Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Moderátor: Moderátoři
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Brzdová kapalina Po dvou letech s tak malým nájezdem Tady asi servis moc neuvažoval
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Reklama
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Tady se jich zastanu. Brzdovka je psaná k výměně co druhá prohlídka kam moje paměť sahá. Důležitý je tedy i čas - brzdovka do sebe absorbuje vzdušnou vlhkost a tím klesá její bod varu i když auto stojí. Tento interval striktně dodržuji i já .
Je sice fakt, že pravděpodobnost uvaření brzdovky a tím pádem zavzdušnění brzd není u nás úplně pravděpodobné, ale zrovna u brzd je opatrnost na místě - co neubrzdíš, to neukecáš !
Je sice fakt, že pravděpodobnost uvaření brzdovky a tím pádem zavzdušnění brzd není u nás úplně pravděpodobné, ale zrovna u brzd je opatrnost na místě - co neubrzdíš, to neukecáš !
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
U mně je u třetí servisky, t. j. 90000 km. Proto se divím.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
To zírám !
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Já měl v úterý 2. garančku a co se týká brzdovky, tak mi o ní taky říkali, že bude za chvíli čas na výměnu. Jestli jsem si zapamatoval dobře, má mít bod varu 220 a moje má 205. Není to prý nutné hned na výměnu, ale mám počítat s tím, že při další garančce nebo po nějakých 15-20 tis. půjde už nová. U mě garance (bez výměny oleje, ta probíhala nedávno) cena kolem 3 tis. Výměna vzduchového filtru (byl černej jako z komína), kabinový, čistka klimy, soft v navi, promazání střechy, test aku, filtru částic a běžný úkony.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Sarine, umí už nový soft zobrazování loga rozhlasové stanice? Nebo byla jen aktualizace map?
VW Crafter (Nline zabaven manželkou)
Tucson Nline 1,6 TGDI DCT 4WD Šedej stín
VW Transporter 2.0 TDI
VW Passat 2.0 TDI
VW Passat 1.9 TDI
Škoda Felicia 1.6
Škoda Rapid WRC
Škoda 100 Máňa
Tucson Nline 1,6 TGDI DCT 4WD Šedej stín
VW Transporter 2.0 TDI
VW Passat 2.0 TDI
VW Passat 1.9 TDI
Škoda Felicia 1.6
Škoda Rapid WRC
Škoda 100 Máňa
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Tak u mě provedli taky aktualizaci soft navigace a loga rozhl. stanic se nyní zobrazují, ale na aktual. navigaci si zvykám, protože mi její zobrazení přijde úplně jiné, ale je to věc zvyku.
Hyundai Tucson, 1.6 T-gdi, 4x4, manuál, stříbrná, výbava GO, 7/2018
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Pár poznatků ke spotřebě atd. po menším nájezdu:
Máme za sebou 2x týden rodinné dovolené (jednou Krkonoše, jednou Šluknovsko/Hřensko). V obou případech jsem kvůli stavu D1 zvolil trasu Zlín-Krkonoše a Zlín-Varnsdorf přes Olomouc a Hradec-Králové, takže minimum dálnic, maximum táhlých okrsek. Vyšlo to celkem na tři nádrže se spotřebou
7,84L ..7,81L ... 7,59L/100km. To jsou hodnoty se kterýma jsem výrazně spokojený. (Celkem naložené auto. Pokud mě nikdo nebrzdí, tak jezdím na povolených maximech.Někdy si povolení udělím sám ) Celkově dělá zatím po 3677 km průměrná spotřeba 8,26L/100km. Měřeno tankováním. Zajímavé, že PP přidává. Podle něj je celková průměrka 8,7L/100km. To je změna proti i30, kdy ukazoval naopak o něco míň, než ve skutečnosti.
Teď už se to bude jenom zhoršovat, protože mě čeká období, kdy drtivá část bude jezděná po městě a se studeným motorem. Studený motor je dle mého jednoznačně největším nepřítelem nízké spotřeby. Moje varianta ráno do práce přes kopec 5km tam a večer zase domů znamená spotřebu 10-11l.
Motor se ani nestihne zahřát, směs je bohatá jako prase. A to je léto.
