Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Alf6 píše: 18 zář 2021, 17:50 V pohodě :D Už to stejně čtu. Odpovím si tedy sám. :D Motor je pouze CVVT. Tímpadem nemá výfukové ventily. Má tedy jen ventily na straně sání. Takže vnitřní EGR nemá a jedná se o klasicke EGR. Což je bohužel ta horší varianta.
Výfukové ventily ma :D a dokonce casovane.... I saci :lol:
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Reklama
 

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od idam.i »

daves píše: 18 zář 2021, 17:17 To Idam_i:

Když už se tu včera rozjela diskuze na téma dodatečná montáž LPG k 1,5 DPi, tak jsem přidal svoji zkušenosti s aktuálním vozem s továrním LPG, jako potvrzení remkenových slov o zkušenostech jeho kamarádů. A pro ty co čtou i mezi řádky to je vlastně pár důvodů proč už další auto na LPG dorovolně nechci a zvolil jsem tento motor.
Je to velký problém?
Pre mňa žiadny. :lol:
Len by som založil vlálno 1,5DPi a LPG a bude to jasné aj o niekoľko mesiacov.
V poho dokážem s tým žiť.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5123
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od petzl62 »

Cecil67 píše: 18 zář 2021, 17:59
Alf6 píše: 18 zář 2021, 17:50 V pohodě :D Už to stejně čtu. Odpovím si tedy sám. :D Motor je pouze CVVT. Tímpadem nemá výfukové ventily. Má tedy jen ventily na straně sání. Takže vnitřní EGR nemá a jedná se o klasicke EGR. Což je bohužel ta horší varianta.
Výfukové ventily ma :D a dokonce casovane.... I saci :lol:
Alfe, Alfe, asi slušný matroš [-o< [-o< :shock: :shock: #-o #-o
Cecil 67: =D> =D> =D> :wink:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
dibarbora
*****
Příspěvky: 2232
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora »

Asi nejaká prevratná novinka v technike.... piestový motor s vnútorným spaľovaním bez výfukových ventilov ..... :shock: :mrgreen:
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Alf6 »

Petzl.. Ty aby ses neozval :mrgreen:
Bohužel Vaculík píše, že CVVT, ne D-CVVT. Kde je rozdíl si vyguglete sami. CVVT Není duální variabilní časování sacich a výfukových ventilů. Pouze časování na straně sacich ventilů.
Cecile, už to chápeš? V článku je uvedeno CVVT. Takže nemá duální variabilni časování jak na strane sacich, tak výfukových ventilů.

Skryté EGR je právě to, že si motor v určitých otáčkách cucne zpět zpaliny přes výfukové ventily do motoru. A to díky duálnímu variabnimu časování. Tímto zůstávaji sací ventily čisté, narozdil od klasického EGR.

Placete se po ramenou dobře hoši. Srandičky, srandičky.. Ale nic víc se od vás asi čekat nedá.. :mrgreen:
Naposledy upravil(a) Alf6 dne 18 zář 2021, 21:27, celkem upraveno 1 x.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Alf6 »

dibarbora píše: 18 zář 2021, 21:14 Asi nejaká prevratná novinka v technike.... piestový motor s vnútorným spaľovaním bez výfukových ventilov ..... :shock: :mrgreen:
Jo dobře. Tak jsem nenapsal, že nemá jejich časování. Tak a teď se můžeš smát..
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Ale tento motor je d-CVVT! Takže časování mají obě strany!
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Alf6 »

Cecile, ještě jednou. V článku se píše, že je motor označeny 1,5CVVT. Prostě z tohoto důvodu nemůže být D-CVVT. Kde jsi vzal, že je D-CVVT? Jestli to mají v SM článku špatně napsaný nevím. Možná to Vaculík špatně naps al. Ale CVVT není D-CVVT.
Dale se tam píše, že motor musí uzavřít ventil EGR, preklopit sání.. atd..
Takže v to opravdu vypadá, že v tomto motoru je klasický EGR. Nikoliv ten lepší, skrytý.
Naposledy upravil(a) Alf6 dne 18 zář 2021, 21:39, celkem upraveno 1 x.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
clifftorr
**
Příspěvky: 147
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od clifftorr »

1.5 je D-CVVT
viz https://www.hyundai.cz/files/download/m ... i30-hb.pdf

doprdele vždyt je to technickej popis od Hyundaje, Vaculík ke škodaváckej blb.
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Taky se nechci hádat, ale je to v ceníku v technických informacích.... Tak se mrkni na hyundai.cz na ceník a tam jsou i informace technické....
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

clifftorr píše: 18 zář 2021, 21:38 1.5 je D-CVVT
viz https://www.hyundai.cz/files/download/m ... i30-hb.pdf

doprdele vždyt je to technickej popis od Hyundaje, Vaculík ke škodaváckej blb.
=D> =D> =D>
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Alf6 »

Reagoval jsem na článek v SM, kde je napsáno toto.
Že v tom mají bordel za to nemůžu.

To nic nemění na faktu, proč v sekci "Motor ve zkratce" uvedeno, že :"při přidání plynu mezi 3500 až 4200 motor musí zavřít ventil EGR a preklopit sání z dlouhé větve na kratkou.. atd..

Takže ve článku je chybně (z čehož jsem vycházel) uvedeno označení motoru.

Takže je to D-CVVT. Vypadá to, že má tedy ještě navíc i ten klasickej EGR. Přece by tam tedy nepsali o EGR, kdyby ho neměl. Takže kurvitko navíc..
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Ještě k té hlučnosti; má někdo možnost přímého srovnání krátká/dlouhá?
Určitě jsou nějaké konstrukční odlišnosti, třeba mají vliv právě na hlučnost?
*
Ad EGR: podle plánu údržby má EGR jen naftový motor.
Ale co já vím, školy nemám :D
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Pjotr1 »

hlučnost : to co slyší řidič je celková hlučnost a těžko dokáže určit jen hluk motoru. Ano, u spalovacích motorů má právě motor největší příspěvek na celkové hlučnosti, ale jsou tu i další adepti : uchycení motoru - silentbloky (rezonance karoserie), hluk kol (hodně závisí na rychlosti), typu a ojetí gum, ...
A pak tu jsou další vlivy. Když je auto nové tak tlumiče, silentbloky, ... jsou ještě pevné a až po čase používání (pořádném propružení) změknou a lépe filtrují kmity = hlučnost se zmenší. Slyšel jsem názor že když zajíždím nové auto jako "důchodce", tak bude vždy hlučnější než když ho tolik nešetřím na nerovnostech. Motor se po zajetí taky ztiší.
Můj závěr : i30 je trochu hlučnější než prémiová konkurence, ale je velmi obtížné až nemožné toto porovnávat. Snížit hlučnost asi trochu lze : vhodné zajetí, přidání tlumících materiálů, výběr vhodných gum, ...
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Alf6 »

willy50 píše: 19 zář 2021, 06:16 Ještě k té hlučnosti; má někdo možnost přímého srovnání krátká/dlouhá?
Určitě jsou nějaké konstrukční odlišnosti, třeba mají vliv právě na hlučnost?
*
Ad EGR: podle plánu údržby má EGR jen naftový motor.
Ale co já vím, školy nemám :D
Dle SM má EGR (klasické obtokove potrubí s ventilem a vodním chladičem) i nová Suzuki Swace, což je převlečená Toyota Corolla Hybrid 1.8. Že se cpe EGR i do hybridu jsem také netušil...
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“