Opravdu skvělá odpověd... Tady se řeší různá udělátka, protože to většině vadí a když ten SS svým způsobem ničí baterku, nechci o ní taky brzy přijít. Já ještě auto nemám a proto jsem se ptal, jestli to bude fungovat i na i30. Kdybych ji měl, vyzkoušel bych si to sám.
start&stop i30
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: start&stop i30
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart.
- Reklama
Re: start&stop i30
Sakra,to je ale moudrá rada....
Re: start&stop i30
Axel je šprýmař
pekres : ano na 99,9% to bude fungovat tak, že :
- vypne stop-start
- baterie bude dobíjená trvale 14,4V (jako u aut bez inteligentního dobíjení)
- na displeji ti bude blikat oranžová kontrolka
pekres : ano na 99,9% to bude fungovat tak, že :
- vypne stop-start
- baterie bude dobíjená trvale 14,4V (jako u aut bez inteligentního dobíjení)
- na displeji ti bude blikat oranžová kontrolka
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: start&stop i30
Asi do toho taky pujdu, kvuli baterce. Pred STK/garanckou zase zapojim. Nemuze to nejak prebit baterku?
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20291
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: start&stop i30
Pjotr1: Správně pochopeno
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: start&stop i30
Odjinud : zplynovací napětí AGM baterie je 14,6V, takže dobíjení 14,4V je zcela bezpečné. Dokonce s "vyndaným kablíkem" by se dala použít i obyčejná levná baterie (ne AGM). U mně to dokonce ani nezapisuje žádné závady do řídící jednotky, takže před STK zapojit a je klid.
Velký problém je blikající kontrolka na tachometru, dost to otravuje a tahá to za oči když se koukáš na středový display kam se taky zobrazují různé aktuální stavy.
Takže určitě je to dobrá volba, ale má to i své negativa
Velký problém je blikající kontrolka na tachometru, dost to otravuje a tahá to za oči když se koukáš na středový display kam se taky zobrazují různé aktuální stavy.
Takže určitě je to dobrá volba, ale má to i své negativa
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: start&stop i30
Odpojení konektoru na baterii ????? Já bych to nedělal. Ale proti gustu.............
Odpojením konektoru se odpojí řídící jednotka kontroly baterie. Samozřejmě se zapíše chyba . Systém přestane kontrolovat napětí, proud, teplotu baterky. Přestává fungovat integrátor pro hlídání stavu nabití. Ano Start&Stop přestane fungovat. Současně nebude funkční kontrola alternátoru na přetížení - pojede v tz. Default modu a tím pádem v případě nutnosti nebudou odpojovány spotřebiče významného odběru. Systém nemá info o napětí a proudu ! Otázka jak se zachovají full LED a možná , opakuji možná ztráta funkčnosti aktivní regenerace filtru pevných částic.
To už spíš vyřaď spínač víka motoru a máš Start@Stop z provozu taky.
Odpojením konektoru se odpojí řídící jednotka kontroly baterie. Samozřejmě se zapíše chyba . Systém přestane kontrolovat napětí, proud, teplotu baterky. Přestává fungovat integrátor pro hlídání stavu nabití. Ano Start&Stop přestane fungovat. Současně nebude funkční kontrola alternátoru na přetížení - pojede v tz. Default modu a tím pádem v případě nutnosti nebudou odpojovány spotřebiče významného odběru. Systém nemá info o napětí a proudu ! Otázka jak se zachovají full LED a možná , opakuji možná ztráta funkčnosti aktivní regenerace filtru pevných částic.
To už spíš vyřaď spínač víka motoru a máš Start@Stop z provozu taky.
Re: start&stop i30
kolomaz : to co píšeš si jen myslíš nebo jsi to nějak zjišťoval ?
To co jsem psal já mám na vlastní kůži odzkoušené : žádnou chybu v ŘJ nemám. Při zapojeném konektoru systém nekontroluje teplotu baterie, ale venkovní teplota je jeden z parametrů pro dobíjecí napětí. Odpojení konektoru nemá žádný vliv na řízení přetížení alternátoru. A ano, systém se bez konektoru (informace o odběru proudu) nastaví do default módu, který je světe div se shodný s auty bez inteligentního dobíjení a protože to stále dobíjí tak neodpojuje zařízení (např. vyhřívání sedačky), které by inteligentní dobíjení odpojilo když by mělo vybitou baterii = další plus pro odpojení. Full led a filtr částic mám a žádné anomálie jsem za rok provozu nezjistil.