Jinak na dálnici rovný úsek 130km/h dle GPS spotřeba cca 9,5l/100km, čili je potřeba s tím při výletu do Chorvatska počítat
Benzín v oleji:
Zatím, co jsem tak vysledoval, tak se mi zdá, že se benzín tlačí do oleje nejvíc právě, když je ještě studený motor, bohatá směs a během jízdy je významněji používaný volnoběh. Pokud jezdím do práce a v místech kde je možnost vyřadím a jedu na volnoběh, tak to po pár dnech na rysce poznám.
Pokud ale nechávám zařazeno a jedu pod mírným plynem, stav oleje se prakticky nehne. V obou případech je dle mě na konci cesty teplota oleje velmi podobná (tzn. pořád ještě celkem nízká). Při delších vzdálenostech není samozřejmě co řešit.
Spotřeba oleje:
Ano, něco si to za poslední měsíc, kdy byl větší nájezd vzalo. Jestli je to moc nebo málo, zatím nedokážu posoudit. Uvidíme po 10-ti tisících.
Komfort:
Jízdní vlastnosti na SUV fakt dobré. Pokud je už motor zahřátý, je předjíždění vyloženě zábavou. By mě zajímalo přímé srovnání s verzí bez filtru pevných částic. Ještě trochu líp odhlučnit kola a super. Furt mě štve zavírání kufru. Musím třískat. Štelování nepomohlo. Co mě ale vadí víc, je nepřesné řazení 3-4. Nejde zařadit ani zdaleka tak rychle, jak na i30.
Ještě furt si hraju s nastavením sedadla (mám 190cm). Zase, v i30 jsem sedl, jednorázově nastavil a byl jsem totálně spokojený delších pět let. Tady ještě furt hledám správnou polohu. Bezklíčové zamykání se ukázalo dvousečnou zbraní.
Když je člověk sám, tak OK. Pokud ale někam jedu se ženou a je dřív u auta, tak nasupeně čeká, až přijdu k autu a tlačítkem na klice odemknu. Dřív jsem měl dálkáč v ruce a odemkl jsem to na dálku. Dneska ho mám někde hluboko v tašce a kdo by to hledal, že
Na čelním skle se už objevují první stopy po šutrech. Je z vosku?
Zatím se ale auto chová v podstatě tak, jak jsem s tím počítal, když jsem ho kupoval, takže spokojenost. Jen to nepřesné řazení je poněkud otravné.
Máme za sebou 2x týden rodinné dovolené (jednou Krkonoše, jednou Šluknovsko/Hřensko). V obou případech jsem kvůli stavu D1 zvolil trasu Zlín-Krkonoše a Zlín-Varnsdorf přes Olomouc a Hradec-Králové, takže minimum dálnic, maximum táhlých okrsek. Vyšlo to celkem na tři nádrže se spotřebou
7,84L ..7,81L ... 7,59L/100km. To jsou hodnoty se kterýma jsem výrazně spokojený. (Celkem naložené auto. Pokud mě nikdo nebrzdí, tak jezdím na povolených maximech.Někdy si povolení udělím sám ) Celkově dělá zatím po 3677 km průměrná spotřeba 8,26L/100km. Měřeno tankováním. Zajímavé, že PP přidává. Podle něj je celková průměrka 8,7L/100km. To je změna proti i30, kdy ukazoval naopak o něco míň, než ve skutečnosti.
Teď už se to bude jenom zhoršovat, protože mě čeká období, kdy drtivá část bude jezděná po městě a se studeným motorem. Studený motor je dle mého jednoznačně největším nepřítelem nízké spotřeby. Moje varianta ráno do práce přes kopec 5km tam a večer zase domů znamená spotřebu 10-11l.
Motor se ani nestihne zahřát, směs je bohatá jako prase. A to je léto.
Jinak na dálnici rovný úsek 130km/h dle GPS spotřeba cca 9,5l/100km, čili je potřeba s tím při výletu do Chorvatska počítat
Benzín v oleji:
Zatím, co jsem tak vysledoval, tak se mi zdá, že se benzín tlačí do oleje nejvíc právě, když je ještě studený motor, bohatá směs a během jízdy je významněji používaný volnoběh. Pokud jezdím do práce a v místech kde je možnost vyřadím a jedu na volnoběh, tak to po pár dnech na rysce poznám.
