5. garančná prehliadka (75000km) - 1,4TGDi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: 5. garančná prehliadka (75000km) - 1,4TGDi
To isté čo druhá (30tkm/2r) + vzduchový filter(ak nebol pri 30tkm menený)... možno časová norma o nejakú desatinu vyššia... podrobnosti nájdeš v prehľadnej tabuľke v príručke....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: 5. garančná prehliadka (75000km) - 1,4TGDi
K autu jsi dostal takovou tlustou bílou knihu, říká se jí "Návod na použití". Jak píše dibarbora, je tam rozpis úkonů pro každou servisku.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: 5. garančná prehliadka (75000km) - 1,4TGDi
4. gar - cca 60 000 km
Olej + filtr , vzduchový filtr , kabinový filtr a brzdová kapalina - cena cca 6000 .-
doporučuji i svíčky cena s prací + 1000 .- Svíčky BOSCH dvojité iridium
a jelikož máš automat - já bych vyměnil i olej v automatu
Re: 5. garančná prehliadka (75000km) - 1,4TGDi
Souhlas, ale místo Boschů, bych doporučil originál svíčky. Jsou sice drahé jak prase, ale nemám s Bosch dobrou zkušenost.
Taky jsem chtěl ušetřit a nakonec jsem koupil origo a to je opravdu o něčem jiném. Třeba už je to lepší, ale mě se neosvědčily.
Olej v automatu, tam bych řešil podle struktury nájezdu. Pokud to skáče krátké trasy a město, tak ano, pokud jsou tam delší trasy, stačí ve 120 tis. Mění se jen olej v převodovce, spojky jsou suché. Stačí dva litry, ale důrazně dodržet specifikaci oleje!
No a může se ti to prodražit o přední brzdy, těch 60-75tis. je jejich strop u DCT. Nicméně už existuje aftermarket nabídka, tak bych to řešil mimo autorizák
Taky jsem chtěl ušetřit a nakonec jsem koupil origo a to je opravdu o něčem jiném. Třeba už je to lepší, ale mě se neosvědčily.
Olej v automatu, tam bych řešil podle struktury nájezdu. Pokud to skáče krátké trasy a město, tak ano, pokud jsou tam delší trasy, stačí ve 120 tis. Mění se jen olej v převodovce, spojky jsou suché. Stačí dva litry, ale důrazně dodržet specifikaci oleje!
No a může se ti to prodražit o přední brzdy, těch 60-75tis. je jejich strop u DCT. Nicméně už existuje aftermarket nabídka, tak bych to řešil mimo autorizák
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: 5. garančná prehliadka (75000km) - 1,4TGDi
s tím olejem v automatu , souhlas podle toho co se jede, ale těch 120 je už myslím až dost.
Málo kdo jezdí jen dlouhé dálniční trasy.
My dáváme ty boschky do všech služebáků a měníme po 60k , a nejsou problémy.
Málo kdo jezdí jen dlouhé dálniční trasy.
My dáváme ty boschky do všech služebáků a měníme po 60k , a nejsou problémy.
Re: 5. garančná prehliadka (75000km) - 1,4TGDi
Diky chlapci, jasné manuál je, tam sa toho popíše. Ale skúsenosti sú viac
Tie sviečky som už tiež čítal, že zvyknú meniť pri 60 tisíc. Nejak nepozorujem žiaden problém s autom, všetko ide v pohode. Servisákov poznám, tak im možno poviem, nech to vyberú a pozrú a uvidí sa podľa toho. Ale tiež sa prikláňam k origi
Olej v automate, to ma nenapadlo. No posledný rok corony, jazdím podstatne menej, len okolie mesta. Predtým to boli dlhšie trasy, takže asi aj do toho pôjdem.
No a brzdy tie som už musel meniť. Predné vydržali cca 50 tisíc km. Takže kotúče sú už po výmene.
