Zadná náprava - rôzne typy

Tlumiče, nápravy, brzdy.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

dibarbora
*****
Příspěvky: 2247
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Zadná náprava - rôzne typy

Příspěvek od dibarbora »

Neviem či si to niekto všimol a už to riešil, ale dnes mi skoro oči z jamiek vypadli pri pohľade do tabuľky technických údajov o i30 kombi MY2019 - ktorá je už nejakú dobu zverejnená a pomaly prestáva platiť - nastupuje nový MY2020.

Kód: Vybrat vše

https://www.hyundai.sk/files/download/model/i30-kombi-2017/tednicke-udaje-hyundai-i30-kombi-2019-2.pdf
:hyu: montuje dve verzie zadných náprav aspoň do i30 kombi podľa výbavy a výkonu motorov. Na SK 1,4MPI má vždy vzadu torznú priečku (nezávislý viacprvok sa už nemontuje) a 1.0 TGDI má teoreticky (v cenníku tento motor na SK nemáme) viacprvkovú nápravu len pre dve najvyššie výbavy (family a style)... podotýkam pri štarte výroby v MY2018 bol viacprvok vždy štandardom..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11632
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

V ČR totéž pro kombi a HB, fast má zatím uvedený výhradně víceprvek :shock: :shock: :shock: ](*,)
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
lumix
****
Příspěvky: 1430
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Příspěvek od lumix »

Tak to nakonec došlo ještě v současné generace
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=19&t=38518
dibarbora
*****
Příspěvky: 2247
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Příspěvek od dibarbora »

Tak urobil som krátky pohľad do ostatných tabuliek na oficiálnej stránke a potvrdzujem čo napísal Mr Hyundai pre CZ, tak platí aj pre SK. Vlani na jeseň mi nešlo do hlavy len 200€ zdraženie benzínových motorizácii po implementácii GPF do TGDi motorov. Takže nákladová optimalizácia bola širšia a neboli to len vyradené TPMS senzory ale aj celkom rozsiahle nasadenie lacnejšej nápravy..... .

To: lumix
SK verzia technických údajov je zverejnená od februára/února tohoto roku. Chcelo by to info od majiteľa danej výbavy MY2019 čo tam má skutočne nahodené.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11632
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

lumix měl vynikající informace =D> .
Pokud vezmeme v potaz, že jezdí zamaskované prototypy i30 PDE, tak bych si tipnul, že nová generace nedorazí po 5 letech, ale dočkáme se rozsáhlejšího faceliftu - něco jako půl generace - tím se natáhne výrobní cyklus tohoto konstrukčního základu a implementace "trubky" do části produkce už by dávalo smysl i ekonomicky.
Ale tenhle krok směrek k praktikám V.A.G. a spol je ](*,) ](*,) ](*,)
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20300
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Příspěvek od Axel.Foley »

Šetří se všude :?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
zulyk
**
Příspěvky: 329
Registrován: 31 srp 2010, 07:57
Bydliště: VT

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Příspěvek od zulyk »

takyto krok sa zial dal ocakavat, robia to uz prakticky vsetci vyrobcovia...este by ma zaujimalo, ako je na tom sesterska kia a ceed, ci sa to prejavi aj tam...
HYUNDAI I30 FASTBACK, 1,4 TGDI
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11632
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Ceed zatím možnost "trubky" ve svých specifikacích nemá.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Shebis
*
Příspěvky: 49
Registrován: 10 zář 2019, 10:13
Bydliště: Ivančice

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Příspěvek od Shebis »

Mam objednanou i30 1,4 atmosferu v kombiku. V prosinci by mi mela prijet do Brna, tak se potom muzu podivat, co mam vzadu namontovanyho :)
Chevrolet Aveo 1,2; hatchback 2011(K.O)
Hyundai i30 1,4i Trikolor; kombi 2019
dibarbora
*****
Příspěvky: 2247
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Příspěvek od dibarbora »

V rámci servisnej prehliadky som na túto tému hodil reč s predajcom. Na školení k novinkám padla aj otázka na dôvod zavedenia jednoduchej nápravy (logicky to znižuje konkurencie schopnosť auta na trhu), reakcia importéra bola údajne v zmysle, že konkurencia robí to isté..... Aj keď na druhú stranu treba povedať, že torzná priečka bude na patrične olietanej jazdenke skôr výhoda...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
asd111
**
Příspěvky: 248
Registrován: 17 říj 2017, 20:31
Bydliště: Kladno

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Příspěvek od asd111 »

Dle mého 80% řidičů stejně nepozná rozdíl mezi obyč. a víceprvkem. A těch 20% si koupí Nko :-) Možná se pletu,nevím,ale moje dojíždění do práce 10km přes město určitě víceprvek nepotřebuje :-)
Hyundai i30 Combi 1.4T-GDi 103kW Czech,Opel Astra K 2017 1.4 77kW
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
cestovatelcasem
**
Příspěvky: 152
Registrován: 07 dub 2022, 17:19

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Příspěvek od cestovatelcasem »

asd111 píše: 21 říj 2019, 13:51 Dle mého 80% řidičů stejně nepozná rozdíl mezi obyč. a víceprvkem. A těch 20% si koupí Nko :-) Možná se pletu,nevím,ale moje dojíždění do práce 10km přes město určitě víceprvek nepotřebuje :-)
Nějak se diskuze v tomhle zajímavém vláknu nedotáhla do konce..
I já s i30 PDE r.v.2019 a nejlevnější výbavou můžu potvrdit, že mám už jen jednoduchou / vlečnou zadní nápravu.

Spíš by mě zajímalo, jestli i30 PDE i s takovouhle jednoduchou zadní nápravou může trochu získat na stabilitě, pokud by se k ní domontovala třeba tahle výztuž :D (je na i30 PDE, Elantry atd.) :

https://cherrytuning.com.au/products/wh ... 0440&_ss=r
https://cherrytuning.com.au/products/wh ... ar-swaybar
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1802
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Příspěvek od Maras »

Větší stabilitu auto získá, ovšem vše má i svá negativa. Vzpěra nemá homologaci, tudíž problém při STK a v případě ťukance hrozí větší poškození vozu než u verze bez, díky přenosu sil na druhou stranu karosérie.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hugo11
**
Příspěvky: 254
Registrován: 09 srp 2022, 21:36

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Příspěvek od Hugo11 »

No tezko rict, k cemu ten stabilizator vlastne prodavaji, kdyz je v aplikacich treba i i30N :-)
Kazdopadne, borci u :hyu: nepochybne stravili spoustu casu ladenim podvozku jednotlivych verzi (a u i30N nuno rici, ze mistrovsky). Predstava, ze to clovek vylepsi nejakym univerzalnim zkrutnym stabilizatorem je spis nerealna.
Uživatelský avatar
mozecek
***
Příspěvky: 561
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Příspěvek od mozecek »

Myslím, že řešíš následky zcela jiné příčiny .. hodím do kufru basu piv a zadek je o centimetr níž :lol: a to asi nevystabilizuješ žádnou tyčí. Hádám že skrz spořebu/emise zvedli tlak v pneu a protože to bylo tvrdé a uskákané tak dali měkký tlumení. Naladit podvozek jako takový je alchymie a když to se to nepodařilo inženýrům ve fabrice, tak to náhodným výběrem autodílů asi líp netrefíš. Osobně sem nebyl spokojený ani s krátkým VW Golf 5 s víceprvkem (bez zátěže vzadu na nerovnostech v zatáčce poskakoval), kombi či podobná octavia II sedan byla OK, octavia II kombi byla zase OK taky jen se zátěží vzadu. Už mi není 25 takže od "levného rodinného kombi 1.5 DPI" nečekám zázraky a nechám to být, protože jakýkoli takový zásah je šance 1:10000 že to bude lepší. Jestli máš TGDI tak chápu větší ambice i zklamaní, ale i z recenzí bych byl opatrný - kdo si to koupí je už předem přesvědčen že to bude lepší. To by musel před nákupem zkusit naslepo auto s/bez a pak hodnotit. Mimo zmíněné STK, případné nehody, je taky otázka jestli někde nevznikne nějaké jiné namáhání co může mít vliv na životnost či chování po čase. A pak jako jeden z mála vlastníků budeš řešit nějaký atypický problém.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Podvozek a řízení“