Ahoj mám Hyundai i40 Combi 1.7Crdi 104kw r.v. 2016
Na začátku prosince vyměněna baterka v prosince udělaná prohlídka žádná závada na elektru ani motoru.... Při teplotách pod 3 stupně auto dlouho točí.... Netrápim ho dlouho ať nedojebu baterku.... Dneska ráno např -4 stupně a chytlo to až na třetí pokus a po nastartování cca 5-10s otáčky lítaly v rozmezí 700-1300 .... Občas se stane že se mi rozsvítí kontrolka která údajně znamená voda v palivu ( dohledano zde na fóru) . Moje otázka zní.... Můžou být po 4 letech v háji žhavičky ikdyž se závada naukazala na diagnostice? Případně na co se zaměřit jestli už někdo neměl podobný problém....
Dík za odpovědi případně nějaké rady ☺
Problém ze startování
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Reklama
Re: Problém ze startování
Mám pocit že žhavenie je v činností od teploty +5C a nižšie . Preto to môže pri nízkych teplotách robiť problém lebo niektoré žhaviče nežhavia (nefunkčné ) Pri jednom nefunkčnom si to nevšimneš že je jeden chybný pri nie veľkých mrazoch . Odpoveď na otázku : Môžu aj po menej ako 4 rokoch
Ak parkuješ vonku a robíš veľa štartov najme v zime . Tak žhaviče sú často v činnosti .Vnútri je iba odporový drôt ktorý sa môže kedykoľvek prepáliť . (Záleží od značky a výrobcu akú životnosť majú ) Diagnostika nezisti chybné žhavíče . Jedine chybu na elektronike žhavenia . Premerať sa dajú jedine manuálne, že sa všetky odpoja z prepojovacej zbernice a zmeria sa elektrický prechodový odpor každého zvlášť . Je to zo zadnej strany bloku motora nad výfukovým potrubím ,dosť blbý prístup . Odporúčam mechanika .Ak aj zistíš ktorý je chybný tak bez špecialného kľúča a skúsenosti to Nevymeníš . Je to práca pre odborníka . Lepšie je to riešiť servisom alebo šikovným majstrom automechanikom To nebude iba vypálená poistka že dáš novu a je všetko OK . Možno že je to niečo iné ale podľa mňa je to v žhavení . Nech sa to poradí čim skôr opraviť a ať to fachči jak má
Ak parkuješ vonku a robíš veľa štartov najme v zime . Tak žhaviče sú často v činnosti .Vnútri je iba odporový drôt ktorý sa môže kedykoľvek prepáliť . (Záleží od značky a výrobcu akú životnosť majú ) Diagnostika nezisti chybné žhavíče . Jedine chybu na elektronike žhavenia . Premerať sa dajú jedine manuálne, že sa všetky odpoja z prepojovacej zbernice a zmeria sa elektrický prechodový odpor každého zvlášť . Je to zo zadnej strany bloku motora nad výfukovým potrubím ,dosť blbý prístup . Odporúčam mechanika .Ak aj zistíš ktorý je chybný tak bez špecialného kľúča a skúsenosti to Nevymeníš . Je to práca pre odborníka . Lepšie je to riešiť servisom alebo šikovným majstrom automechanikom To nebude iba vypálená poistka že dáš novu a je všetko OK . Možno že je to niečo iné ale podľa mňa je to v žhavení . Nech sa to poradí čim skôr opraviť a ať to fachči jak má
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Re: Problém ze startování
Ano, jednoznačně můžou být a i budou v háji. Nepíšeš sice nájezd km, ale je to pravděpodobné. Po 4 letech provozu nejsi ani zdaleka první. Ostatní ti popsal dokonale kolega. Nejlepší je na takovou závadu přijít v očekávání docela tuhých mrazů
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Problém ze startování
Potvrzuji výše napsané, stejná zkušenost minulou zimu. I po výměně baterky startování "bez života". Všechny 4 žhaviče byly v háji.
Kolegovi je měnil servis minulý rok tuším na jaře s nájezdem cca 50000 km (Tucson 1,7 CRDI, r. v. 2016).
Kolegovi je měnil servis minulý rok tuším na jaře s nájezdem cca 50000 km (Tucson 1,7 CRDI, r. v. 2016).
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Problém ze startování
Pridávam foto kde hľadať žhaviace sviečky na 1,7 CRDI . (včera som svoje skúšal a po 138 tis km všetky 4ks OK. ) odpor 0,25ohm
max súbor 250Kb preto to vošlo iba vo veľkosti 450x300 227Kb Možno tam niečo bude vidieť . Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L