Tie sviečky som už tiež čítal, že zvyknú meniť pri 60 tisíc. Nejak nepozorujem žiaden problém s autom, všetko ide v pohode. Servisákov poznám, tak im možno poviem, nech to vyberú a pozrú a uvidí sa podľa toho. Ale tiež sa prikláňam k origi
Olej v automate, to ma nenapadlo. No posledný rok corony, jazdím podstatne menej, len okolie mesta. Predtým to boli dlhšie trasy, takže asi aj do toho pôjdem.
No a brzdy tie som už musel meniť. Predné vydržali cca 50 tisíc km. Takže kotúče sú už po výmene.
Hyundai i30 kombi 2018, 1.4 T-GDI 103kW, 7°DCT, Family, Moon rock, Full LED
Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSi 63kW (chip na 92kw)
Škoda Fábia kombi 1.9 TDi, 74kW
Toyota Corolla 1.3 XLi, 65kW
Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSi 63kW (chip na 92kw)
Škoda Fábia kombi 1.9 TDi, 74kW
Toyota Corolla 1.3 XLi, 65kW
Re: 5. garančná prehliadka (75000km) - 1,4TGDi
kotouče po 50 000 ?
No to je tedy zajímavé, mám bývalého kolegu - bydlí v Dubanech ( PV-OC) , sice nemá Hyundai či Kiu, ale Citroen také v automatu.
Tomu odešly kotouče po 44 000
No to se mi zdá být příliš brzo. Ale vadný kus se najít může
a to že motor jede dle tebe dobře, to je fajn , ale nové svíčky mu pomůžou víc
No to je tedy zajímavé, mám bývalého kolegu - bydlí v Dubanech ( PV-OC) , sice nemá Hyundai či Kiu, ale Citroen také v automatu.
Tomu odešly kotouče po 44 000
No to se mi zdá být příliš brzo. Ale vadný kus se najít může
a to že motor jede dle tebe dobře, to je fajn , ale nové svíčky mu pomůžou víc
Re: 5. garančná prehliadka (75000km) - 1,4TGDi
Kratšia životnosť brzdových komponentov pri automatickej prevodovke je všeobecne známa vec... vzhľadom na mizerný brzdný moment týchto moderných eko-optimalizovaných "malorážiek" je vyššia spotreba brzdových komponentov ešte výraznejšia. S bývalými (aj keď dieslami) 1,9TDi v passate a 2.0d v BMW E91 som brzdil podstatne menej ako v terajšej benzínovej i30.. všetko to boli a sú manuálne prevodovky.
K brzdám na i30 ešte jedna poznámka.... neviem či je to vynútené ekologickým tlakom na materiál obloženia alebo je to aj životnostne/servisná stratégia výrobcu... ale v mojom prípade nepredpokladám, že predné brzdové kotúče odbrzdia ešte jednu sadu platničiek.... po 80tkm mám na platničkách ešte tak 40-50% materiálu ale na kotúčoch vydratú tak výraznú hranu, že začínam mať obavy, či prvotným dôvodom na servis budú kotúče alebo platničky...
Ku sviečkam z môjho pohľadu asi toľko.... fotky starých sviečok sú v prvom príspevku... vizuálny stav neriešim, ale čo sa týka chovania motora, tak bez zmeny... po výmene mám už nejakých 6,5tkm... takže čas na porovnávanie viac než dostatočný. Takže tých 75tkm zase nie je až tak drastické číslo od výrobcu....
K brzdám na i30 ešte jedna poznámka.... neviem či je to vynútené ekologickým tlakom na materiál obloženia alebo je to aj životnostne/servisná stratégia výrobcu... ale v mojom prípade nepredpokladám, že predné brzdové kotúče odbrzdia ešte jednu sadu platničiek.... po 80tkm mám na platničkách ešte tak 40-50% materiálu ale na kotúčoch vydratú tak výraznú hranu, že začínam mať obavy, či prvotným dôvodom na servis budú kotúče alebo platničky...
Ku sviečkam z môjho pohľadu asi toľko.... fotky starých sviečok sú v prvom príspevku... vizuálny stav neriešim, ale čo sa týka chovania motora, tak bez zmeny... po výmene mám už nejakých 6,5tkm... takže čas na porovnávanie viac než dostatočný. Takže tých 75tkm zase nie je až tak drastické číslo od výrobcu....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.