Start@Stop můžeš vypnout více způsoby : tlačítko, zapnout halogenové potkávačky, ... ale ten konektor mi přijde jako nejjednodušší a navíc to vyřadí inteligentní dobíjení.
To co jsem psal já mám na vlastní kůži odzkoušené : žádnou chybu v ŘJ nemám. Při zapojeném konektoru systém nekontroluje teplotu baterie, ale venkovní teplota je jeden z parametrů pro dobíjecí napětí. Odpojení konektoru nemá žádný vliv na řízení přetížení alternátoru. A ano, systém se bez konektoru (informace o odběru proudu) nastaví do default módu, který je světe div se shodný s auty bez inteligentního dobíjení a protože to stále dobíjí tak neodpojuje zařízení (např. vyhřívání sedačky), které by inteligentní dobíjení odpojilo když by mělo vybitou baterii = další plus pro odpojení. Full led a filtr částic mám a žádné anomálie jsem za rok provozu nezjistil.
Start@Stop můžeš vypnout více způsoby : tlačítko, zapnout halogenové potkávačky, ... ale ten konektor mi přijde jako nejjednodušší a navíc to vyřadí inteligentní dobíjení.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: start&stop i30
Mne zase pride najjednoduchsie stlacit tlacitko. Je to o zvyku.
Skrabat si lave ucho pravou rukou je tiez riesenie
Skrabat si lave ucho pravou rukou je tiez riesenie
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
Re: start&stop i30
Já s odpojeným kablíkem jezdím přes dva měsíce a všechno vypadá v pohodě. Blikající kontrolka mně už ani nevadí, prvních pár dní mě trochu štvala, ale teď už si jí nevšímám.
Zítra jdu na druhou garančku, tak jsem zvědavý, jestli na to přijdou a budou něco říkat... kablík samozřejmě dnes zase zapojím.
Zítra jdu na druhou garančku, tak jsem zvědavý, jestli na to přijdou a budou něco říkat... kablík samozřejmě dnes zase zapojím.
XCeed 1.5 T-GDI 118 kW 7DCT GT-Line MY23
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Re: start&stop i30
Náhodou Axel má pravdu .... zeptat se u .
Mě teda hned při prodeji v autosalonu na dotaz poradili, sice rada typu použít párátko a zaaretovat tlačítko v sepnutém stavu není moc profesionální ale nebyli proti to svinstvo vypńout.
bohužel kurvítko na dobíjení baterie se tím nezruší.
Mě teda hned při prodeji v autosalonu na dotaz poradili, sice rada typu použít párátko a zaaretovat tlačítko v sepnutém stavu není moc profesionální ale nebyli proti to svinstvo vypńout.
bohužel kurvítko na dobíjení baterie se tím nezruší.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Re: start&stop i30
Tak jsem odpověděl a nějak to zmizlo, asi rukama
Takže napsal jsem co vím. A je na každém co se svým autem udělá. Rozhodně není pravda, že by "ten" káblík sloužil jen pro Start&Stop a inteligentní dobíjení. A rozhodně auta, která nemají Start&Stop a nemají inteligentní dobíjení, nepoužívají baterie AGM či EFB. A každý typ baterie má zcela jistě jiné nabíjecí charakteristiky.
ale pokud na ISŠA učí nesmysly, a pokud ten z Hyundai co tam přednášel elektriku schválně mystifikoval, pak sorry boot errors
Takže napsal jsem co vím. A je na každém co se svým autem udělá. Rozhodně není pravda, že by "ten" káblík sloužil jen pro Start&Stop a inteligentní dobíjení. A rozhodně auta, která nemají Start&Stop a nemají inteligentní dobíjení, nepoužívají baterie AGM či EFB. A každý typ baterie má zcela jistě jiné nabíjecí charakteristiky.
ale pokud na ISŠA učí nesmysly, a pokud ten z Hyundai co tam přednášel elektriku schválně mystifikoval, pak sorry boot errors
Re: start&stop i30
Nezkoušel někdo zařadit diodu do obvodu hlídání napětí a tím posunou stav inteligentního nabíjení?
Tímto snížit hlídané napětí o 0,7V a více podle počtu diod a typu.
