1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8141
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
to s tou dialnicou je taka divna mantra - ja jazdim s 169kW Tucson dialnice na 120 tacho. Tych 120 jazdime aj litrovym stonicom, jazdil som to aj 81kW accentom a predtym aj 55kW Fiestou. A an v jednom z aut som nemal problem, ze by to na tej dialnici neslo. S 103kW obytkou (ktora ma tragicky pomer kg/kw) sa vo vacsine pripadov (na to som extremne citlivy) zaradim na dialnicu pokojne stovkou tak kde bezny cesky / slovensky pilot zavadzia a nuti brzdit kamionistov pretoze sa zaradi sedemdesiatkou
okresky su samozrejme vec ina. Tu si s tymi 169kW dovolim vyrazne vyssie zrychlenie pri predbiehani a tak namiesto 2 dam pokojne auta 3-4 ak to bezpecnost dovoluje. Co v konecnom dosledku na 250km kombinovanej trase 50/50 (okresky dialnice) neprinesie nejaku znacnu casovu usporu aj ked podobnych manevrov za tu cestu urobim 10. Co si moc ludi neuvedomuje (ak sme k sebe uplne uprimni). dost bolo moralizovania pardon za to
Ja by som si tu DPI rad vyskusal na cely den prave na takom tom mojom obvyklom presune aby som mohol byt nad vecou. Ten motor vsak nezatracujem, prave naopak. Myslim si, ze pre i30 je po litrovom trojvalci je druhou najvhodnejsou motorizaciu
okresky su samozrejme vec ina. Tu si s tymi 169kW dovolim vyrazne vyssie zrychlenie pri predbiehani a tak namiesto 2 dam pokojne auta 3-4 ak to bezpecnost dovoluje. Co v konecnom dosledku na 250km kombinovanej trase 50/50 (okresky dialnice) neprinesie nejaku znacnu casovu usporu aj ked podobnych manevrov za tu cestu urobim 10. Co si moc ludi neuvedomuje (ak sme k sebe uplne uprimni). dost bolo moralizovania pardon za to
Ja by som si tu DPI rad vyskusal na cely den prave na takom tom mojom obvyklom presune aby som mohol byt nad vecou. Ten motor vsak nezatracujem, prave naopak. Myslim si, ze pre i30 je po litrovom trojvalci je druhou najvhodnejsou motorizaciu
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Reklama
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Sparovat ten DPi motor s automatom by bol napriklad z mojho pohladu zaujimavym pocinom. To je ale len take to teoretizovanie,, ktore sa niky nestane skutocnostou uvidime vobec, ci po letnom FL DPI naopak uplne nezmizne (bola by skoda)
[/quote]
Možná sem už někdo dával nějaký odkaz, 1.5DPI se děla i v automatu, jen ne pro náš trh.
https://www.youtube.com/watch?v=dVXZ899 ... =17&t=578s
[/quote]
Možná sem už někdo dával nějaký odkaz, 1.5DPI se děla i v automatu, jen ne pro náš trh.
https://www.youtube.com/watch?v=dVXZ899 ... =17&t=578s
i30 1.5 DPi kombi Smart
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Dpi by pro mě i ženu bylo utrpení. Na dálnici jezdím mezi 140-170 tachometrovych, podle situace samozřejmě, ale jet na volné dálnici 110-120 to je opruz a akorat bych u toho usnul. I ten motor 1,0 tgdi je u nás z nouze cnost, jelikoz je to druhé auto do rodiny. Kdybych mel zbytečně peníze, tak kdyz i30 tak Nko. Pokud 4 válec atmosferu tak jedině Hondu S2000 nebo alepoň Civic 1,8vti, točí to kus přes 8000 a to je paráda.
