Vybitý akumulátor
Moderátor: Moderátoři
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11635
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Vybitý akumulátor
Přesně tak, samotné ISG, tedy inteligentní dobíjení, se vyřadit nedá. Měl jsem hned ve svém prvním příspěvku použít zkratku S/S. Každopádně deaktivací S/S se přestane systematicky ničit motor a životnost akumulátoru se zvýší už jen tím, že bude ušetřen zátěže startování.
A jak píše WalterB, občasné dobití nabíječkou rozhodně neuškodí .
A jak píše WalterB, občasné dobití nabíječkou rozhodně neuškodí .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Reklama
Re: Vybitý akumulátor
životnost motoru se vypnutím S/S možná trochu prodlouží (spíš bych napsal nezkrátí, protože kdo najede tolik km aby odrovnal motor ?), spíš bych přínos viděl u turba, zejména když bylo pod velkou zátěží a pak S/S vypnul motor.
Nicméně životnost baterie se tím neprodlouží, jen se tím prodlouží doba po kterou ISG nebude dobíjet (tím že baterie nemusí startovat tak déle vydrží "nabitá" a tím déle ISG nebude dobíjet)
Nicméně životnost baterie se tím neprodlouží, jen se tím prodlouží doba po kterou ISG nebude dobíjet (tím že baterie nemusí startovat tak déle vydrží "nabitá" a tím déle ISG nebude dobíjet)
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Vybitý akumulátor
Pjotr1:
s Tvým názorem bych chtěl polemizovat. Startování i teplého motoru určitě neprospívá více částem vozidla(startér, akumulátor, motor samotný ....atd)
Jistě to není žádná hrůza, ale je lepší S/S vypínat. Solidní prodejce na to dokonce sám upozorňuje a doporučí vypinat
Už jsem se naučil "opičí trojhmat" otočit klíčkem do první polohy, zmáčknout pruhy, držet, mezitím levou rukou vypnout S/S, mezitím se pruhy vypnou, přesunu plynule pravou na klíček, nastartuju a můžu vyrazit.
A zeptej se nějakého baterkáře, ten ti potvrdí že AKU dost trpí vysokými startovacími proudy.
s Tvým názorem bych chtěl polemizovat. Startování i teplého motoru určitě neprospívá více částem vozidla(startér, akumulátor, motor samotný ....atd)
Jistě to není žádná hrůza, ale je lepší S/S vypínat. Solidní prodejce na to dokonce sám upozorňuje a doporučí vypinat
Už jsem se naučil "opičí trojhmat" otočit klíčkem do první polohy, zmáčknout pruhy, držet, mezitím levou rukou vypnout S/S, mezitím se pruhy vypnou, přesunu plynule pravou na klíček, nastartuju a můžu vyrazit.
A zeptej se nějakého baterkáře, ten ti potvrdí že AKU dost trpí vysokými startovacími proudy.
Re: Vybitý akumulátor
životnosť baterky je predsa daná počtom štartov ak by sme vzali že nabíjanie je OK. Ak porovnám 2 baterky v rovnakom aute predpokladám tá čo štartne 2x viac vydrží časovo polovicu. CCa....Logicky a jednoducho menej štartov dlhšia životnosť - a to myslím podstatne, nie 3 roky ale 6-7 rokov. Niežeby to bola nenormálna položka ale baterka odíde v zime, pri -15 a práve keď sa treba niekam súrne dostať a v obchode po ruke práve daný typ nemajú....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Vybitý akumulátor
Možná to tak úplně lineární nepřímá úměra není, ale tak přibližně se s tim dá souhlasit.
Ostatně výrobci si toho jsou samozřejmě vědomi a dávají do aut značně naddimenzované AKU.
A jejich cena je oproti klasice několikanásobná!
Ostatně výrobci si toho jsou samozřejmě vědomi a dávají do aut značně naddimenzované AKU.
A jejich cena je oproti klasice několikanásobná!
Re: Vybitý akumulátor
willy50 :
ano souhlasím, motoru to neprospívá a baterce to škodí.
slabostka :
životnost olověné baterie je daná (mnoha vlivy : teplota, kvalita materiálů a provedení, ...) ale nejdůležitější jsou doba po kterou je baterie podbytá (nízký stav napětí) a počet cyklů. Proto se do aut se S/S systémem dávají jen AGM (nebo podobné) baterie. Takže pokud nějak dokážeme omezit dobu kdy má baterie nízké napětí nebo počet cyklů tak tím prodloužíme její životnost. S/S s tím nemám moc společného. Na velký proud jsou baterie stavěné (proto se jim říká startovací na rozdíl od trakčních). Jediné kdy může mít velký proud podstatný vliv, je kdy se vlivem proudu zahřejí desky a skroutí se, ale to se bavíme o např startování po dobu 10 minut. Jinak nastartování ohřátého motoru životnosti baterie neubere (ve smyslu velkého proudu). Tedy rozhodující na životnost baterie je vypnout inteligentní dobíjení (to způsobu "podbytí" a cykly). Možností je více (žádná není ideální) : zapnout potkávačky, vytáhnout konektro z čidla ISG, ...
ano souhlasím, motoru to neprospívá a baterce to škodí.
