Chyba p1405 trvalá regenerace DPF
Moderátor: Moderátoři
Chyba p1405 trvalá regenerace DPF
Zdravím všechny příznivce Tucsona JM.
Chtěl bych svým příspěvkem pomoct všem,co měli podobný problém.
V červenci 2018 jsem si koupil v autobazaru Hyundai Tucson 2,0 Crdi,103 kW,4WD,rok výroby 2007,najeto
95 000 km.
Po ujetí cca 150 km mi začala blikat cestou do práce kontrolka motoru CHECK.
Po vypnutí a opětovném nastartování asi po 6 hodinách už neblikala,ale svítila.Auto jsem dal na diagnostiku a vida:CHYBA P1405 trvalá regenerace DPF-přerušovaný.
V servise v Hyundai mi řekli,že prej mám auto prohnat po dálnici na cca 3-4 stupni asi 20min na cca 2000-3000 otáček.
Udělal jsem to a zjistil,že to nemělo žádnej efekt a v podstate to byla blbost,protože kontrolka nesvítila z důvodu potřebné regenerace filtru DPF ale z důvodu nějaké trvalé závady DPF. Podotýkám,že záávada nemusí být na samotném filtru DPF,že je ucpanej jak to viděli v servisu Hyundai,ale může být i na nějaké součásti DPF.Nechal jsem si udělat mimo Hyundae v nejmenovaném servise test lambdasondy DPF,test senzoru diferenčního tlaku,který sníma hodnoty z čidel před a za filtrem DPF,pak teplotné čidlo na turbodmýchadlu a konečne samotné teplotní čidlo DPF,které se ukázalo jako vadné,protože po celou dobu 3/4 hodiny od nastartování a vytáčení motoru ukazovalo stejnou teplotu 127 stupňů,což je nesmysl.Čidlo jsem nechal vyměnit. Kombinovaná spotřeba mi během týdnu spadla z 8,7l to nekecam až na 6,9l.Diagnostik mi řekl,že kontrolka se rozsvítila z důvodu nemožnosti spustit nebo dokončit samočinnou regeneraci DPF z důvodu špatné informace teplotního čidla řidíci jednotce o teplote v DPF.
Od výměny uběhl měsíc auto při studených rozjezdech už nepoškubáva,jede plynule,kontrolka nesvíti a ta spotřeba!!!!!!..........SUPER!!!!!!!.Doufám,že můj sice dlouhej,ale užitečnej příspěvek někomu pomůže ušetřit nejakou tu korunu nebo nervy.
Chtěl bych svým příspěvkem pomoct všem,co měli podobný problém.
V červenci 2018 jsem si koupil v autobazaru Hyundai Tucson 2,0 Crdi,103 kW,4WD,rok výroby 2007,najeto
95 000 km.
Po ujetí cca 150 km mi začala blikat cestou do práce kontrolka motoru CHECK.
Po vypnutí a opětovném nastartování asi po 6 hodinách už neblikala,ale svítila.Auto jsem dal na diagnostiku a vida:CHYBA P1405 trvalá regenerace DPF-přerušovaný.
V servise v Hyundai mi řekli,že prej mám auto prohnat po dálnici na cca 3-4 stupni asi 20min na cca 2000-3000 otáček.
Udělal jsem to a zjistil,že to nemělo žádnej efekt a v podstate to byla blbost,protože kontrolka nesvítila z důvodu potřebné regenerace filtru DPF ale z důvodu nějaké trvalé závady DPF. Podotýkám,že záávada nemusí být na samotném filtru DPF,že je ucpanej jak to viděli v servisu Hyundai,ale může být i na nějaké součásti DPF.Nechal jsem si udělat mimo Hyundae v nejmenovaném servise test lambdasondy DPF,test senzoru diferenčního tlaku,který sníma hodnoty z čidel před a za filtrem DPF,pak teplotné čidlo na turbodmýchadlu a konečne samotné teplotní čidlo DPF,které se ukázalo jako vadné,protože po celou dobu 3/4 hodiny od nastartování a vytáčení motoru ukazovalo stejnou teplotu 127 stupňů,což je nesmysl.Čidlo jsem nechal vyměnit. Kombinovaná spotřeba mi během týdnu spadla z 8,7l to nekecam až na 6,9l.Diagnostik mi řekl,že kontrolka se rozsvítila z důvodu nemožnosti spustit nebo dokončit samočinnou regeneraci DPF z důvodu špatné informace teplotního čidla řidíci jednotce o teplote v DPF.
