Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Jezdím Vervu 100 a taky mi to tam lehce cvaka... Neřeším to, je to normální. Pripada mi to jako seveleni ventilu.Mám najeto přes 8 tisíc.
H i30 combi Comfort 1.5DPI
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Chlapi, nestrašte, těmhle motorům musí normální 95 stačit. Do původních 1.4 MPI jsem v životě nic jiného než 95 nenalil, o nějakém VIF ani nemluvě a přes 200.000 km dávají úplně v pohodě. Tím nenamítám nic proti lepšímu benzinu nebo VIFu (novému autu to taky rád dopřeju), ale že by si to tento jednoduchý motor takto vynucoval, to se mi nezdá.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Motor 1.5DPi
Mam na to stejny nazor... ono kdyby to ten zvuk delalo hned tak to neresim, ale vsiml jsem si zmeny. Tak me to hloda.
Re: Motor 1.5DPi
Tady pro zvědavce video: https://youtu.be/Zi1iJgAarvY
Re: Motor 1.5DPi
Akydame, nenech se ojebat. Jdi s tim hned do aut. servisu jako s reklamaci.
At to vyresi, a pokud ne, at to napisou do protokolu i s vyjadrenim. Roznodne ne jen ustne.
A pokud to nevyresi, rekni, ze to das na youtube s dotazem, co s tim a ze autorizak to bere, ze pry v norme. Ale nejdriv musis mit ten papir, na to dalsi je cas. Pak se jeste da licitovat primo s vyrobcem.
Benzin s tim nema co delat. Na nadrzi je min.91 okt., tusim. Takze normalni 95ka musi stacit. VIF je taky jen nadstandard.
Jinak, je to slyset za bezny jizdy v kabine?
EDIT: divnej zvuk, za me ne to na servis.
At to vyresi, a pokud ne, at to napisou do protokolu i s vyjadrenim. Roznodne ne jen ustne.
A pokud to nevyresi, rekni, ze to das na youtube s dotazem, co s tim a ze autorizak to bere, ze pry v norme. Ale nejdriv musis mit ten papir, na to dalsi je cas. Pak se jeste da licitovat primo s vyrobcem.
Benzin s tim nema co delat. Na nadrzi je min.91 okt., tusim. Takze normalni 95ka musi stacit. VIF je taky jen nadstandard.
Jinak, je to slyset za bezny jizdy v kabine?
EDIT: divnej zvuk, za me ne to na servis.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Motor 1.5DPi
Ok! Diky za rady! Za jizdy to slyset neni. S otackama to solyne se zvukem motoru. Na volnobeh s vypnutym radem, vetrakem taky ne. Urcite to tam pojedu ukazat a budu chtit at s tim neco udelaj. Viz video mi to neprijde v poradku.
Re: Motor 1.5DPi
To jsem zvědav, co ti řeknou.... Me to susti asi stejne, ale myslím, že to jsou ventily a že je to normalni. Před tím jsem měl peugeot 208 a ten sustil ještě víc...
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Motor 1.5DPi
Jak jsem napsal, kdyby to delalo od zacatku, tak to neresim. Ale ten motor nebyl prakticky slyset. Ted dela tohle. Coz mi neprijde uplne dobra zmena po najeti 5k km. Clovek by cekal spis ze se jeste utisi.
Re: Motor 1.5DPi
Ventily takhle cvakat podle me nemuzou.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Motor 1.5DPi
Já myslím, že jo. Ale jsem fakt zvědav, co na to řeknou vodpornici v servisu Borci u nás v servise me vůbec nepresvedcili... Když jsem se ptal na nějaké tech.info, řekli mi úplný blbosti, jako kdyby spadli z měsíce. No a po koupi disku na zimaky a vyvážení jsem musel hned navštívit jiný pneuservis. Asi budu chodit jinam.
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Motor 1.5DPi
Tak než jsem to slyšel vypadalo to na ventily (proto jsem to viděl na možnou místní nekvalitu benzínu), ale tohle je úplně jiný zvuk .
A spektrum může být široký -mechanický, tlakový na sání, turbu, vstřikách,výfuku , na oběžných částech... je toho dost. Pokoušel ses lokalizovat místo, kde se to ozývá nejsilněji?
A spektrum může být široký -mechanický, tlakový na sání, turbu, vstřikách,výfuku , na oběžných částech... je toho dost. Pokoušel ses lokalizovat místo, kde se to ozývá nejsilněji?
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
-
- **
- Příspěvky: 204
- Registrován: 05 srp 2020, 09:03
Re: Motor 1.5DPi
Zkoumal jsem ten zvuk v editoru, motor má otáček kolem 960rpm (studený motor) a cvaká 2x tolik (2x za otáček, takže u všech válců?)
Každé 4. (možná i 3.) cvak jsou trochu hlasitější, ale to může být umístění mikrofonu (mobilu) v místě kde je lépe slyšet zvuk 3. a 4.ho cvaku
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Re: Motor 1.5DPi
Když jsem přivezl stávájící i30 domů taky jen ševelila.
Po pár tisíci km začala cvakat, asi jako na videu.
Neřešl jsem to a dodnes je to pořád stejné, nezhoršuje se to.
Ještě mne napadlo, pokud by to bylo něco kolem ventilů(např hydroštely), tak by mohl
hrát určitou roli příliš řídký olej.
Ale myslím si že spíše cvakají vstřiky. Vždyť je jich tam 8!
Re: Motor 1.5DPi
Taky tak, jen obyč 95 a žádná aditiva. Teď, najeto 80tkm, mám pocit, že je motor v nejlepší kondici.WalterB píše: ↑26 led 2021, 20:23 Chlapi, nestrašte, těmhle motorům musí normální 95 stačit. Do původních 1.4 MPI jsem v životě nic jiného než 95 nenalil, o nějakém VIF ani nemluvě a přes 200.000 km dávají úplně v pohodě. Tím nenamítám nic proti lepšímu benzinu nebo VIFu (novému autu to taky rád dopřeju), ale že by si to tento jednoduchý motor takto vynucoval, to se mi nezdá.
Re: Motor 1.5DPi
Pokud jsou tam hydroštely, tak by to mělo stejně s ohřátím motoru mizet. Jestli takhle cvakají ventily..., mě ten zvuk normál nepřijde, ale ,možná nová vlastnost . Dřív by každý při podobných zvucích šel po kombinaci palivo, olej, ale s různýma EGR ventilama apod. je možné všechno..., tedy i to že je to v pořádku.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3