1. Garanční prohlídka
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20288
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: 1. Garanční prohlídka
Ve výše uvedených fakturách jsou celkem "vtipné" položky - čistič, uvolňovač, kontrola klimatizace (kterou už zmiňuje Mexican). "Nejvtipnější" je hodinová sazba téměř jako za Mercedes. celkem rychle roste sebevědomí
Už jsem tady několikrát psal: za časů servisu v autorizáku jsem je NIKDY nenechal doplnit kapalinu do ostřikovačů a měnit kabinový filtr.
Už jsem tady několikrát psal: za časů servisu v autorizáku jsem je NIKDY nenechal doplnit kapalinu do ostřikovačů a měnit kabinový filtr.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Reklama
Re: 1. Garanční prohlídka
Mě se na obou garančkách vždy zeptali , zda chci doplnit ostrikovače a vymenit vzduchové filtry - vždy odmítnuto.Takže je to asi servis do servisu.
Re: 1. Garanční prohlídka
Lehce OT, ale u řazení 1-2 se mi osvědčilo jedničku moc nevytáčet a nechat padnout otáčky, než pustím spojku, a tu samozřejmě pustit opatrně. Pak to obvykle jde bez cuknutí a rázů. Přijde mi, že ta převodovka u 1.5DPi není žádnej zázrak.RV09 píše: ↑30 led 2022, 11:53 Ahoj,
přidám ceny z Brna. 1,5 Dpi, 16.000 km. Prohlídku jsem poptával po emailu - Balvin 5000,- Pokorný 7000,- (auto koupeno jinde).
Šel jsem tedy k Balvínovi, celková cena 5370 s DPH. Bez kabinového filtru, ten jsem si měnil sám, abych trochu ušetřil. To si kompenzovali jinde - vyfoukání filtru, čistič, mazivo, dolití ostřikovačů, které byly plné. Olej doplněn přesně na rysku.
V rámci záruky jsem chtěl, aby zkontrolovali řazení, které nejde podle mě úplně "hladce" (občas 1->2 jsou cítit zuby). Výsledkem byla kontrolní jízda s konstatováním, že je vše OK.
servis.JPG
Re: 1. Garanční prohlídka
Chlapi mám dilemu či ísť na na 1garan.prehliadku, respektíve dať si vymeniť len olej + filter po pol roku od kúpi auta. Auto má naj. cca. 7000km zakúpené 8/21. Viem že všetky kovové časti v motore sú už lepšie opracované ako v minulom tisícročí, ale predsa len kúpil som si úplne nové auto (nie firemné), ktoré plánujem mať celu jeho životnosť. Doteraz som si takmer všetko "servisoval" sám, ale predsa len prvotnú výmenu si chcem nechať na servis. Ide mi len o prvotnú výmenu, potom samozrejme každých 15.000 alebo 1 rok.
i30 1.5DPi
Re: 1. Garanční prohlídka
Ak si si doteraz robil servis sám.... takže predpokladám, že máš vybavenie a zručnosti, tak nevidím dôvod prečo v tom nepokračovať. Ak chceš mať úplný kľud na duši, tak kúp originál olej filter v autorizáku... a môžeš meniť... aj keď si myslím, že táto výmena je skôr uspokojenie seba samého ako samotného motora....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: 1. Garanční prohlídka
Osobně bych se v takovém případě držel klasického intervalu servisních prohlídek 1x ročně, ale olej bych měnil ve zkráceném intervalu (pro 1.5DPi je ve ztížených podmínkách doporučen interval 15tkm nebo 6 měsíců, pro 1.0TGDi je to 7500km nebo 6 měsíců).
Takže bych po těch 6 měsících šel na výměnu oleje a filtru.
Důvody, proč se u auta, který si chceš nechat dýl, držet těch servisních intervalů pro provoz ve ztížených podmínkách, jsou shrnutý třeba v tomhle videu (a v komentářích k němu): https://www.youtube.com/watch?v=v4JS7PybV2k
Takže bych po těch 6 měsících šel na výměnu oleje a filtru.
