mno ja si procetl tohle forum semo tamo. ale co musim rict ze me mrzi ze lidi v CR jsou takovy uzavreni a velmi se brani necemu novemu zjevne lepsimu.
schvalne zkuste navstivit fora zahranicni dal na zapad. rek bych ze je to uplne o necem jinem. tady vznikne forum o inoqu a resi se tu Barandovsky most.
tvrdit "me nebavi tankovat naftu po 700km" mi prijde opravdu cechackovsky rozmar a priblblost. nebo ze na to nemame distribucni sit, nebo ze nebude kde tu el vyrobit. to jsou nazory lidi kteri nemeli zajem a snahu si nejdrive nastudovat fakta. a jen dale siri hoaxy z ceskych bulvarnich platku a tvnora. Mam ioniqa 4 mesice. najeto mam 12kkm. ano hodil by se vetsi dojezd, ale rozhodne nelituji ze jsem prodal spalovaci pekac (i30 CW rv2010 najeto za 8let 65kkm). cestuju celkem casto na vzdalenosti 350km. z puvodni doby cestovani 4 hodiny se to ted protahne o 30 min. nekdy i o hodinu. protoze ve Vosticich ten motorest je proste super. ale hlavne co se snizilo jsou vydaje. 1 cesta za 80kc,- drive ~800kc. nemuset se kazdy rok valet pod pekacem a menit olej, filtr. reist zrezly vejfuk, resit remen, a ja nevim co jeste. Proste za ten komfort to stoji. Netvrdim ze to je pro kazdeho. ale rozhodne nesouhlasim s nazory ze to je k nicemu, ze je to stejne neekologicke jako fosil. proste neni. Toto tvrdi lide kteri si prectou bulvar typu idnes, bo novinky, kde nejsou schopni ani korektne predat informaci ukradenou ze zahranicnich novin a je pro ne pohodlne tomu verit. Vyroba samotneho vozu je mnohem ekologictejsi nez fosila. vyroba baterie urcite ma sve dopady na zivotni prostredi a urcite je to ve vysledku horsi nez fosil, ale ta baterie je 100% recyklovatelna. vsechny kovy pro jeji vyrobu se daji znovu ziskat z5 a znovu pouzit. zkuste pochytat ten humus co Vam jde z vyfuku a zrecyklovat ho do jedine kapky benzinu/nafty. Navic ta baterie bude slouzit 20-30 let. nejdrive ve voze, pozdeji jako uloziste energie v domacnostech, firmach s FVE apod. Do EV necpete dalsi veci ktere proste do fosila musite cpat kazdy rok. litry oleje, naplne vseho mozneho apod. a tyhle veci se musi taky nekde vyrabet. dnesni fosilni motor je velmi slozity orloj, ktery ma sve nutne podminky pro svuj nejekologictejsi chod. a zejmena Cechackove to ignoruji a snazi se to vojebat jak to jen jde. nezridka jedu za novym fu4kvagnem bo postrelenou slepici a mam problem se tem briketam vyhybat abych si neznicil tlumice. A co ze EV vyri prach? Prach, ktery lezi na silnicich prevazne z tech fosilu. EV tam taky neco zanecha treba z tech pneu, ale z brzdovych desticek tak 100x mene. protoze tam se 95% brzdi motorem a ta energie se znovu ziskava z5. u fosila se ta energie meni jen na teplo a bordel v podobe prachu. cena za EV je dneska vysoka, je to pravda, ale za soucasnych podminek se to proste vrati. garancni prohlidka v servise me bude stat 1500,- kc s DPH. cestovni naklady zlomkove. pohodle tankovani ve vlastni garazi. vyhodnejsi el tarif pro nabijeni a zaroven i pro cely dum.
Ioniq byl donedavna opravdu to nejlepsi z EV, v porovnani co za ty penize dostanu, co se dalo poridit. Jasnym dukazem je pocet nasbiranych oceneni napric celym svetem. nyni ho strida e-kona a e-niro. za nedlouho i velmi povedeny TM3. ale tam jeste nevime jak to stou porizovaci cenou vubec bude. Muj svagr si poridil TMS za bratru 2.2Mkc. je to darda, ale ma dozivotni nabijeni vozu zdarma. za 8 let se soucasnym jeho najezdem to ma z poloviny z5, ale navic ma luxusni karu.
po 3 mesich jsem si sedl do smradlokary a musim rict ze to pro me byl sok. takovy rozdil jsem necekal. vubec si neuvedomite jak si na ten luxus zvyknete. a to je Ioniq jen obycejne vozidlo stredni tridy. i30ka v plne vybave co se da do ni nacpat je za nejakych 690kkc,-. ten ioniq je v plne vybave za 899kkc,- (moje koupe pred 4mi mesici uplne noveho kusu. ukecal jsem prodejce o 150kkc). rozdil 209k? opravdu hrona rana

a ted do me.