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Veřejně tu prohlašuješ, že překračuješ rychlost na dálnici až o 40 km/h??? Za takové počínání bych ti dal v ČR doživotní zákaz řízení, protože z tvého popisu je zřejmé, že máš problém se podřídit předpisům. To omezení rychlosti není jen tak ze srandy. Uvědom si, že na dálnici mohou jet vozidla rychlostí 80-90 km/h a když pak někdo začne předjíždět takto pomalé vozidlo a zezadu se ve druhém pruhu řítí auto 170 km/h, tak je to průser. Třeba v Německu, i když mají neomezenou rychlost, tak bacha na to. Pokud pojedeš příliš rychle, tak budeš při nehodě považován za viníka nebo spoluviníka, přestože jsi jel povolenou rychlostí. Viněn budeš totiž z toho, že jsi nepřizpůsobil rychlost jízdy podmínkám provozu. Proto taky většina Němců tam tu neoficiální 130 km/h dodržuje.lumix píše: ↑22 kvě 2023, 19:13 Dpi by pro mě i ženu bylo utrpení. Na dálnici jezdím mezi 140-170 tachometrovych, podle situace samozřejmě, ale jet na volné dálnici 110-120 to je opruz a akorat bych u toho usnul. I ten motor 1,0 tgdi je u nás z nouze cnost, jelikoz je to druhé auto do rodiny. Kdybych mel zbytečně peníze, tak kdyz i30 tak Nko. Pokud 4 válec atmosferu tak jedině Hondu S2000 nebo alepoň Civic 1,8vti, točí to kus přes 8000 a to je paráda.
Takže pokud se podívám na rychlostní limity po Evropě, tak 1.5 DPi nemá sebemenší problém dodržovat i nejvyšší oficiální rychlost 140 km/h a popravdě při této rychlosti bude i méně hlučná než při 130 km/h (viz probírané téma rezonance při 130 km/h).
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Teď nevím, jak tomu mám rozumět?
Tady sáhodlouze moralizujes a ve vedlejším vlákně píšeš, že tvůj motor není žádnej loudal a na rovince je tam 170 hned.
Tady sáhodlouze moralizujes a ve vedlejším vlákně píšeš, že tvůj motor není žádnej loudal a na rovince je tam 170 hned.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8141
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
asi jazdi v nemecku
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Nějak v tom nevidím podstatný rozdíl. Když je prázdná dálnice a nikde nikdo, je jedno, jak si kdo jede. Když někdo ve 170 neubrzdí, že mu do pruhu vjela dodávka ve 100 předjíždějící kamion, co jede 90, tak je to je, dle tvého textu, taky vlastně jedno - průser tak jako tak na obou stranách hranice. Takže jediné, kde se to nějak liší, je, když někdo ve 170 prosviští kolem tajných, a tam se zas ten zákaz (byť časově omezený) dá sám. Takže v čem je problém?JackK78 píše: ↑23 kvě 2023, 14:53Veřejně tu prohlašuješ, že překračuješ rychlost na dálnici až o 40 km/h??? Za takové počínání bych ti dal v ČR doživotní zákaz řízení, protože ... Třeba v Německu, i když mají neomezenou rychlost, tak bacha na to. Pokud pojedeš příliš rychle, tak budeš při nehodě považován za viníka nebo spoluviníka, přestože jsi jel povolenou rychlostí. Viněn budeš totiž z toho, že jsi nepřizpůsobil rychlost jízdy podmínkám provozu.
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Prázdnou dálnici v ČR jsem zažil jen při jízdě v noci. Těch 170 jsem dal na zkoušku jen jednou na úplně prázdné polské rychlostce. Za normálního provozu bych se bál v takové rychlosti míjet vedle pomalu jedoucí vozidla, zvláště pak v ČR a v Polsku. Nevím proč, ale při jízdě v Německu nebo Rakousku se cítím mnohem bezpečněji. Tamní řidiči málokdy mají tak naspěch. Že by to bylo respektem a strachem z vysokých pokut???
A když někdo tvrdí, že je opruz jezdit 110 nebo 120, tak ho hluboce lituji. Třeba v Rakousku je na většině dálničních úseků max 110 a běda, když tě tam chytnou za překročení rychlosti. Dříve auta jezdívala mnohem pomaleji, protože na to výkonově neměla a měl snad někdo pocit, že by to byl opruz?
A když někdo tvrdí, že je opruz jezdit 110 nebo 120, tak ho hluboce lituji. Třeba v Rakousku je na většině dálničních úseků max 110 a běda, když tě tam chytnou za překročení rychlosti. Dříve auta jezdívala mnohem pomaleji, protože na to výkonově neměla a měl snad někdo pocit, že by to byl opruz?