slabostka :
životnost olověné baterie je daná (mnoha vlivy : teplota, kvalita materiálů a provedení, ...) ale nejdůležitější jsou doba po kterou je baterie podbytá (nízký stav napětí) a počet cyklů. Proto se do aut se S/S systémem dávají jen AGM (nebo podobné) baterie. Takže pokud nějak dokážeme omezit dobu kdy má baterie nízké napětí nebo počet cyklů tak tím prodloužíme její životnost. S/S s tím nemám moc společného. Na velký proud jsou baterie stavěné (proto se jim říká startovací na rozdíl od trakčních). Jediné kdy může mít velký proud podstatný vliv, je kdy se vlivem proudu zahřejí desky a skroutí se, ale to se bavíme o např startování po dobu 10 minut. Jinak nastartování ohřátého motoru životnosti baterie neubere (ve smyslu velkého proudu). Tedy rozhodující na životnost baterie je vypnout inteligentní dobíjení (to způsobu "podbytí" a cykly). Možností je více (žádná není ideální) : zapnout potkávačky, vytáhnout konektro z čidla ISG, ...
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Vybitý akumulátor
To se nám ta diskuze rozjela Nicméně dnes, po ujetí asi 100 km, je baterie opět v zeleném a subjektivně se mi zdá, že je rozjezd mnohem častěji podporován elektřinou než doposud. Za mě v pondělí volám do Hyundai a objednám krabičku na automatické vypínají ISG a zapínání Autohold, opravdu ji mají v nabídce. Já bych se to vypínat naučil, ale s autem jezdí i manželka
HYUNDAI TUCSON NX4, 1.6 T-GDI MHEV 4x4 132kW 7st. DCT, STYLE+PREMIUM, rok výroby 2020
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20309
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Vybitý akumulátor
Tak ji nauč S/S vypínat Vypne, dostane pamlsek. Nevypne - dostane rákoskou přes ruce
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Vybitý akumulátor
Tvl nemá každý doma malou ZOO jako ty ty pamlsku
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20309
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Vybitý akumulátor
Sýr, olivy, nebo co má manželka ráda snad doma najde
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Vybitý akumulátor
Kousek černé gumy vložené do mezery tlačítka a bude trvale sepnuto. O vypínání start stop vůbec nevím...
Hyundai i30 kombi 1,5i - Smart + navigace.
Škoda Octavia II - 1,6 MPI 75kW + LPG
Škoda Octavia II - 1,6 MPI 75kW + LPG
Re: Vybitý akumulátor
Hyundai Tuscon NX4, 1,6 T-GDI 110kW, manuál, SMART, Engine Red
Citroen C5 Break 2,2 HDI 16V
Škoda Fabia kombi 1,4 16V,55kW
Škoda Karoq 2,0 110kW DSG 4x4
Suzuki Grand Vitara 1,9TD
VW Amarok 2,0 TDi 12kW
Ford Ranger 2,5 TDCi 103kW
Citroen C5 Break 2,2 HDI 16V
Škoda Fabia kombi 1,4 16V,55kW
Škoda Karoq 2,0 110kW DSG 4x4
Suzuki Grand Vitara 1,9TD
VW Amarok 2,0 TDi 12kW
Ford Ranger 2,5 TDCi 103kW
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8185
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vybitý akumulátor
tak, tak. Takzvany Pavlov reflex pre start/stopAxel.Foley píše: ↑13 srp 2021, 17:24 Tak ji nauč S/S vypínat Vypne, dostane pamlsek. Nevypne - dostane rákoskou přes ruce
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Vybitý akumulátor
je připomenu, že SS má s vybíjením akumulátoru jen málo společného. Hlavním viníkem je ISG v kombinaci s delší dobou bez ježdění
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Vybitý akumulátor
Mozno trochu mimo temy, ale predsalen, otazocka ohladom zobrazenia stavu nabitia akumulatora.
Mam novy NX4. Pri preberani vozidla u predajcu svietila na virtualnom kokpite na mieste otackomera informacia o stave nabitia akumulatora (prikladam fotku). Pri prvej jazde som chcel vidiet otackomer a tak som bez rozmyslania deaktivoval to zobrazenie stavu nabitia podrzanim tlacitka OK (podla instrukcie na tej obrazovke).
Viete mi poradit ako sa dostat spat k zobrazeniu stavu nabitia akumulatora, resp. ci sa tato informacia da niekde vidiet/znovu aktivovat? V dokumentacii som o tom nenasiel ziadnu zmienku a ani v BlueLink aplikacii nikde nevidim tuto moznost.
Mam novy NX4. Pri preberani vozidla u predajcu svietila na virtualnom kokpite na mieste otackomera informacia o stave nabitia akumulatora (prikladam fotku). Pri prvej jazde som chcel vidiet otackomer a tak som bez rozmyslania deaktivoval to zobrazenie stavu nabitia podrzanim tlacitka OK (podla instrukcie na tej obrazovke).
Viete mi poradit ako sa dostat spat k zobrazeniu stavu nabitia akumulatora, resp. ci sa tato informacia da niekde vidiet/znovu aktivovat? V dokumentacii som o tom nenasiel ziadnu zmienku a ani v BlueLink aplikacii nikde nevidim tuto moznost.
- Přílohy
-
- foto virtualneho kokpitu s informaciou o stave nabitia akumulatora na mieste otackomera
- status_LCD_display.jpg (39.03 KiB) Zobrazeno 646 x