Od výměny uběhl měsíc auto při studených rozjezdech už nepoškubáva,jede plynule,kontrolka nesvíti a ta spotřeba!!!!!!..........SUPER!!!!!!!.Doufám,že můj sice dlouhej,ale užitečnej příspěvek někomu pomůže ušetřit nejakou tu korunu nebo nervy.
Naposledy upravil(a) minculini dne 18 srp 2018, 00:07, celkem upraveno 1 x.
- Reklama
-
- *
- Příspěvky: 57
- Registrován: 24 říj 2017, 06:19
Re: Chyba p1405 trvalá regenerace DPF
Tak to ti gratuluji, že vůbec diagnostici v Hyu našli závadu. Nás nechávají již tři měsíce jezdit s kontrolkou rozsvícenou, filtr se naopak neregeneruje, ale pomalu ucpává, prý to nevadí klidně jezděte dál a neví čím to je !!! Vždy po nějakém testu či tzv. opravě kdy kontrolku smáznou se kontrolka po ujetí pár km znovu rozsvítí a další objednání na servis za 14 dnů. Záruka a služby bez omezení děkujeme! Až se zničí DPF či úplně zastaví auto co bude dál? Jako přijde mi že v servisech jsou technici na Hyundai nasraní na 1000% a zdá se mi že to trochu dělají naschvál? Lambda vyměněna, teplotní čidlo vyměněno, tak ještě jak píšeš to čidlo diferenčního tlaku? To jim mám tu tvoji zprávu vytisknout a donést? Kde to prosím tě umí a hlavně chtějí opravit?
i30 WG 1,6CRDI 81kW White
Re: Chyba p1405 trvalá regenerace DPF
Auto mi neopravovali v Hyundai.Tam jsem jen volal a pak se osobně ptal,čím by to mohlo být,ale jsou to jen kravaťáci na přijmu,kteří tomu rozumějí stejně jako jejich tkzv.mechanici a řídi se heslem,čím víc zákazník vymění a nasype do auta,tím lepší zákazník.Každý si vykláda pojem dobrej a rychlej servis jinak.Ale zpátky k problému.
Auto mi diagnostikoval super chlápek,mladej kluk v servise DPF Michelská 3/9,Praha 4,adresa http://www.dpf.cz. Specializujou se tam přímo na DPF filtry opravy,čištění a hlavně diagnostiku.Ten kluk tam je fakt machr v oboru.Nevím odkuď jsi,takže radím to co znám.
Jak jsem říkal.Zkontrolovat lambdasondu,senzor diferenčního tlaku-je umístěn někde v motoru jak začína výfuk a vedou do něj 2 hadičky-které přivádi tlak z před a za DPF filtrem.Důležité je zkontrolovat,jestli nejsou v prdeli třeba ty hadice-zpuchřele a tak-jiný tlak -koukni na video: https://www.youtube.com/watch?v=DCn8aDQcAuQA a pak samotný senzor,který by měl ukazovat myslímna neutrálu kolem 0-0,3.Jestli ho budeš měnit,tak je důležité udělat přes diagnostiku jeho základní nastavení,aby řídíci jednotka načetla správné ůdaje a nepracovala neustále s hodnotami nepřesnými.Samozřejmě je zapotřebí vymazat závadu z řídíci jednotky.No a jestli to nebude ono tak už zbýva jen čidlo tlaku na DPF před a za které posílají info do zmiňovaného senzoru diferenčního tlaku,který je zpracuje a odešle řídíci jednotce.
Ale nejčasteji to prej býva čidlo teploty samotného DPF,nebo zmiňované teplotní čidlo turbodmýchadla a nakonec podle vyjádření toho diagnostika i přidřenej EGR ventil.Když nechodí jak má.Dá se taky změřit.
Jestli budeš mít ještě nejaké dotazy,klidně se ozvi,rád pomůžu,já byl taky bezmocnej a tápal jsem,takže tě chápu.
Auto mi diagnostikoval super chlápek,mladej kluk v servise DPF Michelská 3/9,Praha 4,adresa http://www.dpf.cz. Specializujou se tam přímo na DPF filtry opravy,čištění a hlavně diagnostiku.Ten kluk tam je fakt machr v oboru.Nevím odkuď jsi,takže radím to co znám.
