Viděl jsem už všechny, co vyhraju?pirko7 píše: ↑28 bře 2022, 15:10 Vaculík si ve směs ale to DPI chválil, to vypichnutí rachotu jsem nepochopil, v hatchbacku je to vše tichounke a nad 3000 to má ten správný říz, už se těším až to budu točit na 5000ot . Ale do 1000km ještě daleko. Z testu však vyšlo najevo, že je to pomalé a nedynamické a tohle je stejně subjektivní, manželka tvrdí jak to jede rychle, já se směju jak to jede pomalu . Mimo DPI od , dost pochvalil i elektrickou KONU. Když na rovince šlapnu na plyn tak se to rozhodně nechová jako 1.2 HTP s 44kw jak tu popisoval akydam. Těch videii na to DPI je poměrně dost ze slovenska. Všichni se ve směs názorově schodují. Teda krom rachotu... ten demonstruje jen Vaculík a to je právě ono, všichni ostatní recenzenti mají hatchbacky. Jenom Vaculík combi, takže dle mě je tam nějakej jinej díl vejfuku co asi drnčí .
To JACK: Tady jde o to že DPI na 30% sešlápnutého pedálu má plnej výkon, ta zbylá dráha nic nedělá a je jedno jestli jedu 50, nebo 100. Je to děsný pro člověka co na to není zvyklej, lechtám půl pedalu, řeknu si super, druhá pulka zůstala, tak jdu předjíždět, vyjedu do boku sešlapnu druhou půlku a ejhle ono nic... nic se už neděje. Se starou astrou jsem měl pedal na zemi a věděl jsem že mám smůlu .
Videa na tento motor DPI co jste možná neviděli:
https://www.youtube.com/watch?v=EvTzJu8xTOI&t=2s
https://www.youtube.com/watch?v=AhI35UJHBwE&t=380s
https://www.youtube.com/watch?v=vcMU1vHcvUQ
https://www.youtube.com/watch?v=MQl2qi9T4iw&t=2s
https://www.youtube.com/watch?v=qHYoDk_LNNY&t=500s
https://www.youtube.com/watch?v=aeUKeNzVgWM
https://www.youtube.com/watch?v=FqruD9TiDjE&t=581s 7:00 minuta
Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Pirko7, tak zhlediska efektivity motoru je přeci dobře, aby se škrtící klapka otevírala co nejdříve, tj. aby motor jel na plný plyn. Vem si příklad. Máš 2 motory s maximálním výkonem 100 kW při 6000 otáčkách. Jeden bude atmo, který bude při 2500 dávat 25 kW a druhé bude turbo, které bude při stejných otáčkách dávat 50 kW. A teď si vem, že budeš třeba na 6 točit těch 2500, což u 1.5 DPi bude něco kolem 90 km/h. V našem případě pojede motor s plně otevřenou klapkou tj. na plný plyn, ale turbo za stejných podmínek se bude muset škrtit, aby dával podobný výkon pro danou rychlost. Když ale budeme chtít zrychlovat, tak atmo nemá výkonovou rezervu a budeme muset podřadit a vyhnat motor do vyšších otáček, kde ten výkon bude. U turba ale sešlápnu plyn víc, abych tu klapku naplno otevřel a tím z motoru za stejných otáček vydoloval větší výkon.
Pro ustálenou jízdu nejsou vůbec třeba velké výkony. A pokud se má jezdit úsporně, pak je třeba, aby motor jel na plný plyn co nejvíce, což atmosféra splňuje. U turba je příliš velký přebytek výkonu pro ustálenou nebo mírnou jízdu, takže za takových podmínek jezdí turbo s neustále přivřenou klapkou, což efektivitu motoru snižuje. Z tohoto důvodu mají lepší spotřebu turba, které jsou naladěny na nižší výkony, protože pak častěji mohou jet na plný plyn.
Z výše uvedeného je zřejmé, že je třeba volit motor podle využití. Pokud budu jezdit převážně dálnice nebo často tahat přívěs, pak má turbo přínos. Na jízdy po městě a okresky bude rozumnější volba atmosféra. Kdo bude chtít závodit nebo se honit po výkonu, pak se musí smířit s tím, že nebude jezdit úsporně.
