EGR ventil

Motorové součásti, spojka, provozní kapaliny

Moderátoři: Martun, Moderátoři

Odpovědět
mikodim
****
Příspěvky: 1356
Registrován: 02 lis 2013, 11:37

EGR ventil

Příspěvek od mikodim »

Dnes som mal čas, tak zo zvedavosti ako je na tom EGR ventil, som ho skontroloval. Jazdím 80% krátke trasy ako sa hovorí okolo komína...a na moje prekvapenie , bol len mierne zanesený a pracuje bez problémov aj po 180tis km. . Stačilo ho trošku prefuknut, nasprejovat a je ako nový :D/ Takže palec hore pre :hyu:
Přílohy
received_475894800961545.jpeg
received_475894800961545.jpeg (100.55 KiB) Zobrazeno 960 x
received_1449409175477652.jpeg
received_1449409175477652.jpeg (62.95 KiB) Zobrazeno 960 x
received_370264791740364.jpeg
received_370264791740364.jpeg (67.09 KiB) Zobrazeno 960 x
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Reklama
 

slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: EGR ventil

Příspěvek od slabostka »

no len mám pocit že si demontoval len jednu časť - "klobúk" a to podstatné si nechal na mieste... ale zdá sa že pri tomto modeli to nebol problém... zrejme dobre to navrhli...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
mikodim
****
Příspěvky: 1356
Registrován: 02 lis 2013, 11:37

Re: EGR ventil

Příspěvek od mikodim »

Áno, dal som dole len elektromagnet, kde sa čistí spodná časť aby ten kolík ľahko chodil.
Spodná časť EGR sa dá ĺahko vyskúšať stlačením prstom. Musí ľahko chodiť a vracať sa späť hore. Dá sa vyfukat kompresorom, a ak by ťažšie chodila treba strieknut sprej na EGR ventil.. Ak ani to nepomôže, musí sa už vybrať celý EGR a tak vyčistiť. Ja som tam mal len jemný popolček. Možno je za tým používanie VIFu a občas BG, ale ktovie...
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: EGR ventil

Příspěvek od slabostka »

problém vidím v tom že " strieknutím" či vyfúknutím hrozí že sa sadze posunú do sania... osobne by som šiel cestou vybrať všetko a vyčistiť. Myslím že na zanesenie egr má vplyv viacero faktorov - napr. ako fungujú vstreky, ako je motor zaťažený - egr je otvorený pri malom zaťažení..., aká nafta, odparnosť oleja, funkčnosť pcv... niekde to problém býva inde nie... 1.5 crdi je- bol veľmi podarený dízel...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8135
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Mexican »

moje zivotne moto je: never touch a running system. EGR som este nevidel, v piatok som sa pripajal na dialnicu zo 40 asi na 110 (blby najazd) a zadymylo to. Bude este asi stale tym 31kc dieslom :-D Musim tomu dopriat trochu talianskeho servisu (jazda vo vyssich otackach) a ono-sa-to-spravi

vcera prekonanych 387 000km a EGR povodny / bez akehkolvek servisu =D>
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
kyrmon
*****
Příspěvky: 1609
Registrován: 29 bře 2017, 10:54
Bydliště: okolí Kolína

Re: EGR ventil

Příspěvek od kyrmon »

To jsi mi připomněl, jak to zadýmilo mě, když jsem se připojoval na dálnici :-# Jen doufám, že tu mlhu za mnou nikdo neviděl :-
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8135
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Mexican »

no ale tebe s benzinom by to nemalo zadymovat okolie. To je nepriplatkova vybava dieslov bez DPF 8)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Odpovědět

Zpět na „New Accent - Motor a převodovka“