Jak jsem říkal.Zkontrolovat lambdasondu,senzor diferenčního tlaku-je umístěn někde v motoru jak začína výfuk a vedou do něj 2 hadičky-které přivádi tlak z před a za DPF filtrem.Důležité je zkontrolovat,jestli nejsou v prdeli třeba ty hadice-zpuchřele a tak-jiný tlak -koukni na video: https://www.youtube.com/watch?v=DCn8aDQcAuQA a pak samotný senzor,který by měl ukazovat myslímna neutrálu kolem 0-0,3.Jestli ho budeš měnit,tak je důležité udělat přes diagnostiku jeho základní nastavení,aby řídíci jednotka načetla správné ůdaje a nepracovala neustále s hodnotami nepřesnými.Samozřejmě je zapotřebí vymazat závadu z řídíci jednotky.No a jestli to nebude ono tak už zbýva jen čidlo tlaku na DPF před a za které posílají info do zmiňovaného senzoru diferenčního tlaku,který je zpracuje a odešle řídíci jednotce.
Ale nejčasteji to prej býva čidlo teploty samotného DPF,nebo zmiňované teplotní čidlo turbodmýchadla a nakonec podle vyjádření toho diagnostika i přidřenej EGR ventil.Když nechodí jak má.Dá se taky změřit.
Jestli budeš mít ještě nejaké dotazy,klidně se ozvi,rád pomůžu,já byl taky bezmocnej a tápal jsem,takže tě chápu.
Naposledy upravil(a) minculini dne 18 srp 2018, 19:13, celkem upraveno 2 x.
-
- *
- Příspěvky: 57
- Registrován: 24 říj 2017, 06:19
Re: Chyba p1405 trvalá regenerace DPF
Nemáš zač,přeju hodně štěstí.Jenom pro info,od výměny jsem včera jel po dálnici D1 směr Brno-sem tam zácpa,zúžené pruhy a 80km/hod+nějaké vesnice a město asi cca 400 km tam a zpět.Kombinovaná spotřeba po příjezdu na displeji PP hlásila 6,9l-to je masakr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Testoval jsem i koncovky výfuku,když jsem asi hodinu po příjezdu než vystidlo auto dal palec do výfuku a otřel ho byli obě čisté tak,že by se z nich dalo jíst,prostě nic.To je prej dobrá zpráva pro každého majitele o tom,že samoregenerace DPF probíhají jak maj,motor spaluje dobře a filtr není extra zanešenej.
Jestli to nějak pořešíš dej vědět co a jak spotřeba.Ahoj.
Testoval jsem i koncovky výfuku,když jsem asi hodinu po příjezdu než vystidlo auto dal palec do výfuku a otřel ho byli obě čisté tak,že by se z nich dalo jíst,prostě nic.To je prej dobrá zpráva pro každého majitele o tom,že samoregenerace DPF probíhají jak maj,motor spaluje dobře a filtr není extra zanešenej.
Jestli to nějak pořešíš dej vědět co a jak spotřeba.Ahoj.
Naposledy upravil(a) minculini dne 18 srp 2018, 00:11, celkem upraveno 1 x.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20283
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Chyba p1405 trvalá regenerace DPF
Čistou koncovku výfuku mohu potvrdit, při správně pracujícím DPF je opravdu čistá, max. trošku zašedlá prachem a zbytkovým popelem.
PS: Mám verzi TLE.
PS: Mám verzi TLE.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Chyba p1405 trvalá regenerace DPF
Mám stejnou zkušenost se servisem Hyu. Bliká Check, regenerace se stále spouštěla, ale vždy přerušila. Chyba trvalá regenerace a regenerace nemohla být dokončena - nebylo dosaženo požadované teploty. Technik v servise řekl že by mu diag hodila chybu kdyby nějaké čidlo nefungovalo. Koupil jsem si tedy svoji diag a čidlo teploty psalo tak jako kolegovi 127C. Vyměnil jsem čidlo a spotřeba klesla na 6,9, teď v zimě 7. Bohužel mi kvůli tomu nejdříve vyměnili DPF filtr, teď už se ví že špatné bylo čidlo. Přesto kontrolka dál bliká a tentokrát diag píše hodnotu diferenčního tlaku mimo rozsah, v praxi stále nula a hodnotu atmosférického tlaku stále stejnou. Koupil jsem i origo nové čidlo tlaku, ale závada pořád stejná. Nemáte někdo podobnou zkušenost?
