Rozjíždění
Moderátoři: amaize, Moderátoři
Rozjíždění
Dobry den,
mam nove hyundai i20 benzin 1.2 a chtel bych vedet zkusenosti ostatnich lidi s rychlym rozjezdem. Napr. v krizovatce. Zkousel jsem vsechno a jedine reseni je,natocit auto na 2 tisice otacek a pote do toho poustet spojku tak akorat.. jinak to zacne chcipat a nebo cukat. Nejsem zadny expert na auta a je to me prvni nove auto. Celkove tomu autu moc neverim a to me moc mrzi. Plyn je hodne citlivy. Musim se opravdu hodne soustredit na razeni i mezi 1 a 2. Jinak nasleduje takove podivne cuknuti. Nedavno mi to auto chciplo a kdyz jsem chtel nastartovat. Otocil jsem klicem a nic (zadny zvuk,jakoby nedostal motor ani signal,ze ma neco delat) Az na po ctvrte to nastartovalo. Predtim jsem jezdil s 20 let starym cliem a puntem 1.2.
Dekuji.
mam nove hyundai i20 benzin 1.2 a chtel bych vedet zkusenosti ostatnich lidi s rychlym rozjezdem. Napr. v krizovatce. Zkousel jsem vsechno a jedine reseni je,natocit auto na 2 tisice otacek a pote do toho poustet spojku tak akorat.. jinak to zacne chcipat a nebo cukat. Nejsem zadny expert na auta a je to me prvni nove auto. Celkove tomu autu moc neverim a to me moc mrzi. Plyn je hodne citlivy. Musim se opravdu hodne soustredit na razeni i mezi 1 a 2. Jinak nasleduje takove podivne cuknuti. Nedavno mi to auto chciplo a kdyz jsem chtel nastartovat. Otocil jsem klicem a nic (zadny zvuk,jakoby nedostal motor ani signal,ze ma neco delat) Az na po ctvrte to nastartovalo. Predtim jsem jezdil s 20 let starym cliem a puntem 1.2.
Dekuji.
- Reklama
- cernymotyl
- **
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 říj 2019, 20:01
- Bydliště: Kozinec
Re: Rozjíždění
Zkus někoho známého, co má víc zkušeností, ať se s tvým projede a pokud se shodnete, že rozjezdy nejsou dobré, navštiv servis.
Hyundai Kona EV Smart
Suzuki SX4 1.6 VVT, 4x4, 2013
Staré pověsti české: Hyundai Kona
Suzuki S-Cross, Honda CR-V, Honda Civic, Honda Jazz, Renault Mégane, Š 120LS, Š 120L.
Suzuki SX4, VW Lupo, Suzuki Ignis, Subaru Justy, Suzuki Alto 2x.
Suzuki SX4 1.6 VVT, 4x4, 2013
Staré pověsti české: Hyundai Kona
Suzuki S-Cross, Honda CR-V, Honda Civic, Honda Jazz, Renault Mégane, Š 120LS, Š 120L.
Suzuki SX4, VW Lupo, Suzuki Ignis, Subaru Justy, Suzuki Alto 2x.
Re: Rozjíždění
JakubP skoč do najbližšieho showroomu,daj si skúšobnu jazdu a budeš mať jasno.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Rozjíždění
Moc dekuji,za info. Ted se tim zkousela projet moje mamka,ta ma ridicak 30 let a jezdi hodne. No a taky ji to moc neslo. Vy jste takovy problem nezaregistrovali na svych vozech?
Re: Rozjíždění
Mám accenta 1,4 71kW z roku 2008 a rychlý rozjezd na jedničku je u mě taky problém... jako kdyby byl motor uměle přidušen.. ale přitom v té době se ještě eko blbosti do aut nedávaly
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Rozjíždění
Pár jsem projel a ani jeden rychlé rozjezdy nemusel.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Rozjíždění
Může to být jen nohou. Zkus to s někým ostříleným ale né moc starým . Pro někoho to může být opravdu moc citlivé.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Re: Rozjíždění
Mám i20 63 kW a není a nebyl problém,tedy do najetí 1000 km do kdy je elektronikou rychlá jízda blokována,ale to asi víš.Dnes 103000 km a v poho.
Hyundai i20 INCLUSIVE 1.2 DOHC 16V (1248ccm/63kW/86HP) Electric Red,Paket Plus.
Re: Rozjíždění
Myslíš, že výrobce záměrně blokuje chod fungl nového motoru aby ho akční pubertaci neturovaly než se kloudně zaběhne.?