Důvody, proč se u auta, který si chceš nechat dýl, držet těch servisních intervalů pro provoz ve ztížených podmínkách, jsou shrnutý třeba v tomhle videu (a v komentářích k němu): https://www.youtube.com/watch?v=v4JS7PybV2k
Re: 1. Garanční prohlídka
Díky všem za postřehy k 1.GP. Jak tak na to koukám (ať už tady v reakcích, nebo i v jiných částech vlákna nebo fóra vůbec), tak Louda Auto z toho všeho srovnání úplně dobře nevychází - olej za cenu, jako kdyby ho míchali někde u Diora, hodinová sazba opravdu jako u Mercedesu, čarování s položkami... Ach jo! Holt se příště vyvaruju lokálního patriotizmu a bud hledat v širším okruhu a taky budu aktivnější při sjednávání rozsahu prohlídky jako takové.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: 1. Garanční prohlídka
Chybu nehledat jinde jsem udělal taky a že už nakupuji u Loudy jsem si ani nevšiml. Nějak se rozrostl a asi to nepřineslo nic dobrého alespoň v ČB.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
-
- **
- Příspěvky: 204
- Registrován: 05 srp 2020, 09:03
Re: 1. Garanční prohlídka
Po té co jsem dozvěděl o ceně prohlídky u 2 nejbližších autorizáků (Domanský a Butovice) už jsem se na to vykašlal (a samozřejmě už nemám nárok na 5tiletou záruku, auto vyrobeno léto 2019, koupeno 3.2020 jako předváděcí s 5000km za 390k Kč) a zatím základní věci jako výměnu oleje, filtry a dezinfekci klimy jsem udělal svépomocí. Do léta 2024 budu vědět jestli to vyplatilo, dle přepočtu za 5 let ušetřím cca 25000 Kč + jistota že v motoru je spravný olej.
Kvůli obavě z ředění oleje benzínem a aby se v zimě lépe mazalo, olej vyměním 2x za rok (po cca 8000km) při přezutí.
Velmi blízko k olejovému filtru je trubka chladiče a při první výměně jsem ji odřel univerzálním přípravkem (trojnožka) https://i.imgur.com/CDTeenJ.jpeg , naštěstí je to z nerezu.
Letos ale už musím do nějakého servisu na doplnění klimy, geometrii a možná výměnu brzdové kapaliny.
Kvůli obavě z ředění oleje benzínem a aby se v zimě lépe mazalo, olej vyměním 2x za rok (po cca 8000km) při přezutí.
Velmi blízko k olejovému filtru je trubka chladiče a při první výměně jsem ji odřel univerzálním přípravkem (trojnožka) https://i.imgur.com/CDTeenJ.jpeg , naštěstí je to z nerezu.
Letos ale už musím do nějakého servisu na doplnění klimy, geometrii a možná výměnu brzdové kapaliny.
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Re: 1. Garanční prohlídka
Dobrovoľné zbavenie sa záruky je každého slobodné rozhodnutie... máš to presne to isté ako keby si si nové auto havarijne nepoistil... dva príklady z môjho vlastníctva i30 (vIď popis):
1/ za aktuálne 109tkm(skoro 4 roky) som absolvoval 7 servisných prehliadok v autorizovanom servise za cca. 1280€.. t.j. cca. 31500CZK. Počas tohto obdobia som od cca. 20tkm riešil hlučnú reguláciu turba (na záruku vymenené servo, potom vymenený prevodový mechanizmus na obtokovú klapku).. výsledok nebol veľmi úspešný, pričom celý problém vygradoval pri cca. 90tkm zistením rozsiahleho prieniku oleja do filtra sania. Diagnóza únik oleja z uzla turba, turbo na výmenu... turbo vymenené na záruku, vrátane všetkej bižutérie podľa dielenskej dokumentácie.... len materiál odhadujem v pultových cenách na minimálne 2000€. Mne by sa teda špekulovanie na tému nenažraných autorizákov rozhodne nevyplatilo... už teraz som v pluse.