Díky
Díky
Re: Chyba p1405 trvalá regenerace DPF
Bohužel, v servisech jsou již pouze hlupáci co ničemu nerozumí ani prosté funkci filtru DPF, tento problém s DPF jsem řešil bohužel taky sám protože mi to v servisu dokur_ili tak jsem byl nucen se v tom vycvičit. Teď vím na co šáhnout. A přitom závada je z 99% mimo DPF. Možná se k tomu sepsání někdy dostanu, ale bude to nadlouho s popisem jak se co dělá s DPF.
Škoda Octavia III 1,6 Tdi 2018
Tucson 2.0 CRDI 4x4 2008
Mercedes Benz S500 2000
Audi A4 2.5 tdi V6 2001
Chrysler Concorede 2.7 V6 2000
Audi A6 2.5 tdi V6 2000
Opel Omega 3.0 MV6 2001
Ford Mondeo 2.5 V6 2001
Ford Probe 2.5 V6 1997
Tucson 2.0 CRDI 4x4 2008
Mercedes Benz S500 2000
Audi A4 2.5 tdi V6 2001
Chrysler Concorede 2.7 V6 2000
Audi A6 2.5 tdi V6 2000
Opel Omega 3.0 MV6 2001
Ford Mondeo 2.5 V6 2001
Ford Probe 2.5 V6 1997
Re: Chyba p1405 trvalá regenerace DPF
Prosim ta kde si zohnal tu diagnostiku ?dafdaf píše:Mám stejnou zkušenost se servisem Hyu. Bliká Check, regenerace se stále spouštěla, ale vždy přerušila. Chyba trvalá regenerace a regenerace nemohla být dokončena - nebylo dosaženo požadované teploty. Technik v servise řekl že by mu diag hodila chybu kdyby nějaké čidlo nefungovalo. Koupil jsem si tedy svoji diag a čidlo teploty psalo tak jako kolegovi 127C. Vyměnil jsem čidlo a spotřeba klesla na 6,9, teď v zimě 7. Bohužel mi kvůli tomu nejdříve vyměnili DPF filtr, teď už se ví že špatné bylo čidlo. Přesto kontrolka dál bliká a tentokrát diag píše hodnotu diferenčního tlaku mimo rozsah, v praxi stále nula a hodnotu atmosférického tlaku stále stejnou. Koupil jsem i origo nové čidlo tlaku, ale závada pořád stejná. Nemáte někdo podobnou zkušenost?
Díky
Re: Chyba p1405 trvalá regenerace DPF
A udělali ti i základní nastavení a výmaz hodnot když ti vyměnili DPF? Totéž se dělá i u výměny EGR.dafdaf píše:Mám stejnou zkušenost se servisem Hyu. Bliká Check, regenerace se stále spouštěla, ale vždy přerušila. Chyba trvalá regenerace a regenerace nemohla být dokončena - nebylo dosaženo požadované teploty. Technik v servise řekl že by mu diag hodila chybu kdyby nějaké čidlo nefungovalo. Koupil jsem si tedy svoji diag a čidlo teploty psalo tak jako kolegovi 127C. Vyměnil jsem čidlo a spotřeba klesla na 6,9, teď v zimě 7. Bohužel mi kvůli tomu nejdříve vyměnili DPF filtr, teď už se ví že špatné bylo čidlo. Přesto kontrolka dál bliká a tentokrát diag píše hodnotu diferenčního tlaku mimo rozsah, v praxi stále nula a hodnotu atmosférického tlaku stále stejnou. Koupil jsem i origo nové čidlo tlaku, ale závada pořád stejná. Nemáte někdo podobnou zkušenost?
