Akumulator AGM
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Akumulator AGM
Tak mám další zajímavý poznatek z dnesšní jízdy, který by mohl částečně nebo zcela vysvětlit/potvrdit některé teorie.
Po nastartování mě to klasicky ukazovalo, jako zatím pokaždé, v zásuvce 14,3V, pouze v režimu zapnutých potkávaček (H7) to vždy ukazuje 14,1V.
Nicméně po pár km to v režimu světel AUTO (svítily jen LED) povyskočilo na 14,7V (bez ohledu na plyn, neutrál, brzdění motorem), což by znamenalo, že ŘJ konečně vyhodnotila akumulátor jako nedostatečně nabitý a začala ho nuceně nabíjet.
Ovšem po přepnutí do režimu potkávaček napětí zase kleslo na těch klasických 14,1V, které tam bývá vždy, což by samozřejmě při aktuálně větším odběru při zapnutých světlech nedávalo smysl.
Tudíž jsem z toho vyvodil, že na ty potkávačky H7 to zřejmě opravdu dobíjí konstantně a stále 14,1V - jak psal dibarbora a další a jen v těch ostatních režimech světel to dobíjení řídí ŘJ podle potřeby (když nedobíjí - ukazuje to 14,3V, když dobíjí - ukazuje to 14,7V).
Uf. Napište někdo, že to tak je a jdu od toho ))
Po nastartování mě to klasicky ukazovalo, jako zatím pokaždé, v zásuvce 14,3V, pouze v režimu zapnutých potkávaček (H7) to vždy ukazuje 14,1V.
Nicméně po pár km to v režimu světel AUTO (svítily jen LED) povyskočilo na 14,7V (bez ohledu na plyn, neutrál, brzdění motorem), což by znamenalo, že ŘJ konečně vyhodnotila akumulátor jako nedostatečně nabitý a začala ho nuceně nabíjet.
Ovšem po přepnutí do režimu potkávaček napětí zase kleslo na těch klasických 14,1V, které tam bývá vždy, což by samozřejmě při aktuálně větším odběru při zapnutých světlech nedávalo smysl.
Tudíž jsem z toho vyvodil, že na ty potkávačky H7 to zřejmě opravdu dobíjí konstantně a stále 14,1V - jak psal dibarbora a další a jen v těch ostatních režimech světel to dobíjení řídí ŘJ podle potřeby (když nedobíjí - ukazuje to 14,3V, když dobíjí - ukazuje to 14,7V).
Uf. Napište někdo, že to tak je a jdu od toho ))
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
- Reklama
Re: Akumulator AGM
Já to mám jinak. Potkavacky mám podobně tj. pořád 14 V. Ale když dám světla do Auto, tak mi to lítá od 12 V až do 14,7 V. Nejvíc je při brzdění motorem.
V sobotu mám v plánu 200 km cestu, auto teď týden stojí, tak ho schválně nebudu dobíjet a budu opět sledovat. A změřím napětí před a po jízdě přímo na baterii.
V sobotu mám v plánu 200 km cestu, auto teď týden stojí, tak ho schválně nebudu dobíjet a budu opět sledovat. A změřím napětí před a po jízdě přímo na baterii.
i30 III combi 1.0 T-GDi 2019
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
Re: Akumulator AGM
Už sa tu vo vlákne špekulovalo aj s napätím cez obd diagnostiku.... takže som si našiel čas a niečo odsledoval. Bohužial som na mojom aute neobjavil žiadnu ameriku a ani niekoľko paralelných palubných sietí s rôznym napätím...
tak ako mám rovnaké napätie na AKU a v zásuvke, tak v rámci presnosti A/D prevodu v module OBD a RJ motora som zistil, že veľmi podobné a hlavne rovnako meniace sa napätie počas prevádzky vozidla ukazuje aj pseudodiagnostika ELM327 v OBD zásuvke. Konkrétne:
napätie riadiaceho modulu
napätie v OBD zásuvke
obe napätia sa pohybovali v tých istých reláciách ako napätie v zásuvke/na akumulátore... takže lietali v rozmedzí 12,X - 15V podľa aktuálnej situácie, ako je tu už X krát popísané....
