Kona 1,6 GDi HEV Mystic

Jak jsme testovali Hyundai modely.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Kona 1,6 GDi HEV Mystic

Příspěvek od Axel.Foley »

Kdysi jsem se krátce svezl s Konou 1,0 T-GDi a co jsi pamatuji, svezení bylo hodně komfortní. Je tedy možné, že u této verze je podvozek tvrdší. Třeba kvůli obutí s vyšším profilem, aby auto drželo. Nebo jak píše výše Mr. :hyu: :-k
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Reklama
 

Uživatelský avatar
stanKon
***
Příspěvky: 585
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: Kona 1,6 GDi HEV Mystic

Příspěvek od stanKon »

Asi to bude kombinace od všeho, ikdyž KONA byla jako koncept stavěná právě pro Hybrid a elektriku. Já bych sázel hlavně na syrovost a kola, ono i ty Micheliny GREEN jsou "tvrdší".

Mr. Hyundai: Ad Omluva :D , prý když zavře všechny čtyři..., máš za Dášenku, malé bezvýznamné plus :mrgreen: .
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Uživatelský avatar
kyrmon
*****
Příspěvky: 1609
Registrován: 29 bře 2017, 10:54
Bydliště: okolí Kolína

Re: Kona 1,6 GDi HEV Mystic

Příspěvek od kyrmon »

Tak i já měl tu možnost si tento vůz díky Mr. :hyu: a Hyundai Centrum Praha vyzkoušet, za což velmi děkuji a musím říct, že paráda!

Když se Kona poprvé objevila na trhu, tak jsem měl z jejího vzhledu rozporuplné pocity, nelíbily se mi totiž světla ála C4 Kaktus, ale ta limetková barva mě dostala na první dobrou :-$ Ale stále jsem k ní byl skeptický až do minulého pondělí, kdy mi Mr. :hyu: nabídl, že si ji mohu vyzkoušet a já lákavou nabídku přijal.

Ihned po příjezdu k Mr. :hyu: jsem byl zaveden k oslnivému motoru, který bych ani náhodou nechtěl opravovat, ale vydržel jsem se na něj koukat dobrou půl hodinu a jen jsem žasnul.

Když jsem se dostatečně vynadíval na motorový prostor, dal jsem se do zkoumání zbytku vozidla (zadní sedačky a zavazadlový prostor). Na zadní sedačku se mi podařilo vměstnat docela obstojně, i když jsem již začínal hlavou škrtat o krásnou černou stropnici [-X Musím pochválit i drobné detaily v interiéru (a protože to byl náročný týden a já si prd pamatuji, tak vyzdvihnu jen jeden). Po sklopení zadních sedaček mi hned do oka padly jejich úchyty v barvě vozu! =D> A sklopením sedaček jsme se dostali do kufru, který je bohužel pro mé použití nedostatečně malý, ale musím dát ostatním za pravdu, že na normální užití většině lidí postačí. Dokonce mě zarazila i uváděná nosnost kufru a to jen 60kg, uznávám, že i já víc jak 60kg v kufru vozím vyjímečně, ale i tak je to poměrně směšná hodnota (opět - pro normální použití dostačující)

A protože Konu již jistě mnoho z Vás vidělo a zkoušelo, pojdmě k tomu, proč byla zrovna tato Kona tam zvláštní a zajímavá a to je poháněcí ústrojí spalovacího motoru v kombinaci s elektrikou. Spolu s Mr. :hyu: usedám do vozu, otáčím klíčkem, držím a nic se neděje, žádný obvyklý zvuk roztáčejícího se startéru, žádné uspokojivé bublání pod kapotou a až Mr. :hyu: mě ubezpečuje, že tak je to správně a že už je auto nastartované. Chvíli opět bádám nad funkcí automatické převodovky a konečně se mi daří úplně bezhlučně vycouvat z příjezdové cesty a vyrazit na cestu. A jsem z jízdy a chování auta přímo nadšen! V kabině krásné ticho, jen při opravdu silném sešlapnutí plynového pedálu se ozve poctivý motor, jinak při běžném provozu opravdu téměř nelze spozorovat, že již vypomáhá elektromotoru. I přes to, že motor neslyšíte se ale nenechte zmást, to auto má sílu a jede vážně hezky a automatická převodovka také řadí krásně plynule a ani o ni nevíte. No co Vám budu povídat, prostě paráda. :-

Jediný co o sobě dává při jízdě poctivě vědět je systém vedení v pruhu LKAS, který auto skutečně řídí místo Vás (kolik jen asi přibude lidí hrajících si s telefonem? :roll: ). Na dálnici krásně drží stopu v jizdním pruhu, na okresce pomáhá neagresivně stáčet vozidlo v zatáčkách.. Zkrátka po vás se chce jen, abyste měli ruce na volantu a mačkali brzdu plyn (možná s adaptivním tempomatem ani to ne :-k )

No, snad jsem na nic nezapomněl, kdyžtak doplním časem ;) Ještě jednou moc děkuji Mr. :hyu: a jeho ženě za příjemně strávený večer a Hyundai Cetrum Praha za zapůjčení testovacího vozu =D>
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Kona 1,6 GDi HEV Mystic

Příspěvek od Axel.Foley »

Takže Áca půjde do sbírky a nástupcem bude Kona v hybridu :-#
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
kyrmon
*****
Příspěvky: 1609
Registrován: 29 bře 2017, 10:54
Bydliště: okolí Kolína

Re: Kona 1,6 GDi HEV Mystic

Příspěvek od kyrmon »

[-X
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic
Odpovědět

Zpět na „Testy“