1,6 tgdi cukani pri studenem motoru

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

Honzatul
*
Příspěvky: 13
Registrován: 16 lis 2019, 18:54

1,6 tgdi cukani pri studenem motoru

Příspěvek od Honzatul »

Zdravim, mam 2019 tucson 1,6 130 kw ,mam najeto 9000km a obcas pri studenem motoru pozoruji pri zarazene 5-ce cukani.Mate nekdo podobnou zkusenost?Diky. H.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru

Příspěvek od Axel.Foley »

Za jakých podmínek?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Honzatul
*
Příspěvky: 13
Registrován: 16 lis 2019, 18:54

Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru

Příspěvek od Honzatul »

Po ujeti cca 2-3 km a pri seslapnuti plynu
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru

Příspěvek od Axel.Foley »

Při jaké rychlosti a v jakých otáčkách řadíš?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Honzatul
*
Příspěvky: 13
Registrován: 16 lis 2019, 18:54

Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru

Příspěvek od Honzatul »

Cca v 80km/h pri 2000 ze ctyrky na petku
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8142
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru

Příspěvek od Mexican »

pocki, takze borec sa stazuje ze po 3km (!!!) a radeni dost tazkych kvaltov (4-5) a 2000 otackach (!!!) cuka benzinovy motor. som ja mimozemstan alebo si v podstate sam odpovedal? kombinacia studeneho motoru, nizkych otacok a tazkych kvaltov je odpovedou na povodnu otazku
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru

Příspěvek od Axel.Foley »

Je to sice turbomotor a ačkoliv jsem s atmo benzínem taky při 80 dával za 5, ale zkusil bych řadit o trochu výš, tenhle je přeci jen přiškrcen emisními limity. A také nešlapat prudce na plynový pedál.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
stanKon
***
Příspěvky: 585
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru

Příspěvek od stanKon »

To jsou všechno hezký počty, ale třeba mě KONA s automatem na Comfort pomalu nepustí přes 2000ot ... :evil: Takže dokud se neohřeje, jedu s ní jako s Dieslem. Naštěstí jí to dlouho netrvá. O Eco snad radši ani nemluvit 8) .

To není stížnost! Ten motor má i tak, díky malé váze, i v takových otáčkách docela slušnou pružnost. Jenom se to holt nesmí přehnat s plynem.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru

Příspěvek od Axel.Foley »

Svého času hezky cukaly studené motory u i30 první generace. Dělaly to jen v zimě nebo v chladnějším počasí na podzim / na jaře. Díky emisním regulím, když motor běžel na sytič, ačkoliv to bylo ještě EURO IV. Oficiální řešení nebylo. Neoficiální - vymazat adaptabilní data a naučit se s tím jezdit (jemně šlapat na plyn, neřadit výš zbytečně brzy a hlavně nepodtáčet).
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Honzatul
*
Příspěvky: 13
Registrován: 16 lis 2019, 18:54

Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru

Příspěvek od Honzatul »

Dik za radu,dam si na to pozor,ale vysvetluj to manzelce... :D
Uživatelský avatar
Kamílek
**
Příspěvky: 427
Registrován: 29 čer 2018, 19:47
Bydliště: skoro Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru

Příspěvek od Kamílek »

stanKon píše: 18 lis 2019, 12:48 To jsou všechno hezký počty, ale třeba mě KONA s automatem na Comfort pomalu nepustí přes 2000ot ... :evil: Takže dokud se neohřeje, jedu s ní jako s Dieslem. Naštěstí jí to dlouho netrvá. O Eco snad radši ani nemluvit 8) .

To není stížnost! Ten motor má i tak, díky malé váze, i v takových otáčkách docela slušnou pružnost. Jenom se to holt nesmí přehnat s plynem.
Přesně z tohoto důvodu bych nechtěl automat, ač je to jinak skvělá věc :)
Hyundai i30 II kombi FL 1.6 GDI Weekend
Obrázek
lumix
****
Příspěvky: 1427
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru

Příspěvek od lumix »

Otázka jak šlape na plyn. U Octavie 1,6tdi s DSG, když šlapu jemně tak to řadí v cca 1600-1700 když víc tak třeba v 2200-2400 a když skapu hodně tak přes 3700 a to je v režimu normal. Ve sportu to drží ještě vyšší otáčky.
Uživatelský avatar
stanKon
***
Příspěvky: 585
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru

Příspěvek od stanKon »

1. srovnávat koncernovou DSG s dvouspojkovou DCT od H nemá smysl. Každá se chová trochu jinak.

2. Při lehké noze v Comfortu řadí i od 1500, normálně tak 1,7 -1,8, on 1,6 T GDI už má max točivý moment už od 1500 ot. A skutečně to odpovídá, v obsazení 1+1 i při hodně lehké noze nemá problém se zrychlováním a nebudí dojem nějakého problematického chodu.

Ode mne to nebyla stížnost na automat, po té co se naučil co po něm chci já, a já si ho osahal s ním nemám problém.
Eco používám minimálně a se Sportem si člověk může i s takovým autem krásně užít. Ani mě nedává důvod užití manuálního řazení. Ten jsem si zatím jenom vyzkoušel a kromě nějaký "RZety" nebo jízdy v terénu si na něj asi ani moc nevzpomenu :D/ .

Jízda v v otáčkách do 2 t. je u mě kompenzována i obdobným podílem jízdy po dálnicích a přivaděčích, kde se "lehce" :twisted: :lol: přes ty dva tisíce dostávám, takže věřím, že nějaký problém s nedokonalým spalováním u mě snad nebude #-o. No navíc jezdím s VIFem :mrgreen: . BTW co do toho leje kolega s problémem za palivo? A co zkusit nějaké to aditivum :?:

Každopádně u mě motor nebudí dojem potřeby vytáčení, jako u modelů několik (3-4 ) let zpátky ( měl jsem několikrát možnost jízdy s IX20).
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Honzatul
*
Příspěvky: 13
Registrován: 16 lis 2019, 18:54

Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru

Příspěvek od Honzatul »

Tankuji na Benzine, obcas ONO
Uživatelský avatar
stanKon
***
Příspěvky: 585
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru

Příspěvek od stanKon »

Doporučuju občas zkusit VIF, zvlášť kvůli tomu ONU. Sice prej s tou kvalitou trošku hnuli, ale do novýho jsem si to zatim nelajznul zkoušet.
Každopádně cca 200,- za zkoušku není moc a motoru neublížíš viz dnešní odkaz ve VIFáckém tématu.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Odpovědět

Zpět na „Tucson 2015- Motor a převodovka“