tak ako mám rovnaké napätie na AKU a v zásuvke, tak v rámci presnosti A/D prevodu v module OBD a RJ motora som zistil, že veľmi podobné a hlavne rovnako meniace sa napätie počas prevádzky vozidla ukazuje aj pseudodiagnostika ELM327 v OBD zásuvke. Konkrétne:
napätie riadiaceho modulu
napätie v OBD zásuvke
obe napätia sa pohybovali v tých istých reláciách ako napätie v zásuvke/na akumulátore... takže lietali v rozmedzí 12,X - 15V podľa aktuálnej situácie, ako je tu už X krát popísané....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Akumulator AGM
Dibarbora: .....a ses teda presvedceny, ze na ty zapnute potkavacky H7 to opravdu konstante neustale dobiji? Je to pro me vzhledem k velmi castym kratkym jizdam hodne dulezite a z tech zkratek a oznaceni z tveho posledniho postu bohuzel skoro nicemu nerozumim
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Re: Akumulator AGM
Každé napätie nad 13,8V je nabíjacie ! Pokiaľ máš 14,1V tak buď spokojný nabíja ti to trvalé . Ak ti to nikdy neklesá pod 13V tak to nerieš a spokojné jazdí bez obáv . Občasne to môžeš dobiť nabíjačkou pre dobrý pocit Máš výnimočné auto ktoré vždy dobíja (pokiaľ ti voltmeter udáva presne údaje v rámci tolerancie ) Môžeš biť spokojný máš to OK .Patr píše: ↑18 kvě 2021, 09:48
Po nastartování mě to klasicky ukazovalo, jako zatím pokaždé, v zásuvce 14,3V, pouze v režimu zapnutých potkávaček (H7) to vždy ukazuje 14,1V.
Nicméně po pár km to v režimu světel AUTO (svítily jen LED) povyskočilo na 14,7V (bez ohledu na plyn, neutrál, brzdění motorem), což by znamenalo, že ŘJ konečně vyhodnotila akumulátor jako nedostatečně nabitý a začala ho nuceně nabíjet.
(když nedobíjí - ukazuje to 14,3V, když dobíjí - ukazuje to 14,7V).
Uf. Napište někdo, že to tak je a jdu od toho ))
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Re: Akumulator AGM
doporučuji následující test :
1. odemčete automobil
2. otevřte haubnu
3. voltmetr číslo 1 připojte přímo na akumulátor a zapište si napětí - předpokládám že bude v rozmezí 12,3 - 12,9 V
4. voltmetr číslo 2 připojte do zásuvky zapalovače - zapiště napětí. - jsem si jist , že bude shodné ( na desetiny ) s napětím voltmetru číso 1
5. nastartujte a můžete vyjet , po pár okamžicích bude napětí v zapalovači vyšší jak napětí v bodě 3.
6. po celou dobu jízdy 10 - 100 km +/- neklesne napětí pod 13,6 V . Pokud ano, něco je špatně ! ( během jízdy nezapínejte nic co nemusíte )
7. zaparkujte vozidlo a počkejte cca 3 hodiny na ústálení napětí akumulátoru. nelze měřit napětí hned po jízdě , nabíjení - !!!!
8. Jaké napětí naměříte na akumulátoru ?
a) nižší jak napětí v bodě 3
b) vyšší a nebo stejné jako napětí v bodě 3
Co myslíte ? Vyzkoušejte a uvidíte.
Jen pro neelektrikáře - pokud v bodě A je nižší napětí jak v bodě B , pak proud teče z bodu B do bodu A. A zase naopak. Tedy pokud po celou dobu jízdy bylo v zásuvce zapalovače vyšší napětí jak napětí v bodě 3. , pak musí platit výsledek 8b pro případ, že zásuvka zapalovače je přímo spojena s akumulátorem
Pokud je napětí nižší jak v bodě 3, pak palubní napětí není totožné s napětím akumulátoru.
