Vybitý akumulátor

Co se jinam nevešlo - výfuk, kola, údržba, akumulátor, příslušenství, manuály/schémata atd.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11635
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Vybitý akumulátor

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Přesně tak, samotné ISG, tedy inteligentní dobíjení, se vyřadit nedá. Měl jsem hned ve svém prvním příspěvku použít zkratku S/S. Každopádně deaktivací S/S se přestane systematicky ničit motor a životnost akumulátoru se zvýší už jen tím, že bude ušetřen zátěže startování.
A jak píše WalterB, občasné dobití nabíječkou rozhodně neuškodí :wink: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Reklama
 

Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Vybitý akumulátor

Příspěvek od Pjotr1 »

životnost motoru se vypnutím S/S možná trochu prodlouží (spíš bych napsal nezkrátí, protože kdo najede tolik km aby odrovnal motor ?), spíš bych přínos viděl u turba, zejména když bylo pod velkou zátěží a pak S/S vypnul motor.
Nicméně životnost baterie se tím neprodlouží, jen se tím prodlouží doba po kterou ISG nebude dobíjet (tím že baterie nemusí startovat tak déle vydrží "nabitá" a tím déle ISG nebude dobíjet)
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Vybitý akumulátor

Příspěvek od willy50 »

Pjotr1:
s Tvým názorem bych chtěl polemizovat. Startování i teplého motoru určitě neprospívá více částem vozidla(startér, akumulátor, motor samotný ....atd)
Jistě to není žádná hrůza, ale je lepší S/S vypínat. Solidní prodejce na to dokonce sám upozorňuje a doporučí vypinat :!:
Už jsem se naučil "opičí trojhmat" otočit klíčkem do první polohy, zmáčknout pruhy, držet, mezitím levou rukou vypnout S/S, mezitím se pruhy vypnou, přesunu plynule pravou na klíček, nastartuju a můžu vyrazit. :D
A zeptej se nějakého baterkáře, ten ti potvrdí že AKU dost trpí vysokými startovacími proudy.
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Vybitý akumulátor

Příspěvek od slabostka »

životnosť baterky je predsa daná počtom štartov ak by sme vzali že nabíjanie je OK. Ak porovnám 2 baterky v rovnakom aute predpokladám tá čo štartne 2x viac vydrží časovo polovicu. CCa....Logicky a jednoducho menej štartov dlhšia životnosť - a to myslím podstatne, nie 3 roky ale 6-7 rokov. Niežeby to bola nenormálna položka ale baterka odíde v zime, pri -15 a práve keď sa treba niekam súrne dostať a v obchode po ruke práve daný typ nemajú....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Vybitý akumulátor

Příspěvek od willy50 »

Možná to tak úplně lineární nepřímá úměra není, ale tak přibližně se s tim dá souhlasit.
Ostatně výrobci si toho jsou samozřejmě vědomi a dávají do aut značně naddimenzované AKU.
A jejich cena je oproti klasice několikanásobná!
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Vybitý akumulátor

Příspěvek od Pjotr1 »

willy50 :
ano souhlasím, motoru to neprospívá a baterce to škodí.

slabostka :
životnost olověné baterie je daná (mnoha vlivy : teplota, kvalita materiálů a provedení, ...) ale nejdůležitější jsou doba po kterou je baterie podbytá (nízký stav napětí) a počet cyklů. Proto se do aut se S/S systémem dávají jen AGM (nebo podobné) baterie. Takže pokud nějak dokážeme omezit dobu kdy má baterie nízké napětí nebo počet cyklů tak tím prodloužíme její životnost. S/S s tím nemám moc společného. Na velký proud jsou baterie stavěné (proto se jim říká startovací na rozdíl od trakčních). Jediné kdy může mít velký proud podstatný vliv, je kdy se vlivem proudu zahřejí desky a skroutí se, ale to se bavíme o např startování po dobu 10 minut. Jinak nastartování ohřátého motoru životnosti baterie neubere (ve smyslu velkého proudu). Tedy rozhodující na životnost baterie je vypnout inteligentní dobíjení (to způsobu "podbytí" a cykly). Možností je více (žádná není ideální) : zapnout potkávačky, vytáhnout konektro z čidla ISG, ...
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
kzlatak
*
Příspěvky: 12
Registrován: 17 led 2015, 21:14
Bydliště: Louny

