V podstatě vše podstatné, co mám za tu chvíli taky vypozorováno. A plně souhlasím, že nejlépe je autu na volnějších okrskách, kde nemusíš řešit předjíždění. Navíc zrychlování z 50 km/h na konci obce je příjemný, pocitově to táhne a je to svižný, až bych řekl i zábavný. Vlastně to, co jsme věděli předem, že tak asi bude. Rezonanci u HB oproti kombíku při 130 km/h nepozorujeme, hluk jo. A to není ničím jiným, než horším odhlučněním kabiny, tím jsem si jist. Motor je poměrně tichý totiž i v otáčkách, přijde mi. Zkrátka to budou ty rozdíly mezi auťákama, se kterými jsem doteď jezdil (a jejich cena, když byly nový, byla násobně vyšší) a Hyundai. Ideální dálniční rychlost: 110 km/h, pro hluk, spotřebu, časový dojezd (v rámci průměrných cest oo Česku) a snad i bezpečnost.
Řečem o ztichnutí a snížení spotřeby po 5 tis. km nevěřím. Už jen z mechanického pohledu. Jedině bych fakt věřil nejakému softwarovému škrcení, ale že by se o něm více nemluvilo...? Podle mě nejde o nic jinýho, než o vyblbnutí se úvodní, cacné cesty každodenní i kolem komína, ale především zvyk a adaptaci. Už jsem tu o tom i mluvil. Pochybuju, že by tu někdo s 20 tis. km sedl do mojí 1.5ky s 3 tis. a řekl: to je hlučný, líný a žere to.
A ještě jeden detail mimo motor, nadšení ze sedaček z recenze bych přeci jen mírnil, nebo jsem sám, komu se musí adaptovat mírně i záda při delších výletech?
...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.