Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od idam.i »

Maras píše: 26 bře 2022, 11:05 Konečně jsi na to přišel, takže problém se spotřebou byl mezi pedálama a sedačkou řidiče. :lol: :lol: Co se týče volnobežných otáček nevím co říkali v nějakém videu, ale mně to ukazuje obvyklých 900-1100 podle toho jak to motor potřebuje mít.
Pokiaľ hovoríš o voľnobežných otáčkach keď auto stojí,tak sa mi zdajú vysoké.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Reklama
 

Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Studený motor bude mít určitě kolem 1000 - 1100. Zahřátý tak 800 - 900. To spíš odhaduju, osobně jsem se na to zaměřil jen sporadicky. Není to až tak podstatné.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Zahřátý motor:
auto jede(plachtí) - 1100 ot.
auto stoji - 750 ot.
Teda ukazuje otáčkoměr, bůh ví jak je přesný! :-k
thaischumi
**
Příspěvky: 204
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od thaischumi »

1.4 t-gdi
Ručička malinko pod 750rpm (určitě nad 700rpm), přes ODB II (Torque) 650-660rpm
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

Mouse80 píše: 26 bře 2022, 10:43 Tak jsem provedl zkoušku :D . Od středy do pátku jsem do práce jezdil tak, abych měl otáčky kolem 2000 a pozoroval co se bude dit se spotřebou. Jak jsem psal mam dlouhodobou spotřebu 6,6 a při jizdě do práce 16,5 km jsem se nedostaval pod 6,4/100. Myslel jsem , že nepodtačet motor znamená, držet otáčky kolem 2500 a řadit při přibližení ke 3000. Takto jsem jezdil se svou starou fabkou 1,4 MPI se spotřebou kolem 6/100.
Po vašich radách jsem se dostal na pruměr za tyto tři dny jizdy do práce a jednu delši jizdu 60 km v kuse na pruměr 5,7/100 a i jizdy do práce byli už kolem 6,1. Jen jsem už pochopil, proč tu někdo psal , že pro předjižděni řadi o dva dolu . Když jsem držel těch 2500 tak stačilo podřadit o jeden stupen, ted když mám v 85km/h už zařazenou 6 tak musim o dva na 4 :D
Koukal jsem na testováni motoru ze Světa motorů, ale nechápu jednu věc. Došli k tomu, že při volnoběhu má 1,5 dpi otáčky 600, ale já i u zahřátého moturu mam 750 ot . Došlo k nějaké změné ve verzi 2022 nebo jen se sekli :) Podle mě jsou na otačkoměru otačky po 250 a mam to na třeti malé čarce co následuje po tučné . Nevim jestli jsem to napsal tak , aby to někdo vůbec pochopil ](*,) ](*,) ](*,)
Jo, je to nohama. Trochu se oteplilo a provoz je o víkendu takovej línější, tak jsem taky zkusil cestou na nákup jet o něco klidněji (takže většinou 80 km/h na šestku po Jižní spojce, hezky v pruhu s kamiony). Ten výsledek je o skoro o dva litry lepší, než je můj dlouhodobý průměr (aktuálně 6,3l/100km). :shock:
Přílohy
20220326_141940.jpg
20220326_141940.jpg (68.49 KiB) Zobrazeno 578 x
Mgls
*
Příspěvky: 69
Registrován: 27 črc 2020, 17:50

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mgls »

Měl někdo možnost porovnat tento motor s 1.0 T-gdi?
Jde mi hlavně o dynamiku a spotřebu. Chtěl bych novou i30 a přemýšlím nad těmito dvěma. Vím, ze 1.0 je trivalec, ale denně jezdím 30km tam a zpátky do práce a hlavně po okreskách.
Měl jsem možnost jet v 1.4 dpi z minule generace a bylo to na mě příliš málo dynamické.
Diky
Hyundai i30 Fastback N-Line 1.5 T-GDI 2024-
Hyundai i20 Family+ Club 1.25i 2019-2024
Martinsp
****
Příspěvky: 1400
Registrován: 25 zář 2010, 09:59
Bydliště: Č. Budějovice

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Martinsp »

Těžko také porovnávat atmosferický motor a motor s turbem i když mají stejný výkon. Ten litr se zdá že jede lépe a jestli ti nevadí tříválec s možnými problémy oproti 1,5, tak proč ne. Jestli si chceš užít víc tak 1,5 ale turbo.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Mgls píše: 26 bře 2022, 15:00 Měl jsem možnost jet v 1.4 dpi z minule generace a bylo to na mě příliš málo dynamické.
Všechny auta ze servisu, s kterými jsem jezdil, měly letargický projev. Stačilo pár stovek kilometrů, vhodné palivo a rozjezdily se.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Mgls
*
Příspěvky: 69
Registrován: 27 črc 2020, 17:50

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mgls »

