Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
baffour
Příspěvky: 4
Registrován: 04 srp 2021, 21:52

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od baffour »

remkren píše: 20 lis 2021, 15:24 Kolik máš s tou 1.5 DPI najeto? A v jaké to máš verzi HB?

Mam najeto asi 12k verze auta v comfortu…

Auto jsem kupoval jako predvadecku s najezdem necelych 10K takze zajeti jsem neovlivnil
Reklama
 

Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Pjotr1 »

Otázka jestli na krátké trasy 1.0 TGDI/1.5TGDi nebo 1.5 DPi není ani tak o tom zda to jednou za 2 týdny protáhnout na dálnici (některé benzinové frakce mají bod varu 300°C a tak se stejně nikdy neodpaří), ale o tom jak často měním olej. Motoru nevadí stříkání benzínu do válců, ale kontaminace oleje benzinem. Olej se má měnit max 1x ročně a :
  • buď jezdím málo = olej vyměním s malým počtem km
  • nebo jezdím hodně a to už není styl častých studených startů
Tedy já si myslím, že T-GDI s krátkými trasami (>7km) nebude mít zas takový problém neboli že se 200kkm dožije bez investic
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

napad dobry ale zabudol si este na karbonizaciu. Ktora s vymenou oleja nema az tak vela spolocneho
To to sa nastastie netyka 1.5 DPI. A tu ma mrzi, ze ho Hyundai/Kia viacnepouziva (napr Bayon/Stonic)

My sme v piatok kupili Stonica s 1.0 TGdi a uprimne sa tych problemov trochu bojim
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Pjotr1 »

ano, souhlas, karbon může být problém, ale není velký rozdíl při dálničních přesunech a studených krátkých trasách. Naopak mi přijde že při studených ventilech se nemá co zapékat (vznikat karbon). Já si pro jistotu dal na hadičku odvětrání motoru odlučovač oleje a moje zkušenosti jsou že při městském provozu v odlučovači není nic a při dálniční rychlosti se tam něco objeví. Takže spíše bod pro studené starty.
Ale to už opravdu není o 1.5DPi
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 128
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

No nevím, internet je plnej informací, jak ten přímovstřík jako takovej, je naprd v tom že se ty ventilky neočistí, protože přes ně ten benzín neteče.
Kvůli tomu některý automobilky dělají ten kombinovanej. Ještě bych se trošičku obával toho GPF. Zatím nová hračka, nikdo asi neví zda to bude problém jako DPF u diselu. :-k To čištění se paradoxně dělá při kvaltu bez plynu z kopce jestli to chápu. Njn DPI je městský auto, TGDI dálniční :D. Bál bych se ale s tak velkým objemem motoru přesednout do emisně utlumené 1.5dpi. U mě to snad nebude tak strašný výkonový rozdíl :D . Aby to pak nebylo jako tu psal akydam nebo kdo, jak trpěl na tu lenotu :-D. Škoda že nedělají 2.0 DPI, to by byl opravdu HIT.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Uživatelský avatar
Leendrix
**
Příspěvky: 401
Registrován: 28 říj 2009, 03:45
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Leendrix »

No uvidím přes týden 🙂 ta atmosféra slibuje bezproblémovou techniku, turbo motory výkon 😅 přes týden se projedu v autě tady kolegy a budu chytřejší 🙂
Hyundai I30 kombi 1,5 DPi r.v. 2022
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

To leendrix, Jen poznámka:
jestli se s někým domluvíš na zkušební jízdě, je tu ještě otázka zda bude 1.5Dpi vzor 2022 řidičsky stejná jako dvacetjednička! :?:
Velké rozdíly tam asi nebudou, ale....
Dobře si pamatuju na rozdíly u staré 1.4. Já jsem měl ještě tu neudušenou a byl to sakra rozdíl, když to v i30 ll přiškrtili!
jeseter22
*
Příspěvky: 39
Registrován: 08 kvě 2021, 20:10

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od jeseter22 »

Na motoru by být změny neměly. Ale nějaké změny tam jsou, např. android auto se nově propojuje bezdrátově, místo propojení kabelem.
i30 1.5 DPI hatch Smart - sunset red od 16. 3. 2022
Hyundai i30 I Hatchback 1.4 80 kW
ex Peugeot 307 1.4 66 Kw
Uživatelský avatar
daves
*
Příspěvky: 98
Registrován: 23 čer 2021, 17:30
Bydliště: Orlické hory

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od daves »