Pokud ale nechávám zařazeno a jedu pod mírným plynem, stav oleje se prakticky nehne. V obou případech je dle mě na konci cesty teplota oleje velmi podobná (tzn. pořád ještě celkem nízká). Při delších vzdálenostech není samozřejmě co řešit.
Spotřeba oleje:
Ano, něco si to za poslední měsíc, kdy byl větší nájezd vzalo. Jestli je to moc nebo málo, zatím nedokážu posoudit. Uvidíme po 10-ti tisících.
Komfort:
Jízdní vlastnosti na SUV fakt dobré. Pokud je už motor zahřátý, je předjíždění vyloženě zábavou. By mě zajímalo přímé srovnání s verzí bez filtru pevných částic. Ještě trochu líp odhlučnit kola a super. Furt mě štve zavírání kufru. Musím třískat. Štelování nepomohlo. Co mě ale vadí víc, je nepřesné řazení 3-4. Nejde zařadit ani zdaleka tak rychle, jak na i30.
Ještě furt si hraju s nastavením sedadla (mám 190cm). Zase, v i30 jsem sedl, jednorázově nastavil a byl jsem totálně spokojený delších pět let. Tady ještě furt hledám správnou polohu. Bezklíčové zamykání se ukázalo dvousečnou zbraní.
Když je člověk sám, tak OK. Pokud ale někam jedu se ženou a je dřív u auta, tak nasupeně čeká, až přijdu k autu a tlačítkem na klice odemknu. Dřív jsem měl dálkáč v ruce a odemkl jsem to na dálku. Dneska ho mám někde hluboko v tašce a kdo by to hledal, že
Na čelním skle se už objevují první stopy po šutrech. Je z vosku?
Zatím se ale auto chová v podstatě tak, jak jsem s tím počítal, když jsem ho kupoval, takže spokojenost. Jen to nepřesné řazení je poněkud otravné.
_________________
Tucson 1.6 T-GDI 4x4 Icebreaker 5/2020 -
i30 1.6 GDI kombi Weekend 10/2014 - 05/2020 prodáno
Renault megane I break 2006 - 2015 prodáno
Renault R19 II 1999 - 2006 prodáno
Dacia 1300 1995 -sešrotováno
Tucson 1.6 T-GDI 4x4 Icebreaker 5/2020 -
i30 1.6 GDI kombi Weekend 10/2014 - 05/2020 prodáno
Renault megane I break 2006 - 2015 prodáno
Renault R19 II 1999 - 2006 prodáno
Dacia 1300 1995 -sešrotováno
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Taky jsem na jednom Tucsonu "bojoval" s méně přesným řazením. A jako to tak bývá, tak při zkušební jízdě s garančním technikem se mi to nepovedlo nasimulovat. Kouknul na mě, na řadičku a povídá "Já to zkusím.". Sednul, rozjel se a vyvolával to na přání . Na můj dotaz "Co s tím?" se usmál, zajel rovnou na dílnu, půjčil si od mechoše vercajk, zmizel pod kapotou, pošteloval přímo usazení přepákování na převodovce, kapotu zavřel a popřál pěkný den. Od té doby to řadí jak z partesu !
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Dík za info. Zkusím to nadhodit na garančce.
_________________
Tucson 1.6 T-GDI 4x4 Icebreaker 5/2020 -
i30 1.6 GDI kombi Weekend 10/2014 - 05/2020 prodáno
Renault megane I break 2006 - 2015 prodáno
Renault R19 II 1999 - 2006 prodáno
Dacia 1300 1995 -sešrotováno
Tucson 1.6 T-GDI 4x4 Icebreaker 5/2020 -
i30 1.6 GDI kombi Weekend 10/2014 - 05/2020 prodáno
Renault megane I break 2006 - 2015 prodáno
Renault R19 II 1999 - 2006 prodáno
Dacia 1300 1995 -sešrotováno
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Víš, jaká bude odpověď na garančce?
"Pane, jste první, kdo si na to stěžuje, zatím jsme o tom neslyšeli a nic se neprojevilo."
Rád slyším, že jsi spokojen. Snad to samé řekneš i po 100.000. A až pojedeš příště kolem, dej vědět, podíváme se na zavírání kufru. Jestli chceš.