Díky
Škoda Octavia III 1,6 Tdi 2018
Tucson 2.0 CRDI 4x4 2008
Mercedes Benz S500 2000
Audi A4 2.5 tdi V6 2001
Chrysler Concorede 2.7 V6 2000
Audi A6 2.5 tdi V6 2000
Opel Omega 3.0 MV6 2001
Ford Mondeo 2.5 V6 2001
Ford Probe 2.5 V6 1997
Tucson 2.0 CRDI 4x4 2008
Mercedes Benz S500 2000
Audi A4 2.5 tdi V6 2001
Chrysler Concorede 2.7 V6 2000
Audi A6 2.5 tdi V6 2000
Opel Omega 3.0 MV6 2001
Ford Mondeo 2.5 V6 2001
Ford Probe 2.5 V6 1997
Re: Chyba p1405 trvalá regenerace DPF
Mám dotaz,píšeš že si vyměnil senzor tlaku-myslíš senzor diferenčního tlaku,který je namontovaný v motoru a vedou z něho kabely do DPF filtra ? Jestli je tvá odpověď ano,podívej se na odkaz : https://www.youtube.com/watch?v=DCn8aDQcAuQA od času 5:20 a dozvíš se,že jestli byl senzor dif.tlaku špatný a vyměnil si ho je nutné přes diagnostiku ten nový uvést do základního nastavení a odnaučit tím řídíci jednotku vycházet ze špatných základních hodnot,které má nastavené ze špatného senzoru dif.tlaku.
Re: Chyba p1405 trvalá regenerace DPF
Já jsem popravdě vyměníl 3 díly,než se mi ta kontrolka přestala rozsvicovat:senzor diferenčního tlaku,teplotné čidlo na DPF a EGR ventil.Je touž 7 měsícu a mám klid.
Re: Chyba p1405 trvalá regenerace DPF
Každého věc jak to udělá. Ale pak je sranda, když lidi po nějakém čase brečí, že se jim to opět posralo protože to neudělali tak jak se to má dělat aby to fungovalo zase roky vpořádku.
Škoda Octavia III 1,6 Tdi 2018
Tucson 2.0 CRDI 4x4 2008
Mercedes Benz S500 2000
Audi A4 2.5 tdi V6 2001
Chrysler Concorede 2.7 V6 2000
Audi A6 2.5 tdi V6 2000
Opel Omega 3.0 MV6 2001
Ford Mondeo 2.5 V6 2001
Ford Probe 2.5 V6 1997
Tucson 2.0 CRDI 4x4 2008
Mercedes Benz S500 2000
Audi A4 2.5 tdi V6 2001
Chrysler Concorede 2.7 V6 2000
Audi A6 2.5 tdi V6 2000
Opel Omega 3.0 MV6 2001
Ford Mondeo 2.5 V6 2001
Ford Probe 2.5 V6 1997
Re: Chyba p1405 trvalá regenerace DPF
ja mám konce výfukov čierne teda, keď tam dám palec do výfuku mám ho od sadzi ,ale nie dajako moc.Auto nedymí iba pri nastartovani studeného motoru trochu z dimý na bielo.Neviem či je DPF vykuchaný ,alebo nefunguje,Nedá sa to zistiť aj inak ako cez diagnostiku ?
Pripadne môžu by konce výfuku čierne aj pri nesprávnom fungovaní EGR.
Ten som menil minuli týždeň nakoľko auto neťahalo.Teraz ide ako raketa.
Pripadne môžu by konce výfuku čierne aj pri nesprávnom fungovaní EGR.
Ten som menil minuli týždeň nakoľko auto neťahalo.Teraz ide ako raketa.
Re: Chyba p1405 trvalá regenerace DPF
Koncovky výfuků nesmí být černé, na prstu by jsi správně neměl mít nic pokud funguje DPF správně. Spíš bych typoval, že se ti začíná rozsypávat DPF uvnitř, případně se ti katalyzátor rozsypal před ním a nestačí zvýšit teplotu hoření již v DPF.
Škoda Octavia III 1,6 Tdi 2018
Tucson 2.0 CRDI 4x4 2008
Mercedes Benz S500 2000
Audi A4 2.5 tdi V6 2001
Chrysler Concorede 2.7 V6 2000
Audi A6 2.5 tdi V6 2000
Opel Omega 3.0 MV6 2001
Ford Mondeo 2.5 V6 2001
Ford Probe 2.5 V6 1997
Tucson 2.0 CRDI 4x4 2008
Mercedes Benz S500 2000
Audi A4 2.5 tdi V6 2001
Chrysler Concorede 2.7 V6 2000
Audi A6 2.5 tdi V6 2000
Opel Omega 3.0 MV6 2001
Ford Mondeo 2.5 V6 2001
Ford Probe 2.5 V6 1997