Pěkně by to šlo nahrazením pojistky na baterce pojistkou s diodami.
Jednoduchá montáž a případná demontáž přípravku bez zásahu do elektroinstalace.
Tímto snížit hlídané napětí o 0,7V a více podle počtu diod a typu.
Pěkně by to šlo nahrazením pojistky na baterce pojistkou s diodami.
Jednoduchá montáž a případná demontáž přípravku bez zásahu do elektroinstalace.
Hyundai i30 kombi 1,5i - Smart + navigace.
Škoda Octavia II - 1,6 MPI 75kW + LPG
Škoda Octavia II - 1,6 MPI 75kW + LPG
Re: start&stop i30
Takhle to nepujde.
Ve "svorce" na - polu baterie je procesor a informace do ŘJ jdou komunikačním protokolem. Druhý drát je napájení svorky.
Měření je na napěťovém děliči integrovaném do elektroniky svorky. Plus další věci jako proud, teplota atd. Už tady někde je schema a popis.
Navíc tahle svorka stojí pár tisíc Kč takže bych pokusy opravdu nedělal.
Ten system není v základu špatný.
Stejné zapojení se snímačem na baterii je např v IXu, kde ale není žádné z výše jmenovaných kurvítek (S&G systém + "inteligentní" dobíjení).
Tam naopak originální EFB baterka (SOLITE - made in Korea) vydržela v pohodě 7 let. Běžný městský provoz, časté starty atd. Parkování venku. Ještě by to asi šlo déle ale měnila se preventivně letos v mrazech.
Kolomaz:
Na systém start/stop + dobíjení nejde použít nic jiného než AGM. Samozřejmě to chvíli funguje i s obyčejnou ale +- do roka to cyklování jakoukoliv běžnou baterii (i EFB) spolehlivě zničí.
Zkoušelo se to např. ve Škodovce.
Ve "svorce" na - polu baterie je procesor a informace do ŘJ jdou komunikačním protokolem. Druhý drát je napájení svorky.
Měření je na napěťovém děliči integrovaném do elektroniky svorky. Plus další věci jako proud, teplota atd. Už tady někde je schema a popis.
Navíc tahle svorka stojí pár tisíc Kč takže bych pokusy opravdu nedělal.
Ten system není v základu špatný.
Stejné zapojení se snímačem na baterii je např v IXu, kde ale není žádné z výše jmenovaných kurvítek (S&G systém + "inteligentní" dobíjení).
Tam naopak originální EFB baterka (SOLITE - made in Korea) vydržela v pohodě 7 let. Běžný městský provoz, časté starty atd. Parkování venku. Ještě by to asi šlo déle ale měnila se preventivně letos v mrazech.
Kolomaz:
Na systém start/stop + dobíjení nejde použít nic jiného než AGM. Samozřejmě to chvíli funguje i s obyčejnou ale +- do roka to cyklování jakoukoliv běžnou baterii (i EFB) spolehlivě zničí.
Zkoušelo se to např. ve Škodovce.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Re: start&stop i30
pekoz to s tebou souhlasím , a napsal jsem to samé
inteligentní dobíjení bych vypnul přenastavením řídící jednotky na vyšší napětí, Star&Stop převrácením funkce tlačítka - návodů i zde bylo již mnoho a jeden z mikropočítačem jsem měl možnost v pondělí vidět.
Současně jsem viděl i zařízení, které hlídá napětí na baterii - časový spínač 5 hodin po dojezdu sepne měřidlo a pokud je napětí nižší jak 12,5 V je odeslána SMS majiteli auta na nutnost dobití. Při napětí pod 12,2 je už přímo voláno a odeslána hlasová zpráva.
Holt někteří lidé jsou činosrodí.
inteligentní dobíjení bych vypnul přenastavením řídící jednotky na vyšší napětí, Star&Stop převrácením funkce tlačítka - návodů i zde bylo již mnoho a jeden z mikropočítačem jsem měl možnost v pondělí vidět.
Současně jsem viděl i zařízení, které hlídá napětí na baterii - časový spínač 5 hodin po dojezdu sepne měřidlo a pokud je napětí nižší jak 12,5 V je odeslána SMS majiteli auta na nutnost dobití. Při napětí pod 12,2 je už přímo voláno a odeslána hlasová zpráva.
Holt někteří lidé jsou činosrodí.