Asi jsem ta výjimka, která nejezdí 5 km po městě.. Ale k věci.
Auto ti stojí venku přes noc? Mně totiž při zapnuté ventilaci a studeném autě normálně na světlech točí volnoběh. Já osobně na prvních kilometrech jedu bez zapnuté ventilace. Auto stojí v garáži a než najedu na hlavní cestu musím přes 4 retardéry Ty právě projedu všechny na ev. Přijde mi daleko lepší ohřát auto s lehkou zátěži než na volnoběh...
Ty 3km v zimě budou pro motor katastrofa tak i tak. Mám to auto a na takové jízdy bych si ho určitě nevybral. V půlce zimy bych si určitě vyměnil olej a pravidelně kontroloval. Osobně dávám ještě VIF.
Jestli chceš držet pořád spalovák zapnutý, tak to myslím jde jen při sportu a manuálním řazení.. Ale na to si auto nekupoval..
Hydroměničová převodovka (HEV / PHEV motory)
Moderátor: Moderátoři
Re: Hydroměničová převodovka (HEV / PHEV motory)
Hyundai Tucson NX4 Style HEV 169kW 4x4
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
- Reklama
Re: Hydroměničová převodovka (HEV / PHEV motory)
Jediné ovplyvnenie je ako píše slabostka.... skrátiť servisný interval... predpisuje Ti to aj výrobca... časté krátke jazdy=ťažké prevádzkové podmienky=prehliadka vrátane oleja po 7500km.....kekso77 píše: ↑19 lis 2022, 13:00
V zásade súhlasím s názormi, čo píšete... ale vrátim sa k otázke, ktorú som položil:
- Môžem to nejak zo svojej pozície ovplyvniť?
a) zapnutím vyhrievania interiéru hneď od naštartovania motora
b) jazdou v režime ŠPORT (až do nahriatia)
c) jazdením na jar - leto - jeseň ?
d) pomôže tomu servisný interval 15.000km?
x) iná možnosť?
Díky za názory.
Z pohľadu užívateľa je ten HEV systém /kia "tvrdohlavý" a významne neovplyvniteľný...
Nakoniec už len v piatom roku záruky poslať z domu... ten HEV/PHEV systém je zložitosťou niečo ako SmartStream diesel ... t.j. osobne by som to po záruke prevádzkovať rozhodne nechcel....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Hydroměničová převodovka (HEV / PHEV motory)
Nie... nie je tam dvojspojka... je tam poctivý planétový automat, ktorý by vo verzii bez HEV/PHEV mal starý dobrý hydro menič vrátane zámky.
Keďže je to HEV/PHEV tak hydromenič vyhodili a priestor vyplnili motor/generátorom.. všetky prechodové deje teda zabezpečuje elektromotor(napájaný z aku) doplnený o nejakú spojku/spojky aby sa to vedelo zamknúť, ísť na elektriku, rekuperovať.. ale prenos sily na kolesá od spaľováku/motor-generátora zabezpečuje planétový automat...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Hydroměničová převodovka (HEV / PHEV motory)
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Hydroměničová převodovka (HEV / PHEV motory)
Ahoj,
tebe sa podarilo dostat EV pri rezime SPORT? Mne nikdy..Beriem to tak, ze v tomto rezime sa preferuje maximalny vykon a dobijanie AKu, ktore je ocividne rychlejsie ako v rezime ECO.
tebe sa podarilo dostat EV pri rezime SPORT? Mne nikdy..Beriem to tak, ze v tomto rezime sa preferuje maximalny vykon a dobijanie AKu, ktore je ocividne rychlejsie ako v rezime ECO.
kekso77 píše: ↑18 lis 2022, 23:27
- Znamená to, že motor 1,6 T-GDi je pri HEV extrémne náchylný na karbonizáciu?
- Môžem to nejak zo svojej pozície ovplyvniť? Napadlo mi zvoliť režim SPORT. Lenže:
a) aj v tomto režime sa mi zapína EV
b) sa nestihne zohriať motor na prevádzkovú teplotu (navyše spotreba v porovnaní s ECO na totožnom úseku extrémne narástla)