ale samozrejme, každý z nás je jedinečný, každý z nás má iné preferencie, každý má iné očakávania od auta... Takže, to čo môže vyhovovať mne, nemusí iným. Najlepšie Tomule urobíš, keď si osobne vyskúšaš obe autá, prevezieš sa v nich a skutočne daj na prvý dojem - ten na teba auto urobí len jedenkrát
