start&stop i30
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
-
- **
- Příspěvky: 205
- Registrován: 05 srp 2020, 09:03
Re: start&stop i30
Příklad: Člověk jede domu pátek odpoledne se 70% nabitou baterii, parkuje v mrazu a o víkendu nikam nejede. Pondělí ráno bude ji mít mírně sulfatovanou s cca 50-60%. Navíc k tomu třeba krátké trasy (pár minut tam a pár minut sem za den, nestihne se nabíjet na 70%) a po 3 letech bude baterie po smrti.
Ale jestli to není tvůj případ tak klidně si nech tak jak tam je, třeba i s zapnutým start stop.
Jinak autobaterie (startovací baterie) má být vždy nabitá asi nad 80%, a ne pořád dokola nabít-vybít okolo 70%.
Ale jestli to není tvůj případ tak klidně si nech tak jak tam je, třeba i s zapnutým start stop.
Jinak autobaterie (startovací baterie) má být vždy nabitá asi nad 80%, a ne pořád dokola nabít-vybít okolo 70%.
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
- Reklama
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: start&stop i30
Jak to tu pročítám, tak jsem se rozhodl udělat experiment. Autobaterii mám s "inteligentním" dobíjením, to jsem nikdy nedeaktivoval, baterii jsem nikdy externě nedobíjel, stop&start vypínám jen když je vyloženě obtěžující (třeba při popojíždění v koloně s častými, ale třeba jen sekundovými zastaveními). Auto používám tak nějak běžným způsobem zhruba rovnoměrně po městě, okreskách i dálnicích, nocuje v garáži.
Tak jsem zvědavý, jak dlouho mi tam baterii přežije a o kolik bude její život kratší než baterie těch, co inteligentní nabíjení a stop&start deaktivují a pravidelně ji externě dobíjejí. S nákladem na její výměnu počítám a určitě to není částka, která by pro mě byla likvidační, takže to úplně klidně risknu. Až bude po smrti, poctivě to tu přiznám a nahlásím.
Tak jsem zvědavý, jak dlouho mi tam baterii přežije a o kolik bude její život kratší než baterie těch, co inteligentní nabíjení a stop&start deaktivují a pravidelně ji externě dobíjejí. S nákladem na její výměnu počítám a určitě to není částka, která by pro mě byla likvidační, takže to úplně klidně risknu. Až bude po smrti, poctivě to tu přiznám a nahlásím.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Re: start&stop i30
Hlásím se jako další člen experimentu. Baterie nová 16.3. 2022, start stop zapnutý a inteligentní dobíjení nejhorší možná varianta - dokonce mám LED světla, nabíjíme jen při brzdění motorem
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Re: start&stop i30
Také se hlásím do dlouhodobého testu. Konektor i pojistku na baterii nechávám, start/stop vypínám ručně, denní svícení nepoužívám - používám tlumené (halogeny).
i30 1,5 DPi Start - 2021
i20 1,2 - 2010
i20 1,2 - 2010
Re: start&stop i30
Já Vám k tomu přidám svou vlastní zkušenost. První :hyu:1,6CRDi 2011 bez "inteligentního dobíjení a ss systému" prodán po 6.letech používání a nájezdu 180tis. km s původní baterií, za celou dobu asi 10cyklů nabíjení/oživení baterie. Baterie měněna vloni novým majitelem tzn. dožila se 10.let
Druhý 1,4TGDi 2017 v plné výbavě se všemi "eko chytrými vychytávkami". SS vypínán pravidelně, dobíjení baterie cca každé 2-3 měsíce- používám polointeligentní nabíječku LIDL- prodán 2021 s nájezdem 180tis. km + Baterie měněna po 3 letech. Koupena nová Yura cca 4tis. Kč. Stará ještě po smrti úplně nebyla, ale na testu baterie po nabití, už byla její kondice slabá. A kolegové, přátelé i firemní auto, vlastníci vozidel , Kia, Octavia, Audi... s inteligentním dobíjením a SS všichni, snad s jednou výjimkou mění baterie nejpozději po 4 letech. Ale všichni auta opravdu využívají a používají denně a vypínají ss systém. A všichni se s jednou výjimkou pohybujeme s nájezdy nad 35 tis. km/rok.
