Santa po chiptuningu

Moderátoři: miooo, Moderátoři

tomki
**
Příspěvky: 282
Registrován: 05 srp 2006, 17:13

Santa po chiptuningu

Příspěvek od tomki »

Ahoj,

tak dnes som cipol Santu a podelim sa s vami o dojmy a pojmy. Skor nez zacnem pisat chcem upozornit ze nejde o euforicke pisanie ale o realny pohlad.
Najprv chcem povedat ze od dnes mam uplne ine auto. To nie je Santa Fe co som kupil, ale momentalne nadupana raketa. Ten narast 30k a 50Nm je enormne citit. To auto je absolutne ine. Subjektivne to vo mne evokuje pocit akoby som mal o 100k viac. :P
Poporiadku:
rozbeh - auto na jednotku zatiahne ako svina, takmer roluje asfalt, dvojka ide do otacok rovnako trojka velmi rychlo. Tych 400Nm je hrozne citit zvlast pri rychlosti od 60km/h sa dostavuje svinsky silny zatah. Skratka sprint je omnoho rychlejsi, prudsi a auto sa derie dopredu z obrovskou chutou
jazda po dialnici- tak to je to co ma totalne dorazilo. V urcitych rychlostiach bolo citit ze motor uz fuci a nestiha. Hlavne co sa tyka pruzneho zrychlenia a naberania rychlosti, tu je rozdiel skutocne velmi velky. Teraz na nabratie rychlosti staci plyn hladkat, pricom pred cipom aby som dosiahol podobny nabeh som mal plyn min. na polovici. Nejde ĺen o dupanie na podlahu, prave naopak. Citit ze aj pri rychlosti 110km/h staci plyn len posteklit a auto sa derie dopredu velmi svizne a s chutou. Pri rychlosti 150km/h ked uz stracalo dych, teraz je to prenho bezna cestovna rychlost a len si pradie. Je citit väcsiu rezervu a auto taha svizne do 170km/h, potom zatah povoluje ale dostat sa na 190km/h nebol ziaden problem.
Auto posobi kludnejsie hlavne citit tu rezervu.
Sporeba- na PC sa objavili hodnoty, ktore som tam pred tym nevidel.
Priemerka sa ustalila na 9,3l z povodnych 10,1 az 11,2l
Pri rychlosti 160km/h spotreba 8,3l :shock:
Uvidime co ukaze meranie, ale podla PC jednoznacne klesla min. o 1l.
Resume: auto z kludneho elegana sa rovzvinulo az k sportovemu SUV, co sa tyka mna vreeeelo doporucujem!!!!!!! Kto rozmysla nad cipom, cim skor tym lepsie.
Sami tuneri povedali, ze toto auto je vyborne, rovnako jeho motor.
Reklama
 

zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Příspěvek od zdenek76 »

Prosím tě, máš graf z brzdy? Zajímalo by mě porovnání s origo nastavením. Nějak se mi nezdá, aby ve vyšších rychlostech diesel takhle táhl. To by musel mít charakteristiku krouťák/výkon jako benzin, což teda nevím.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
osim
Příspěvky: 3
Registrován: 17 úno 2007, 21:30

Příspěvek od osim »

Zmie to fantasticky. Kto a kde to tunil. Nie som veľmi zástanca čipu kôli záruke atď, ale porovnal by som to tiež rád. Máš manual alebo automat :?:

Osim z Trenčína SF 2.2 MANU Eleg.
tomki
**
Příspěvky: 282
Registrován: 05 srp 2006, 17:13

Příspěvek od tomki »

Ahojte,

co sa tyka brzdy chcel som to dat zmerat, ale akurat mali vypadok elektriny a nebolo to mozne. Asi to dam zmerat cez tyzden, aby som mal predstavu o vykone. Vraveli ze predpokladany vykon cca 180k a 400Nm.
Co sa tyka tej jazdy po dialnici, diesel ma vzdy väcsi tocak / v zavislosti od motora/ takze to co som pisal je pravda. Ide ako gula.
Cipoval to www.profituning.sk v bratislave. Cipuju ich dokonca po dohode s Hyundaiom od ktorych maju udajne presne limity vozidla co sa tyka vyroby. Vraj je to super auto na cip, urobili ich min vyse 100 a vsetci boli spokojni. Ja som 101 spokojny :D
Mam samozrejme automat, toto by som manual nezniesol :?
Nechcem vediet ako to jazdi cipnuta s manualom :twisted:
Uživatelský avatar
jouza
*
Příspěvky: 10
Registrován: 20 črc 2006, 11:08

Příspěvek od jouza »