Co se týče emisí, tak i staré atmosféry plní nejnovější normy. Ono totiž nejde o emise CO2, ale hlavně o Nox a saze, které turba s přímým vstřikem produkují dost. Z tohoto pohledu je naše 1.5 emisně velmi čistá.
Vyloženě pěkný je tento článek https://www.auto.cz/prime-vs-neprime-vs ... psi-121703
Proč se všichni začali honit za přímým vstřikem a přitom u motorů s dvojím typem vstřikování zjistíte, že ty motory v režimu nízkého zatížení preferují nepřímý vstřik? Nebo pak začněte řešit saze, a přitom ten přínos nižší spotřeby v reálu není téměř vidět?
V tomto ohledu přivedli 1.5 snad k dokonalosti. Motor jezdí často na plný plyn, netvoří nebezpečné saze, neředí olej benzínem, netrpí na karbonování, kvůli dvojitému vstřikování tvoří homogenní směs podobně jako přímý vstřik, kvůli integrovaným svodům nemusí při velkém zatížení přivstřikovat benzín aby chladil směs, atd.
Pro ustálenou jízdu nejsou vůbec třeba velké výkony. A pokud se má jezdit úsporně, pak je třeba, aby motor jel na plný plyn co nejvíce, což atmosféra splňuje. U turba je příliš velký přebytek výkonu pro ustálenou nebo mírnou jízdu, takže za takových podmínek jezdí turbo s neustále přivřenou klapkou, což efektivitu motoru snižuje. Z tohoto důvodu mají lepší spotřebu turba, které jsou naladěny na nižší výkony, protože pak častěji mohou jet na plný plyn.
Z výše uvedeného je zřejmé, že je třeba volit motor podle využití. Pokud budu jezdit převážně dálnice nebo často tahat přívěs, pak má turbo přínos. Na jízdy po městě a okresky bude rozumnější volba atmosféra. Kdo bude chtít závodit nebo se honit po výkonu, pak se musí smířit s tím, že nebude jezdit úsporně.
Co se týče emisí, tak i staré atmosféry plní nejnovější normy. Ono totiž nejde o emise CO2, ale hlavně o Nox a saze, které turba s přímým vstřikem produkují dost. Z tohoto pohledu je naše 1.5 emisně velmi čistá.
Vyloženě pěkný je tento článek https://www.auto.cz/prime-vs-neprime-vs ... psi-121703
Proč se všichni začali honit za přímým vstřikem a přitom u motorů s dvojím typem vstřikování zjistíte, že ty motory v režimu nízkého zatížení preferují nepřímý vstřik? Nebo pak začněte řešit saze, a přitom ten přínos nižší spotřeby v reálu není téměř vidět?
V tomto ohledu přivedli 1.5 snad k dokonalosti. Motor jezdí často na plný plyn, netvoří nebezpečné saze, neředí olej benzínem, netrpí na karbonování, kvůli dvojitému vstřikování tvoří homogenní směs podobně jako přímý vstřik, kvůli integrovaným svodům nemusí při velkém zatížení přivstřikovat benzín aby chladil směs, atd.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: Motor 1.5DPi
Nezlobte se, ale můžeme hovořit poté, co má rekordman najeto kolik..? 40 tisíc km?... hovořit o tom, že přivedli atmo motor v Hyundai k dokonalosti? Zatím to jezdí krásně, zatím nikomu neodešly vstřiky, zatím to nežere olej, ani nikde nepropouští. To všechno je pravda, ale nepřekvapivá. Jak to bude na 100 tis., 200 tis., si můžeme zatím jen přát.
Ale papírové (známé) předpoklady jsou dobré, přesnější vizi snad může mít konstruktér, technolog,...
