Tak abych řekl pravdu, zdá se mi, že celý tohle buzerování a ohánění se papírama, je jen a jen o penězích
Pro každý disk výrobce disku (např. v Německu - tedy v EU) má k dispozici celé několikastránkové seznamy vozidel , na které se ten který disk dá namontovat bez problémů. Ale těm našim chytrolínům - buzerantům tohle nestačí, chtějí Typový list

přitom vše je jen a jen o přemýšlení a to jak u disků tak i u pneumatik. Dám příklad: Na SAAB 9-5 Aero je origo disk v TP 7Jx17 ET49 , další povolený rozměr další v TP je 6,5Jx16 a kupodivu také ET49

když porovnám šíře disku 6,5 a 7 je 6,5 o cca 13 mm užší . Jak to že má předepsaný úplně stejné ET 49 jak širší disk ....... PROČ JE TAKOVÁ BLBOST V TP VŮBEC UVEDENÁ????????
Když použiji užší disk, musím přece ET snížit aby, aby vnějšek disku byl na podobném místě jako je u širšího disku a nedrhnul mi vzadu o tlumič. Tedy by u užšího disku mělo být správně uvedeno ET42 ( rozdíl šíře oproti ose 13/2=6,5 a ET49-6,5 =42,5 tedy ET42 vše v mm)
Prostě pokud se bude používat hlava nemůže vzniknout nikdy problém..... akorát v úřednický hlavě

Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175