Pokud baterii nekupujete v autorizáku - nechápu proč bych ji tam kupoval za raketu, když lepší a kvalitnější- seženu za polovinu , není to zase až tak strašná položka- ale je ZBYTEČNÁ, nicméně hov.. s tím naděláme a zpátky se doba bez rádoby "eko" kurvítek a vytahovačů peněz z našich kapes stejně nevrátí
Ještě potřebujete experimenty?
Ale klidně experimentujte
Druhý 1,4TGDi 2017 v plné výbavě se všemi "eko chytrými vychytávkami". SS vypínán pravidelně, dobíjení baterie cca každé 2-3 měsíce- používám polointeligentní nabíječku LIDL- prodán 2021 s nájezdem 180tis. km + Baterie měněna po 3 letech. Koupena nová Yura cca 4tis. Kč. Stará ještě po smrti úplně nebyla, ale na testu baterie po nabití, už byla její kondice slabá. A kolegové, přátelé i firemní auto, vlastníci vozidel , Kia, Octavia, Audi... s inteligentním dobíjením a SS všichni, snad s jednou výjimkou mění baterie nejpozději po 4 letech. Ale všichni auta opravdu využívají a používají denně a vypínají ss systém. A všichni se s jednou výjimkou pohybujeme s nájezdy nad 35 tis. km/rok.
Pokud baterii nekupujete v autorizáku - nechápu proč bych ji tam kupoval za raketu, když lepší a kvalitnější- seženu za polovinu , není to zase až tak strašná položka- ale je ZBYTEČNÁ, nicméně hov.. s tím naděláme a zpátky se doba bez rádoby "eko" kurvítek a vytahovačů peněz z našich kapes stejně nevrátí
Ještě potřebujete experimenty?
Ale klidně experimentujte
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: start&stop i30
Takže Toník udělal test za vás (za nás).
Ještě by mne zajímalo jestli je životnost Aku dána nájezdem nebo věkem(časem)?
Ještě by mne zajímalo jestli je životnost Aku dána nájezdem nebo věkem(časem)?
Re: start&stop i30
Já jsem loni kupoval autobaterií a chtěl jsem Yuru. No a ani za boha jsem ji v ČB nesehnal. Vše pouze objednat přes internet a to se mi s baterií riskovat nechtělo. Asi budu muset příště lépe hledat.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: start&stop i30
Sice mám Tucsona, ale přidám zkušenost s akumulátorem: nafťák využívající žhavení, přes den jezdím téměř výlučně s denním svícením, start-stop vypínán při každém startu, bez externího dobíjení, roční nájezd 30000 km+ - aku po smrti začátkem čtvrté zimy, výměna při nájezdu 116000 km. OEM byla Varta, šla tam také Varta. Cena cca 3700,- Kč.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: start&stop i30
ja som predaval i30 po styroch rokoch a 85 000km. inteligentne nabijanie a start-stop som nevypinal.baterka povodna, posledny rok auto viacej stalo, jazdili sa kratke trasy... ziadne dobijanie baterky sa nekonalo. jednoducho som to pouzival ako 98% vodicov a napriek prognozam z internetu to bateria bez problemov ustala
ak mam spravnu info zo zaciatku roka, tak baterka je povodna stale...
ak mam spravnu info zo zaciatku roka, tak baterka je povodna stale...
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: start&stop i30
Tak to zatím vypadá, že baterie s vypnutými eko-fičurami vydrží asi čtyři roky a oproti tomu baterie se zapnutými eko-fičurami kolem čtyř let.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
-
- *
- Příspěvky: 33
- Registrován: 04 říj 2021, 09:00
- Bydliště: Praha
Re: start&stop i30
Já si naopak myslím, že moje vydrží 48 měsíců!
Re: start&stop i30
To inteligentní nabíjení tu má vypnuto takto dlouho málo kdo, takže to se asi nedá posoudit a start stop spíš štve.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Re: start&stop i30
Jo, to je pravda. Jinak dobíjet baterku občas externí nabíječkou vřele doporučuju, člověka to donutí prohlédnout motorový prostor, umít ho, vyčistit napadané listí a podobné věci. Dneska třeba jsem při nabíjení mezi boxem baterky a boxem sání našel vraženou ohlodanou čtvrtku bochníku chleba. Zatracení potkani.
Re: start&stop i30
No, kéž by to byli jen potkani, být tebou, už bych tam montoval nějakou tu plašičku...
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011