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
No, nejsem asi Mirek Dušín.
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Jen k tomu Rakousku. Bezpečněji se tam cítíš, protože většina osobáku jede tu maximální rychlost nebo + 10Kmh. Není to jak u nás, kde to rozmezí na dálnici je 90-150. A samozřejmě bezpečný odstup, což souvisí s tou rychlostí.
A na většině úseků 110kmh? Asi jezdím v jiném Rakousku. Na rakouské S6 je kromě tunelů a pár úseků skoro všude 130 a je to spíše horská dráha než dálnice.
Pro zajímavost tento rok mi na 80 naměřili 103 Kmh. Už mě dost dlouho sralo staré smradlavé Volvo a bylo to za 30 eur.
A na většině úseků 110kmh? Asi jezdím v jiném Rakousku. Na rakouské S6 je kromě tunelů a pár úseků skoro všude 130 a je to spíše horská dráha než dálnice.
Pro zajímavost tento rok mi na 80 naměřili 103 Kmh. Už mě dost dlouho sralo staré smradlavé Volvo a bylo to za 30 eur.
Hyundai Tucson NX4 Style HEV 169kW 4x4
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Rakousko postupně rozšiřuje úseky se sníženou rychlostí z původních 130 km/h až na 100 nebo někde až na 80 km/h. Často tam jsou značky doplněny symboly IG-L a na to zvláště pozor, protože zde za překročení rychlosti hrozí dost vysoké pokuty. Krom toho v nočních hodinách je rychlost na řadě úseků snížená právě na těch 110 km/h. Prostě cíl je jasný. Snížením rychlosti chtějí snížit emise a počítejte s tím, že se tohle rozšíří po celé Evropě. A dost možná přitvrdí, takže pak opravdu i ta 1.5 DPi nám bude bohatě stačit. Zapomeňte na zvyšování rychlostí na dálnicích.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Jen doplním, že doplňková značka "IG-L" logicky omezuje jen spalovací auta, ale elektriky si to můžou švihat bez omezení, tak se nenechte vyprovokovat nějakým elektrickým provokatérem.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
No pokud to bude elektro od nás, tak by měl stejně dodržovat nařízenou rychlost.
Omezení se nevztahuje jen na vozidla rakouská se zelenou RZ. Ale možná proběhla nějaká změna.
Omezení se nevztahuje jen na vozidla rakouská se zelenou RZ. Ale možná proběhla nějaká změna.
Tucson 1,6 T-GDi Smart - 07/2021
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
Autá so zelenou značkou na IG-L môže švihať aj 130 no väčšinou idú okolo 110km/h.Čím to asi bude?
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI
určitě ber 1.5 DPI .. do města jasná volba. Dálnice je taky v pohodě. Předjíždění na dálnici není s DPI nijak nebezpečné či o nervy. Je jen méně pružné, ale běžně potkávám větší brzdy provozu, takže určitě nebudeš za vola. Ikdyž občas jo - mám Family Smart co má vzadu fešný difuzor se dvěma falešnýma výfukama a už vidím ty za mnou co si říkají "má káru jak sviňa a neumí šlápnout na pedál". Tedy nevidím problém ani s tím Chorvatskem. A spotřeba u DPI je taky krásná - věřím že bych Chorvatsko otočil pod 6 litrů při horní hranici rychlostních limitů. Za mě je jasná slabina 1.5DPI okrsková silnice (kterou ty podle popisu nejezdíš). Na té okrsce prostě potkáš nějakýho klobouka, co jede 75 po krásné rovince, a dává smysl ho předjet a to je kámen úrazu DPI a jediná podstatná výhoda turba - potřebuješ šlápnout na plyn, vystřelit a toho loudu předjet dřív než bude zatáčka nebo někdo v protisměru. A DPI to prostě trvá dýl, a když máš v protisměru větší provoz tak je to fakt na prd. A kdybys náhodou chtěl jezdit s karavanem tak to bude TGDI taky lepší volba - po rovince to nějak půjde, ale horský průsmyky to by byl nepochybně porod.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW