Pokiaľ hovoríš o voľnobežných otáčkach keď auto stojí,tak sa mi zdajú vysoké.
Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Studený motor bude mít určitě kolem 1000 - 1100. Zahřátý tak 800 - 900. To spíš odhaduju, osobně jsem se na to zaměřil jen sporadicky. Není to až tak podstatné.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
Zahřátý motor:
auto jede(plachtí) - 1100 ot.
auto stoji - 750 ot.
Teda ukazuje otáčkoměr, bůh ví jak je přesný!
auto jede(plachtí) - 1100 ot.
auto stoji - 750 ot.
Teda ukazuje otáčkoměr, bůh ví jak je přesný!
-
- **
- Příspěvky: 204
- Registrován: 05 srp 2020, 09:03
Re: Motor 1.5DPi
1.4 t-gdi
Ručička malinko pod 750rpm (určitě nad 700rpm), přes ODB II (Torque) 650-660rpm
Ručička malinko pod 750rpm (určitě nad 700rpm), přes ODB II (Torque) 650-660rpm
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Re: Motor 1.5DPi
Jo, je to nohama. Trochu se oteplilo a provoz je o víkendu takovej línější, tak jsem taky zkusil cestou na nákup jet o něco klidněji (takže většinou 80 km/h na šestku po Jižní spojce, hezky v pruhu s kamiony). Ten výsledek je o skoro o dva litry lepší, než je můj dlouhodobý průměr (aktuálně 6,3l/100km).Mouse80 píše: ↑26 bře 2022, 10:43 Tak jsem provedl zkoušku . Od středy do pátku jsem do práce jezdil tak, abych měl otáčky kolem 2000 a pozoroval co se bude dit se spotřebou. Jak jsem psal mam dlouhodobou spotřebu 6,6 a při jizdě do práce 16,5 km jsem se nedostaval pod 6,4/100. Myslel jsem , že nepodtačet motor znamená, držet otáčky kolem 2500 a řadit při přibližení ke 3000. Takto jsem jezdil se svou starou fabkou 1,4 MPI se spotřebou kolem 6/100.
Po vašich radách jsem se dostal na pruměr za tyto tři dny jizdy do práce a jednu delši jizdu 60 km v kuse na pruměr 5,7/100 a i jizdy do práce byli už kolem 6,1. Jen jsem už pochopil, proč tu někdo psal , že pro předjižděni řadi o dva dolu . Když jsem držel těch 2500 tak stačilo podřadit o jeden stupen, ted když mám v 85km/h už zařazenou 6 tak musim o dva na 4
Koukal jsem na testováni motoru ze Světa motorů, ale nechápu jednu věc. Došli k tomu, že při volnoběhu má 1,5 dpi otáčky 600, ale já i u zahřátého moturu mam 750 ot . Došlo k nějaké změné ve verzi 2022 nebo jen se sekli Podle mě jsou na otačkoměru otačky po 250 a mam to na třeti malé čarce co následuje po tučné . Nevim jestli jsem to napsal tak , aby to někdo vůbec pochopil
- Přílohy
-
- 20220326_141940.jpg (68.49 KiB) Zobrazeno 591 x
Re: Motor 1.5DPi
Měl někdo možnost porovnat tento motor s 1.0 T-gdi?
Jde mi hlavně o dynamiku a spotřebu. Chtěl bych novou i30 a přemýšlím nad těmito dvěma. Vím, ze 1.0 je trivalec, ale denně jezdím 30km tam a zpátky do práce a hlavně po okreskách.
Měl jsem možnost jet v 1.4 dpi z minule generace a bylo to na mě příliš málo dynamické.
Diky
Jde mi hlavně o dynamiku a spotřebu. Chtěl bych novou i30 a přemýšlím nad těmito dvěma. Vím, ze 1.0 je trivalec, ale denně jezdím 30km tam a zpátky do práce a hlavně po okreskách.
Měl jsem možnost jet v 1.4 dpi z minule generace a bylo to na mě příliš málo dynamické.