Je mi len divné, že z tých 100 pred tebou nebol nikto na brzde. Ak by niekto bol, určite by graf zverejnili na stránke. Ono z tých 100 môže byť aj napr. len 10. To je len taká moja poznámka. Ináč, mám to tiež čipnuté www.maxtdi.sk a zatiaľ som veľmi spokojný. Úplne iné autíčko. Ten automat si to priam žiada.
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI,Elegance,AT + VW Golf VI 1,6 TDI DSG7
VW Passat 1.9 TDI 4 motion,Highline
Skoda Octavia 1,9 TDI,SLX
Seat Cordoba 1,8i GLX
Skoda Favorit 1.3 LXi
neon
**
Příspěvky: 170
Registrován: 13 úno 2006, 16:19
Bydliště: morava

čip

Příspěvek od neon »

Kolik jsi měl najeto před přečipováním km a jakou máš záruku,že to motor vydrží - nevím,ale hodně lidí na to doplatilo,proto se ještě neraduj předčasně !!
Uživatelský avatar
Pavel M
***
Příspěvky: 508
Registrován: 15 srp 2005, 21:29
Bydliště: Praha

Re: čip

Příspěvek od Pavel M »

neon píše:Kolik jsi měl najeto před přečipováním km a jakou máš záruku,že to motor vydrží - nevím,ale hodně lidí na to doplatilo,proto se ještě neraduj předčasně !!
Musím jen souhlasit,záruka je záruka. :wink:
Hyundai Santa Fe CRDi 2.0 VGTr.v.2005-2008,Hyundai Santa Fe Elegance 2,2 r.v.2008-2013-Subaru xv 2013-
JARDA11
*
Příspěvky: 21
Registrován: 02 srp 2006, 22:16
Bydliště: Brno

Příspěvek od JARDA11 »

No jenom k té záruce. Je pravda, že záruka samo padá. Já znám celkem dost lidí (cca 25 včetně mých 2) kdo má čip a je to bez problémů. Ale pořád někde čtu o tom jak na to kamarád kamaráda dojel. Nic proti tomu, ale má někdo opravdu konkrétní případ, kdy byl s čipnutým autem problém? Já jsem osobně vyděl propálené písty u crdi na starým santovi a to přímo v Hyundai. Ten čip dělal nějakej více nesehnatelnej "garážista" a to za cenu 3.000 Kč. A v tom bude ten kámen úrazu. On pouze prodlouží dobu vstřiku paliva do válců, pak je ho tam moc, nestíhá to spalovat a přebytečná nafta smývá olej ze stěn válců, písty se přidírají atd.atd. To nemám ze své hlavy ale konkrétně od pana Jandy z CIMBU (možná ho čipaři znají, dělá však jen VW). Takže vše se musí dělat pořádně. Ale riziko, že se to poláme a neuznájí Vám záruku tu existuje, jenom to nebude tak horké.
SF 2.2Crdi AT Elegance
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Příspěvek od zdenek76 »

Je fakt, že motory mají určitou rezervu a pokud se to udělá profesionálně je riziko poškození vcelku malé. Koneckonců toho občas využívají i samotné automobilky, viz 2.7V6 od Hyundaie.
Jde spíš o to, jestli u nás ti profíci jsou a ladí motor individuálně dle výstupu z dynamometru, anebo prostě jen nahrají nějaký univerzální soft a děj se vůle páně.
Ono co si budeme povídat, +50HP u dieselu je na papíře pěkných, ale ruku na srdce, fakt jezdíte v oblasti 4.000 ot/min, kde ten výkon reálně je? Proto jsem chtěl vidět ten graf z brzdy, aby bylo jasno, jakým způsobem to upravili. Ne vždy se zvýšení výkonu a krouťáku musí projevit v oblasti otáček, v nichž se běžný řidič převážně pohybuje.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
neon
**
Příspěvky: 170
Registrován: 13 úno 2006, 16:19
Bydliště: morava

JARDA 11 - odpověd na čipování

Příspěvek od neon »

Ano osobně jsem viděl v servisu Hyundai /nebubu jmenovat/ motor po načipování a ujetých 8 tkm po čipu,oprava vycházela kolem 40 tisíc stálo to za to ? a navíc ztráta kompletní celé záruky protože tím je porušena celá záruka nikoliv jen motor kde se to nerozlišuje. Auto bylo přečipováno po ujetí 15km l.garančce a výdrž motoru byl 8 tkm takže jaký výkon,jaká cena za čip a jaká cena za opravu - spočítej si to !! Jinak je to každého věc a nevidím ani důvod k přečipování 2.2 CRDI .
Uživatelský avatar
Badyx
*
Příspěvky: 15
Registrován: 04 pro 2006, 22:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: JARDA 11 - odpověd na čipování

Příspěvek od Badyx »

neon píše:....... !! Jinak je to každého věc a nevidím ani důvod k přečipování 2.2 CRDI .
Jak už jsem tady taky někde psal, koupil jsem si SUVečko a ne závoďák, myslím si, že při dobrém zajetí (což je velice důležité) Santa dosahuje vcelku dostačujícího výkonu na svojí velikost, tak proč čipovat...