Re: Vybitý akumulátor

Příspěvek od kzlatak »

To se nám ta diskuze rozjela :D Nicméně dnes, po ujetí asi 100 km, je baterie opět v zeleném a subjektivně se mi zdá, že je rozjezd mnohem častěji podporován elektřinou než doposud. Za mě v pondělí volám do Hyundai a objednám krabičku na automatické vypínají ISG a zapínání Autohold, opravdu ji mají v nabídce. Já bych se to vypínat naučil, ale s autem jezdí i manželka :wink:
HYUNDAI TUCSON NX4, 1.6 T-GDI MHEV 4x4 132kW 7st. DCT, STYLE+PREMIUM, rok výroby 2020
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20309
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Vybitý akumulátor

Příspěvek od Axel.Foley »

Tak ji nauč S/S vypínat :!: Vypne, dostane pamlsek. Nevypne - dostane rákoskou přes ruce :idea: :lol:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5130
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Vybitý akumulátor

Příspěvek od petzl62 »

Tvl nemá každý doma malou ZOO jako ty :lol: ty pamlsku :mrgreen:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20309
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Vybitý akumulátor

Příspěvek od Axel.Foley »

Sýr, olivy, nebo co má manželka ráda snad doma najde :wink: :lol:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Izi4
*
Příspěvky: 56
Registrován: 06 led 2021, 12:08

Re: Vybitý akumulátor

Příspěvek od Izi4 »

Kousek černé gumy vložené do mezery tlačítka a bude trvale sepnuto. O vypínání start stop vůbec nevím...
Hyundai i30 kombi 1,5i - Smart + navigace.

Škoda Octavia II - 1,6 MPI 75kW + LPG
Uživatelský avatar
Nezmar
Příspěvky: 5
Registrován: 12 pro 2021, 10:40

Re: Vybitý akumulátor

Příspěvek od Nezmar »

Hyundai Tuscon NX4, 1,6 T-GDI 110kW, manuál, SMART, Engine Red
Citroen C5 Break 2,2 HDI 16V
Škoda Fabia kombi 1,4 16V,55kW
Škoda Karoq 2,0 110kW DSG 4x4
Suzuki Grand Vitara 1,9TD
VW Amarok 2,0 TDi 12kW
Ford Ranger 2,5 TDCi 103kW
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8185
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Vybitý akumulátor

Příspěvek od Mexican »

Axel.Foley píše: 13 srp 2021, 17:24 Tak ji nauč S/S vypínat :!: Vypne, dostane pamlsek. Nevypne - dostane rákoskou přes ruce :idea: :lol:
tak, tak. Takzvany Pavlov reflex pre start/stop :-D
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Vybitý akumulátor

Příspěvek od Pjotr1 »

je připomenu, že SS má s vybíjením akumulátoru jen málo společného. Hlavním viníkem je ISG v kombinaci s delší dobou bez ježdění
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
martintex
Příspěvky: 3
Registrován: 31 led 2023, 16:53
Bydliště: Bratislava

Re: Vybitý akumulátor

Příspěvek od martintex »

Mozno trochu mimo temy, ale predsalen, otazocka ohladom zobrazenia stavu nabitia akumulatora.
Mam novy NX4. Pri preberani vozidla u predajcu svietila na virtualnom kokpite na mieste otackomera informacia o stave nabitia akumulatora (prikladam fotku). Pri prvej jazde som chcel vidiet otackomer a tak som bez rozmyslania deaktivoval to zobrazenie stavu nabitia podrzanim tlacitka OK (podla instrukcie na tej obrazovke).
Viete mi poradit ako sa dostat spat k zobrazeniu stavu nabitia akumulatora, resp. ci sa tato informacia da niekde vidiet/znovu aktivovat? V dokumentacii som o tom nenasiel ziadnu zmienku a ani v BlueLink aplikacii nikde nevidim tuto moznost.
Přílohy
foto virtualneho kokpitu s informaciou o stave nabitia akumulatora na mieste otackomera
foto virtualneho kokpitu s informaciou o stave nabitia akumulatora na mieste otackomera
status_LCD_display.jpg (39.03 KiB) Zobrazeno 646 x
Odpovědět

Zpět na „Tucson III - Ostatní“