Ale papírové (známé) předpoklady jsou dobré, přesnější vizi snad může mít konstruktér, technolog,...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Re: Motor 1.5DPi
Ona ta akcelerace 0-100 není uplně tak špatný ukazatel ne? Jde o to že DPI se sbírá na nižších otačkách kvuli kroutáku na 3500ot, ale když chci s atmo jet tak stejně kopnu nižší kvalt, neumím si předtavit že bych chtěl předjíždět s 4řkou v obci a 6tkou mimo obec . Ale jestli to taky trochu není tím že ta jednička je strašně dlouhá, jsem zvyklej se na jedničku jenom rozjet a hned 2, ale tady jak hodim dva mám 1500ot a logicky to auto se hned nesebere . Dost často ho tak nějak dvojkou zadusím.Maras píše: ↑28 bře 2022, 16:37 Ten parametr 0-100 je silně zavádějící a nepodstatný.Kdo asi jezdí stylem rozjezd z křižovatky z 0 na 100? Mnohem důležitější je schopnost motoru pružně zrychlit z určité rychlosti například ze 60 na 100 na 3, nebo vyšší stupně a tady v tom je DPi hodně dobrý na atmosféru, lepší než 1.6 88kw. Ta má zase lepší zátah až ve vysokých otáčkách. Ale ruku na srdce, kdo tak jezdí, aby pořád vytáčel motor až nahoru?
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Re: Motor 1.5DPi
Možná jsi chtěl napsat, že jednička je strašně krátká?!?
Re: Motor 1.5DPi
Nebo dvojka dlouhá?
Párkrát zařadíš 1 - 2 - 1 a zvykneš si.
Párkrát zařadíš 1 - 2 - 1 a zvykneš si.
Re: Motor 1.5DPi
Anebo za 1,pak za 2 na 90 a dáš zpátečku=uděláš raketku
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
Chvilku jsem dumal nad tím, jak jsem to vlastně odeslal . Ale prostě když hážu dvojku tak je těžce podtočená a musí se dost sebrat . Dneska jsem to na rovince trochu pozlobil, na ní si to hraje na siláka . Raketu... jako bud vylětím já nebo motor
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Re: Motor 1.5DPi
Když už se tady řeší řazení, tak se zeptám. Je normální, že to z 1 na 2 nejde tak úplně hladce? U nového jsem myslel, že to půjde plynule jako vyšší rychlosti. Mám najeto něco přes 3000 km.
i30 III kombi, 1,5DPi/81kW, comfort
Re: Motor 1.5DPi
Je to normální. Co jsem se po tom pídil a četl diskuze a fóra. Větším nájezdem se to o malinko zlepší.
i30 2021 Nline 1.5T-gdi, manual
Re: Motor 1.5DPi
Řazení je dost o cviku, řekl bych že je to dost o otačkách který tam padaj a ve kterých to je hladší. Ale je fakt že s novým autem neumím brzdit, řadit a s dveřma mlatim jak od traktoru .
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
-
- **
- Příspěvky: 204
- Registrován: 05 srp 2020, 09:03
Re: Motor 1.5DPi
Mnoho lidí překvapuje jednička u nových maloobjemových benzínových motorů že je krátká, pravděpodobně že měli předtím auto s naftovým motorem.
Je krátká proto aby se dalo rozjíždět i se zapnutou klimatizaci, benzínové motory mívají mnohem nižší výkon při nízkých otáčkách, kdyby byla jednička delší, při rozjezdu by se muselo víc pridat plyn, pro spojku nic dobrého.
Je pravda že je dvojka oproti jedničce docela dlouhá, při přeřazení z jedničky je třeba chvíli počkat než klesly otáčky. Pozitivní na tom je že se dá s tím zrychlit skoro na 100. A v některém případě zabránit destrukci motoru, mě asi dvakrát . Prostě jsem jel asi 80-90km/h na pětce a chtěl jsem podřadit na čtyřku, a místo toho jsem dal dvojku, otáčky vylétly na skoro 7000rpm, tak říkám že kdyby byla dvojka kratší tak rozbil bych zadní sklo auta předemnou písty mého motoru.
Je krátká proto aby se dalo rozjíždět i se zapnutou klimatizaci, benzínové motory mívají mnohem nižší výkon při nízkých otáčkách, kdyby byla jednička delší, při rozjezdu by se muselo víc pridat plyn, pro spojku nic dobrého.
