Spolehlivý motor pro novou i30 kombi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi
Je tu taka zabavna particka
Chasnik porovnaval svoju spotrebu s naftou. Mam naftu, tak som ho vyviedol z omylu, to je vsetko.
Vzdy rovnaka tlupa, co nechape pisany text. Bohuzial.
Chapem, ze ti, co maju 1,5 dpi by chceli jazdit na okreske za 4 litre a menej, ale to nejde A este budu urazene utocit, mali si kupit iny motor.
Mali ste napadnut Chasnikove tvrdenie
Chasnik porovnaval svoju spotrebu s naftou. Mam naftu, tak som ho vyviedol z omylu, to je vsetko.
Vzdy rovnaka tlupa, co nechape pisany text. Bohuzial.
Chapem, ze ti, co maju 1,5 dpi by chceli jazdit na okreske za 4 litre a menej, ale to nejde A este budu urazene utocit, mali si kupit iny motor.
Mali ste napadnut Chasnikove tvrdenie
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
- Reklama
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11626
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi
A zaznamenal jsi s čím Chasnik jezdil předtím a kolik toho s čím najel?
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi
Ja jazdím s 1,6TDCi 66kW teraz v zime tak za 5,1l. 5x v týždni do práce 2x24km mimo mesto a raz za týždeň do mesta na nákup. 5l na 1,5 benzín je fakt krásna spotreba, ono tento motor už keď je z tej rady smartstream tiež pracuje s tým časom otvorenia nasávacích ventilov, čiže dokáže prakticky meniť svoj objem podľa záťaže nie?
https://youtu.be/XrmaoRO8Wjo?t=216
https://youtu.be/XrmaoRO8Wjo?t=216
KIA CEED III(CD) Spin; 1.0T-GDI Smartstream 74kW
Palivo: EuroOil N95+VIF
Palivo: EuroOil N95+VIF
Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi
Sorry, ale vyjadril sa uplne jasne. Nepise, s cim jazdil. Porovnal 1,5 dpi s naftou. Nepisal o svojej minulej, alebo fleetovke.Mr. HYUNDAI píše: ↑11 dub 2021, 17:10 A zaznamenal jsi s čím Chasnik jezdil předtím a kolik toho s čím najel?
Co tu mas dalej?
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11626
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi
Máš plnou pusu zdrojů a sám na to kálíš !
Většina jeho aut tu je a většina uživatelů tu historii zná... Tak hledej a pak se teprve vyjadřuj k příspěvkům jiných. Ono se Ti totiž může snadno stát, že dotyčný má, na rozdíl od Tebe, relevantní zkušenosti ze kterých vychází. A Ty pak ze sebe děláš akorát trubku ...
Většina jeho aut tu je a většina uživatelů tu historii zná... Tak hledej a pak se teprve vyjadřuj k příspěvkům jiných. Ono se Ti totiž může snadno stát, že dotyčný má, na rozdíl od Tebe, relevantní zkušenosti ze kterých vychází. A Ty pak ze sebe děláš akorát trubku ...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi
CTRL+C (od Chasníka) , CTRL+V : což je spotřeba blízká naftovému motoru.
Nelze nesouhlasit. Pět je gut.
Axel: Kdo umí, umí Petrolheadi, staří náklaďáci a wéercéčkaři…
Hodně těch co se dnes snaží „řadit na rychlost“ to sotva stíhá s tím falešným meziplynem.
U svého dehtového stádečka a stylu jízdy už nějak nemám potřebu.
Jo v bujarém mládí ještě v š120 to mělo efekt ( to jsme zkoušeli i přibrždovat levačkou )
Nelze nesouhlasit. Pět je gut.
Axel: Kdo umí, umí Petrolheadi, staří náklaďáci a wéercéčkaři…
Hodně těch co se dnes snaží „řadit na rychlost“ to sotva stíhá s tím falešným meziplynem.
U svého dehtového stádečka a stylu jízdy už nějak nemám potřebu.
Jo v bujarém mládí ještě v š120 to mělo efekt ( to jsme zkoušeli i přibrždovat levačkou )
i30 MY21 kombajn nafta
V přímém (či spolu)vlastnictví dosud byly (jsou):
Škocny - 100,120,Forman,2xFábie,O1,O2.
Kadett,V3S,Zafira, Pásovec, A4
V přímém (či spolu)vlastnictví dosud byly (jsou):
Škocny - 100,120,Forman,2xFábie,O1,O2.
Kadett,V3S,Zafira, Pásovec, A4
-
- **
- Příspěvky: 152
- Registrován: 07 dub 2022, 17:19
Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi
No jo, ale kdyby ty tříválce byly tak super a spolehlivé, tak proč jsou prakticky všude nejen v zahraničí (EU aj.) v bazar nabídkách skoro jen tříválce a ne jiné? Minimálně totálně převažujou. Nechce se mně věřit tomu, že by to bylo jen proto, že řidič z bohatších západních zemí nemá rád málo výkonné motory (i když je tříválec výkonnější než MPI atmosféra)Chasnik píše: ↑03 dub 2021, 18:54 Zatím najeto s DPI 20 000 km, předtím jsem měl naftu 1.6 110 k, GDI 130 k a CVVT 125 k a v tomhle autě se výkonově necítím ochuzen. Prostě je to benzín, takže se např. při předjetí musí podřadit.
Jestli je motor spolehlivý, se ukáže časem. Pokud se vrátíme k původnímu tématu, tak za spolehlivý bych klidně označil tříválec 1.0 T-GDI, už se pod kapoty osazuje relativně dlouho a nevšiml jsem si, že by si někdo stěžoval na problémy s motorem.
