Stržený šroub na kole
Moderátor: Moderátoři
Stržený šroub na kole
Právě jsem měnil kola za zimní a u posledního kola poslední šroub jsem strhnul. Dá se to vyklepnout a vyměnit? Zatím jezdím na čtyři...
- Reklama
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Stržený šroub na kole
no jestli ti z náboje kouká šroub a kola přitahuješ matkou tak se dá z náboje ten šroub vyklepnout (říká se tomu šteft kola) a naklepne se další, ale nejspíš bude třeba sundat kotouč a je otázka jak vypadá těhlice, jestli ten strženej vůbec vyndáš směrem dozadu..... každopádně je blbý do náboje nějak mlátit kvůli ložisku - velmi snadno údery poškodíš dráhy (uděláš v drahách důlky) a odejde ti ložisko. Nejlépe by bylo použít nějaký stahovák a vyměnit to zcela bez mlácení
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- Деревенский
- **
- Příspěvky: 305
- Registrován: 29 črc 2018, 18:45
- Bydliště: Дальневосточный округ
Re: Stržený šroub na kole
Jestli je to předek, tak rozebrat a bude potřeba i nové ložisko. I kdyby se vytlačil starý šteft ven, tak stejně nový nenalisuješ.
A zadek by měl jít lépe. Sundat brzdy. Povolit středovou matici a stáhnout náboj (jde to lehce rukama) a vyměnit šteft, poté složit.
Někdo určitě rval matku rázovým utahovákem a nebo síla jak od medvěda
A zadek by měl jít lépe. Sundat brzdy. Povolit středovou matici a stáhnout náboj (jde to lehce rukama) a vyměnit šteft, poté složit.
Někdo určitě rval matku rázovým utahovákem a nebo síla jak od medvěda
директор путаницы
Re: Stržený šroub na kole
Ad a), existují ty štifty k nalisování, nebo se musí nějak udělat? A proč nové ložisko, když mu nic není? Něco se s ním stane?
Ad b), dělám to 2x ročně 15 let a stalo se to poprvé, Hyundai to má nesmyslně měkké, jinak je to vpředu, vzadu by to možná při rozebrání vyžadovalo zpětné nastavení počítačem, takže se mi nezdá, že by to vzadu bylo jednodušší, jinak jsem doufal, že napíše někdo, kdo s tím má zkušenosti, teoreticky to znám taky...
Ad b), dělám to 2x ročně 15 let a stalo se to poprvé, Hyundai to má nesmyslně měkké, jinak je to vpředu, vzadu by to možná při rozebrání vyžadovalo zpětné nastavení počítačem, takže se mi nezdá, že by to vzadu bylo jednodušší, jinak jsem doufal, že napíše někdo, kdo s tím má zkušenosti, teoreticky to znám taky...
- Деревенский
- **
- Příspěvky: 305
- Registrován: 29 črc 2018, 18:45
- Bydliště: Дальневосточный округ
Re: Stržený šroub na kole
Ty štefty koupit jdou, jestli se nemýlím, tak je tam závit 12x1,5.
Auto je tvoje, jestli si to chceš asi takhle namlátit: https://www.youtube.com/watch?v=syRafBKZLhc
Tak prosím.
Já si vždy rozeberu náboj a v klidu lisováním vyměním pro jistotu všechny štefty a zase složím i s novým ložiskem. Takhle to dělám já, mlácení kladivem nechávám jiným.
Auto je tvoje, jestli si to chceš asi takhle namlátit: https://www.youtube.com/watch?v=syRafBKZLhc
Tak prosím.
Já si vždy rozeberu náboj a v klidu lisováním vyměním pro jistotu všechny štefty a zase složím i s novým ložiskem. Takhle to dělám já, mlácení kladivem nechávám jiným.
директор путаницы
Re: Stržený šroub na kole
Tak si odpovídám sám, štefty má Alutechnik kolem 30 Kč a matky také za tu samou cenu. Snad to tady někdy někomu pomůže...
Re: Stržený šroub na kole
Prohlédl jsem si to video, tedy moc zdatný technik to není! Když už mlátit do šroubu, bylo lépe jej nejdřív uříznout flexou a vyťuknout jen zbytek, myslím, že by se dal uplatnit stahovák. A co se týče nalisování nového, nejjednodušší je přece utahovat přímo disk a šteft už zaleze, ne? A když už pracoval venku, tak snad mohl to lupení buď vymést, nebo kolo podložit.Деревенский píše:Ty štefty koupit jdou, jestli se nemýlím, tak je tam závit 12x1,5.
Auto je tvoje, jestli si to chceš asi takhle namlátit: https://www.youtube.com/watch?v=syRafBKZLhc
Tak prosím.
Já si vždy rozeberu náboj a v klidu lisováním vyměním pro jistotu všechny štefty a zase složím i s novým ložiskem. Takhle to dělám já, mlácení kladivem nechávám jiným.
Čekal jsem, že někdo napíše nebo dá fotku, jak to vlastně vypadá, nakolik je tam místo zezadu atd.
- Деревенский
- **
- Příspěvky: 305
- Registrován: 29 črc 2018, 18:45
- Bydliště: Дальневосточный округ
Re: Stržený šroub na kole
Kájo teď už vím že jsi chtěl fotečku kolik je tam místa a jak to udělat co nejjednodušeji. Ale ono to kolikrát nejde jak si člověk představuje
Tu máš fotečku jedné sundané těhlice s urvaným šroubem a máš to vyblejsklé s tou škvírou na natláčení nového šteftu. Příjemnou zábavu přeji.
Tu máš fotečku jedné sundané těhlice s urvaným šroubem a máš to vyblejsklé s tou škvírou na natláčení nového šteftu. Příjemnou zábavu přeji.