"Pane, jste první, kdo si na to stěžuje, zatím jsme o tom neslyšeli a nic se neprojevilo."
Rád slyším, že jsi spokojen. Snad to samé řekneš i po 100.000. A až pojedeš příště kolem, dej vědět, podíváme se na zavírání kufru. Jestli chceš.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Nenahazuj, Vyžaduj
Nepřesné řazení ničí kulisu řazení i převodovku.
Nepřesné řazení ničí kulisu řazení i převodovku.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
@serak
Ahoj! Jak koukám, máme celkem podobnou káru asi až na DCT. Celkem s úžasem jsem si přečetl tvoje info o spotřebě. Jsem po první garančce, najeto cca 12500 km. Dlouhodobý průměr se mi nepodařilo dostat pod 10,3. Z toho první rok odhaduju 60% dálnice (Rakousko - často jen 100 km/h "Umweltschutz", Itálie, Německo a tady u nás), 20% silnice, 20% Praha. Teď po výměně oleje zatím 10,6 (bohužel dost dálnic asi vypadne - pravděpodobně budou zavřená lyžařská střediska v Itálii i Rakousku). Jezdíme ve dvou, nejsem žádný prase, limity celkem dodržuju (venku určitě, tady mi to občas ujede ). Takže dotaz do pléna: Máte pocit, že ten rozdíl spotřeb by mohl být převodovkou? Mě se to moc nezdá, ale rozdíl ve spotřebě vidím jako dost podstatný...
Díky za vaše názory!
Ahoj! Jak koukám, máme celkem podobnou káru asi až na DCT. Celkem s úžasem jsem si přečetl tvoje info o spotřebě. Jsem po první garančce, najeto cca 12500 km. Dlouhodobý průměr se mi nepodařilo dostat pod 10,3. Z toho první rok odhaduju 60% dálnice (Rakousko - často jen 100 km/h "Umweltschutz", Itálie, Německo a tady u nás), 20% silnice, 20% Praha. Teď po výměně oleje zatím 10,6 (bohužel dost dálnic asi vypadne - pravděpodobně budou zavřená lyžařská střediska v Itálii i Rakousku). Jezdíme ve dvou, nejsem žádný prase, limity celkem dodržuju (venku určitě, tady mi to občas ujede ). Takže dotaz do pléna: Máte pocit, že ten rozdíl spotřeb by mohl být převodovkou? Mě se to moc nezdá, ale rozdíl ve spotřebě vidím jako dost podstatný...
Díky za vaše názory!
Tucson 1,6 T-GDI DCT 4x4 132 kW Freedom Plus DCT Dark KNight Pearl
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Zdarec, tak jen krátce k té spotřebě, mám najeto 35 tis., spotřeba průměr 7,7l(manuál), dlouho jsem to nenuloval, v létě kolem 7,4l, takže přes zimu to kousek vyskočilo, ale pořád spokojenost. Každého koho znám, kdo má DCT, tak se těžko dostává pod 10l, asi to bude tou převodovkou. Se sl. Kodiaqem 2,0Tsi,dsg, se pod deset v pohodě dostanu, při klidné jízdě jsem jel i kolem 7l, ale šíleně to podtáčí motor, až mi to vadí. Taky by mě zajímalo, jestli to někdo dostane níže s DCT, protože po zkušenosti s DSG, bych do té převodovky klidně šel...
Hyundai Tucson, 1.6 T-gdi, 4x4, manuál, stříbrná, výbava GO, 7/2018
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Ahoj, díky za reakci, tak to opravdu vypadá na tu převodovku.... Rozdíl 3 litrů je tedy celkem dost brutální! Asi to ale bude konkrétní skříní od , protože si nějak neumím představit dvoulitrovýho Kodiaka se spotřebou 4 litry. Celkem škoda, že to se člověk nikde nedočte, aby jej to varovalo před nákupem (aspoň já jsem nic na toto téma nezpozoroval) . Stejně jako ty budu zvědav na případné reakce dalších. Jinak jízda s tím je dobrá, rozdíly oproti klasickému automatu s hydroměničem minimální.
Tucson 1,6 T-GDI DCT 4x4 132 kW Freedom Plus DCT Dark KNight Pearl