PS: na to turbo si daj bacha.... zrovna vydarené asi nebude, pretože import na SK upravil servisný predpis a motory 1,4TGDi sú pri prehliadkach plnené na 100% rozsahu mierky oleja... donedávna to bolo cca. 3/4 rozsahu.
2/ Keďže som už spomenul aj poistenie tak aj takýto zážitok.... Auto som mal cca. 6 týždňov od kúpy.. dostalo krupobitie... oprava ľudových bezmála 2000€... poisťovni som fakticky 3 roky leasingu splácal túto poistnú udalosť pričom som toľko asi ani nezaplatil...
1/ za aktuálne 109tkm(skoro 4 roky) som absolvoval 7 servisných prehliadok v autorizovanom servise za cca. 1280€.. t.j. cca. 31500CZK. Počas tohto obdobia som od cca. 20tkm riešil hlučnú reguláciu turba (na záruku vymenené servo, potom vymenený prevodový mechanizmus na obtokovú klapku).. výsledok nebol veľmi úspešný, pričom celý problém vygradoval pri cca. 90tkm zistením rozsiahleho prieniku oleja do filtra sania. Diagnóza únik oleja z uzla turba, turbo na výmenu... turbo vymenené na záruku, vrátane všetkej bižutérie podľa dielenskej dokumentácie.... len materiál odhadujem v pultových cenách na minimálne 2000€. Mne by sa teda špekulovanie na tému nenažraných autorizákov rozhodne nevyplatilo... už teraz som v pluse.
PS: na to turbo si daj bacha.... zrovna vydarené asi nebude, pretože import na SK upravil servisný predpis a motory 1,4TGDi sú pri prehliadkach plnené na 100% rozsahu mierky oleja... donedávna to bolo cca. 3/4 rozsahu.
2/ Keďže som už spomenul aj poistenie tak aj takýto zážitok.... Auto som mal cca. 6 týždňov od kúpy.. dostalo krupobitie... oprava ľudových bezmála 2000€... poisťovni som fakticky 3 roky leasingu splácal túto poistnú udalosť pričom som toľko asi ani nezaplatil...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: 1. Garanční prohlídka
já teda thaischumi rozumím a uvažuju o podobném přístupu. Moje předchozí auto 15 let, cca 120k km a jediné co jsem platil mimo spotřebního materiálu bylo čelní sklo, takže opravdu záleží na náhodě, smolaři záruku/pojištění využijí ostatní ne.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: 1. Garanční prohlídka
To Dibarbora rozumiem tvojim argumentom.
Pridám svoju skúsenosť.Elantra.Nájazd 100.000km.Z toho vychádza šesť garančiek v priemere 250 euro.To je 1.500 euro.Keby som menil olaj ,filtre vo vlastnej režii. Odhadujem 6x cca.70 euro.Strata za 4 roky cca.1000euro.Na aute ostalo všetko povodne.Dokonca aj žiarovky.
Keby som bol vedel.... Je fakt,že to je riziko a netrúfol by som si do toho ísť.Je to na každého rozhodnutie.
Pridám svoju skúsenosť.Elantra.Nájazd 100.000km.Z toho vychádza šesť garančiek v priemere 250 euro.To je 1.500 euro.Keby som menil olaj ,filtre vo vlastnej režii. Odhadujem 6x cca.70 euro.Strata za 4 roky cca.1000euro.Na aute ostalo všetko povodne.Dokonca aj žiarovky.
Keby som bol vedel.... Je fakt,že to je riziko a netrúfol by som si do toho ísť.Je to na každého rozhodnutie.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: 1. Garanční prohlídka
Tak dosť v tomto prípade závisí aj od potreby garancie dostupnosti mobility a opotrebenia auta v rámci obdobia záruky…
Pjitr mal byvalé auto 15r s priemerným nájazdom 8000km ročne… čo je značne sviatočný prebeh a v záruke sa toho ani nemá veľmi čo prejaviť
U mňa je za posledných 9 rokov ročný priemer skoro 30tkm… z čoho bolo 5r na jazdenom bmw e91, kde ma údržba a opravy zrovna málo peňazí a starostí nestáli… 30tkm ročne na olietanú vranu je slušný záprah.. takže pri novom aute som hľadal aj pokoj od vyššie uvedeneho v rámci záruky….
