To mi připomnělo Šulkův test Scaly od garaz.tv (konkrétně viz https://www.youtube.com/watch?v=SF6qoZTkOk0 od 15:38, i když celý test je skvěle udělaný a stojí za shlédnutí )
i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Reklama
Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
Tak zase oblíbená podzimní činnost... hlučný pneu, hnusný disky, vyšší spotřeba a jako bonus na lejno počasí...
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
To jo no. Ten hluk mě fakt sere. A čím dražší a "lepší" pneu, tím se mi zdají hlučnější. Měl jsem Michelin, Continental, Dunlop, Bridgestone, teď Nokian a všechny byly a jsou hlučné. Soused má nějaké Firestone nebo tak něco a tak hlučné nejsou, akorát nevím, zda to nebude i rozměrem, on má 195 šířku, já 225
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
Odjinud to nemas moc pekne miesto na prezuvanie pneumatik
ja popri tom vzdy pozriem na brzdy (dosky, kotuce, vytiahne a premazem piestiky) a v podobnej scenerii by som postracal tak polovicu bitov a srobov
ja popri tom vzdy pozriem na brzdy (dosky, kotuce, vytiahne a premazem piestiky) a v podobnej scenerii by som postracal tak polovicu bitov a srobov
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
Šířka pneu je v tom nevinně, za hluk obvykle může použitá směs a vzorek v různém stupni opotřebení - může se stát, že jiné frekvence vydávají nové pneu a jiné třeba při opotřebení o několik mm. Záleží také, jaké frekvence kdo slyší, i tady se to liší člověk od člověka. Mým uším vyhovuje mnohokrát mnou vychvalovaný HankookStringo píše: ↑02 pro 2022, 13:22 To jo no. Ten hluk mě fakt sere. A čím dražší a "lepší" pneu, tím se mi zdají hlučnější. Měl jsem Michelin, Continental, Dunlop, Bridgestone, teď Nokian a všechny byly a jsou hlučné. Soused má nějaké Firestone nebo tak něco a tak hlučné nejsou, akorát nevím, zda to nebude i rozměrem, on má 195 šířku, já 225
Naposledy upravil(a) Axel.Foley dne 02 pro 2022, 13:53, celkem upraveno 1 x.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
hlucnejsie v porovnani s letnymi seriovymi Hankook Kinergy Eco? pretoze ja pozorujem presne opacny efekt, zimne gumy (Matador) tym ze su maksie su tichsie ako tie eco pukyStringo píše: ↑02 pro 2022, 13:22 To jo no. Ten hluk mě fakt sere. A čím dražší a "lepší" pneu, tím se mi zdají hlučnější. Měl jsem Michelin, Continental, Dunlop, Bridgestone, teď Nokian a všechny byly a jsou hlučné. Soused má nějaké Firestone nebo tak něco a tak hlučné nejsou, akorát nevím, zda to nebude i rozměrem, on má 195 šířku, já 225
i30 Combi FAMILY; vyrobene 3/2020; 1.4T-GDI
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
Já mám letní Bridgestone a dříve jsme míval Michelin a Pirelli tak nevím. Já slyším každý zvuk v autě, ale ty gumy člověk pozná, že hučí. Tak to bude asi o tvaru dezénu. Mívám šípový tvar, tak ten sám o sobě bude asi hlučnější...
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
Jj, šípový dezén opravdu bývá hlučnější. Nejlepší volbou co se hlučnosti týče je asymetrický dezén.
Odjinud: Promiň, už končím, nebudu ti to tu plevelit.
Odjinud: Promiň, už končím, nebudu ti to tu plevelit.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
Já mám zatím jak letňáky, tak zimáky od výrobce a jelikož najedu ročně okolo 10 kkm, tak to ještě má čas to řešit. Zimáky prostě hlučnější budou, nelze jinak aby taky trochu ve sněhu zabíraly.
Mexican - já se taky na brzdy dívám ale tím to končí (nešahám na ně). Popravdě nevím, co bych měl dělat. Většinou jen očistím ocelovým kartáčem šrouby kol a to je vše. Samozřejmě to odpovídá mým možnostem - dělám to venku, buď na chatě (viz foto) nebo někde na parkovišti a většinou je už hnusně.
Co vy všechno přitom děláte? Asi by se pokaždé hodilo alespoň máznout šrouby nějakou special vazelínou, ne? Já to dělával práškovým grafitem, ale už ho nemám.
Mexican - já se taky na brzdy dívám ale tím to končí (nešahám na ně). Popravdě nevím, co bych měl dělat. Většinou jen očistím ocelovým kartáčem šrouby kol a to je vše. Samozřejmě to odpovídá mým možnostem - dělám to venku, buď na chatě (viz foto) nebo někde na parkovišti a většinou je už hnusně.
Co vy všechno přitom děláte? Asi by se pokaždé hodilo alespoň máznout šrouby nějakou special vazelínou, ne? Já to dělával práškovým grafitem, ale už ho nemám.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
Opravdu si jsi jistý, že máš kola na zimu vyvážené? Víš co se říká, nejsem tak bohatý, abych si mohl kola doma sám přezouvat
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
Milosh:
děda taky nevyvažuje při každé výměně, až když cítí (a ono to cítit je na volantu). Mám dojem, že zimní už jezdí letos 4sezonu a vyvažoval je jen při výměně na discích
Já je stejně sjedu co 3sezony.
Odjinud:
Tak minimálně se podívat na destičky (vnější destička je vždycky lepší, než vnitřní), očistit není v podstatě co, to mazání vodícího čepu nemá podle mě smysl, pokud jsou manžety v pořádku, to dělám při vyměně destiček. Jinak vyměnit destičky a potažmo i kotouče se dá i venku, ale samozřejmě to chce mít pěkné počasí, nebo alespoň nějaký přístřešek.
Štefty mažu měděnkou, jenom lehce první 3 závity.
děda taky nevyvažuje při každé výměně, až když cítí (a ono to cítit je na volantu). Mám dojem, že zimní už jezdí letos 4sezonu a vyvažoval je jen při výměně na discích
Já je stejně sjedu co 3sezony.
Odjinud:
Tak minimálně se podívat na destičky (vnější destička je vždycky lepší, než vnitřní), očistit není v podstatě co, to mazání vodícího čepu nemá podle mě smysl, pokud jsou manžety v pořádku, to dělám při vyměně destiček. Jinak vyměnit destičky a potažmo i kotouče se dá i venku, ale samozřejmě to chce mít pěkné počasí, nebo alespoň nějaký přístřešek.
Štefty mažu měděnkou, jenom lehce první 3 závity.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
ja som pocas zivotnosti pneu nikdy nemusel vyvazovat. tz pokojne 4 seznony zimakov (cca 40 000km) a 3-4 sezony letnakov (50-70 000km)
prezuvam tiez sam
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
"Štastná to žena". No, asi to není tvůj případ, kdo jezdí kolem komína, tomu to stačit bude, ale když jedeš po dálnici 130, pak se volant pěkně může klepat, ony ty tělíska nevydrží na místě 5 let a občas nějaké upadne, hlavně teda ty nalepovací na ALU.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
ja jazdim kolem komina? aha. Tak ta informacia ma prekvapila
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)
Nemyslím si, že rychlost a nájezd je hlavním parametrem výdrže závažíček. Spíš záleží na odmaštění před lepením, samotný závažíčka (aby měly dobrou lepenku) a hlavně do toho vstupuje stav silnic, někdo najezdí desítky km po pěkné silnici a někdo každý den jede z baráku do práce po hnusné cestě 3.třídy, kde je samá díra...