MY22 má mít i přemapovaný motor. Prý úspora 1mg CO2/km.
Hyundai i30 HB, 1.5DPi, Smart
Opel Meriva B, 1.4Turbo 88kW tovární LPG, Enjoy
Škoda Fabia 2 Combi, 1.2HTP 51KW, Sport
Opel Corsa C, 1.0 43kW
Škoda Favorit 136L
Peugeot 205 GRD
Trabant 601 Combi
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

remkren píše: 20 lis 2021, 22:27 No myslím, že když někdo bude jezdit 14 dní kolem komína krátké trasy a jednou za 14 dní pojede hodinu po dálnici, tak se toho carbonu moc nezbaví. Turbo s přímým vstřikem opravdu není prioritně pro užívání auta jako auto do práce pro ježdění po městě a blízkém okolí.
To je pravda, tímhle ježděním na delší trasy se karbonových úsad v sání nezbavíš, pokud už tam nějaké jsou. Slouží to jenom jako prevence dalších. Podrobněji je to rozepsaný třeba tady v popisku tohohle videa: https://youtu.be/UTxohju0rtw

Pjotr1 píše: 21 lis 2021, 09:06 Otázka jestli na krátké trasy 1.0 TGDI/1.5TGDi nebo 1.5 DPi není ani tak o tom zda to jednou za 2 týdny protáhnout na dálnici (některé benzinové frakce mají bod varu 300°C a tak se stejně nikdy neodpaří), ale o tom jak často měním olej. Motoru nevadí stříkání benzínu do válců, ale kontaminace oleje benzinem. Olej se má měnit max 1x ročně a :
  • buď jezdím málo = olej vyměním s malým počtem km
  • nebo jezdím hodně a to už není styl častých studených startů
Tedy já si myslím, že T-GDI s krátkými trasami (>7km) nebude mít zas takový problém neboli že se 200kkm dožije bez investic
Max? Nemyslel jsi minimálně? U 1.5DPi se doporučuje výměna oleje jednou ročně při normálním provozu a jednou za půlrok při provozu v náročných podmínkách.
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 128
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

A tou mapou urcite snizej vykon vůči emisím :D . Jako z 3 litru to bude asi hodne znat. Ve meste rozdil nenajdes, takze jedte hlavne mimo nej. Ja byl smutny az u a nad 80km/h.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Uživatelský avatar
remkren
**
Příspěvky: 448
Registrován: 21 kvě 2021, 00:07

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od remkren »

jeseter22 píše: 21 lis 2021, 14:47 Na motoru by být změny neměly. Ale nějaké změny tam jsou, např. android auto se nově propojuje bezdrátově, místo propojení kabelem.
Není to sice prioritně o autu, ale tohle mne mrzí nejvíc, že v mém kupovaném začátkem léta není bezdrátový apple carplay. Asi je to zbytečný dotaz, ale je to hardwareová záležitost? Že jsou tam jiná elektronická střeva?
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 128
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

To rádio jsem řešil s prodejcem a říkal že jde pouze o SW update. Takže by se to mělo v každém servisu dát nahrát i do toho loňského. A teď mě vyveďte z omylu. Ověřit by to ale mohl někdo z majitelů.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
csgut
**
Příspěvky: 143
Registrován: 04 zář 2021, 00:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od csgut »

K věci "zájezdu" motoru:

Osobně mně přijde naprosto nepravděpodobné, že by se současné motory ještě zajížděly tak, jako tomu bylo kdysi (vlastně jsem tu dobu jako řidič ani nezažil). Daleko více pravděpodobný je podle mě faktor nezvyku. Jednak na nový motor, se kterým se člověk musí sžít/naučit se s ním/zvyknout si na něj. Navíc to prostě může být pro celou řadu uživatelů skutečně línější motor, než který měli do té doby. To čeká i mě. Jsem zvyklý na diesly, 130 kW, 91 kW. Silnější motory s jinou charakteristikou. Takže když bych tady měl po 5 tis. s Hyundai proslovy o tom, že nejdříve to bylo nepředstavitelně líné, ale už se to zajelo, tak si myslím, že pravda leží jinde.

Na auto se těším. Že bude míň výkonné, to vím. Na druhou stranu auto, které jede pohodlně 120 km/h a není u toho vytočené ke 4 tis. otáčkám, pro mě, alespoň si myslím, je v pohodě. Klidně i na dálnici. Kde jinde také ve 120 km/h rychlosti. Nezvyk to samozřejmě ale bude, styl jízdy budu muset uzpůsobit.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

zabeh.png
zabeh.png (80.79 KiB) Zobrazeno 1328 x
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“