Je pravda že je dvojka oproti jedničce docela dlouhá, při přeřazení z jedničky je třeba chvíli počkat než klesly otáčky. Pozitivní na tom je že se dá s tím zrychlit skoro na 100. A v některém případě zabránit destrukci motoru, mě asi dvakrát . Prostě jsem jel asi 80-90km/h na pětce a chtěl jsem podřadit na čtyřku, a místo toho jsem dal dvojku, otáčky vylétly na skoro 7000rpm, tak říkám že kdyby byla dvojka kratší tak rozbil bych zadní sklo auta předemnou písty mého motoru.
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Re: Motor 1.5DPi
No já měl spíš na mysli situaci při vjezdech a výjezdech z podzemních garáží, kde jsou prudký úseky, dáš za jedna, rozjedeš se, dáš za dva, zjistíš, že i s plným plynem ti to skoro chcípá, tak dáš zpátky jedničku, na tu to vyjedeš a už příště se nebudeš snažit tam tu dvojku cpát.
Jo, na tu spojku a převodovku je potřeba si zvyknout. Přeřazení na dvojku je vždycky boj, velkej rozdíl rychlostí, synchrony maj co dělat, nesmíš tu spojku pouštět rychle. Ideálně se snažit trefit otáčky, tzn. nechat to trochu spadnout. Po 6000km už mám pocit, že se mi to občas i docela podaří.
A taky má pod plynem zvuk jako traktor a na dálnici mu rezonuje výfuk, jak kdyby tam někde byla díra (ale to jen u kombi). Trochu přeháním, ale je tam i pár věcí, který se úplně nepovedly. Ale nic, s čím by se nedalo žít.JackK78 píše: ↑29 bře 2022, 00:51
V tomto ohledu přivedli 1.5 snad k dokonalosti. Motor jezdí často na plný plyn, netvoří nebezpečné saze, neředí olej benzínem, netrpí na karbonování, kvůli dvojitému vstřikování tvoří homogenní směs podobně jako přímý vstřik, kvůli integrovaným svodům nemusí při velkém zatížení přivstřikovat benzín aby chladil směs, atd.
Re: Motor 1.5DPi
Všechno pěkně pohromaděpirko7 píše: ↑28 bře 2022, 15:10 Vaculík si ve směs ale to DPI chválil, to vypichnutí rachotu jsem nepochopil, v hatchbacku je to vše tichounke a nad 3000 to má ten správný říz, už se těším až to budu točit na 5000ot . Ale do 1000km ještě daleko. Z testu však vyšlo najevo, že je to pomalé a nedynamické a tohle je stejně subjektivní, manželka tvrdí jak to jede rychle, já se směju jak to jede pomalu . Mimo DPI od , dost pochvalil i elektrickou KONU. Když na rovince šlapnu na plyn tak se to rozhodně nechová jako 1.2 HTP s 44kw jak tu popisoval akydam. Těch videii na to DPI je poměrně dost ze slovenska. Všichni se ve směs názorově schodují. Teda krom rachotu... ten demonstruje jen Vaculík a to je právě ono, všichni ostatní recenzenti mají hatchbacky. Jenom Vaculík combi, takže dle mě je tam nějakej jinej díl vejfuku co asi drnčí .
To JACK: Tady jde o to že DPI na 30% sešlápnutého pedálu má plnej výkon, ta zbylá dráha nic nedělá a je jedno jestli jedu 50, nebo 100. Je to děsný pro člověka co na to není zvyklej, lechtám půl pedalu, řeknu si super, druhá pulka zůstala, tak jdu předjíždět, vyjedu do boku sešlapnu druhou půlku a ejhle ono nic... nic se už neděje. Se starou astrou jsem měl pedal na zemi a věděl jsem že mám smůlu .
Videa na tento motor DPI co jste možná neviděli:
https://www.youtube.com/watch?v=EvTzJu8xTOI&t=2s
https://www.youtube.com/watch?v=AhI35UJHBwE&t=380s
https://www.youtube.com/watch?v=vcMU1vHcvUQ
https://www.youtube.com/watch?v=MQl2qi9T4iw&t=2s
https://www.youtube.com/watch?v=qHYoDk_LNNY&t=500s
https://www.youtube.com/watch?v=aeUKeNzVgWM
https://www.youtube.com/watch?v=FqruD9TiDjE&t=581s 7:00 minuta