"Oprava" vyklápěcího klíče

Návody - demontáže, opravy

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

"Oprava" vyklápěcího klíče

Příspěvek od willy50 »

Postupem času mne začalo dost iritovat, že se klíč nevyklápí úplně, ale zůstává asi 30 stupňů před úplným ztopořením.
Předpoklad že se do kloubu dostal nějaký binec se nepotvrdil. Až pohled přes lupu prozradil, že nýt který spojuje samotný klíč s kloubem vyčuhuje asi dvě desetiny mm. I to stačilo aby zadrhával o plast v kterém kloub chodí.
Sklepnul jsem nýt tupým koncem vrtáku (podložit kouskem tvrdého dřeva).
On to vlastně není nýt v pravém slova smyslu, jen nějaká podélné rozříznutá ocelová trubička.
Poté již je funkce vystřelováku plně obnovena.
Blbost, ale snad to někomu pomůže.
key4.jpg
key4.jpg (69.04 KiB) Zobrazeno 1528 x
Reklama
 

Odjinud
***
Příspěvky: 969
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: "Oprava" vyklápěcího klíče

Příspěvek od Odjinud »

Kdyz uz jsme u toho, jak dlouho ma vydrzet baterka v klici?
Ja ji mam po 8-9 mesicich k.o. a musel jsem zacit uzivat druhy klic....
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Uživatelský avatar
Verxes
**
Příspěvky: 175
Registrován: 10 srp 2012, 08:47

Re: "Oprava" vyklápěcího klíče

Příspěvek od Verxes »

Už za 9 měsíců KO jo? To je bída.. v předchozích autech běžně vydržely 8-9 let úplně v klidu. Je pravda, že u služebních Škodovek to je teď taky bída - tam to měníme taky každou chvíli (max. rok to tam vydrží) - má to nějaké logické vysvětlení? To dnešní klíčky jsou takoví "žrouti" energie??
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart (od 26.4.2021)
prodáno: Hyundai i30 II HB 1.6 CVVT Trikolor 88kw
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: "Oprava" vyklápěcího klíče

Příspěvek od Axel.Foley »

willy50: =D>

Odjinud: Šunt baterka. Znám z posuvek a bezdrát sady myš + klávesnice, ty nejlevnější baterky houbelec vydrží (už jsem měnil i po dvou týdnech ](*,) ).
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: "Oprava" vyklápěcího klíče

Příspěvek od willy50 »

S těmi CR2032 se mi to moc nezdá. Že by se tak zhoršila kvalita?
Běžně musí vydržet minimálně 5 let. Nebude problém spíše v napájeném zařízení?
Mi vždy zatím vydržely 6-8 let, pokud je klíč neustále v permanenci tak snad polovinu?!?
Ale nevím jak je to u "bezklíčového odemykání", jestli vysílač v klíči baterku více nežere.
(nevím jak se to správně jmenuje, když máme klíč v kapse a auto se samo odemkne a startování tlačítkem)
Odjinud
***
Příspěvky: 969
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: "Oprava" vyklápěcího klíče

Příspěvek od Odjinud »

Muze byt oboje. Premyslim, jestli to reklamovat (jde-li to vubec). Garancka je v rijnu, na ru cekat nechci. Nicmene ted jsem koukal do navodu a vymena se zda jednoducha (u feldy se po vymene nejak DO muselo snad sparovat s autem, tusim), takze budu verit, ze byla spatna jen baterka (stane se).
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: "Oprava" vyklápěcího klíče

Příspěvek od willy50 »

Pozor při páčení krytu, ať ho nezlomíš nebo nepoškodíš, je to trochu prasárna. Pak ještě odšroubovat kryt baterky. Celkově poměrně jednoduché, podruhé už to dáš poslepu! :D
A že by se po výměně baterky muselo spárovávat, to jsem ještě neslyšel.
[SK]peter
**
Příspěvky: 104
Registrován: 09 pro 2018, 12:25

Re: "Oprava" vyklápěcího klíče

Příspěvek od [SK]peter »

2,5 roka a stále som nemusel baterky meniť
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: "Oprava" vyklápěcího klíče

Příspěvek od WalterB »

Teď budu možná trochu za trotla, ale nikdy mě nenapadlo, že je nutné baterku v klíči vůbec měnit. :shock:
Např. u Oktávky z r. 2004 jsem baterku neměnil v žádném ze dvou klíčů ani jednou, a to auto odemykám výhradně přes DO. Kdysi jsem někde zaslechl, že tam snad není obyčejná baterka, ale akumulátorek, který se při zapnutém zapalování sám dobíjí. Ale nijak jsem to nezkoumal. Zrovna tak klíče u služebních Ceedů - taky nevím, že by to ve firmě někdy někdo řešil. :-k
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: "Oprava" vyklápěcího klíče

Příspěvek od Axel.Foley »

V klíči jsou knoflíkové baterky a ač se jejich výdrž zdá být nekonečná, někdy opravdu odejdou. Návod na výměnu by měl být součástí manuálu k autu.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: "Oprava" vyklápěcího klíče

Příspěvek od willy50 »

Zatím vždy byly v klíči CR2032, tedy v těch se kterými jsem se setkal!
:D
Uživatelský avatar
KamZehr
**
Příspěvky: 226
Registrován: 27 dub 2012, 16:48
Bydliště: Praha

Re: "Oprava" vyklápěcího klíče

Příspěvek od KamZehr »

Tucson 1,6 T-GDi Adventure - 09/2020
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: "Oprava" vyklápěcího klíče

Příspěvek od Pjotr1 »

vzdáleně související dotaz : v klíčku je i bezpečnostní čip, bez kterého by nemělo jít nastartovat. Prosím nevíte jak daleko může být tento čip od spínací skřínky, aby šlo nastartovat ?
Vymýšlím (kraviny) že bych si nechal udělat klíč na startování (jen ten plech bez čipu) a nechal ho trvale v zapalování a origo klíč (včetně zabezpečovacího čipu) bych dával do středové konzole nebo ho měl v košili. Tedy klíč s čipem bude asi 0,5m od zapalování a tím fake klíčkem jen otočím ve spínací skřínce.
Půjde takto nastartovat ?
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: "Oprava" vyklápěcího klíče

Příspěvek od Richard555 »

Podle mě, bude potřeba dost velká blízkost klíče u spínací skříňky, řekl bych tak do 10cm - anténa je taková spirála kolem spínačky a ta načte kod z čipu a umožní startovat......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
remkren
**
Příspěvky: 448
Registrován: 21 kvě 2021, 00:07

Re: "Oprava" vyklápěcího klíče

Příspěvek od remkren »

WalterB píše: 09 srp 2021, 14:42 ... Kdysi jsem někde zaslechl, že tam snad není obyčejná baterka, ale akumulátorek, který se při zapnutém zapalování sám dobíjí. ... :-k
:roll: #-o :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Jak na to“