koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi
Ahoj, premyšlím o koupi tohoto auta, chci se zeptat nevite někdo jak dlouho vydrží 3 valcovy motor a jestli
se ten motor vubec hodí na dalnici (pár krát do roka cesta na slovensko)..???
Díky za odpověď...
se ten motor vubec hodí na dalnici (pár krát do roka cesta na slovensko)..???
Díky za odpověď...
- Reklama
Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi
Výdrž je neznámá, je to nový motor. Na dálnici mít problém určitě nebudeš, síly má dost. 1.4 T-GDi by byla určitě lepší volba, ale pokud máš dobrou nabídku, proč ne. Jen počítej s tím, že použitelné pásmo otáček je jen 2-4 tis . Dole to duní a nejede, nahoře ztrácí dech. Pokud jsi zvyklý na diesel, bude Ti vyhovovat. A pokud ho nebudeš trápit, spotřeba proti 1.4 T-GDi může být o 0,5-1 l/100 km nižší.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi
Myslím, že životnosť bude +- rovnaká (1.0 a 1.4TGDI), v litrovom výkone až také rozdiel nie je (konštrukčne sú to podobné motory). Akurát kvalita šoférskeho života bude so 4 valcom isto lepšia. Pri plnom aute už rezerva u 3 valca tiež nebude nejaká veľká. Otázka či (pôžitok a výkonová rezerva) za tých 30tis CZK stojí - každý si musí zvážiť.
Na SK zatiaľ našťastie importér zákazníka moc netrápi a cenový rozdiel cca 17500CZK si asi každý doplatí - na SK sklade sú len 4valce (TGDI a MPI).
Na SK zatiaľ našťastie importér zákazníka moc netrápi a cenový rozdiel cca 17500CZK si asi každý doplatí - na SK sklade sú len 4valce (TGDI a MPI).
Naposledy upravil(a) dibarbora dne 14 lis 2018, 20:54, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi
Tak tak, síly má dost. Na občasné jízdy po dálnici v pohodě. Pokud je dobrá cena proč ne. Životnost je otázkou, ale Hyundai měl problém i u 1,6mpi s rozpadajícím se katalyzátorem a vydařenými válci. U 1,4 cvvt predkskoval řetěz. No my jsme měli 1,4 cvvt a 130.000km bez přeskočení. Minulý víkend jsem ovšem prodal kola pánovi co říkal, že mu řetěz skočil 3x u 1,4. Takže je to i o štěstí.
Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi
Na požitek z jízdy se nekupuje i30. Na to máme jiné kary. Zrovna teď hledám MX-5 pro radost z jízdy. I30 tgdi ma žena na ježdění okolo komína. Občas dá cestu do Brna, výkonová rezerva tam moc není při zatížení. 1,4 tgdi bude určitě lepší. No já nějak nelituji, 30.000,- navrch se mi davat nechtělo.dibarbora píše:Myslím, že životnosť bude +- rovnaká (1.0 a 1.4TGDI), v litrovom výkone až také rozdiel nie je (konštrukčne sú to podobné motory). Akurát kvalita šoférskeho života bude so 4 valcom isto lepšia. Pri plnom aute už rezerva u 3 valca tiež nebude nejaká veľká. Otázka či (pôžitok a výkonová rezerva) za tých 30tis CZK stojí - každý si musí zvážiť.
Na SK zatiaľ našťastie importér zákazníka moc netrápi a cenový rozdiel cca 17500CZK si asi každý doplatí - na SK sklade sú len 4valce (TGDI a MPI).
Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi
Jasne, je to o preferenciách a súhlasím, že 30tis je už suma minimálne na premýšľanie.
Aby som pravdu povedal, 1.0TGDi som neskúšal (nebolo kde) ale s 1.0TSI som tú česť mal niekoľko krát. Nešlo to zle, ale skôr sa mi to hodilo charakterom do motokáry na okruh a nie do auta na cestu. To bude súvisieť s Tudyho postrehom o úzkom pásme využiteľných otáčok.
Aby som pravdu povedal, 1.0TGDi som neskúšal (nebolo kde) ale s 1.0TSI som tú česť mal niekoľko krát. Nešlo to zle, ale skôr sa mi to hodilo charakterom do motokáry na okruh a nie do auta na cestu. To bude súvisieť s Tudyho postrehom o úzkom pásme využiteľných otáčok.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi
Navíc jsme upřednostnili vybavu. Jinak sázka na jistotu u Hyundai já nafta bych řekl. Oba oturbene benziny jsoubprimovdtriky, což sebou nese problémy s karbonizaci motoru.
Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi
S tou naftou by som bol veľmi opatrný, MY2018 bola +- kópia motorov s i30II vrátane riešenia znižovania emisii NOx. V sekcii i30II je veľmi poučné vlákno o záhadnom skrátení intervalov medzi reg. DPF po servisnej prehliadke. Evidentná úprava SW bez upozornenia. Vôbec by som sa nečudoval, že to isté bude postupne aj u i30III MY2018. MY2019 má už integrovaný aj SCR katalyzátor vrátane ADblue - tu je síce teoretický predpoklad, že to už bude fungovať OK ale vôbec by som to nepovažoval za stávku na istotu.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi
Hm, to je radost. No benziny jsou už ovšem taky s filtrem, je ještě koupil skladovku bez filtru, neboť jsem měl obavy.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi
S 1,0 T-GDI jsem měl tu čest 10 dní jako s náhradním vozem a za tu dobu jsem s ním najel 988 km. Auto jsem dostal s nájezdem 1412 km, takže se surovým motorem. První dojem byl, že to auto snad vůbec nejede - holt, přechod z nafty Po několika kilometrech jsem si celkem zvyknul a trochu jsem to auto rozjezdil. Ne, nedával jsem za uši, nemělo to smysl, jezdil jsem svým obvyklým stylem vrámci rychlostních limitů +10 kolem Olmiku plus výlet do Jeseníků. Celková spotřeba se držela na 5,5 l, ke konci zápůjčky o deci-dvě klesla. V mém vlákně je i fotka se spotřebou po výletě. Motor to není špatný, po vytočení zní jak naštvaný sršeň, jinak je tichý a člověk o něm neví. Jak je napsáno výše, použitelné pásmo otáček je 2000 - 4000; níž opravdu bručí a výš už se nic moc neděje. Nenáročnému řidiči bude vyhovovat a zvládne i cestu na dovolenou, ať už na východ nebo na jih. Za předpokladu, že ho element mezi sedačkou a volantem nebude moc trápit a bude se k němu chovat adekvátně výkonu a objemu. Výkonová rezerva tam moc velká není, jeden s tím musí počítat a nevyžadovat od něj to, co by čekal třeba od šestiválce, ačkoliv turbo dopuje motůrek vzduchem. Když se o něj bude majitel starat, měnit olej a filtry radějí dřív než později, zbytečně ho nevytáčet a dochlazovat turbo, odvděčí se mu hezkou spotřebou a tipuji, že i životností.
Udivilo mně, jak lehce jde převodovka i řízení. Každopádně na jízdě bylo znát, že pod kapotou je lehký motor. Podvozek je příjemný, slušně utlumený, ale 15" kola nedokážou využít jeho potenciál.
Udivilo mně, jak lehce jde převodovka i řízení. Každopádně na jízdě bylo znát, že pod kapotou je lehký motor. Podvozek je příjemný, slušně utlumený, ale 15" kola nedokážou využít jeho potenciál.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi
Zajímavá recenze speciálu SM o 3 válcových motorech (včetně 1.0TGDI) od všeobecně známého Dfens.e. (který jinak SM nemá moc rád)
http://dfens-cz.com/trivalcovy-special- ... k-po-roce/
Speciál jsem ještě sehnal. Doporučuji !! Jsou tam velmi zajímavé informace i obecně o konstrukci 3 válcových motorů. Všechny už s přidaným GPF filtrem. Také některé konstrukční detaily částečně demontovali a nafotili
https://svetmotoru.auto.cz/clanek/techn ... -4-18.html
http://dfens-cz.com/trivalcovy-special- ... k-po-roce/
Speciál jsem ještě sehnal. Doporučuji !! Jsou tam velmi zajímavé informace i obecně o konstrukci 3 válcových motorů. Všechny už s přidaným GPF filtrem. Také některé konstrukční detaily částečně demontovali a nafotili
https://svetmotoru.auto.cz/clanek/techn ... -4-18.html
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi
Ja by som sa priklonil k 1.4, keď som sa na to 1.0 vozil na predvádzačke a zapol som klimatizáciu tak to auto dosť slabo ťahalo, a to som mu nedupal na krk, v aute sme boli traja. Myslím že tých 30tis nie je veľa.
Hyundai i30 III Family
Ford Mondeo MkII 1.8
Toyota Corolla 1.4 CVVT
Ford Mondeo MkII 1.8
Toyota Corolla 1.4 CVVT
Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi
TUCSON PREMIUM
2.0 CRDI A/T 136kw
2.0 CRDI A/T 136kw
Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi
Tak co tu čtu, tak pokud je dnes rozdíl v ceně mezi 1.0 a 1.4 TGDI pouze 30t. , tak to bych si už připlatil, když jsem připlatil 17t. za barvu.
Ale když jsem kupoval já (09/2017) , tak byl cenový rozdíl 60t. a to už byl masakr.
Tenkrát vyšel Trikolor Komfort na 350,- plus barva.
Ale když jsem kupoval já (09/2017) , tak byl cenový rozdíl 60t. a to už byl masakr.
Tenkrát vyšel Trikolor Komfort na 350,- plus barva.
Hyundai i30 kombi 3.gen 1,0 T-GDI Trikolor+Komfort Ara Blue (09/2017) Arouš
Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi
Na běžné ježdění do 20000km ročně ten litr stačí, výkon má, hlučný není, při ustálené jízdě je tichý. Pokud se k němu bude majitel chovat slušně a nebude ho držet často pod krkem, tak i životnost bude ok. V našem případě bychom neakceptovali příplatek ani za motor ani ta barvu. Ušetřených 47.000,- (nedej boze 77.000,-)využijeme lépe. A pro radost z jízdy, jsou jiná auta .