1. odemčete automobil
2. otevřte haubnu
3. voltmetr číslo 1 připojte přímo na akumulátor a zapište si napětí - předpokládám že bude v rozmezí 12,3 - 12,9 V
4. voltmetr číslo 2 připojte do zásuvky zapalovače - zapiště napětí. - jsem si jist , že bude shodné ( na desetiny ) s napětím voltmetru číso 1
5. nastartujte a můžete vyjet , po pár okamžicích bude napětí v zapalovači vyšší jak napětí v bodě 3.
6. po celou dobu jízdy 10 - 100 km +/- neklesne napětí pod 13,6 V . Pokud ano, něco je špatně ! ( během jízdy nezapínejte nic co nemusíte )
7. zaparkujte vozidlo a počkejte cca 3 hodiny na ústálení napětí akumulátoru. nelze měřit napětí hned po jízdě , nabíjení - !!!!
8. Jaké napětí naměříte na akumulátoru ?
a) nižší jak napětí v bodě 3
b) vyšší a nebo stejné jako napětí v bodě 3
Co myslíte ? Vyzkoušejte a uvidíte.
Jen pro neelektrikáře - pokud v bodě A je nižší napětí jak v bodě B , pak proud teče z bodu B do bodu A. A zase naopak. Tedy pokud po celou dobu jízdy bylo v zásuvce zapalovače vyšší napětí jak napětí v bodě 3. , pak musí platit výsledek 8b pro případ, že zásuvka zapalovače je přímo spojena s akumulátorem
Pokud je napětí nižší jak v bodě 3, pak palubní napětí není totožné s napětím akumulátoru.
Re: Akumulator AGM
Bod 4 bych vynechal. 12 V zásuvka je aktivní až od určité polohy klíče v zapalování, kdy už nabíhají budíky, čerpadlo atd. takže napětí je nižší než přímo na baterii.
Škoda že není stále aktivní zásuvka v kufru u kombi, u Ceedu byla.
Škoda že není stále aktivní zásuvka v kufru u kombi, u Ceedu byla.
i30 III combi 1.0 T-GDi 2019
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
Re: Akumulator AGM
kolomaz : Tvrdíš (bod 5) že napätie v palubnej sieti je rozdielne ako napätie na akumulátore pri jazde ? Podľa toho by nemohol biť tvrdý prepoj medzi poistkovým boxom a akumulátorom lebo by to nebolo možné dosiahnuť rozdielne napätie v sieti a akumulátore ako tvrdíš . Kde je ten "bod" kde sa delí napríklad 14.3V palubná sieť a 12,7V akumulátor V prípade 48V MHEW to teoreticky môže tak biť,ale pri klasike ? No ak bude času tak tu tvoju teóriu rozdielneho napätia otestujem . Neverím že tam bude rozdiel väčší ako prechodové odpory a straty na vodičoch čo je zanedbateľný rozdiel . Ale nechám sa prekvapiť
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Re: Akumulator AGM
Na mojom aute určite áno...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Akumulator AGM
Můžete mi někdo sdělit, kam tedy připojit záporný pól nabíječky u motoru 1.6 crdi rv 2019, když ne přímo na akumulátor? Nikde jsem nenašel kostru a v návodu píšou, že se nabíječka připojuje přímo na pól akumulátoru. Děkuji.
Hyundai i30 Fastback - 12/2019 - 1.6 CRDI DCT - 100kW - Ultimate, Micron Gray
Re: Akumulator AGM
Jasne, že priamo na svorku aku... každý spoj po ceste zbytočne znižuje nabíjací prúd...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Akumulator AGM
Děkuji. Radši jsem se zeptal protože se tu psalo ať záporný pól se dává na kostru, aby čidlo vědělo o nabíjení agm baterie.
Hyundai i30 Fastback - 12/2019 - 1.6 CRDI DCT - 100kW - Ultimate, Micron Gray
Re: Akumulator AGM
Me to totiz ukazuje pres 14V porad, za jakychkoliv okolnosti, tak to nemam jak poznat. Uz jsem poridil voltmetr (jinou znacku) i do druhe zasuvky abych eliminoval chybu mereni a je to stejne.
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Re: Akumulator AGM
AK by si nabíjal baterku mimo vozidla, tak by si čidlo ťahal spolu s aku ? Niektoré rady treba brať s rezervou...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.