7DCT realny najazd

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
sairik
**
Příspěvky: 142
Registrován: 05 pro 2017, 22:39

7DCT realny najazd

Příspěvek od sairik »

Ahojte. Nam otazku, ti co mate dvojspojku, kolko ste nabehali km nez zacali nejake problemy ? Kedy ste menili spojkovu sadu / zotrvacnik ? A original, ci aftermarket ?
Dakujem :D
Tucson 1.7 DCT
Reklama
 

dibarbora
*****
Příspěvky: 2247
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: 7DCT realny najazd

Příspěvek od dibarbora »

Toto je dosť individuálna otázka…. kto jazdí dlhé dialničné trasy, tak nalieta spokojne aj 200+tkm na sadu spojok.
Keď sa s tým niekto posúva neustále v meste od kolóny ku kolóne, tak aj 50tkm môže byť veľa..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5128
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: 7DCT realny najazd

Příspěvek od petzl62 »

Přesně.
S minulým autem a 1,4T-GDi 180tis.+ - bez jakýchkoliv problémů- šel do světa a co jsem o něm měl ještě zprávy, tak do 200tis. jezdil na původních spojkách, dál už nevím.
U aktuálního auta mám najeto 90tis. + a spojka sudých rychlostí zlobí jak procentuálním opotřebením, tak vibracemi na 4. a 6. převodový stupeň v určitém pásmu otáček. Spojka lichých rychlostí naprosto v pořádku a bez problémů.
Samozřejmě "autorizovanému" servisu se závada neprojevuje :-k
Takže co bude dál se uvidí.
Rozhodně k většímu opotřebení sudé spojky přispívá a to jsem přesvědčen, přeladění software převodovky.
A myslím, že i úspory na použitých materiálech u nového výrobce převodovek. #-o
Styl jízdy i schéma tras se u mě nemění.
Takže je to jak píše kolega výš. Individuální a taky o štěstí na kus.
Cena originálních dílů je neskutečná a cena za výměnu v "autorizáku" zrovna tak. ](*,)
Pokud najdeš servis, který má přístup k software, dílům a spec. nářadí a přípravkům- bez kterých to udělat opravdu sofistikovaně nejde- obzvlášť nastavení aktuátoru a hlavně zná postup a už to dělal, jsi na polovičních nákladech, ale i tak se cena pohybuje kolem 2tis.€ :-$
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20300
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: 7DCT realny najazd

Příspěvek od Axel.Foley »

sairik: Kolik máš najeto a co se děje?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
sairik
**
Příspěvky: 142
Registrován: 05 pro 2017, 22:39

Re: 7DCT realny najazd

Příspěvek od sairik »

143 000 ale spojku menili pri 80 000 a znova spolu so zotrvacnikom pri 130 000 ... zatial vramci zaruky ... no zaruka je prec a nechcem si predstavit, ze pri 180 000 to budem menit za svoje :D ci je to teda normalne, alebo je tam nejaka vada.
Kazdy den skolka 15km dialnica, potom po meste 10km praca, tak naspat skolka a zasa dialnica. Inac dialnicne jazdy minimalne 1000km raz mesacne.
Tucson 1.7 DCT
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11632
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: 7DCT realny najazd

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Kombinace dieselu, DCT a městského provozu není moc dobrá. My jsme se Tucsonu v dieselu s DCT zbavili v cca 53.000 km a bylo to podle mě akorát - už jsem cítil, že spojky nejsou v dobré kondici, zejména ta na sudých kvaltech.
A začínám to pozorovat i na aktuální i30 1,0 T-GDi s DCT - opět "sudá spojka" - a to ještě nemáme 40.000 km. Hlavní problém vidím v neochotě převodovky rozjezdy absolvovat výhradně na jedničku. Naopak se snaží rozjíždět na dvojku jak to jen jde, což logicky vyžaduje prokluz a ještě k tomu na sudé spojce, která, pokud vyvozuji správně, je vlastně menší...
O tom, že zjevně přešli na méně kvalitní materiál není sporu, s předchozími 1,4 T-GDi nebyl problém se spojkami a chováním převodovek ani v kombíku, ani v N-Linu.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9109
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: 7DCT realny najazd

Příspěvek od idam.i »

Zlaté planétové prevodovky. [-o<
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
pozorovatel
**
Příspěvky: 137
Registrován: 31 říj 2019, 17:46

Re: 7DCT realny najazd

Příspěvek od pozorovatel »

Mne menili dvojhmotu minulý rok ale bez zotrvačníka pri cca 33k km kvôli traseniu pri rozbehu ale problém sa tým neodstránil a pred pár týždňami mi znovu menili dvojhmotu už aj so zotrvačníkom (teraz 55k km), ten bol vraj na šrot ale problém s trasením pri rozbehu sa stále neodstránil. Mechanik s hlavným technikom mi tvrdili, že za to môžu moje dvojročné zimné gumy Nokian, vraj si mám kúpiť Michelin, Continental alebo Hankook lebo i30ky sú na pneu háklivé. Tak som ako debil prehodil na letné aby sa potom hlavný technik mohol poškrabať po brade a usúdiť, že naozaj trasenie pri rozbehu nie je spôsobené zimnými pneumatikami :-k neviem, čo to môže spôsobovať lebo nejde o trvalú závadu ale objavuje sa sporadicky a aj to za rozdielnych veterných podmienok tak ťažko povedať od čoho to závisí.. Budúci týždeň mi budú meniť ešte niečo na turbe lebo ide odtiaľ pri nízkych otáčkach štrkáčový zvuk.. Ale prevodovka radí v pohode.
Hyundai i30 fastback 1.4 t-gdi 7DCT 2018 Ultimate
dibarbora
*****
Příspěvky: 2247
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: 7DCT realny najazd

Příspěvek od dibarbora »

Raz darmo.... DCT prevodovka (so suchými spojkami) je skrátka vhodná na všetko iné.. len nie na to, na čo si ju zákazník kúpi... t.j. komfort v mestskej premávke, na krátkych trasách.... tam je ten komfort dosť draho vykúpený.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
pozorovatel
**
Příspěvky: 137
Registrován: 31 říj 2019, 17:46

Re: 7DCT realny najazd

Příspěvek od pozorovatel »

To nebude môj prípad, bývam v podstate uprostred ničoho a väčšinou chodím autom len do práce 15km, celý čas +- 80kmh a okrem toho diaľnice, pár krát do roka DE-SR-DE..
Hyundai i30 fastback 1.4 t-gdi 7DCT 2018 Ultimate
Odpovědět

Zpět na „Tucson 2015- Motor a převodovka“