Martinsp píše: 26 bře 2022, 16:16 Těžko také porovnávat atmosferický motor a motor s turbem i když mají stejný výkon. Ten litr se zdá že jede lépe a jestli ti nevadí tříválec s možnými problémy oproti 1,5, tak proč ne. Jestli si chceš užít víc tak 1,5 ale turbo.
Užit si vyloženě nepotřebuji, jde mi hlavně o to, aby měl motor alespoň nějakou dynamiku a nemusel jsem na okresce předjíždět na trojku. Zároveň mi jde o spotřebu, takže mi přijde logičtější 1.0 oproti 1.5 tgdi jelikož ušetřit za prve 50k při koupi a potom litr na 100km
Spolehlivost taky úplně neřeším, protože auto plánuju mít tak max 5 let do zaruky
Hyundai i30 Fastback N-Line 1.5 T-GDI 2024-
Hyundai i20 Family+ Club 1.25i 2019-2024
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 128
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

Já nemám to auto tak dlouho jako ostatní a moje hlavní auto nebylo kw silnější, ani turbo. Mám najeto jen 400km, ještě to není ani měsíc co ho mám. Ale jestli ti příšla 1.4 loudavá, tak se 1.5DPI a 1.0TGDI obloukem vyhni :!: :lol: . Dneska jsem se na dvojce snažil v kopci předjet jednoho šneka co jel 30km celou cestu na 50 a upřímně s rodinou to asi dělat už nebudu, byl to pomalej hazard. A jedničku jsem tam fakt hazet už nechtěl :D . Ten kopec bylo jediné místo kde na té trase nebyla plná, jinak bych si našel jiné misto. Tenhle motor je fakt spíš na pohodičku, než na akceleraci. A v pohodičce je skvělej a dle ostatních i na spotřebě. Ale jak šlapnu na plyn je to neuvěřitelně ospalé. Jestli to řídící jednotka po 2000km změní kdo ví :) . Mimochodem, tankuju tam efektu z benziny. 1.0TGDI mělo co jsem zkoušel neuvěřitelnej trubo lag, takovej TSI opravdu nemají. A jinak pro porovnání sem přikládám tabulku dle které mi ten třívalec příjde zbytečnej když lze koupit klasika v podobě DPI.
Přílohy
20211012_200936.jpg
20211012_200936.jpg (83.96 KiB) Zobrazeno 516 x
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

Mgls píše: 26 bře 2022, 15:00 Měl někdo možnost porovnat tento motor s 1.0 T-gdi?
Jde mi hlavně o dynamiku a spotřebu. Chtěl bych novou i30 a přemýšlím nad těmito dvěma. Vím, ze 1.0 je trivalec, ale denně jezdím 30km tam a zpátky do práce a hlavně po okreskách.
Měl jsem možnost jet v 1.4 dpi z minule generace a bylo to na mě příliš málo dynamické.
Diky
litrove TGdi mi v poslednom case vyraza dych. Dnes dvaja ludia, klima priemerna rychlost 58km/h (primestske casti Brno, okreska 90-98km/h, poskakovanie Hustopecemi (mandlonove slavnosti) a ciel v Kobyli. Max rychlost 105kmh
Přílohy
FB_IMG_1648326400460.jpg
FB_IMG_1648326400460.jpg (36.97 KiB) Zobrazeno 454 x
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

V tý tabulce je na časech pružného zrychlení vidět, že 1.5DPi je trochu louda. :) Jasně, u 1.0TGDI od startu může trvat, než se roztočí turbo (jízda ve městě bude s manuálem utrpení), ale na okreskách už turbo pěkně fouká a je to znát.
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

i30mpact praveze ten litrovy trojhrnek je v meste jazdecky lepsi. Pretoze ma viac vykonu v nizkych otackach. Ak k tomu pripocitas tu rozbehovu adaptaciu, je to fajn. Pisem ale jazdecky (uzivatelsky) ie vsak konstrukcne

v zasade je ale otazka ci sa priplatok za ten litrovy trojhrnek oplati. 1,5DPi je konstrukcne jednoduschsi, prevadzkovo jednoduchsi a tak nejak priamociarejsie ovladatelny (tz nema ziadne specifika ako dochladzovanie turba, prejav trojvalca ako takeho). Ak by sa montoval do Bayonu/Stonica radsej by som bral jeho ako 1.0TGDi 74kW pretoze ten zdvojeny nepriamovstrek je fakt blbuvzdornejsi na castejsie jazdenie po meste s ohriatim a naslednym vychladnutim. Ak by vsak auto malo byt jzdene najma tych 30km tam a zpat okreskami ako pisal kolega co nad tym premysla, asi by som volil 1.0TGDi
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 128
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

1,5tgdi zkus a litr chtít nebudeš :lol:
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Martinsp
****
Příspěvky: 1400
Registrován: 25 zář 2010, 09:59
Bydliště: Č. Budějovice

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Martinsp »

Pokud má problém s cenou, tak s tím nehne.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“