Mám možnost porovnat dva Santy, v podstatě stejné výbavy a rozdílu měsíce v provozu, můj v porovnání s kolegovým, je živější, líp akceleruje a méně žere. Moje spotřeba je cca 7,7 L/100km po Praze, kolega se pod 9 L nedostane.
Prostě když byl novej, tak ho podtáčel a teď je línej.
Ale každý máme svoje důvody a názory.
new SF 2007 , 2.2 CRDi, black,manuál
volvo s 60 D5 SUMMUM
Škoda SuperB
Hyundai i30
Škoda Favorit silver line-))
tomki
**
Příspěvky: 282
Registrován: 05 srp 2006, 17:13

Re: JARDA 11 - odpověd na čipování

Příspěvek od tomki »

Badyx píše:
neon píše:....... !! Jinak je to každého věc a nevidím ani důvod k přečipování 2.2 CRDI .
Jak už jsem tady taky někde psal, koupil jsem si SUVečko a ne závoďák, myslím si, že při dobrém zajetí (což je velice důležité) Santa dosahuje vcelku dostačujícího výkonu na svojí velikost, tak proč čipovat...

Mám možnost porovnat dva Santy, v podstatě stejné výbavy a rozdílu měsíce v provozu, můj v porovnání s kolegovým, je živější, líp akceleruje a méně žere. Moje spotřeba je cca 7,7 L/100km po Praze, kolega se pod 9 L nedostane.
Prostě když byl novej, tak ho podtáčel a teď je línej.
Ale každý máme svoje důvody a názory.
No moment,

ved ani ja som nekupoval zavodak, ved to je jasne ze sa s tym ani nic blaznive robit neda. Ja hovorim o tom ze ked idem do kopca 100km/h za nejakym slimakom a chcem obiehat tak ak dupnem tak sa chcem rozbehnut. Nevravim ze seriovka je uplny lenoch ale ver mi ze po chiptuningu sa to auto chova uplne inak. Tam kde ty so seriovym funis tak je idem na polplynu, a to neprehanam, to je realita. :wink:
Uživatelský avatar
dream23
*
Příspěvky: 66
Registrován: 23 kvě 2006, 09:10
Bydliště: Prágl
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dream23 »

to tomki: trochu v tom mám zmatek, mluvíš o nové nebo staré Santici?
Uživatelský avatar
Badyx
*
Příspěvky: 15
Registrován: 04 pro 2006, 22:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: JARDA 11 - odpověd na čipování

Příspěvek od Badyx »

tomki píše:
Badyx píše:
neon píše:
No moment,

ved ani ja som nekupoval zavodak, ved to je jasne ze sa s tym ani nic blaznive robit neda. Ja hovorim o tom ze ked idem do kopca 100km/h za nejakym slimakom a chcem obiehat tak ak dupnem tak sa chcem rozbehnut. Nevravim ze seriovka je uplny lenoch ale ver mi ze po chiptuningu sa to auto chova uplne inak. Tam kde ty so seriovym funis tak je idem na polplynu, a to neprehanam, to je realita. :wink:
No o tom se dá pochybovat...ale pokud to nevyzkoušíme , nezjistíme..
navíc porovnávat automat s manuálem moc taky nejde, já si podržím třeba déle nižší rychlost a je to..ale nenapsal jsem to, kvůli tomu, abychom se tady dohadovali, byl to můj názor a tvůj je prostě jinej..
new SF 2007 , 2.2 CRDi, black,manuál
volvo s 60 D5 SUMMUM
Škoda SuperB
Hyundai i30
Škoda Favorit silver line-))
frica
*
Příspěvky: 30
Registrován: 07 zář 2006, 21:10

Příspěvek od frica »

tak jsem zvědav až si změříš spotřebu ne na počítadle ale reálů, dej pak vědět, mě po čipu počítadlo ukazuje 7,5 ale reál je 9,5 (stejný jako před čipem) .. ale je fakt že to jezdí líp.
----------------------------------------------------------
Hyundai SantaFe 2,2CRDi MY2007 Automat chip
Škoda Octavia 1,9TDI chip
Škoda Felicia 1,6MPI
Škoda Favorit
Odpovědět

Zpět na „Santa Fe - Elektronika“