директор путаницы
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Stržený šroub na kole
No jo vypadá to, že tam moc místa není, ono se už nějak nemyslí na věci jako je třeba výměna strženého šroubu u kola a i jiné maličkosti. Aby jsi se kolikrát dostal k něčemu, abys rozebral celý auto. např. kdysi jsem potřeboval připojit u Feldy Jablotron alarm na ř.j. centrálu.... měl jsem pocit, že první co na montážní pás ve škodovce přinesli byla jednotka centrálu a pak k tomu dodělali zbytek auta
Teoreticky by se měl dát náboj vylisovat - vytlačit z vnitřního kroužku ložiska, ale stejně musíš dostat ven z náboje tu drážkovanou mrkev poloosy, takže kvůli manipulaci bude asi nejlepší stejně těhlici vyndat a pak laborovat s vytlačením náboje. Některé auta už nemají ložiska ale vše je rovnou složeno v náboji a nedá se to rozebrat - vyměňuje se celý náboj, ale v tom případě je náboj na těhlici přišroubován typicky 4 šrouby.....
Vždy je však třeba rozdělat brzdy (není třeba odpojovat hadičky) a povolit tu středovou matky - pozor! povolovat ještě s koly na zemi jinak to většinou bez rázového utahováku nepovolíš
Teoreticky by se měl dát náboj vylisovat - vytlačit z vnitřního kroužku ložiska, ale stejně musíš dostat ven z náboje tu drážkovanou mrkev poloosy, takže kvůli manipulaci bude asi nejlepší stejně těhlici vyndat a pak laborovat s vytlačením náboje. Některé auta už nemají ložiska ale vše je rovnou složeno v náboji a nedá se to rozebrat - vyměňuje se celý náboj, ale v tom případě je náboj na těhlici přišroubován typicky 4 šrouby.....
Vždy je však třeba rozdělat brzdy (není třeba odpojovat hadičky) a povolit tu středovou matky - pozor! povolovat ještě s koly na zemi jinak to většinou bez rázového utahováku nepovolíš
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Stržený šroub na kole
Z těhlice se musí náboj vytlačit po demontáži zajišťovací segrovky. Pod lisem lze šroub s patřičným podložením trubkou kolem samotného vylisovávaného šrouby tento šteft snadno vylisovat.
Otázkou je, proč dotahujete matice jak šílený ? Utahovací moment je kolem 110 Nm a při potření vazelínou je to částs auta s nejdelší životností. Pokud tedy nekdo nechce spáchat sebevraždu naprosto nesmyslným dotahováním, které je právě přepínáním materiálu šroubu vysloveně životu nebezpečné !!!!!!!!!!!
Otázkou je, proč dotahujete matice jak šílený ? Utahovací moment je kolem 110 Nm a při potření vazelínou je to částs auta s nejdelší životností. Pokud tedy nekdo nechce spáchat sebevraždu naprosto nesmyslným dotahováním, které je právě přepínáním materiálu šroubu vysloveně životu nebezpečné !!!!!!!!!!!
Re: Stržený šroub na kole
2x ročně pět let měním a stalo se to prvně, rázovák z nějakého důvodu nasadil poslední matku zřejmě šikmo, nikdo nepáchá sebevraždu šíleným dotahováním!!! V neoriginálním disku (Sparco) je matka trochu víc utopena.petr.gr píše:Z těhlice se musí náboj vytlačit po demontáži zajišťovací segrovky. Pod lisem lze šroub s patřičným podložením trubkou kolem samotného vylisovávaného šrouby tento šteft snadno vylisovat.
Otázkou je, proč dotahujete matice jak šílený ? Utahovací moment je kolem 110 Nm a při potření vazelínou je to částs auta s nejdelší životností. Pokud tedy nekdo nechce spáchat sebevraždu naprosto nesmyslným dotahováním, které je právě přepínáním materiálu šroubu vysloveně životu nebezpečné !!!!!!!!!!!
Re: Stržený šroub na kole
Dík moc, ano, tohle jsem potřeboval...Деревенский píše:Kájo teď už vím že jsi chtěl fotečku kolik je tam místa a jak to udělat co nejjednodušeji. Ale ono to kolikrát nejde jak si člověk představuje
Tu máš fotečku jedné sundané těhlice s urvaným šroubem a máš to vyblejsklé s tou škvírou na natláčení nového šteftu. Příjemnou zábavu přeji.
Re: Stržený šroub na kole
Tak se podělím o konečný výsledek: Představoval jsem si, že šroub upálím rozbruskou, pak navrtám a budu otvor zvětšovat, až se prakticky dotknu vnější hrany, a tím se značně zmenší síla potřebná k vyťuknutí. Nakonec jsem poslední zmršené 3mm původního šroubu uřízl opatrně pilkou (rozbrus by zanechal škodu) a hrál jsem si s lupou a diamantovými jehlovými pilníčky asi 20 minut a podařilo se mi šroub opět zprovoznit. Hurá, nemusím nic lisovat a ty 3mm, o které je šroub kratší, nehrají roli.
Re: Stržený šroub na kole
Paráda, jestli jsi to serval jenom o takový kousek, tak je to taky řešení
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Stržený šroub na kole
No ono se to vždycky nejprve serve z kraje a pak to zkrátka blbě nabíhá, když člověk není prase a nerve to tam násilím až do půl šroubu... Musí se to tam teď nejprve nasazovat rukou a opatrně, ten náběh tam samozřejmě chybí, ale jde to.Chasnik píše:Paráda, jestli jsi to serval jenom o takový kousek, tak je to taky řešení