Každopádně pro kratší trasy je benzínová atmosféra vhodnější a pokud se nepletu, tak už ji dnes dokáže nabídnout jen Hyundai, Fiat a Mazda...
Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi
Vysvetlenie je celkom jednoduché a to cenová politika importu na danom trhu v kombinácii s daňovou politikou toho ktorého štátu.
napr. v DE je ročná cestná daň na 1.0 tgdi určite nižšia ako 1.4 tgdi keď k tomu pridáš cenový rozdiel tak rácio u veľa ľudí/firiem zvíťazilo. Treba myslieť aj na to, že i30 nie je napr. v DE chápaná ako diaľničný stíhač ale skôr ako približovalo.
K tej cene ešte jeden SK/CZ detail.... v prvých rokoch predaja i30PD bol rozdiel medzi 1.0 a 1.4 Tgdi na SK 700€... bolo hriech nekúpiť 1.4
v CZ bol tento rozdiel 1400- 1500€ ak si dobre pamätám... takže premýšľanie aký motor už malo inú dimenziu. Skús si pozrieť ponuku 3-4 ročných i30tok v CZ a v SK... v CZ samá 1.0TGDi... na SK nenájdeš ani jednu...
napr. v DE je ročná cestná daň na 1.0 tgdi určite nižšia ako 1.4 tgdi keď k tomu pridáš cenový rozdiel tak rácio u veľa ľudí/firiem zvíťazilo. Treba myslieť aj na to, že i30 nie je napr. v DE chápaná ako diaľničný stíhač ale skôr ako približovalo.
K tej cene ešte jeden SK/CZ detail.... v prvých rokoch predaja i30PD bol rozdiel medzi 1.0 a 1.4 Tgdi na SK 700€... bolo hriech nekúpiť 1.4
v CZ bol tento rozdiel 1400- 1500€ ak si dobre pamätám... takže premýšľanie aký motor už malo inú dimenziu. Skús si pozrieť ponuku 3-4 ročných i30tok v CZ a v SK... v CZ samá 1.0TGDi... na SK nenájdeš ani jednu...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi
Hmm, jestli to nebude tím, že těch tříhrnků se prodá hromada, takže jsou pak samozřejmě k vidění i v bazarechcestovatelcasem píše: ↑22 dub 2022, 15:45No jo, ale kdyby ty tříválce byly tak super a spolehlivé, tak proč jsou prakticky všude nejen v zahraničí (EU aj.) v bazar nabídkách skoro jen tříválce a ne jiné? Minimálně totálně převažujou. Nechce se mně věřit tomu, že by to bylo jen proto, že řidič z bohatších západních zemí nemá rád málo výkonné motory (i když je tříválec výkonnější než MPI atmosféra)Chasnik píše: ↑03 dub 2021, 18:54 Zatím najeto s DPI 20 000 km, předtím jsem měl naftu 1.6 110 k, GDI 130 k a CVVT 125 k a v tomhle autě se výkonově necítím ochuzen. Prostě je to benzín, takže se např. při předjetí musí podřadit.
Jestli je motor spolehlivý, se ukáže časem. Pokud se vrátíme k původnímu tématu, tak za spolehlivý bych klidně označil tříválec 1.0 T-GDI, už se pod kapoty osazuje relativně dlouho a nevšiml jsem si, že by si někdo stěžoval na problémy s motorem.
Každopádně pro kratší trasy je benzínová atmosféra vhodnější a pokud se nepletu, tak už ji dnes dokáže nabídnout jen Hyundai, Fiat a Mazda...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi
Ahoj, sháním náhradu za Fabii I Kombi 47kw a i30 Combi je jedním ze žhavých kandidátů, ale přemýšlím jaký motor zvolit. Auto bude v drtivé většině provozováno v režimu mamataxi, do školy to je 9km přes obec, okreska, město.
1.5DPi je logická volba, ale přemýšlím jestli by se dal použít i 1.0T-GDI, na jedno ohřátí motoru by s malou přestávkou (vysadit děti, nakoupit) ujel 18km, za tu dobu už by se mohl motor prohřát a k hromadění benzínu v oleji by nemuselo docházet. Co vy na to? Díky za odpověďi.
1.5DPi je logická volba, ale přemýšlím jestli by se dal použít i 1.0T-GDI, na jedno ohřátí motoru by s malou přestávkou (vysadit děti, nakoupit) ujel 18km, za tu dobu už by se mohl motor prohřát a k hromadění benzínu v oleji by nemuselo docházet. Co vy na to? Díky za odpověďi.
Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi
My jsme s 1,0 v kombi najelo 64000 km (prodáváme) většinou jízda 24km do práce, obcas popojizdeni tomu se nevyhnes. Ředění benzinem jsem nezaznamenal, kontroluji 1x za dva týdny stav oleje. Teď kupujeme znovu 1,0 tgdi, uvažovalo se o 1,5dpi ale vzhledem k tomu ze je to podobně jako 1,4cvvt co jsme měli v prvním tak byl tento motor zavržen. Mel jsem předsudky vůči 1,0 ale už jsem v klidu. 1,5 tgdi by byl lepší, to vím ….
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8135
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi
toho rezimu co uvadza Petr L by som sa nebal. maximalne skratit interval oleja na 10000km a bude to uplne safe.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi
Pokud ho 1x za dva týdny protahne a delší trase, tak by to nemusel být problém.
Re: Spolehlivý motor pro novou i30 kombi
Se zkráceným intervalem výměny oleje počítám.