Hyndai Elantra 1.6 79 kW, rok výroby 2001.
- Upr.SW v ŘJ motoru 7/2016.(Vým.Rozvod.řemenu motoru,vým.katalyzátoru,vým.levé zadní náby,vým.celého setu spojky v 12/2016.,repase brzd 4/2017,renovace světel, STK bez problému na další 2x roky)
- Upr.SW v ŘJ motoru 7/2016.(Vým.Rozvod.řemenu motoru,vým.katalyzátoru,vým.levé zadní náby,vým.celého setu spojky v 12/2016.,repase brzd 4/2017,renovace světel, STK bez problému na další 2x roky)
-
- **
- Příspěvky: 152
- Registrován: 07 dub 2022, 17:19
Re: Rozjíždění
Exup: no, budeš se divit, ale něco na tom být může. Teda ne snad, že by výrobce něco takto upravoval kvůli puberťákům, to asi ne (nemluvím teď o zbrusu nových nezajetých motorech). Ale záleží na tom, jestli váš motor od výroby (pro EU) využívá plně svých kapacit, anebo jestli je záměrně od výroby (kvůli EU emisním normám, ale údajně se to dělá dokonce i kvůli ochranářským EU clům) "podtaktován" na nižší výkon a tím i nižší emise..
Jednou z možností, jak to vyladit, je zajít si na chiptuning. Ne snad, že by člověk od chiptuningu u benzínových motorů očekával nějaký "wow" efekt, půjde jen o zvýšení v řádech 6-1xkW, ale právě proto, aby se motor "narovnal" do max. výkonu tak, jak to výrobce zamýšlel třeba i na asijských nebo (světe div se) australských nebo ruských trzích, kde se běžně prodávají i 1,6l objemy u i20 a dokonce 2,0l u i30!
Už se to tu jednou řešilo, viz tady, ale se závěrem diskutujících si dovolím nesouhlasit https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=145&t=27234 . Sám se na ten lehký chiptuning chystám.
Druhou možností pro ty, co chtějí investovat více peněz a nebojí se experimentovat, je dokoupit z aftermatketu něco jako "pedal commander", nechat si ho v servisu namontovat mezi plynový pedál a motor a pak si tam nastavit jinou pružnost motoru při rozjíždění apod.
Bohužel je totiž známo, že zrovna starší i20 trpěly na ne úplně vyladěné rozjezdy. Hyundai kvůli tomu údajně musel do novějších typů aut dodávat nějakou elektronickou regulaci, aby řidiči nebyli neúměrně a nekomfortně vysilováni (jinak stereotypními) úkony za volantem...
Viz článek tady, důrazně doporučuju přečíst až do konce:
https://www.auto.cz/test-hyundai-i30-1- ... sta-132150
Jednou z možností, jak to vyladit, je zajít si na chiptuning. Ne snad, že by člověk od chiptuningu u benzínových motorů očekával nějaký "wow" efekt, půjde jen o zvýšení v řádech 6-1xkW, ale právě proto, aby se motor "narovnal" do max. výkonu tak, jak to výrobce zamýšlel třeba i na asijských nebo (světe div se) australských nebo ruských trzích, kde se běžně prodávají i 1,6l objemy u i20 a dokonce 2,0l u i30!
Už se to tu jednou řešilo, viz tady, ale se závěrem diskutujících si dovolím nesouhlasit https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=145&t=27234 . Sám se na ten lehký chiptuning chystám.
Druhou možností pro ty, co chtějí investovat více peněz a nebojí se experimentovat, je dokoupit z aftermatketu něco jako "pedal commander", nechat si ho v servisu namontovat mezi plynový pedál a motor a pak si tam nastavit jinou pružnost motoru při rozjíždění apod.
Bohužel je totiž známo, že zrovna starší i20 trpěly na ne úplně vyladěné rozjezdy. Hyundai kvůli tomu údajně musel do novějších typů aut dodávat nějakou elektronickou regulaci, aby řidiči nebyli neúměrně a nekomfortně vysilováni (jinak stereotypními) úkony za volantem...
Viz článek tady, důrazně doporučuju přečíst až do konce:
https://www.auto.cz/test-hyundai-i30-1- ... sta-132150
- Přílohy
-
- Pedal_commander_for_i20_PB (2009-13) -4.jpg (97.79 KiB) Zobrazeno 899 x
-
- Pedal_commander_for_i20_PB (2009-13) -2.jpg (129.86 KiB) Zobrazeno 899 x