Rozdiel oproti minuloti je aj overenie motorov pri vývoji… oproti minulosti je na to menej času a tlak na novšie a novšie (hlavne eko) riesenia je obrovský. Z toho vyplýva, že zo zákazníka sa stáva nechcený testovací jazdec… takže napr. pre mňa auto s 2zárukou je absolútne nezaujímavé….
Pjitr mal byvalé auto 15r s priemerným nájazdom 8000km ročne… čo je značne sviatočný prebeh a v záruke sa toho ani nemá veľmi čo prejaviť
U mňa je za posledných 9 rokov ročný priemer skoro 30tkm… z čoho bolo 5r na jazdenom bmw e91, kde ma údržba a opravy zrovna málo peňazí a starostí nestáli… 30tkm ročne na olietanú vranu je slušný záprah.. takže pri novom aute som hľadal aj pokoj od vyššie uvedeneho v rámci záruky….
Rozdiel oproti minuloti je aj overenie motorov pri vývoji… oproti minulosti je na to menej času a tlak na novšie a novšie (hlavne eko) riesenia je obrovský. Z toho vyplýva, že zo zákazníka sa stáva nechcený testovací jazdec… takže napr. pre mňa auto s 2zárukou je absolútne nezaujímavé….
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: 1. Garanční prohlídka
Pro srovnání , kolik si řekli Domanský - Butovice ?thaischumi píše: ↑31 led 2022, 14:57 Po té co jsem dozvěděl o ceně prohlídky u 2 nejbližších autorizáků (Domanský a Butovice) už jsem se na to vykašlal (a samozřejmě už nemám nárok na 5tiletou záruku, auto vyrobeno léto 2019, koupeno 3.2020 jako předváděcí s 5000km za 390k Kč) a zatím základní věci jako výměnu oleje, filtry a dezinfekci klimy jsem udělal svépomocí. Do léta 2024 budu vědět jestli to vyplatilo, dle přepočtu za 5 let ušetřím cca 25000 Kč + jistota že v motoru je spravný olej.
Kvůli obavě z ředění oleje benzínem a aby se v zimě lépe mazalo, olej vyměním 2x za rok (po cca 8000km) při přezutí.
Velmi blízko k olejovému filtru je trubka chladiče a při první výměně jsem ji odřel univerzálním přípravkem (trojnožka) https://i.imgur.com/CDTeenJ.jpeg , naštěstí je to z nerezu.
Letos ale už musím do nějakého servisu na doplnění klimy, geometrii a možná výměnu brzdové kapaliny.
1. garančka rok 2020 - 4950 kč + nepovinných 250 kč čistění brzd
Re: 1. Garanční prohlídka
Obávám se, že ty ceny budou podobný ve všech autorizovanejch servisech.WalterB píše: ↑31 led 2022, 08:16 Díky všem za postřehy k 1.GP. Jak tak na to koukám (ať už tady v reakcích, nebo i v jiných částech vlákna nebo fóra vůbec), tak Louda Auto z toho všeho srovnání úplně dobře nevychází - olej za cenu, jako kdyby ho míchali někde u Diora, hodinová sazba opravdu jako u Mercedesu, čarování s položkami... Ach jo! Holt se příště vyvaruju lokálního patriotizmu a bud hledat v širším okruhu a taky budu aktivnější při sjednávání rozsahu prohlídky jako takové.
Já osobně byl v HCP/Louda Praha spokojenej, jak při nákupu tak při servisu a opravách auta - lidi, se kterýma jsem tam přišel do styku, na mě působili docela rozumným dojmem, to je pro mě docela důležitý, protože se s nima pak dá dobře dohodnout, když je potřeba něco řešit. Ale samozřejmě obezřetnost je vždycky na místě.