Diky
Hyundai i30 Fastback N-Line 1.5 T-GDI 2024-
Hyundai i20 Family+ Club 1.25i 2019-2024
Hyundai i20 Family+ Club 1.25i 2019-2024
Re: Motor 1.5DPi
Těžko také porovnávat atmosferický motor a motor s turbem i když mají stejný výkon. Ten litr se zdá že jede lépe a jestli ti nevadí tříválec s možnými problémy oproti 1,5, tak proč ne. Jestli si chceš užít víc tak 1,5 ale turbo.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Všechny auta ze servisu, s kterými jsem jezdil, měly letargický projev. Stačilo pár stovek kilometrů, vhodné palivo a rozjezdily se.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
Užit si vyloženě nepotřebuji, jde mi hlavně o to, aby měl motor alespoň nějakou dynamiku a nemusel jsem na okresce předjíždět na trojku. Zároveň mi jde o spotřebu, takže mi přijde logičtější 1.0 oproti 1.5 tgdi jelikož ušetřit za prve 50k při koupi a potom litr na 100km
Spolehlivost taky úplně neřeším, protože auto plánuju mít tak max 5 let do zaruky
Hyundai i30 Fastback N-Line 1.5 T-GDI 2024-
Hyundai i20 Family+ Club 1.25i 2019-2024
Hyundai i20 Family+ Club 1.25i 2019-2024
Re: Motor 1.5DPi
Já nemám to auto tak dlouho jako ostatní a moje hlavní auto nebylo kw silnější, ani turbo. Mám najeto jen 400km, ještě to není ani měsíc co ho mám. Ale jestli ti příšla 1.4 loudavá, tak se 1.5DPI a 1.0TGDI obloukem vyhni . Dneska jsem se na dvojce snažil v kopci předjet jednoho šneka co jel 30km celou cestu na 50 a upřímně s rodinou to asi dělat už nebudu, byl to pomalej hazard. A jedničku jsem tam fakt hazet už nechtěl . Ten kopec bylo jediné místo kde na té trase nebyla plná, jinak bych si našel jiné misto. Tenhle motor je fakt spíš na pohodičku, než na akceleraci. A v pohodičce je skvělej a dle ostatních i na spotřebě. Ale jak šlapnu na plyn je to neuvěřitelně ospalé. Jestli to řídící jednotka po 2000km změní kdo ví . Mimochodem, tankuju tam efektu z benziny. 1.0TGDI mělo co jsem zkoušel neuvěřitelnej trubo lag, takovej TSI opravdu nemají. A jinak pro porovnání sem přikládám tabulku dle které mi ten třívalec příjde zbytečnej když lze koupit klasika v podobě DPI.
- Přílohy
-
- 20211012_200936.jpg (83.96 KiB) Zobrazeno 529 x
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
litrove TGdi mi v poslednom case vyraza dych. Dnes dvaja ludia, klima priemerna rychlost 58km/h (primestske casti Brno, okreska 90-98km/h, poskakovanie Hustopecemi (mandlonove slavnosti) a ciel v Kobyli. Max rychlost 105kmhMgls píše: ↑26 bře 2022, 15:00 Měl někdo možnost porovnat tento motor s 1.0 T-gdi?
Jde mi hlavně o dynamiku a spotřebu. Chtěl bych novou i30 a přemýšlím nad těmito dvěma. Vím, ze 1.0 je trivalec, ale denně jezdím 30km tam a zpátky do práce a hlavně po okreskách.
Měl jsem možnost jet v 1.4 dpi z minule generace a bylo to na mě příliš málo dynamické.
Diky
- Přílohy
-
- FB_IMG_1648326400460.jpg (36.97 KiB) Zobrazeno 467 x
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
V tý tabulce je na časech pružného zrychlení vidět, že 1.5DPi je trochu louda. Jasně, u 1.0TGDI od startu může trvat, než se roztočí turbo (jízda ve městě bude s manuálem utrpení), ale na okreskách už turbo pěkně fouká a je to znát.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
i30mpact praveze ten litrovy trojhrnek je v meste jazdecky lepsi. Pretoze ma viac vykonu v nizkych otackach. Ak k tomu pripocitas tu rozbehovu adaptaciu, je to fajn. Pisem ale jazdecky (uzivatelsky) ie vsak konstrukcne
v zasade je ale otazka ci sa priplatok za ten litrovy trojhrnek oplati. 1,5DPi je konstrukcne jednoduschsi, prevadzkovo jednoduchsi a tak nejak priamociarejsie ovladatelny (tz nema ziadne specifika ako dochladzovanie turba, prejav trojvalca ako takeho). Ak by sa montoval do Bayonu/Stonica radsej by som bral jeho ako 1.0TGDi 74kW pretoze ten zdvojeny nepriamovstrek je fakt blbuvzdornejsi na castejsie jazdenie po meste s ohriatim a naslednym vychladnutim. Ak by vsak auto malo byt jzdene najma tych 30km tam a zpat okreskami ako pisal kolega co nad tym premysla, asi by som volil 1.0TGDi
v zasade je ale otazka ci sa priplatok za ten litrovy trojhrnek oplati. 1,5DPi je konstrukcne jednoduschsi, prevadzkovo jednoduchsi a tak nejak priamociarejsie ovladatelny (tz nema ziadne specifika ako dochladzovanie turba, prejav trojvalca ako takeho). Ak by sa montoval do Bayonu/Stonica radsej by som bral jeho ako 1.0TGDi 74kW pretoze ten zdvojeny nepriamovstrek je fakt blbuvzdornejsi na castejsie jazdenie po meste s ohriatim a naslednym vychladnutim. Ak by vsak auto malo byt jzdene najma tych 30km tam a zpat okreskami ako pisal kolega co nad tym premysla, asi by som volil 1.0TGDi
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
1,5tgdi zkus a litr chtít nebudeš
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Re: Motor 1.5DPi
Pokud má problém s cenou, tak s tím nehne.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný